Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Kesäheinät vko 35***

27.08.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]Kissantassut (42+3); poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vain kiitän pikaisesti kaikkia lohdutteluista ja palaan toiste lähemmin. toivon tosiaan että tämä on vain tätä alun kulttuurishokkia ja väsymystä. välillä nimittäin jo baby blues tuntui hellittävän - sairaalassa ja sieltä tultua itkin viikon aamusta iltaan - ja nyt taas jotenkin ihan kuin oltaisiin menossa takapakkia mielialojen suhteen. varmaan tuo masuvaivojen alkaminen säikäytti, että tämäkin vielä - ja jo nyt - lisäshokkina. mahdollista itiskeikkaa silmällä pitäen kysyn että millaisia eväitä pulloruokkijoilla on kauppareissuilla ym mukana? minä kun en voi luottaa että tisseistä tulisi mitään jos nälkä iskee matkalla.

palaan

t.

Vierailija
22/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikanen on ollut kuukauden iästä tosi harvoin kakkaavaa sorttia. Neuvolan mukaan ei pidä olla huolissaan, koska rintalapset voivat kuulemma kakata tosi harvoin, mutta nyt poika on taas melko tuskaisen oloinen. Kakka on tullut viimeksi viime torstaina...! Eilen ja tänään olen lypsänyt ja antanut maidon mukana mallasuutetta, mutta tulosta ei ainakaan vielä ole tullut. Onko muita vinkkejä?

Poika valvotti viime yön melko totaalisesti, koska parkui ja vääntelehti masuvaivoissaan. Piti pitkästä aikaa suorastaan kanniskella tunnin ajan, jotta meno rauhoittui. Säälittää pienen laiska suoli ja hajottaa, kun on niin väsynyt viime yön jäljiltä. Mistäköhän tämä vatsan toimimattomuus johtuu? Olen syöttänyt maitohappobakteereitakin, mutta ei tunnu ainakaan vielä tähän hommaan tepsivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa!

isukki koettaa tainnuttaa poikaa yöunille... kokeillaan josko nukahtaisi ilman tissiä. Eli aikasta usein käy kateeksi pullovauvat, kyllä sitä on niin kiinni tuossa ötökässä. On tämä koko ruokinta-asia saanut kyllä melkoiset mittasuhteet, siitä ollaan tehty aivan liian iso asia. Ihan turhaa stressiä tuotetaan tuoreille äideille. Minullakin yksi kaveri joutui lopettamaan imetyksen vauvan allergian takia ja itki sitä pari viikkoa kun se oli se äitiyden mittari! Miksi naiset ovat näin ankaria toisilleen??

Meillä on tuttipullona Aventin koliikkipullot, ne tuli rintapumpun mukana ja ovat olleet ihan hyviä. Tuttiosa on se yksireikäinen, jotta poika joutuu tekemään töitä imemisen eteen :-) Vähemmän taitaa pojalle tulla ilmavaivoja tuttipullosta kuin meikäläisen suihkutisseistä.

ja ei se imetys mitään suojaa antanut, pojalla on nenä ihan räkäinen! Keittosuolatipat onneksi auttavat.

Miten olette pukeneet vauvanne ulos nyt kun kelit viilenivät? riittääkö sisävaatteet ja äitiyspakkauksen makuupussi? Leksa tuntui ainakin ihan lämpimältä kun tänään käytiin pikaisesti pihalla vaunuilla...

mutta nyt pyykit pois koneesta ja hammaspesulle :-)

t. Fiikus

Vierailija
24/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meral myös kakkii n. 1xvko. Kakkapäivän lähestyessä olokin vaikeutuu. Reloja en ole antanut, kun joku väitti niiden aiheuttavan ummetusta. Ei sitä meille, kiitos..Anoppi neuvoi antamaan muutaman tipan oliiviöljyä aamuisin ja joku kesäheinä oli saanut saman vinkin neuvolasta. Kerran se ainakin tepsi! Nyttemmin olen unohtanut ne antaa ja niin meinaa unohtua d-tipatkin..

Vierailija
25/47 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä muitakin pulloruokkijoita! Ite oon tuskaillut, kun maitoa ei vaan tahdo tulla :( Edelleen mä imetän öisin ja päivisin yritän parhaani mukaan, välillä suuremmalla onnistumisella kuin välillä. Joskus maitoa vain tulee sitten paremmin, tänään oli esimerkiksi hyvä päivä sen osalta. Se on jännä, että vaikka oon aina ajatellut, että kaikki ei vaan voi imettää ja että pulloruokinta on ok, niin nyt omalla kohdalla pulloruokinta saa välillä ihan itkemään, kun tuntuu, ettei nyt sitten osaa/pysty tekemään sitä(kään) vauvansa hyväksi... Mutta pakko on antaa pullosta, kun ei voi pientä nälässäkään pitää!

Meillä on eniten Aventin pulloja, ne on ainakin hyviä. Mutta tykkään myös Nukin pullosta, niitä on nyt vasta yksi, mutta ostanen niitä lisääkin. Ekaksi meillä oli Tuttelia, nyt on ollut sitten NANia, en tiedä sitten, että onko se huonompaa ajatellen pojan masua; ainakin nyt kakkasi monena päivänä peräkkäin, kun aiemminhan tuo kakkasi maksimissaan parin päivän välein. Ja on ehkä ollut itkuisempikin - toisaalta saattaa vaikuttaa sekin, että nyt on kaiken kaikkiaan sitä pullomaitoa mennyt enemmän. Seuraan tilannetta..

Pullojen keittämisestä... Mä keitän noita kerran kaks viikossa.. Hupsan... Syötön jälkeen vaan huuhtelen pullot eka kylmällä sitten kuumalla. En edes pese sillä pulloharjalla siinä välissä. Öhöm, tarttiskohan alkaa pestä paremmin/keitellä useammin.. Mun mielestä ne kyllä puhdistuu noinkin.

Huomenna mulla on jälkitarkastus. Ja poika saa ens ma rota-rokotteen - onkos teillä tullut oireita siitä..? Ja kauanko ne kestää, jos jotain tulee? Miten muuten jos nousee jonkun rokotuksen jälkeen kuumetta, niin pitääkö sitten sisällä olla sen aikaa, että lämpö laskee?

Vaatetuksesta: olen itsekin miettinyt tuota vaateasiaa... Tänään E-L:llä oli bodyn päällä collegetakki ja sitten oli villapeitto jalkojen päällä ja tietty se vaunujen oma suoja siinä vielä... Vaikutti sopivalta tänään. Jossain vaiheessa kai laitetaan se pakkauksen kevyttoppis..?! Mietityttää vaatteet sisälläkin: hieman ainakin meillä muuttuu huoneiston lämpötila viileämmäksi syksyllä/talvella, tartteeko sitten pikkuista pukea sisällä enemmän kuin body ja potkarit..? Toki pianhan tuo jo touhuaakin, niin on sitten lämpöisempi olla.

Liekö sattumaa, että E-L on nyt parina päivänä VIIHTYNYT vaunuissa, että vaikuttaisko kuitenkin se, että on viileämpää asiaan..

Ei maar, nukkumaan pitäis mennä, poika nukkunut noin yhdeksästä asti jo. Eka herätys on yhden ja kolmen välillä yöstä riippuen ja siitä sitten 1½-2 tunnin välein...

Mukavaa viikkoa kaikille =)

Vierailija
26/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt menee meillä lujaa. Poika päätti ottaa taas 8 tunnin tankkaukset sunnuntaina ja viime yönä söi kuin mikäkin, vaikka välillä on jo nukkunut ihan siedettäviä unia. Mut nyt tän homman kruunas se, että isoveli sai viimeviikkoisen flunssan jatkeeksi vatsataudin, voi jee. Koulu rules. Illan saldo jo kaksi oksennusta... Toivottavasti nyt täysimetyksen hyöty on se, että vauva ei tautia saa... Perjantaille varatun rotavirusrokotusajan onneksi jo peruinkin viime perjantaina. Jo olisi voinut sotku tulla, jos olisi vatsatautitartunnan saaneen mennyt rokottamaan.

Onneksi tuli tilattua bb 24/7 kun saa vuoronperään hypätä pitkin yötä molempien poikien kitinöihin. Melkoista blondiporukkaa siellä kyllä on, mutta ehkä se on sopivaa näin väsyneelle imettäjälle ;-)

Vierailija
27/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salme vielä nukkuu, mutta jostain syystä olen ihan pirteä näin aamutuimaan.

Kissantassut: Mä otan mukaan aina puhtaan pullon, tuttelin 2dl tetran ja puhtaat pienet sakset kassiin, jos sattuu nälkä yllättämään. Olen tytön totuttanut siihen, etten koskaan lämmitä maitoa, kun avaan avaamattoman huoneenlämpöisen tetran, eli ei tarvi miettiä, missä olis mikro. Muuta kamaa heitän kassiin, puklurätin, pari vaippaa ja puhtaan pienen pyyhkeen, jos tarvii jossain vaihtaa vaippa ja aina vaihtovaatteet. Kyllä pullovauvan kanssakin ihan hyvin reissaa, vaikka joutuu ehkä enemmän kantaan rojua mukana, kuin tissivauvan kanssa. Me ollaan oltu jo parikin kertaa mummoloissa, molemmissa kolme päivää ja käyty muutenkin kylässä ja kaupassa kovasti. Masuvaivojen aikaan oli kyllä mekkalaa millon missäkin, mutta kyl sitä ääntä maailmaan mahtuu. Lähdet liikkeelle vaan, niin mielikin piristyy ja ne kitinät menee siinä sivussa :)

anjuusalle kakka-asiaa: Mun ystävättären poika on nyt 3kk ja on kans kovin laiska kakkaamaan. Pahimmillaan on ollut 9 päivää kakkaamatta. Kaverille oli sanottu, että 10 päivää lasketaan vielä normaaliksi ja sitten vasta lääkäriin. He kokeilivat kuumeen mittaamista pyllystä. Kun tuli mittarilla vähän ärsytystä niin johan alkoi kakkaa tulemaan. Tää kuulemma auttaa monille.

Kuutar: Meillä rotan eka satsi ei aiheuttanut ainakaan muuta, kuin et tyttö oli ehkä hieman normaalia kiukkuisempi sen päivän ja kakkaa tuli enempi, mut ei muuta. Ostin kyllä varmuuden vuoksi Panadolin sitä oraaliliuosta, mutta ei ainakaan meillä mitään lämpöjä noussut.

Taidan lähteä kahvinkeittoon, kun näyttäis siltä että sitä sais rauhassa juoda tänä aamuna. Ihan tuntuu oudolta noitten masuvaivojen jälkeen, kun on alkanut oleen niin rauhallista ja Salme nukkuu hyvin. Illat meillä onkin sit aika vääntöä, kun tää lapsi on aika kiukkuinen ehtoisin, eikä suostu millään taintuun yöunille. Moneen kertaan pitää iltasin syöttää, mut ei kovin helpolla uni tule. Kyllä tuo sit nukkuu hyvin, kun suostuu taintumaan, mut ei ole nukahtaminen helppoa meitin tytsylle.

No, palaillaan taas.

Vierailija
28/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eilen kampaajapäivä ja Julle oli mummon kanssa reilun 4 tuntia. Tietenkin tapansa mukaan oli kuin enkeli! Oli nukkunut kahteen otteeseen yli tunnin, syönyt pakkasmaitoa (jota mä en ole saanut syötetyksi) yli 80 milliä ja lopun aikaa jokellellut. ARGH! Toi poika on niin vieraskorea, ettei mitään jakoa.

Illalla nukahti sitten kasin maissa isin syliin, söi ysin jälkeen ja nukahti yöunille. Kolmeen asti meni ihan ok (söi välissä yhdeltä), mutta sen jälkeen masu alkoi taas vaivaamaan. Kuudesta seiskaan sitten jouduttiin kanniskelemaan ja se loppui vasta siihen kun saatiin kakka ulos suolesta (kyllä sitä neljä päivää taas odotettiinkin). Nyt sitten nukkuu seesteisenä tuolla sängyssä.

Mietin itsekin tuota pukemista. Eilen vielä nukkui vaunuissa niin, että oli kokopotkari ja sen päällä takki, pipo ja sitten peitto päällä. Tumppujakin yritin laittaa, mutta ne riehui käsistään jo alle vartissa. Naama tuntui kylmältä, mutta muuten oli kyllä mies ihan lämmin vielä. Mutta pitänee toi peitto vaihtaa siihen äitiyspakkauksen makuupussiin, joka on vähän paksumpi.

Sisälläkin eilen äitini piti pojalla päällää pitkähihaista bodya, housuja, sukkia ja päällipaitaa. Meillä on sisällä 23 astetta, mutta tuntui olevan silti ihan hyvin, eli ei enää pelkässä bodyssa ja housuissa tarkene pikkuinen.

Anjuusalle sen verran vielä, että meillä kakan tuloon auttaa aina se, kun nostaa pienen jalat masun päälle ristiin. Siinä asennossa kainaloon puolipystyyn asentoon ja kyllä kakka tai ainakin mahtavat pierut irtoaa. Ja sitten on se akupisteiden painaminen jalkapohjista, se on meillä myös varma tapa.

Ja sitten pullojen keittämisestä. Meillähän ei usein ruokita pullosta, mutta mä en niitä joka kerta keitä. Keitän kerralla sitten kaikki, eli noin kerran viikossa. Saatan käyttää samaa pulloa pariin otteeseen niin, että käytän vain pesukoneessa välillä ja huuhdon sen jälkeen. Että älä Kuutar huoli, täällä toinen samanlainen =)

Melballe jaksamista, toivottavasti kipeilyt helpottaa pian. Ja tassuille tietysti voimia myös.

Nyt mä menen myös aamupalan tekoon, ristiäispappi kun tulee kymmeneltä käymään niin pitää siivota kämppää pappiskuntoon =)

-E-

Vierailija
29/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa tänne...Tuli tossa mieleen sellanen asia (mielenkiinnon että vertailun vuoksi), että ko meitä pullottelijoita täällä on, niin kuinka paljon teillä menee korviketta päivässä? Ja jos tissittää, niin kuin paljon tissityksiä vielä päälle?

Kakkaamisesta: Meän neiti kakkaa joka päivä vähintään sen pari kertaa, eilen oli sellaset määrät kuraa vaipassa, että meinas tulla etupuoleltakin ulos :o Ja jos menee kakkaukset iltaan asti, niin neiti on kärttynen aina niin kauan, ko saa tavarat ulos.

Fiikus tais kysellä vaatetuksesta. Eilen oli täällä lämmintä jotain 14 astetta ja meän neitillä päällä ulkona nukkuessaan body, jonka päällä samettinen puku (housut ja huppari) ja sen päällä sitten sellanen ohut Rasavillin ulkopuku ja kypärälakki sekä jalassa 2 sukat. Vaunuissa on olemassaan fleecesisus ja oonlaittanut sen päälle makuupussin eli vielä en oo pitäny neitiä siellä makuupussin sisällä, vaan sen päällä. Sen vaunujen kopan ns. päälysuojan laitoin paikalleen, joka on sisäpinnaltaan myös sellasta fleeceä. Neitimme vaikuttaa muutenkin olevan melko lämminverinen ja kädet olivat aivan lämpimät, vaikka minkäänlaisia hanskoja ei ollutkaan. Kädet olivat vielä muuten sen puvun hihojen sisällä (on meinaan vielä vähän iso puku ;)

Kuutar: Meän neiti on kans alkanut nyt viihtymään paljon paremmin ulkona vaunuissa nukkumassa. Eilenkin tirso taas sen 3 tuntia ulkona ja ois jatkanutkin, mutta lähettiin raksalta kotiin 7 jälkeen illalla. Jatko vielä uniaan tunnin verran sisällä kotona. Tossa viikko pari sitten nukku vaan sen tunnin tai puoltoista ulkona vaunuissa, että uskon viilenneen ilman tekevän tehtäviään ;)

Jahhans, tästä tuli silti pitkä viesti, vaikka meinasin vaan ihan lyhyestii. Nyt kuiten kattomaan Hollyoaksia :)

AJ ja tyär

Vierailija
30/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ihan vaan nopeeta käydä kertomassa viimeisimmät, mutta käytinkin aikani lukemalla teidän kuulumisia. Tänne verkkoon on ollut niin työlästä päästä - leikkö ukkosen vai ylikuoman ansiota?! Tietty juuri tänään oli kavereillakin aikaa ja tässa samalla olen istunut jo kahden tytsän kanssa puhelimessa ja tekstaillut kolmen kanssa, höh!

Hei hienoa, että palstailumme jatkuu täälläkin puolella siitä yhteistöstä riippumatta - kiitos kamut!

