* * EX-HAAHUT vko 35 * *
[b][size=4][color=8B1C62] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ EX-HAAHUILIJAT ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/size][/color][/b]
[color=maroon] Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä. [/color]
[b][size=4][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][/size][/b]
[b][color=maroon] Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä: [/color][/b]
[b][color=8B1C62] Syyskuu 2007 [/color][/b]
[b][color=CD6600] Joululahja: [/b][/color] Minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=CD6600] LA 30.8. [/color]
[b][color=CD6600] Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=CD6600] LA 13.9. [/color]
[b][color=CD6600] levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=CD6600] LA 16.9. (tai 8.9.?) [/color]
[b][color=CD6600] Tuutupii: [/b][/color] Minä 29 v, mies 32 v. Meillä on 04/2005 syntynyt poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Uusi plussa 12.1.07. [color=CD6600] LA 22.9. [/color]
[b][color=8B1C62] Lokakuu 2007 [/color][/b]
[b][color=CD6600] Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36, lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2. [color=CD6600] LA 26.10. [/color]
[b][color=8B1C62] Marraskuu 2007 [/color][/b]
[b][color=CD6600] 72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06. ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin. [color=CD6600] LA 2.11. [/color]
[b][color=8B1C62] Tammikuu 2008 [/color][/b]
[b][color=CD6600] Iita07: [/b][/color] Minä ja mies molemmat 30v, keskenmeno 06/06 viikolla 7. [color=CD6600] LA 11.1.2008 [/color]
[b][color=8B1C62] Helmikuu 2008 [/color][/b]
[b][color=CD6600] Toivoilmari: [/b][/color] Olen 3 lapsen äiti, kaksi murkkuikäistä ja 3v. Sain kaksi km 04 ja 05. Eka tuli 9vkolla ja toinen todettiin lääkärin neuvolassa vkolla 15. Aikaa on kulunut ja päätimme uskaltaa yrittää. 5 yk tärppäs ja nyt on plussattu viikko sitten.
[b][color=CD6600] jonttu82: [/b][/color] Minä 25, mies 31. Ensimmäistä toivottu vuodesta 2003. Takana kolme keskenmenoa (01/04 rv 9+6 [keskeytynyt km], 09/04 rv 8+0 ja 01/07 rv 11+1 [keskeytynyt km]). Nyt toistaiseksi onnellisesti raskaana. [color=CD6600] LA 5.2.08 [/color]
[b][color=maroon] ♥ Vauvoja vuoden ajalta: ♥ [/color][/b]
[color=CD6600][b] Femmamma [/b] 7.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm [/color]
[color=CD6600][b] Neronja [/b] 7.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm [/color]
[color=CD6600][b] Kuonokas [/b] 8.9. [/color][color=navy] poika, 3185 g ja 51 cm [/color]
[color=CD6600][b] Masunasu [/b] 15.9. [/color][color=navy] poika, 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm [/color]
[color=CD6600][b] Peebee [/b] 15.9. [/color][color=fuchsia] tyttö, 3465 g ja 50 cm [/color]
[color=CD6600][b] UusiNuppu [/b] 26.9. [/color][color=navy] poika, 4070 g ja 51.5 cm [/color]
[color=CD6600][b] ulriina [/b] 4.10. [/color][color=fuchsia] tyttö, 4310 g ja 54 cm [/color]
[color=CD6600][b] myttynen75 [/b] 4.10. [/color][color=navy] poika, 3864 g ja 51 cm [/color]
[color=CD6600][b] hexu83 [/b] 13.10. [/color][color=navy] poika, 3840 g ja 52 cm [/color]
[color=CD6600][b] marrasmamma [/b] 2.12. [/color][color=navy] poika, 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm [/color]
[color=CD6600][b] nippula [/b] 23.12. [/color][color=navy] poika, 3080 g ja 49,5 cm [/color]
[color=CD6600][b] maria80 [/b] 16.1. [/color][color=navy] poika, 4320 g ja 53 cm [/color]
[color=CD6600][b] Hannele-81 [/b] 10.2. [/color][color=navy] poika, 2890 g ja 49 cm [/color]
[color=CD6600][b] Enni-Maija [/b] 20.2. [/color][color=navy] poika, 3700 g ja 48 cm [/color]
[color=CD6600][b] Porkkana [/b] maaliskuu [/color][color=fuchsia]tyttö, 2070 g ja 44cm [/color]
[color=CD6600][b] titi75 [/b] 3.3. [/color][color=navy] poika, 3210 g ja 52 cm [/color]
[color=CD6600][b] mami-74 [/b] 6.3. [/color][color=navy] poika, 4325 g ja 53,5 cm [/color]
[color=CD6600][b] eka-vekara [/b] 9.3. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3285 g ja 48 cm [/color]
[color=CD6600][b] Lizie [/b] 11.3. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm [/color]
[color=CD6600][b] Limetti [/b] 3.5. [/color][color=navy] poika, 3610 g ja 49 cm [/color]
[color=CD6600][b] Pirpaliina [/b] 4.5. [/color][color=navy] poika, 3270 g ja 49 cm [/color]
[color=CD6600][b] Emunainen [/b] 20.5. [/color][color=navy] poika, 4070 g ja 52 cm, pipo 37 cm [/color]
[color=CD6600][b] Sani [/b] 14.6. [/color][color=fuchsia]tyttö, 4090 g ja 52 cm [/color]
[color=CD6600][b] Koala-72 [/b] 23.6. [/color][color=navy] poika, 3390 g ja 49 cm [/color]
[color=CD6600][b] Juuliar74 [/b] 24.6. [/color][color=fuchsia]tyttö, 4190 g ja 51 cm [/color]
[color=CD6600][b] DreamOne [/b] 24.7. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3245 g ja 49,5 cm [/color]
[color=CD6600][b] Helga76 [/b] 26.7. [/color][color=fuchsia]tyttö, 3400 g ja 49,5 cm [/color]
[color=CD6600][b] kaisuli79 [/b] 22.8. [/color][color=navy] poika, 3750 g, 51 cm, pipo 36cm [/color]
[color=8B1C62]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[color=maroon] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color]
[color=8B1C62]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :) [/color]
[color=8B1C62]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa. Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[b][size=4][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][color=CD6600] ♥ [/color][color=8B1C62] ♥ [/color][/size][/b]
Kommentit (15)
Ihanaa! Sun synnytys kuulosti oikein miellyttävältä sinänsä, kun meni sitten melko nopeasti, eikä tarvinut synnärillä kauaa kärvistellä. Voi, kun omakin menisi jotenkin noin. Tosin mun pitää lähteä heti, kun vähääkään edes tuntuu, että jotain alkaa tapahtua, koska mulle pistetään antibioottitippaa suoneen (esikon saaman sepsiksen takia) ja sen pitäis ehtii mennä väh. 4 tuntia, jotta teho olis kunnollinen. Sanoivat synnärillä, että mieluummin käyn vaikka pari kertaa turhaan siellä kuin että kärvistelen kotona ja synnytän sitten aulaan... Heh.
Seuraavaksi aletaankin sitten odotella syyskuisten vauvoja! Kääks, ja allekirjoittanut itse listalla neljäntenä...
D.O: Aivan ihana nimi teidän tytölle tuli! Siis tosiaan! Mistä keksitte Enian?
Oma napa: Huomenna poksuu 37. vko! Ajatella! Tai no virallisen lasketun ajan mukaan vasta lauantaina, mutta tällä viikolla joka tapauksessa. Torstaina on neuvola ja lääkäri, saas kattoo. Vähän jännittää tuo kohdunkaulan tilanne. Eilenkin taas vihloi ja supisteli hetken sitä rataa, että hui. Ihmettelen suuresti, jos ollaan edelleen tilanteessa 2 cm ja kova ja kiinni...
