Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuolinilmoituksessa mainitaan ammatti, jos

Vierailija
27.08.2007 |

se on jotain pikkuisenkin " poshimpaa" kuin kaupan kassa?

Siis nämä " rakkaamme, kauppaneuvos/diplomi-insinööri/toimitusjohtaja plaaplaa" - ilmoitukset on aina hämmästyttäneet mua. Mitä helkkarin väliä on, mikä vainajan ammatti/koulutus on, varsinkin jos on kysymyksessä perheen, ei työpaikan ilmoitus??

Ja jos ammatti on oleellinen, miksi ei saimi-siivoojan ammattia mainita? Onko arvokkaampaa surra johtajaa kuin duunaria?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhää narria!! Pikkusieluiset ihmiset sitä tekee.

Vierailija
2/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja jos ammatti on oleellinen, miksi ei saimi-siivoojan ammattia mainita? Onko arvokkaampaa surra johtajaa kuin duunaria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä, joilla ammatti mainitaan, se on ollut vähän kuin elämäntehtävä. Monet ovat tunteneet vain hänen ammattiminänsä eikä pelkällä nimellä laitettu ilmoitus olisi tavoittanut näitä henkilöitä.

Näin ainakin itse luulen, mutta mitäpä tälläinen pph voi tietää? (ps. ei ole hoitolapsia tänään, että turha luulla lasten kärsivän kun muija istuu netissä;)

Vierailija
4/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näillä vähän korkeammassa asemassa olevilla on liiketuttuja ym., jotka haluavat esittää surunvalittelunsa. He eivät välttämättä tunne vainajan omaisia, joten he eivät voi olla varmoja, onko kuolinilmoituksessa mainittu vainaja juuri se " Matti Virtanen" , jonka he tuntevat.

Siivooja " Saimi Virtasella" harvoin on tällaisia kontakteja, työnantaja ja työtoverit yleensä tietävät kuolemantapauksesta muutenkin.

Vierailija
5/5 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi tunnistaa ihmisen, vaikka ei olisi ihan varma nimestä. Ennen vanhaan hautakivissäkin luki usein ammatti. Katsokaa vaikka jollain vanhalla hautausmaalla. Ennen oli kaikki ammatit edustettuina hautakivissä.

Ehkä omaiset eivät halua korostaa ammattia kuolinilmoituksessa, jos ei ole mikään yhteiskunnallisesti erityisen arvostettu ammatti. Mutta korkeasti sivistyneen ammatti on ilmoituksessa vähän niin kuin saavutusta ilmaisemassa. Tämä ihminen pääsi näin pitkälle elämässään.

Näin luulen minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi