<3------------HELMET viikko 43---------<3
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille Helmille!
linkkiä viimeviikkoon:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (18)
Tuntuu aika hiljaiselta tämä helmien jutustelu =) Ehkä se siitä reipastuu kun äitiyslomat alkaa =) Mulla ei mitään muutosta tulekaan tällä kertaa kun esikoisen kanssa olen ollut kotona tähänkin asti. Vein kelan papereita viime viikolla ja mulle tuli ihan yllätyksenä ettei esikoisesta saa kotihoidon tukea äitiyslomalla! Kait se sitten vaan on niin... En ole yhtään miettinyt kuinka kauan vielä olisin kotona, toisaalta olisi kiva olla mahdollisimman pitkään mutta jo esikoisen vauva aikana alkoi välillä ahdistamaan. Saa nyt nähdä!
Joulua täälläkin odotellaan =) Se on vaan niin ihanaa aikaa! Olen jo miettinyt joululahjoja ja jotain ostellutkin ettei jää kaikki joulun alle. Ei olla päätetty vielä missä vietetään aattoa, olisi kiva olla kotona nyt kun uusi talo on kerran valmis mutta perinteet taitaa velvoittaa miehen papan luokse. Ei tosiaankaan olisi helppoa sanoa 85v papalle ettei me nyt tullakaan sinne vaikka aina ennen ollaan oltu. Sinne kokoontuu koko miehen lähisuku ja itsellä on aina välillä siellä vähän ulkopuolinen olo... Jouluruokia aion ainakin tehdä nyt niin paljon kuin jaksan kun on uusi leivinuuni =)
Vauveli liikuskelee onneksi säännöllisesti, ei mitään uutta olotilassa =) Neuvolalääkäriinkiin on vielä monta viikkoa aikaa...
Mukavaa viikkoa kaikille!
-helena rv.24+4
Hiljaistahan tuo on.. minun osalta ainakin. Jotenkin tuntuu olevan kiirettä arkirutiinien pyörittämisessä ettei ehdi/jaksa enää iltaisin nettiin tulla sepustelemaan.
Syysloma sujahti vauhdilla. Koko viikon siivoilin varastoja ja etsin esikoisen vanhoja kamppeita. Samalla tuli muutenkin siivottua aivan karsean näköiset varastot. Pelastusarmeija sai paljon hyvää tavaraa ja hyötyjäteasemallekin meni melkoinen vuori rikkinäisiä romppeita. Omat pojat oli melkein koko viikon reissun päällä, joten sain rauhassa katsella kamoja läpi ja siinä sivussa vaihdella vähän järjestystä olohuoneessakin.
Suurin urakka on nyt ajatustasolla aloitettu! Ostin suurimman osan kankaista kestovaippojen ompeluun. Esikoinen on oikein "kertakäyttövauva" kaiken osalta siis ruoan ja vaippojen. Koin silloin huonoa omatuntoa, vaikka silloinen elämäntilanne vaatikin osaltaan purkkiruoan ja kertakäyttövaipat. Nyt tilanne on toinen ja odotan innolla aikaa, että saan aloittaa ompelun ja kaiken muun värkkäämisen vauvaa varten!
Joulu, joulu tullut on... tai ei ihan vielä, mutta järjestystä muuttaessa piti samalla miettiä miten kuusi mahtuu sisälle ja miten muuten jouluksi "sisustetaan". Ihana jäädä joulujuhlasta suoraan äitiyslomalle ja keskittyä jouluun ja tulevaan ihan rauhassa! Me mennään Tapanina ensin toiseen mummolaan ja sitten uuden vuoden kynnyksellä toiseen mummolaan. Suunnitelmissa on rauhallinen ja "köyhä" joulu eli sovittiin, että meillä keskitytään lahjojen ja muun materiaalisen sijasta hyvään ruokaan ja yhdessä olemiseen. Jokainen saa toivoa yhden asian ja sen toteuttamista sitten suunnitellaan ja kirjoitellaan pukille.