Täällä on ollut vaatetuksesta puhetta ja ihan samaa olen pohtinut minä, ettei vaavi vaan tulisi kipeeksi. Tosi vaikeeta taas opetella uusi tyyli niiden kesäkelien jälkeen, höh! Täällä meillä sisälläkin tuntuu nyt niin kolealta, vaikka mittari näyttää toista. Onneksi tällä viikolla on ollut muuta ohjelmaa niin paljon, että autolla ollaan huristeltu isoveikkaa kouluun ja takaisin, kiirusta pittää...

Kakkauksesta ei meillä ole vielä tullut ongelmaa - esikolla niitä vaivoja sitten riittikin kaksiviikkoisesta alkaen. Nykyisin myös hänen suolistonsa toimii ookoo - lohtuna teille, joiden vaavit kärsii kovasta masusta.

Joku teistä kertoi käyttävänsä maitohappobakteereja (itse vai vauva?!). Tässä lainaus meidän neuvolan antamasta esitteestä:" ...apteekissa myytäviä Gefilus -maitohappobakteerikapseleita tai RelaDrops -tippoja. Ne voivat kuitenkin joillekin lapsille aiheuttaa ummetusta, jolloin ne eivät ole hyvä vaihtoehto." En tiedä muuta asiasta, olen vaan itsekseni ihmetellyt tätä asiaa ja siksi on jäänyt mieleeni. Mulle se neuvolatäti neuvoi, että äiti voi käyttää niitä, jolloin maidon kautta vaikuttaisi myös lapseen, jos on masu-/kaasuvaivoja. Kaasujahan meillä päästellään, muttei vaikuttaisi kipeiltä ja kakka tulee heti syötyä, joten en ole katsonut aiheelliseksi aloittaa mitään " hoitoa" .

No, mutta onhan tätä aikaa... nyt on mentävä isoveikkaa hakemaan koulusta, ciao kamut, jatketaan!!!

Nikki ja vaavi

Vierailija
31/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä vauva nukkui 12-02 ja 03-04 ja sitten kuudesta eteenpäin vielä pätkiä vierelläni (kun mies oli lähtenyt töihin saatoin ottaa vauvan sänkyyn, muuten meillä ei perhepeti ole mahdollinen, mies nukkuu niin levottomasti että hyvä kun ei minua sängystä puske, eikä meillä mahdu 3 sänkyä vierekkäin niin, että vauva olisi seinän puolella). Itse nukuin siis ehkä noin pari tuntia + loppuyöstä pätkiä vauvan vieressä, lykkäsin tissin suuhun aina kun heräsi ja vatkutin aamua pidemmälle sillä konstilla; ihme kyllä suostui aika monta tuntia tähän, lopulta ei sitten enää tullut yhtään maitoa ja hermostui. Nukun vauvan vieressä kyllä tosi levottomasti koska herään jokaiseen vingahdukseen ja liikahdukseen, mutta varmaan näin enemmän kuin jos olisin häntä omassa sängyssä yrittänyt. Nukkuu siellä vielä alkuyöstä jotenkin mutta kun nälkä alkaa riivata, ei enää oikein millään.

Meillä on tosiaan kuten Melbakin totesi kyllä vauva mahdollisimman paljon sylissä, mutta sekään ei jostain syystä maitoa lisää. Varmaan stressaan liikaa kaikkea, muuta syytä en tähän keksi. Jännitän koko ajan miten osaan olla ja hoitaa vauvaa, tiedänkö nyt mitä hän haluaa, seurustelenko tarpeeksi, miksei tule maitoa, koska pääsen nukkumaan tai saan jotain syödäkseni tai edes vessaan pääsen. Teki tosi hyvää kun oli anoppi eilen kylässä ja sain vähän juttuseuraa päivällä! CÄ, lämmin kiitos tarjouksesta, johon varmasti tartun, mutta ehkä vähän myöhemmin. Meillä on vielä niin säännötön elämä ja olen sen kanssa vähän hermona niin, että jännitän kovasti jopa pikku vaunulenkkejä. Neuvolaan menoa hermoilen monta päivää etukäteen (etenkin jos on aamuaika, kuten pahus soikoon kaikki seuraavat + lääkärintarkastukset ovat...). Saat kyllä yhteisön puolelta sähköpostiosoitteeni (pitäisi näkyä jäsentiedoissa) jos haluat joskus laittaa yyveetä!

Kiitos vielä kerran sympatioista myös Alli, AJ, Anjuusa, Kihara, CÄ, Senniina ja muut. Anjuusa, totta on että pullossa on puolensakin. Esim. meillä mies päästää minut aina iltaisin pariksi tunniksi nukkumaan, muuten en jaksaisi näitä repaleisia öitä (kun olen näinkin tosi väsynyt...) ja se ei kävisi, jos ei pullosta annettaisi. Peetalle voimia pumppailuun, josko vaikka maito lisääntyisi tai pysyisi ainakin jotenkin yllä - samaa täälläkin siis harrastetaan. Senniina, kerkiän tosi harvoin sinne yhteisön puolelle, hyvä kun tänne. Olen siellä myös aina vähän pihalla :) kun tulin sinne perästäpäin ja kaikki siellä jo niin hyvin tuntevat ja on omat jutut, ja sitten minulla vielä menevät koko ajan sekaisin nimet, kun monilla on siellä oma nimimerkki + Vauvan nimimerkki ja vielä oma nimi :). Mutta könyän sinne aina kun voin. Ellulle kans terveiset tänne puolelle, kiva kuulla kuulumisia; ja kiva kun Nikkikin ehti linjoille, mietinkin jo mitä teille kuuluu!

Kuuttarellekin jaksuja imetysongelmien kanssa, onpa meitä tosiaan monta samasta kärsivää nyt kun tuli puheeksi. Kiva että Kiharalla itkuisuuden suhteen on helpottanut. Meillä on siinä suhteessa helppo lapsi, että hän ei juurikaan huuda. Masuvaivoja vain ährää ja ärisee ja putkertaa, ei siinäkään tietysti nukuta mutta ei tarvitse huutoa kuunnella. Ja masu vaivaa lähinnä iltatankkauksen yhteydessä, ei juuri muuten. Se viime viikonlopun koliikkihälytys taisikin johtua minun syömisistäni, joita olen taas alkanut tarkkailla.

