Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku muu ehtinyt juoda muutamaan otteeseen ennen kuin tietää raskaudesta?

27.08.2007 |

Ei yritetty raskautta ja pillerit petti, joten ehdin pariin otteeseen juoda 2-3 annosta n.rv4 ennen kuin tajusin raskauden. Myös pillereitä siis söin alkuraskauden.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain tietää rv 6 olevani raskaana (mekään ei oltu yritetty) ja sitä ennen oli ollut juhannus jolloin olin ottanut n. 5 olutta ja toisetkin kekkerit jolloin join ehkä 4 olutta, ja kysyinkin tätä lääkäriltä että onko ollut haittaa. Hän vastasi ettei kannata huolestua, sillä noin alussa sikiön verenkierto on erillään äidistä, tms. joten ei haittaa. Ja terve 6 kk vanha poitsu täällä meidän ilona nyt onkin :) Joten älä siinäkään siitä stressiä ota...

Vierailija
2/3 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin 06 kesänä varsin railakkaan loman. Jätimme ehkäisyn juhannuksena mutta en uskonut tulevani raskaaksi niin pian. Loppukesällä olimme viikon ulkomailla ja siellä tuli tissuteltua muutama melkein joka päivä. Palattuamme Suomeen oli vielä mieheni teatteriproduktion ensi-iltajuhlat. Niitä seuraavana päivänä tein mutu-tuntumalta raskaustestin ja sehän plussasi. Olin tuolloin rv4.

Olin kovasti huolissani alkoholin ja tupakan mahdollisista haitoista lapselleni, koska edelliset viikot olivat varsin vauhdikkaita. Kysyin asiaa neuvolalääkäriltä, joka lohdutti minua, että usein aivan raskauden alussa on vastaavia tilanteita ja että olennaisinta on vain muuttaa käyttäytymistään heti huomattuaan olevansa raskaana.

Toukokuussa sitten syntyi terve ja kaunis tyttäreni! Älä siis murehdi, et ole ainoa, jolle on vastaavaa käynyt. Muutamasta juomasta tuskin kannattaa kantaa huolta. Huolehtiminen ja stressi sen sijaan on haitaksi lapsellesi.

Onnellista odotusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanna asiasta huolta. Kuten joku jo sanoi, on tärkeintä muuttaa tapojaan sitten, kun tietää olevansa raskaana. Vaikka en nyt aio ottaa yhtään, niin en silti usko, että pieni määrä alkoholia harvakseltaan edes haittaisi. Ennenhän saatettiin odottavalle äidille ihan lääkärin suusta suositella konjakkihuikkia stressin ja supistusten lievittämiseen. Ja ei, en puolustele tällä raskaudenaikaista tissuttelua, tarkoitan vain, että tuskin me tietämättömyyttämme juoneet olemme vahinkoa saaneet aikaan. Kyse on kuitenkin niin alkuvaiheesta ja niin pienistä määristä. Tsemppiä teille kaikille. :)