Tuutupii ja Masuli rv 36+6
Tuutis: Huomenna teilläkin ollaan jo täysiaikaisia! Ihan mieletöntä. Tuntuu kuin juuri vasta oltaisiin kuumeiltu tuolla haahujen puolella. Aika menee loppujen lopuuksi aika nopeasti vaikka välillä usko meinaa loppua. Meillä kun on nämä erilaiset taustat tähän vauvan tekemiseen ja odotukseen. Voimia ja haleja kovasti sinulle loppuajaksi! :)
Kiitos, me ollaan itsekin tyytyväisiä nimivalintaan. Mitään perinnetaustaa ei Enia-nimellä ole, se on vain nimi jonka olen nuoresta asti halunnut tytölleni antaa. Olivia taas oli miehen ja minun yhteinen päätös, tykättiin molemmat siitä. Pyörittelimme ja maistelimme Enia-nimeä emmekä keksineet siitä oikein mitään väännöksiä tai haukkumanimiä. Tosin lapset on meitä aikuisia nokkelampia näissä jutuissa! :D
D.O.
Meikäläinen se täällä vielä paahtaa ihan hormonihuuruissa ja oon aivan hullaantunut tuosta pikkumiehestä. Kiitokset onnitteluista D.O. ja Tuutis :)
D.O. Aivan ihanan nimen olette valinneet tytöllenne. Todella kaunis ja yksilöllinen nimi. Kiva että alatte päästä tasapainoon imetyshommelien kanssa. On niin helpottavaa kun homma alkaa sujua ja molemmat voi nauttia noista ainutlaatuisista yhteisistä hetkistä. Mies taitaa teillä tosiaan olla oikein unelma isukki kun noin aktiivisesti hoitaa tyttöä. Tulee varmasti heillekkin vahva suhde kun alusta asti mies osallistuu. Oletko itse käynyt vielä " omilla teillä" ? Ei jäänyt mitään huonoja mielikuvia synnytyksestä vaikka touhu olikin varsin nopeaa. Kätilö oli kuitenkin ihanan rauhallinen ja kannustava ja vuorovaikutus hänen kanssaan toimi hyvin vaikka homma etenikin niin vauhdilla. Miehen kanssa kyllä jälkeenpäin oltiin vähän että tässäkös tämä homma nyt sitten olikin, kun oltiin kuviteltu ihan jotain muuta esikoisen synnytyksen perusteella. Kätilökin nauroi kun lähdettiin osastolle, että isä ei sitten kerennyt edes kääntyä isien huoneessa tällä reissulla. Taidanpa minäkin liittyä tuonne Yahoo yhteisöön kun on ollut niin mukavaa porukkaa tässä matkan varrella, että säilyisi yhteydet nyt vauva-aikanakin.
Tuutis, Sulla ei sitten tosiaan tiedä koska tuo lähtö tulee, kun noin lupaavasti jo supistelee. En kanssa usko että enää on kovin kovat paikat lääkärineuvolassa. Ja ihan justiinsa teidänkin vauva on jo täysiaikainen, että mikäs siinä jos maailmaan mielii : ) Jokos sulla on tavaroiden laittelustressi helpottanut eli ootko saanut laiteltua? Meillä jäi tosiaan aika viimetinkaan tuo synnärille meno, kun ei oltu miehen kanssa oikein varmoja mitä tulisi tehdä ja puoli kahden aikaan soitellessani synnärille kehottivat vielä odottamaan kotona säännöllisempiä supistuksia kun tuolloin vaihteli vielä 4-10min välillä. Sulla tosin varmasti tuon lääkityksen saannin takia olisi jo tossakin vaiheessa pyydetty tulemaan ja kannattaa minunkin mielestä mennä enemmin turhaan kuin ottaa turhia riskejä. Mutta en voi kieltää etteikö synnytys olisi ollut tosi helppo ja olin tosi helpottunut kun meni noin nopeasti.
Täällä tosiaan kaikki aivan ihanasti. Maitoa tosin tulee vähän yli äyräiden, mutta pumppaan ja pakastan sitä sitten tulevan varalle. Poika syö tosi hyvin ja hyvällä tekniikalla, joten nännitkin on säilyneet suhteellisen hyvässä kunnossa, kun vertaa esikoisen imetykseen. Muuten poika on rauhallinen ja oikeastaan tosiaan syö, kakkaa, seurustelee hetken ja nukkuu. Eli ollaan taas saatu ainakin näin ensipäivien perusteella varsin rauhallinen vauva.
Hyviä vointeja teille kaikille masukkaille: ) Tulkaahan nyt muutkin jo kertomaan kuulumisia, kun viime viikkokin oli niin hiljainen. Joululahjakin on jo ihan viimemetreillä, mikä siellä on vointi??
Kaisuli ja poika 5 päivää
Ensinnäkin todella isot onnittelut Kaisulille pojasta!
Itsekkin jo vähän malttamattomana odotan milloin pääsee synnyttämään.
D.O todella kaunis nimi kyllä tytöllä on. Meillä ei ole vielä tietoakaan ,että minkä nimen sitten vauvalle annettais. Pojan nimi lyötiin lukkoon ihan viime kädessä,samoin tytön, joten taitaa mennä samaa rataa tämänkin kanssa.
(.) Täällä alkaa olla tukalat paikat jo,vauva painaa häpyluuta ihan urakalla ja kädet tuntuu hipsivän tuolla ihan kohdunsuulla.Lonkat natisee liitoksissaan ja kävely todella hankalaa.
Huomenna neuvola, niin sitten tietää että onko vauva jo mahdollisesti kiinnittynyt ,kun tekee niin häijyä alapäässä.
Mokoma hiivakin vaivaa ihan urakalla ,viime keskiviikosta-perjantaihin otin taas hiivalääkkeet ja tuntuu ettei tehonnut mitään.Joten huomenna taas neuvolassa ottavat hiivakokeet. Supistuksia tulee paljon ja pelottaakin, mitä tuhoja on tullut jo tuonne alakertaan. Äitipoli olis taas kahdenviikon kuluttua. Mut palaan huomenna neuvola kuulumisten kera jälleen.
Tari rv 31+3
....Ja todellakaan ette kerenneet kauaa sairaalassa kärvistellä, onneksi kaikki meni mallikkaasti. =)
Täällä sitä elämä on asettunu jotenkin jo uomiinsa, ja alkaa se oma rytmi neidille löytyä. Onpa parina yönä saanut vahingossa jo nukkua putkeen n.6h! Tosin välillä sitten rellestetään hereillä 3h yhtä soittoo keskellä yötä mamman koittaessa suostutella unten maille...
Meillä vähä himmataan ton imettämisen kanssa, kun se maito ei tolle suursyömärille riitä, niin se ei sitten riitä. Joten me keskitytäänkin päivisin syöpöttelemään pullo kourassa ja pitämään korviketehdasta pystyssä. =D
(Plus saatiin riesaks vielä ilmavaivat, joihin osasyyllisenä rintakumin kautta hörpitty ilma, kun maitookaan ei oo tullu..)
meillä typykän ristiäiset onkin vasta lokakuun puolella, mutta nimi on jo melkein plakkarissa, toinen nimi uupuu vielä.
Hyviä vointeja kaikille masun kanssa!!
T helga ja typy 26.7.2007
SUURENMOISET ONNITTELUT KAISULILLE POIKAVAUVASTA! Kuulosti ihan kivalta tuo synnytys, ettei kauaa tarvinnut kärvistellä! Ja tuo vauvanhuuruinen tunne on kyllä ihana ;-)
D.O ja HELGA: kiva, että teillä molemmilla on vauva-arki lähtenyt hyvin rullaamaan :-) Ja D.O: onnittelut tytölle ihanaisesta nimestä :-)
TUUTUPII: ai, sulla suppailee jo -hyvä niin! Mullakin suppailee päivittäin, mutta eipä olleet pehmentäneet yhtään paikkoja viime viikon lääkärin mukaan, pöh. Välillä tulee jo sellaisia megasupistuksiakin eli kestävät vähintään puoli minuuttia ja tuntuu reisissä asti, mutta kun niitä tulee se yks tunnissa, niin ehkä vaan avaa paikkoja...ehkä :-)
TARI: aika aikaisin on vauva kiinnittynyt. Olikos se niin, että sulla on aiemmat syntyneet ennen laskettua päivää? Mullahan ei kuopus ollut kiinnittynyt vielä synnärilläkään vaan laskeutui sitten suppareiden avulla...