Tällä viikolla on viimeinen hetki palauttaa äitiyslomalappu kaupungintalolle ja samoin lomakkeet Kelaan. En ois muuten hokassu, mut kaveri vinkkas, et kantsii olla päivien kanssa tarkkana! Kiitos siitä ystävästä! Pojan päivähoitoon ollaan sovittu, että äitiysloman alun ajan poika saa olla kokopäiväisenä ja sitten vauvan jälkeen katsotaan sopiva rytmi päiväkodissa käymiseen. Pidän kiinni oikeudesta pojan päivähoitoon, koska meidän alueella ei asu häävin muita lapsia, joten poika tarvitsee jostain toisten lasten seuraa yms.
Vaavista: Liikkuu ihan kamalasti koko ajan. Välillä en saa nukuttuakaan, kun on rumbasessiot menossa, mut eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Maha kasvaa, mutta se on se "ruokamaha" eikä vauvamasu. Tai siis siltä se tuntuu.. :)
Johan tuli vuodatettua. Viikkoja kaikille ja voimia kanssa!
Visbe ja Martta-Antero rv 25
On taas muka ollut niin kiireistä ettei ole ehtinyt kirjoitella. Kaikki vapaa-aika kyllä mennyt remonttipuuhissa, lopultakin alkaa olla valmista! Kuun loppuun mennessä pitäisi saada muutto tehtyä elikkä loppusuoralla ollaan!:) Kaikki pinnat laitettu uusiksi kattoja ja kaapistoja myöten, aika stressaavaa ollu kun aika paljon ollaan kahdestaan laitettu..
Neuvola oli taas tänään, käyntejä ollut nyt 5 terveydenhoitajalle, 2 lääkärille ja 3 ultraa. Osalla muista ilmeisesti ollu vähemmän? Vauva kasvaa kovasti ja maha kans, ja liikkeet jo niin voimakkaita että aivan pelottaa tulevat viikot..:) Kaikenlaisia raskausajan vaivoja tullut kuvioihin, närästys jotakin aivan järkyttävää ja selkäkin tuntuu koko ajan olevan jotenkin mutkalla.. Niin ja aloitin tänään tuon verensokerien seurannan kun suvussa aikapaljon diabetesta, onneksi arvot pysyny hyvänä.
Minä kans palauttelin kelaan papereita tuossa jokunen aika sitten, ja tänään sieltä jo sitten äitiyspakkaus tulikin!:) Ilta menny kaikkea ihanaa hypistellessä, varsinkin tuo toppahaalari aivan äärettömän suloinen. Sopii hyvin molemmille tytölle tai pojalle, meille kun tulee yllätyksenä sukupuoli.
Mut joo, täytyy yrittää kirjoitella vähän useammin nyt kun saadaan muutto hoidettua ja arki normaaliksi..:)
nellu rv 24+6
...eli reilun viikon sairasloman jälkeen olen palannut töihin. Ei tuo selkä vieläkään kunnossa ole (ja tuskin sitä ikinä tulee olemaankaan) mutta yritän nyt taas ainakin.
Hiljaista juu on palstalla, olisiko joku seesteinen keskivaihe menossa, ettei kenelläkään ole mitään ihmeempää kommentoitavaa?!?
Apua! Mä en ole palauttanut vielä mitään kelan papereita, siellä ne lojuvat kotona lipaston päällä. Onko muka jo viimeiset hetket?!? Olin ymmärtännyt, että kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa pitää paperit pistää viimeistään, joten en ole pitänyt mitään kiirettä.
Meillä tytöt jatkavat kanssa päiväkodissa kolmena päivänä viikossa (tai isompi siis eskarissa+pväkodissa) näin mennään ainakin kevät. Syksyllä on sitten esikoisella ekaluokka edessä ja kakkonen luultavasti pistetään johonkin kerhoon tai sitten jatkaa edelleen päiväkodissa, en ole vielä tehnyt lopullista päätöstä.