Pulloista ja kakasta vielä (tulipa taas pitkä viesti kun vauhtiin pääsin). En pese ihan joka välissä vaan vain huuhtelen, jos samoin tein lämmitän lisää. Sitten tiskaan kunnolla kun masu on täynnä. Meillä on TommeeTippee -merkkiset pullot. Kiharalle kiitos vastauksesta kysymykseeni. Meillä ei kyllä mene 2 dl millään kerralla, joten täytyy keksiä mitä sille lopulle sitten tekee - tai sitten otan pulloon valmiiksi jonkun 60 ml ja pakkaan tiiviisti. - Meillä tulee vielä kakkaa joka päivä, joskin on selvästi vähentynyt, enää ei ole välttämättä joka vaipassa. Nyt kun kokeilen Tuttelin sijaan Nania (testauksen vuoksi), kakka on ollut vihreää, ennen keltaista?!?

No nyt heräsi poika, hei taas!

Vierailija
32/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissantassut:

Meillä ei kyllä mene 2 dl millään kerralla, joten täytyy keksiä mitä sille lopulle sitten tekee - tai sitten otan pulloon valmiiksi jonkun 60 ml ja pakkaan tiiviisti.

Niin täytyy laittaa johonkin kylmälaukkuun tietysti, että säilyy, ja toivoa että mikro löytyy tai kelpaa kylmänä (meidän ahmatille kyllä varmaan meneekin). Mutta palasin vielä hetkeksi kun unohdin kysyä, miten kauan annatte samaa satsia vauvalle? Tetroissa kun lukee, että heitä pois mitä ruokintakerralta jää, ei sen tarkempaa. Meillä kaveri usein nukahtelee pullolle (ja rinnalle) ja herää hetken kuluttua jatkamaan, mitä voi käydä monta kertaa peräkkäin, eli ruokailusessiot venähtävät. Sairaalassa luovutettua maitoa sai antaa 2 tuntia lämmityksestä joten olen korvikkeeseen soveltanut tunnin rajaa, ei ainakaan vielä ongelmia. Miten muut?

Vierailija
33/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassulle iso hali ja tsemppia! Mina voin myos sanoa, etta alku oli tosi hankalaa, kirkuvaa vauvaa on toisinaan vaikea rakastaa. Taytyy myontaa, etta en osannut ollenkaan etukateen kuvitella realistisesti vauva-arkea. Meilla ekat noin 4 viikkoa oli aika surkeita, ehdin jo olla aivan varma etta koliikkivauvahan meille sitten tuli, mutta sittemmin on helpottanut. Ehkapa teillakin tuon noin 5 viikon jalkeen alkaa sujua hieman paremmin. Itse ajattelin myos, etta jos koliikki olisi tullutkin, niin ne 4 ekaa viikkoa menivat niin nopsaan ja usvassa, etta eikohan se kolmen kuukauden koliikkikin olisi yhta akkia ohi humpsahtanut, vaikka olisi raskasta ollutkin.

Nuo sun huolet on myos ihan tuttua tavaraa, olin ihan kaikesta huolissani, ja epailin osaanko tehda mitaan vauvan kanssa oikein. Tamakin on helpottanut.

Tosiaan tanne vaan kaikki surut ja murheet purkamaan, hyvin tiedan milta tuntuu, ja varmasti niin moni muukin taalla. Toivottavasti se auttaa edes hieman. Tuo masennus on kylla myoskin hyva osata tunnistaa jos siita on kysymys, apua siihen loytyy (toivottavasti) asiantuntijoilta. Taalla Englannissa joku health visitor tulee viisiitille nyt kuuden viikon paikkeilla kotiin tarkistamaan, ettei aidilla ole masennusta ja etta kaikki sujuu muutenkin hyvin. Aika hieno homma.

Tahan valiin yksi vinkki, joka meilla on auttanut itkuihin: tytto on alusta asti tykannyt kylvyista ja pesuista. Huomasin yhden raivarin aikana, etta vauva rauhoittui kun menin kylppariin (yhdella kadella vauva kainalossa niistamaan lavuaariin). Laitoin veden valumaan, ja tytto rauhoittui saman tien! Testasin tata viela monta kertaa, toimi joka kerta. Kerran laitoin oikein viela varpaat juoksevan veden alle, siina han sitten onnellisena roikkui kasivarrella ja heilutteli varpaitaan lampoisessa vedessa, raivarit unohtui saman tien. Samoin olen huomannut, etta nyt joskus raivareista paasee huijaamalla eroon. Ennen kun olen vaan kanniskellut kun ei mikaan muu ole auttanut, mutta nyt saattaa jo naureskelu ja lepertely toimia, ja hetken paasta neiti on jo vastannut hymyyn. Mun mielesta meilla siis ei ole kyseessa mitkaan kipuitkut, lahinna vasymys ja tod nak tytto ei vaan itkun aloitettuaan osaa sita itse lopettaa alkuunkaan, vaan vetaa sen ihan huippuunsa naama punaisena selka kaarella ja aani ja leuka vapattaen. Ja tosiaan KIRKUEN.

Meilla huomenna 6-viikon neuvola, rokotukset saamme seuraaviin: Diphtheria, tetanus, hinkuyska, polio, Hib ja pneumococcal infection. Tieda sitten onko nama samat kuin Suomessa, taytyiskin ottaa selvaa. Mistaan Rota-viruksesta saati -rokotuksesta en ole taalla ikina kuullutkaan!

Ei tahan hataan enempaa.

Monument & Mimi 6vk

Vierailija
34/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kommentoin. Meillä vauva syö kerrallaan sellaiset 80-120ml

jos on enemmän nälkäinen. Välissä menee sitten sellaisia pienempiä annoksia. Ja syö 4-6 kertaan päivässä pullosta . Öisin imetän vielä ja päivälläkin annan ensin tissiä ja aamupäivisin huoliikin ihan hyvin sen, mutta iltapäivällä ja illalla ei tahdo enää imeä vaan hermostuu hetipian kun yrittää imeä tyhjiä ? tissejä. Jotenkin vaan tuntuu ettei sitä maitoa enää tule kuin tilkkanen.

Tänään oli vauvalla neuvolalääkäri ja neiti painoi 4630g ja pituutta oli 57cm ja päänympärys 37cm Alexina oli hyvin kiltillä tuulella ja hymyili koko ajan. Hän nukkuikin sen jälkeen reilun kolmen tunnin päikkärit ja nyt on vedellyt jo reilun kaksi tuntia, yleensä tämä ilta ollaan hereillä ja yö-unille nukutaan tuossa puoli kymmenen pintaan. Saas nähdä miten ensi yö menee kun nyt nukkua porskuttaa näin pitkään.

Alexina yleensä nukkuu vain yhdet pisemmät unet päivässä ja niitä lyhyitä pätkiä (n.10-30min.) sittken lisäksi.

Pullojen keittämisestä vielä senverran että aikoinaan kun noi vanhimmat oivat vauvoja, neuvottiin keittämään päivittäin ja hygienia-neuvot olivat hyvinkin tiukkoja, jotenkin vaan sieltä jääneet tonne nuppiin :) tosin olen niistä hieman löysentänyt nuorempien lapsien myötä. Mutta ei sitä pääse vanhoista tavoista eroon kokonaan.

Mutta en oikein osaa nyt itse mennä sänkyynkään joten lähtisköhän katsomaan tulee telkusta jotain. Hyviä vointeja kaikille.

Vierailija
35/47 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalta tuli kakka : D Kuusi päivää oli kakkaamatta ja kahtena päivänä piti antaa mallasuutetta ennen kuin tärppäsi. Sitten tulikin selkää myöten ja kahdesti...

Meillä aloitettiin ne maitohappobakteerit (Gefilus) vasta tämän ummetusjutun myötä, mutta ainakaan vielä ei ole ollut niistä apua. Tosin niissähän voi vissiin mennä kaksikin viikkoa ennen kuin alkavat tehoamaan eli bakteerit leviävät kunnolla suolistoon. Oonko oikeassa?

Kissantassut, meilläkin oli viime yö superhuono, huonoin tähän mennessä. Poitsu äkisteli turhaan kakkaa koko yön ja sain nukuttua vain 3-4 tuntia ja senkin reilusti pätkissä! Poitsu söi kahdesti ja valvoi yhteen putkeen klo 4-5.30. Huh! Ei auttanut vauvahieronta tai jumppaus, vasta aamupäivällä tuli laaki. On se tämäkin hommaa, kun ekan kuukauden ajan tuli kakka joka vaippaan. Mutta onneksi vatsavaivoja ei muuten enää ole juuri ollenkaan, ainoastaan näinä päivinä, jolloin poitsu alkaa olla liian " täynnä" . Pitäisi varmaan ennakoida sen mallasuutteen kanssa ja antaa jo silloin, kun poika ei vielä kitise.

Jälleen kerran toivon rauhallista yötä kaikille (myös itselleni, katteetonta optimismia...)!

Vierailija
36/47 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen neuvola. 2kk vanha Juuso painoi 5560g ja 59cm pitkä, päänympärys 41 cm. 2 viikossa painoa tullut 560g, että hyvin poika kasvaa korvikkeellakin. Ja suuri kivi tipahti sydämmeltä, kun neuvolan täti sanoi että älä turhaa stressaa maidon tuloa. Jos ei kerran tule niin ei tule. Sitä vartenhan ne korvikkeet on ja nekin ihan hyviä. Joten en jaksa enää edes yrittää, johan tässä on tapeltu. Koska muutama tippa vaan pumppaamalla saaliiksi saatu per kerta. Rela dropseja neuvoi antamaa, kuulemma samantapainen suolistoa suojaava vaikutus kuin äidinmaidolla. Ja kun huolestuneena kysyin et onko Juusolla nyt suurempi riski saada kaikenmaailman allergiat kun ei saa äidinmaitoa, sanoi että nekin on aikapitkälti geeneistä kiinni. Eli jos isällä tai äidillä on, niin voi periytyä. Todennäkösesti vois siis periytyä muutenkin, kai sekin on sellasta sattuma peliä aikapitkälti.

Mä oon Juusolla käyttänyt jo äitiyspakkauksen kevyttoppahaalaria, täällä kun asteita ollut vaan se 6-9.Tumput ja villasukat jalassa. Viltti vielä jaloilla. Ei oo liian kuuma ollut kun nukkuukin aina nii kauan ulkona.

Mutta nyt täytyy mennä syömään kun poika vielä nukkuu.