Oma napa voi ihan hyvin, vaikka odottavan aika alkaa olla pitkä...Supistelee, närästää, selkä on viime päivinä ollut tosi kenkku, kun nukun ihan ihme asennossa öisin. Vaan varmasti mennään laskettuun päivään saakka, en kyllä edes odota että aiemmin syntyisi. Joka päivä olen käynyt lapset viemässä ja hakemassa eskariin ja kerhoon, mutta tänään kyllä selkä tuntui vähän kurjalta :-/ Olen menossa huomenna hierojalle, josko vähän saisi jumit auki. Kyllähän tää loppuaika on yhtä odotusta; onneksi ei vielä ole kukaan aloittanut sitä joko joko-kyselyä :-) Kaikki on periaatteessa vauvalle valmiina, ammekin ostettiin viikonloppuna. Huutonetistä tuli tänään vauvalle ihana fleece-puku sairaaltasta kotiinlähtöä varten. Lapset jo odottavat innoissaan uutta tulokasta :-)
Neuvolakuulumisia sen verran viime viikolta, että tosiaan lekurin mukaan paikat kiinni, kohdun ulkosuu vähän auki. Painoa tullut nyt +13,5kg, hemppa oli noussut huimasti 142, vauvan pää vielä liikkui reippaasti eli ei ole lasketunut. No, sf-mittakin oli kasvanut 3cm, joten siitähän sen jo näkee...vasta viikon päästä seuraava neuvola!
-Ultsi + Lahja 37+4-
Pariin kertaan oon kirjotellu mut tuntuu et tällä koneella on jotain mua vastaan ku aina on kadottanu mun kirjotukset johonkin.
Siispä yritän nyt taas. Pitää yrittää kirjottaa lyhyesti ettei kerkiä kadota.
Kaisulille onnittelut pojasta!!!!
Eipä mulle oikeastaan mitään kummenpia kuulu. Viimestä viikkoa oon kesälomalla. sit olis vielä 3 viikkoa töitä ja sit pääsis mammalomalle! Kovasti kyllä mietityttää kuinka sitä mummojen edessä taipuu enää mitenkään kun ei tahdo enää saada edes omia kenkiä jalkaan.
Masu on kasvanu oikein vauhdilla. sf-mitta 28cm. painoa tullut nyt n.10kg, paineet alhalla 110/60. hb on alhainen eikä meinaa suostua nousemaan, 111 oli tänään. ei oo turvotuksia, supistuksia tai närästä. Kylkiluut on koetuksella kun asukki oikein jumppaa ja onkin tosi kova liikkumaan.
Lapset odottavat kovasti jo vauvan syntymistä. Jatkuvasti silittelevät masua ja tunnustelevat liikkeitä.
Mutta nyt kiireesti kirjotusta eteenpäin,joskos nyt osais perille asti.
72oinas rv 30+3
Täältäkin vaihteeksi!!
Ensinnäkin ONNEA KAISULI ihanasta nyytistä!!! Ja D.O. kauniista nimestä :)
Ja mitäs... yhtenä kappaleena, kaikki suht ok. Kävely välillä nihkeää, muuten ei pahemmin valittamista. Olen vain ollut tosi hiljainen täällä kun pari viikkoa oli nettiyhteys katki, ja nyttemmin on iskenyt joku henkinen ja fyysinen tylsistys kun tuntuu ettei homma etene... soffalla olen lähinnä tappanut aikaa :)
Vauvatavarat on sikäli laittamatta että mitään uusia ei olla pesty (äitiyspakkaus makaa purkamattomana esikoisen leluvuoren alla olohuoneessa....) eikä vanhojakaan vaatteita oikeastaan ole kaivettu esiin. Mutta kait sen sitten ehtii ;)
Pahoittelut mutta en nyt ole myös lukenut enempiä kuulumisia. Tämä tuoli tietokoneen ääressä kun ei ole enää ääreist mukavin paikka viettää aikaa. Jospa nyt joku päivä jaksan ja sitten kirjoittelen enemmän (...en nimittäin myös usko että tämäkään lapsi kovin aikaisin syntyisi, kun edellinen käynnistettiin lopulta rv 42+2 ..!)