Täällä ei ole joulu ajateltu vielä ollenkaan. Eikä sen puoleen ole tehty vielä mitään valmisteluja vauvaakaan varten... kyllähän sitä vielä hyvin ehtii. Hidas hämäläinen herää sitten viikkoa ennen h-hetkeä:)
Ensi viikolla on lääkärineuvola, toivotaan, että kaikki on silloin kunnossa. Vauva onneksi on suht kova liikkumaan, ettei sinäänsä huoleta. Supistelee satunnaisesti mutta ei mitenkään kipeesti. Raskausoireena kuvioihin on tullut mukaan suonenveto jaloissa. Tuskaa kun yöllä vetää molemmista jaloista yhtäaikaa suonta...
niin ei hävetä niin kamalasti olla täällä joka päivä palstanvaltaajana... Eihän mullakaan mitään kummempaa asiaa koskaan oikeastaan ole, kunhan kuluttelen aamutunteja, kun ipanat nukkuvat ja mies on jo työn touhussa. Olenpahan vain tällainen hölöttäjä...
Alkaa vähitellen pahimmat kauhukuvat jo hälvetä, ja alkaa uskomaan, että kyllä tästä selvitään hengissä kaikki, vauvaa myöten. Varmaan taas iskee hermoheikkous päälle viimestään siinä vaiheessa, kun alkaa olla 31rv ja kakkosen syntymäviikot täynnä... viimeksihän jouduin siinä vaiheessa vuodelepoon. Nyt sentään vielä saa olla jalkeilla ja tehdä kotihommia (kuten ne jouluruoat pakkaseen...) Toisaalta tässä on vähän hankala vaihe, kun ei oikein tiedä mitä uskaltaa tehdä, ei ainakaan suunnitelmia kahta minuuttia pidemmälle. Sairaalakassi odottaa pakattuna, joten tällä kertaa ei tarvi ilman varusteita sännätä matkaan.
Miina75: Ei niiden papereiden kanssa vielä, mitään kiirettä ole, totta on, että ne pitää toimittaa viimestään 2kk ennen laskettua aikaa... Toiset vaan on tällasia hätähousuja ja toimittelee heti kun mahdollista. Meillä tuli aikanaan kakkosen kanssa sekaannus asiassa, hän nimittäin kuvitteli, että VAUVA pitää olla käsissä viimestään 2kk ennen laskettua aikaa ja syntyi "kiltisti" 21.12.2002, kun la oli 21.2.2003... Siinä sitten piti jälkikäteen hakea varhennettua äitiysrahaa. Toivottavasti kukaan täällä ei joudu siihen rumbaan tällä kertaa. Ihme muuten, että tuo kakkonen ei ole mikään hätkyilijä muutoin luonteeltaan, vain sen maailmaantulonkanssa on kiirehtinyt.
Katjalah&nelonen rv24+2
Suonenvedosta... Mulla oli esikoisen odotusaikana myös kauheita suonenvetoja öisin mutta sitten luin jostain että runsas juominen ja sukkien pitäminen auttaa, ja ne todella auttaa, ainakin mulla! Kannattaa ainakin kokeilla! Juon siis nukkumaan mennessä ainakin 2-3 lasillista vettä ja pidän villasukkia jalassa, eikä tässä raskaudessa ole ollut vielä kuin kerran suonenveto, pitää koputtaa puuta =) Mieluummin käyn ylimääräisen kerran vessassa yöllä kuin kestän sitä suonenvetoa...