Vierailija
37/47 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lyhyttä kommenttia, jotta saan syötyä samalla, tiedä koska tuo taas herää (on muuten nukkunut tänään päivällä ihmeen paljon, toivottavasti ei kostaudu yöllä...). Meillä on sisällä yleensä pitkähihainen body ja haalarit tai sitten lyhythihainen body ja potkari. (Kuumemmilla keleillä välillä oltiin pelkässä potkarissa ja hetkittäin pelkässä bodyssakin, tumput ja sukat toki kun ikää vielä niin vähän.) Ulkoillessa olen pitänyt myssyä ja peittoa; nyt on niin vilakka (12-13 astetta) että laittaisin varmaan vielä jonkun ekstrapaidankin. Me olemme kyllä tehneet vasta max 30 min ulkoiluja emmekä läheskään joka päivä; ulkona en voi nukuttaa :( :( koska meillä ei ole pihaa ja parvekkeelle en laita, kun alanaapuri tupakoi. (Meillä on kyllä parvekelasit, mutta savu tulee partsille silti ja lasien takia tuulettuu vielä tosi hitaasti.) Taisi tulla ihan turhaan ostettua se hyttysverkko.

Ai niin CÄ, ei ole minulla kaarituelliset liivit nyt käytössä; raskausaikana oli kyllä, tiedä sitten jos se on tukkinut maitotiehyeitä? Monumentilla oli hauska vinkki huutoihin, täytyy testata joskus jos tarvetta tulee. Ikävä kuulla, että niin monella on ollut tosi rankka alku, mutta lohdullista kuitenkin myös. Niin monilla tilanne on jo helpottanut, että se valaa toivoa omiinkin päiviin! Ja sekin jo helpottaa, kun voi täällä purkaa mustaa mieltään. - S@ri@lla ja Peetalla hyviä neuvolakuulumisia, kiva! ja loistavaa, että Anjuusan pieni sai vihdoin kakkaa ulos. Meillä tulee vielä toistaiseksi useamman kerran vuorokaudessa, saas nähdä koska muuttuu.

Tassu

Vierailija
38/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamulla siellä calmette-rokotuksessa Kättärillä, nyt siis reissu onnellisesti takana. Meni ihan hyvin lopulta vaikka aamulla jo tuskanhiki valui. Siisku päätti ensimmäisen kerran eläissään nukkua yli 3 tuntia yöllä ja tietenkin juuri aamuyöstä, kun ennen kahdeksaa olisi pitänyt kammeta ylös, ja kuvittelin siis tissitteleväni taas mukavasti pari tuntia siinä viiden-kuuden jälkeen ettei herra olisi reissussa nälkäinen. Sain kuin sainkin tungettua 15 min kumpaakin tissiä puoli 8 jälkeen, onneksi juuri heräsi, vaikka sitten tulikin kiire. Just kerkesin pukea itse ja samalla syödä muroja toisella kädellä, vaihtaa vaipan ja tuupata vielä 15 ml korviketta hätävaraksi syöpölle, ja sitten taksia tilaamaan. Hyvin oltaisiin ehditty, jos taksi olisi tullut... Sain soitella perään. Lopulta tuli, ja ehdittiin minuutilleen puoli 10 sairaalaan, mutta siinä vaiheessa olin jo ehtinyt soittaa Kättärille ja sanoa että myöhästymme, joten sain sitten odottaa yli kymmeneen ennen kuin päästiin sisään, oli tietysti ottanut seuraavan ensin kuten fiksua olikin.

Pistos aiheutti kamalan huudon ja sitten alettiinkin jo parkua nälkää, jonka sain kuitenkin jotenkin tutilla talttumaan siihen mennessä kun paluu-taksi saapui. Autossahan tietenkin nukahti ja veteli sikeitä vielä kotonakin niin että sain syötyä oikean aamiaisen :). Hieman nyt hirvittää, kun kysymyksistä huolimatta kukaan ei ole suostunut kertomaan, mitä ne kamalat sivuvaikutukset ovat, joiden takia yleisestä ja yhtäläisestä calmetesta on luovuttu. Niin hoitaja jolta varasin aikaa kuin tänäinen lastenlääkärikin välttelivät vastaamasta kun kyselin siellä Kättärin Lastenpoliklinikalla?!? Lääkäri sanoi vain, että " terveydenhoitaja sitten päättää, mitkä reaktiot ovat huolestuttavia" . Eivät kai halua, että hysteeriset äidit soittelevat ambulansseja heti jonkun paukaman takia... Mutta silti vähän jäi ontto olo.

Muuten on nyt pari päivää ollut vähän rauhallisempi olo kuin tähän asti, on alkanut vähän tuntua siltä, että alan haldata tätä vauva-arkea jotenkin. Kuolemanväsynyt olen edelleen (mikä muuten aiheuttaa jumalattoman hedarin joka päivä, tosi kiva...) mutta en enää ole ihan niin hermona ja säikkynä kaikesta. Varmaan kun pari yötä on saanut nukkua 3 tunnin sijaan 4 :) eikä ne kamalat masuvaivat ole nyt uusiutuneet, niin mielikin on korkeammalla.

Imetys on edelleen kyllä ongelma, tänäänkin meillä oli taas tissitaisto. Söi puolen päivän jälkeen puoliunisena kiltisti vasenta tissiä 10 min, ja se on siis ollut perinteisesti se rinta josta ei tule sitäkään vähää kuin oikeasta. Vaihdoin oikealle kun sylkäisi vasemman ulos, mutta oikeaapa ei halunnutkaan edes maistaa. Tunsin patteja tississä eli olin varma että on edes vähän maitoa, mutta vauva ei halunnut rintaa millään. Puoli tuntia jaksoin tapella, mutta sitten siitä huudosta sain niin tappavan päänsäryn (joka siis väsymyksen vuoksi orasteli jo ennestään) että en enää kestänyt vaan annoin pulloa & pumppasin sen jälkeen. No nyt juuri äsken taas söi sitä Kamalaa Tissiä 35 min... (tai " söi" , taas puoliunisena, mutta kai sieltä jotain tulikin sitten?). Ota tästä nyt selvää.

Mutta joo, olen ihan niska punaisena lukenut imetysoppaita ja -sivuja (piti tästä kirjoittaa jo alkuviikon imetyskeskusteluun mutta silloin jäi). Niissä kun hehkutetaan, kuinka " imetys on hyvä hetki" , " imetys on vauvalle ruokaa ja hellyyttä" , " äiti saa rauhoittua ja ihailla vauvaansa" jne. Kaikki nämä kirjoittajat voisin kyllä kutsua meille ihailemaan äidin ja vauvan ihania hetkiä, kun jälkeläinen kiemurtelee ja putkertaa tulipunaisena ja läpeensä hikisenä huutaen niin että kaikuu korttelin päähän, samalla kun vuolaasti itkevä äiti koettaa kuulonsuojaimet päässä tarjota vuoroon tissiä ja tuttia, kunnes lopulta sitten hoipertelee hakemaan itselle Paramaxia ja vauvalle Tuttelia. Ihania, helliä, läheisiä hetkiä juu. Onneksi joskus edes sujuu, niin ihan vielä en ole heittänyt kokonaan pyyhettä kehään.

Tulipas taas valitusta loppuun, vaikka just pääsin sanomasta että pari päivää on jo ollut parempi olo. Anteeksi! Ihan hyvinhän meillä olosuhteisiin nähden ovat asiat, terve vauva ja sitä rataa.

Vierailija
39/47 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tubi-rokotteesta sen verran, että mä sitä mietin tuolle pojalle kanssa ja meillä oli se tarra kyllä kohdassa jo laitoksella, mut siellä sitten viime metreillä sanoin että ei... En tiedä teinkö viisaasti vai typerästi, kun meillä sitä on töissä aina aika ajoin, mutta nyt näin toimin ja voin sitä miettiä vielä ennen kuin palaan töihin.

Joo, mutta niistä vakavista haittavaikutuksista tuli luettua ja käytännössä se rokote voi tehdä joko läheisiin imusolmukkeisiin tai luihin tai niveliin tuhojaan ja siitä paraneminen voi kestää useita kuukausia. Tämmöistä kai tulee noin joka tuhannelle rokotetulle, jokainen sitten arvioikoon, että onko se paljon vai vähän, mutta aikaisempaan rokotteeseen verrattuna (minkä esikoiseni kai sai) on haittavaikutusten yleisyyys kymmenkertainen). Lisäksi tubi voi aiheuttaa harvinaisen yleisinfektion, johon periaatteessa pitäisi kai kuolla vain yksi miljoonasta, mutta käytännössä 2000-luvulla rokotetuista on kuollut kaksi ja rokotettuja on ollut noin 200000 eli käytännössä joka sadastuhannes on kuollut siihen. Kun tubin rokotteen haitat nousi noin suuriksi, niin siitä oli sitten enemmän hyötyä kuin haittaa, kun sen verran harvinainen tauti kuitenkin on. Ymmärrän, että suurimmalla osalla ei ole mitään järkeä ottaa rokotusta, sen sijaan minusta tassut teit kyllä ehdottoman oikein kun rokotuksen otit ja meilläkin se on siinä ja siinä että pitääkö ottaa mun töiden takia.

Joo ja sitten tassut voit tulla katsomaan meille kans välillä, että miten tämmöinen imetyskonkari imettää ;-) Suurin osa päivistä menee kyllä nyt jo ihan ok, mutta ajoittain on aikamoista rintaraivaria pojalla ja sunnuntainen 8 tunnin maratonimetys tiheän imun kautena meinas ottaa lujille, vaikka luulin, että kun sen on kerran jo tehnyt, niin meneehän sen toisenkin... Jotkut ihan oikeasti pitää syöttämistä jotenkin orgastisena kokemuksena, mutta jos multa kysytään, niin yleensä ennen ristiäisiä imettäminen ei ole edes oikein siedettävää, sen jälkeen yleensä helpottaa.

Vierailija
40/47 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vaihtuuhan tuo viikkokin jo kohta. Ihmeen hiljainen viikonloppu ollut täällä vilkkaaseen alkuviikkoon verrattuna.

Melba, minä muuten arvasin että on ollut kuolemantapauksia, kun kukaan ei ole suostunut vastaamaan kunnolla kysymyksiini siitä, mitä tämä rokote pahimmillaan tekee. Vaikka on ollut vain pari tapausta, niin riski kuitenkin on näemmä olemassa, ja täytyy niitä muitakin sairauksia olla ollut sen verran paljon, että haitta on katsottu merkittäväksi, kun kerran koko kansaa koskevasta rokotusohjelmasta on luovuttu. No, ei tässä auta kuin odottaa ja toivoa, koska riski on kuitenkin pieni (vaikka olemassa). Olen kanssasi samaa mieltä, että tämä oli meillä kuitenkin tarpeellinen ratkaisu.

Viime yönä ei sitten tod. nukuttu mitään yli kolmea tuntia, alkuyöstä nukkui vähän yli 2 t (jotain 2,5) ja sitten puoli kahdesta eteenpäin ainoastaan 20-45 min pätkiä, samoin kuin tänään koko päivän. Onneksi on viikonloppu ja mies kotona, niin sain päivällä nukkua pari tuntia, ja nyt yritän kohta taas unille. Pääsin tänään myös shoppaamaan omin päin ja teki mielialalle ihmeen hyvää, vaikken koskaan ole ollut mikään innokas ostoksilla kävijä. Yksi synttärilahja piti ostaa ja samalla etsin syksylle kevyttä toppahaalaria vauvalle (se ä-pakkauksen haalari on vielä aika iso + jos likaantuu, hyvä olla kaksi). Löytyikin Kappahlista oikein kiva, ja samalla tarttui vielä sieltä sekä Stockalta kasa heräteostoksia käsiin, tumppua, bodya, unipukua, myssyä... hyi minua tuhlaria.

Nyt menen päästämään miehen vuorostaan syömään ennen unia!