Terveisin just nyt hiukka omanapainen Joululahja, rv 39+4 - HUI!!! Ja listassakin jo ekana, apu-va :D
Oikein hyvää vointia kaikille !!
Joululahja
PS tänään oli neuvola ja siellä se vauveli kököttää pää alaspäin, paino on noussut, hemoglobiini alhainen (mitäs en syö rautaa, tyhmä minä) ja tyyppi vatsassa potkii ja möyrii yhä ihan mahdottomasti :)
Ihanaa, että moni oli kerennyt kuulumisiaan tänne kirjoittelemaan!
Omaa napaa - sitä samaa: Supistaa enempi ja vähempi, kipeesti ja ei kipeesti. Kohdunsuuta vihloo aika lailla. Välillä on kovaakin painontunnetta. Masuli on mun mielestä rauhoittunut aika tavalla, itse asiassa niin paljon, että silloin, kun se viettää " lepopäivää" mua alkaa huolestuttaa liikkeiden vähyys ja on pakko tökkiä poitsu hereille, että muksauttelisi vähän äitin mahaa, niin tietää, että kaikki on ok.
Vauvanvaatteita oon saanut nyt pestyä ja laitettua kaappiin. Pinnasänkykin koottiin kasaan eilen. Se nyt ei kauan läjässä ollutkaan, kun esikoinen on nukkunut isommassa sängyssä vasta puolisen vuotta.
Nimiongelmien kanssa ollaan painiskelut viime päivät. Meillä oli jo päätös tehty, mutta aloin venkoilla ekan nimen kanssa ja nyt se ei enää tunnukaan sopivalta... Pitää taas miettiä homma uusiksi, ehkä me katsellaan, minkänäköinen tyyppi tuolta masusta ulos tulee ja sitten annetaan nimi sen mukaan.
Tuutupii ja Masumies rv 37+0
Eilen tosiaan kävin neuvolassa ja ei niin mukava käynti ollut.
Vauva voi kyllä hyvin,mutta äidin vointi menee alaspäin.
RR 150/95 eli noussut todella paljon
Painoa tullut 4 viikkoon 1.300 g
Pissassa valkuais höttöä,mutta ei näy pissassa vielä plussalla ja sokerit +.
Vauva Rt ja hyvin alhaalla.
SF-mitta 29,ennen ollut tasaisesti keskikäyrän yläpuolella,mutta nyt sitten putosi keskikäyrälle tasan,eli laskeutumista tapahtunut.
Sykkeet +150
Liikkeet ++
Niin ja yksi hyvä asia edes ,kun hemppa on noussut 108- 119.
Nyt sitten neuvolassa saa juosta viikon välein, jossa seurataan noita paineita ja pissan valkuaispitoisuuksia.
Ja tänään saa tietää taas ,onko hiiva taas jylläämässä tuolla kanssa.
En tiedä jos se hiiva on ,että millä se lähtis pois.
Väsynyt olen tuon paineen takia ja näköhäiriöitä kans on ,kun paine korkea niin pallukat lentelee silmissä.
Nyt sit pitäis olla levossa paljon ja mitään raskasta ei sais tehdä.
Anteeks omanapainen viesti jälleen.
Kertoilkaas muutkin kuulumisia,täällä on ollut hiljaista.
Tari rv 31+5
Tari: Voihan kökkö sun neuvolakuulumisten kanssa. Toivottavasti tilanne ei pahene. Jos yhtään lohduttaa, mun kaverilla (sai tytön heinäkuussa) oli vkoilla 31-33 paineet ylhäällä ja proteiinit pissassa yhdellä plussalla. Joutui saikulle ja ehdottomaan lepoon. Asia korjaantui sillä onneksi eli ei raskausmyrkytyksen puolellle heittänyt. Jaksuja kovasti sinulle!
Joululahjalle tsemppiä viimeisille metreille,ui miten jännää nähdä milloin saadaan taas vauva uutisia:)
Ihanaa neuvolaan soitin ja hiivatulehdus kokeet negatiiviset,jee viimeinkin.