Esikoinen on varmaan tulossa kipeäksi... Ei meinannut millään nukahtaa ja viimein nukutin sit meidän sänkyyn jonne onneksi nukahti! Itse olen ollut vähän nuhassa ja kai se nyt sitten tarttuu poikaankin =( Meillä oli tänään kerhokuvaus, toivottavasti tulee onnistuneita kuvia, voi antaa isovanhemmille! Otettiin tarrakuviakin =)
Pitää tästä kai mennä nukkumaan, jos vaikka tulee katkonainen yö... Yleensä kun on saanut lapsen nukkumaan niin tekisi mieli tehdä vaikka mitä omia hommia ennen nukkumaan menoa vaikka tietää että sit väsyttää aamulla =)
-helena rv.24+5
Tarkistelin tuossa noita papereita yms. Työnantajalla pitää olla lippu-lappuset 2kk ennen äippäloman alkua. Ajattelin, että Kelalle on sama homma. Mulla kun tuo äippäloma alkaa virallisesti 24.12. niin tällä viikolla pitää saada paperit matkaan.
Muistaakseni ekan kanssa olin ihan paniikissa ja laitoin Kelan paprut het' ku oli mahdollista ja nyt tuli fiilis, että jää pian koko homma hoitamatta, jos ei ota ees selvää. :D Onneks selvitin edes tuon työnantajahomman, kun olis ollu uudessa työpaikassa hieman noloa hoitaa paperiasioita myöhässä..
Täällä vauveli jatkaa myllerrystä. Toisaalta se on ihanaa ja toisaalta en millään jaksaisi parin tunnin potkusessioita. Tuleva isoveli kaipaa todella paljon äidin huomioita ja toisaalta taas roikkuu iskässä kuin takiainen. Toivottavasti siellä on "sielunsisaria". :D
Mulle ei oo vielä edes tullut sitä todistusta neuvolasta, jolla noita tukia voi hakea Kelasta. Terkka lupas lähettää postissa, kun tarvittavat viikot on täynnä - onkohan ne jo?
Tähän mennessä ollut 2 neuvolaa ja 2 ultraa, ei yhtään lääkäriä. Marraskuussa ilmeisesti ois lääkäriaika.
On ruvennut väsyttämään ihan hirmuisesti töissä iltapäivisin! Tänäänkin taisin hetkeksi torkahtaa konttorituolille, kun ei ollut muita paikalla. Ja cokista meni litra päivän aikana! Pitäis olla sallittua ottaa kunnon päiväunet työpaikalla, kun on raskaana..
Tytöt (4v ja 2,5v) on olleet viime päivät tosi ihania: tunkee pehmoleluja paitojensa alle ja ilmoittaa "Minulla on vauva mahassa!" :) Toivottavasti hoivaintoa riittää keväälläkin!
Sunny + Tytti 23+0
Ei muuta kun illalla veden kanssa lotraamaan ja villasukkien kera petiin:) Suonenvedoista on meinaan näköjään tullut joka öinen vieras! Kärsin niistä myös aikaisemmissa raskauksissa.
Miina rv 24+4 (olikohan noin, alan sekoamaan jo laskuissa:))
Minulla on kanssa kauheat suonenvedot melkein joka yö, nyt sitte sain äidin ja siskon yhteistyöllä neulomat säärystimet, ei ainakaan viimeyönä tullut suonenvetoja. Villasukat auttaa kans, mutta kun sitten jalkaterät kuumuu liikaa niin potkin ne jossakin vaiheessa pois jalasta... Sitten jos suonenveto pääsee tulemaan pohkeeseen, niin kantapää tiukasti lattiaavasten, niin se auttaa tai sitte pitää ottaa vähäsen suolaa kielenpäälle (myös lasillinen samariinia auttaa).
Oltiin vähän reissussa ja kyllä alko vauva reagoida lasten ääniin, välillä potkutteli aivan älyttömän paljon kun lasten äänet kohosi. Huomas kyllä, ettei vauva paljo päivällä saanu nukuttua, yöt oli sitte ihan rauhallinen.
Meillä ei poika vieläkään mahottomasti juttele vauvasta mitään, välillä aina kysyy, että joko se tulee, mutta ei paljo muuta.
Tälläviikolla aattelin Kelassa käydä lappujen kanssa, mulla äitiysloma alkaa 22.12, tai sitte muutama päivä aikasemmin, jos joulun pyhät vielä vähennetään. Olen saanu hyvää palvelua aina, kun olen esittäny vähän tyhmempää mitä olen ;o) Kun virkailija pääsee pätemään, niin palvelua saa ja itse pääsee helpommalla... Ehkä olen vähän ilkeä, mutta ku ei ite jaksa niillä lappusten täytöillä päätä vaivata ku toiset tekee niitä ammatikseen.
Viikonpäästä ois taas äitipoli käynti, viimestään sillon kuulumisia lisää, nyt kaappien raivuuseen!
Voikaa hyvin!
Sittis, rv 25+3
ollut tässä niin väsynyt töiden jälkeen että suoraan sänkyyn on saanut mennä. viime viikonloppu oli pitkästä aikaa "vapaa, sai olla ihan rauhassa. tuntuu että noi vkl on aina niin täynnä kaikkea kun arkisin ei jaksa tehdä mitään.
en päässyt sitten tänään töihin, aamuyöllä kun kävin vessassa, takas sänkyyn palatessani selkäni kipeytyi yhtäkkiä niin paljon etten voinut liikkua. mieheni sitten käänsi minua kyljelteen kun halusin vaihtaa asentoa. tuntu että alaselkä on ihan puutunut ja alavatsaan sattui varsinkin asentoa vaihtaessa. kyyneleet vaan valui silmistäni, en jaksanut edes parin tunnin päästä itkeä vaikka sattui ihan hitosti.
lähetin kultani kyllä töihin, en jotenkin osaa olla hoidettavana..ja nyt poden taas huonoa omaatuntoa että olen saikulla..
noh, iloisia asioita että sunnuntaina näin ekaa kertaa potkut vatsan päälle. baby myllersi niin rajusti tuolla :)..rupesin silittelee vatsaa jonka jälkeen potkuja tuli lisää..ja taas silitin ja taas tuli potkuja..oih, se oli niin ihana tunne. kuin oltaisiin ensimmäistä kertaa oltu yhteydessä toisiimme.
täälläkin pientä "remonttia" menossa..pikkuhiljaa ollaa päästy yhteisymmärrykseen mitä hankitaan ja millä väreillä maalataan..väillä tulee pieni paniikki että aika loppuu kesken, kun tuo joulukin lähestyy jne..
ainiin, sitten kysymys vaunuista..kun ajateltiin ostaa teutonia funit, niin onko niistä kääntyvistä etupyöristä haittaa talvella? (ne saa kyllä lukittua)..
ja minkä väriset ois parhaimmat? toisaalta haluisin jotkut pirteän väriset mutta kyllästyykö niihin sitten..ja kesällä onko tumma väri kuuma/ haalistuu??
nyt takas lepäämään..hyviä vointeja =)
Sunny, kyllä sulla on jo täynnä ne viikot, että saat hakea kelalta äitiyspakkausta ja päivärahaa. Eli kyllä ne paperit varmaan tulee sulle postissa, voithan soittaa neuvolaan ja muistutella jos et jaksa odottaa ;)
Mulle pitäis pakkaus tulla tällä tai ens viikolla, luulisin.
Sairaslomalla oon ollut nyt jo reilun kuukauden, enkä enää töihin aijo palata ennen äitiyslomaa (alkaa 10.1.). Liitoskivut on sen verran mukavat, että en varmaan pystyis liikkumaan töissä, ja siellä kun tosiaankin pitää rynnätä pää kolmantena jalkana koko päivän. Supisteluja on jonkin verran, mutta niitten kanssa pärjää. Yleisolotila on ihan hyvä. Rakenneultrassahan me käytiin toissa viikolla ja siellä oli kaikki hyvin pienokaisella. Hoikkanen vauveli oli :) Ei tarvis mitään jättiläistä tullakaan...edelliset on painaneet n. 3700g, esikoinen 3840g.