Mutta valkosoluja runsaasti näytteessä, joka kuulemma voi merkitä tulehdusta tai sitten vaan niin paljon valkovuotoa että johtuis siitä.Mutta kun mun valkovuoto ollut koko raskauden samanlaista ja ennen ei ole noita valkosoluja näytteissä ollut. Ja tulehdus näytteet olleet aina puhtaat,joten nytkään kuulemma ei ruveta syytä etsimään mistä johtuu toi.
Muistelebn että tytön odotus aikana 3-4 viikoa ennen syntymää minulla rupesi tulemaan myös tuota höttöä pissaan ja silloin se enteili tuota tulevaa synnytystä,mutta toivottavasti ei tällä kertaa vielä,kun rv vasta 31+5. Onko teillä ollut mitään vastaavaa ja mistä johtunut?
Onnea Kaisuli pienokaisesta :)
Joululahja, oih, sähän pääset ihan kohta tositoimiin, tsemppiä sinne :)
Tari, toivottavasti oma olosi alkaa parantua, ei varmasti kiva koko aikaa ravata neuvolassa. Mutta hyvä että vauvalla on kaikki hyvin.
Sain miehenkin mukaan rakenneultraan ja oli kyl vähän pettymys koko käynti, kesti ehkä noin 15min, yhtään kuvaa ei saatu mukaan " ettekö te saaneet siitä 12. viikon ultrasta jo kuvan?" ja muutenkaan ei oikein silleen tullut kiva fiilis siitä. Mutta vauvalla on kaikki hyvin, se kait on pääasia. Eli missään ei ole mitään vikaa ja oikein hyvin oli kasvanut, oli jopa 3 päivää edellä laskettua aikaa. Se ultra oli jotenkin niin epäselvä, näki vain aina yhden kohdan kerrallaan pienestä, " tässä on nyt käsi" " tässä pää" " tuolla jalat" jne. Mutta kait se lääkäri tosiaan noista sitten sai kaiken tarvittavan tiedon.
Nyt ehkä uskaltaa vähän hengähtää ja ehkäpä jopa vähitellen kertoa ihmisille raskaudesta, tuo rak.ultra jänskätti niin paljon että onko kaikki ok, ihan turhaan toki kun kävin ultrassa vuodon takia parikin kertaa jo tässä välissä ja varmasti olisivat kertoneet jos jotain olisi ollut pielessä, mutta ei päälleen ihminen mitään voi.
Iita rv 20+6
Iita: Kiva, että rakenneultrassa oli kaikki ok, sinullakin on jo hieno määrä viikkoja kasassa! :) Kurjaa, että käynnistä jäi vähän kylmä olo.
Omaa napaa: Torstaina oli neuvola ja viimeinen lääkärikäynti. Kaikki oli ok, pissat puhtaat ja paineet sekä hempat kohdillaan. (Hb jopa 127, jee!) Vauva on laskeutunut jo alas, päälaki tuntuu emättimen kauttakin. (Äh, hieman inhaa ajatella.) Kohdunkaula oli pehmennyt, n. 2 cm, mutta edelleen kiinni, joten ei ihan vielä varmaankaan päästä tositoimiin... Sf-mitta oli " rauhoittunut" hieman keskikäyrän yläpuolelle, tosin lekuri sanoi, että johtuu osin tuosta vauvan laskeutumisesta tietty, mutta siis ei mitään suunnatonta jättiläistä varmaan kaikista peloista huolimatta ihan saada aikaan. Nyt mulla on itsellä sellainen olo ollut, että aika samankokoinen tämä tyyppi on kuin esikoinenkin.
Tänään on sitten virallisen lasketun ajan mukainen täysiaikaisuuspäivä eli rv 37+0. Ajattelin siirtyä laskemaan viikkoja nyt sen mukaan taas, aikaisemmin on ollut halu " varastaa" hieman ennakkoon, kun ultran mukaan ollaan pidemmällä, mutta jos nyt laskisi niin kuin neuvolassa, niin ei mene niitten kanssa puheet sekaisin. Reilun viikon kuluttua uusi neuvola taas.
Tuutupii kera Masumiehen rv 37+0 (Nyt saa jo tulla luvan kanssa...)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11070408&p=3&tm…