Kovasti vauva liikkuu ja möyryää masussa, maha vaan heiluu :D
No, eipä tässä tämän kummempia.
Mammukka 23+4
Mulla ei ole ikinä (koputan puuta) ollut suonenvetoa. En tiedä miltä se tuntuu. Eikä viime raskaudessa mitään pahoja oireita, vähän pahoinvointia, nyt sama juttu (jälleen koputan puuta). Hitsi! Ummetusta oli kyllä ja on edelleen, mutta sama oli esikoisen kanssakin. En kyllä koe kovin pahana enää, kai siihenkin vaivaan sitten tottuu... Ja onneksi on ohimenevää!
16 viikkoa vielä (noin) pitäisi olla raskaana. Ei kyllä huvittaisi, haluaisin vain haistella sitä vauvaa jo! :D HITSI!
Kaikki veikkailee mulle poikaa vatsan perusteella ja korjailen tietoja oikeiksi kertomalla että tytöltä näytti ultrassa, aika hassua, esikoisen kanssa oli aivan sama juttu. Poikaa veikattiin ja ihmeteltiin kun tyttö syntyi..
Mua kyllä hirvittää kuinka ison vauvan saan nyt kun esikoinen oli sen yli 4kg. Aion tosiaan mennä sinne synnytystapa arvioon, jotta saisin sitten vähän tarkemman arvion koosta! Esikoisesta sanottiin neuvolassa että 3 kiloa tulee olemaan. Vaan yli kilolla heitti se arvio... :) aina ei voi voittaa
Mullakin masu heiluu suuntaan ja toiseen koko ajan. Tuntuu ettei vauva nuku ollenkaan! Koko ajan joku osa väpättää.. Silti olen itse nukkunut nyt tosi hyvin, vessaankaan ei ole tarvinnut nousta ja se on ollut oikeastaan paras asia.
Aika nopeasti tuli kelalta se avustus tillille! oho, alle 2 viikkoa papereiden viemisestä!! Laitan niille asiakaspalautteen ku ikinä ei tunnu mikään siellä toimivan näin nopeasti. :)
ei kai tässä muuta...
hauskaa loppuviikkoa!
tiia rv24+2
Koitan taas tänne vaihteeksi kirjoittaa kun aina tuntuu häviävän koko teksti kun yritän. Eli sairasloma alkoi täälläkin nyt vaihteeksi... Kävin eilen rauhallisella kävelylenkillä niin sen jälkeen alkoi aivan älytön vihlominen tuolla jossain alhaalla. Eikä ole helpottanut vieläkään, tarkastuksessa oli kaikki ok mutta iltapäivällä saan vielä koetuloksia. En tiedä voisiko se streptokokki sitten tehdä tämmöistä jos on taas uusinut... puuh.
Minulla alkaa äitiysloma 10.1 mutta lopetan työt 12.12 kun viimeistelen sen jälkeen vielä kouluhommat, valmistun tässä samalla merkonomiksi. Vein tällä viikolla ne äitiysavustuspaperit kelaan, jospa pian tulisi se 140€ niin voisi jo vaikka jotain hankkia vauvalle. :)
Sokerirasitukseen meno olisi sitten taas parin viikon päästä sen esikoisen syntymäkoon takia. Sanoivat että vaikka arvot olisi normaalit niin joudun ehkä tekemään itse sokeriseurantaa, eikääää. :( Voi kun toivon että tämä vauva ei pääsisi kasvamaan yli 4-kiloiseksi.
Tämmöistä nyt pikaisesti tällä kertaa, lähden vielä sairaalalla pistäytymään. Mukavaa viikonloppua! :)
McFlurry ja poikuli 23+6
Hassua, kun kuulee noita vauvojen kokoarvioita, jotka on heittäny ihan huimasti. Mulle on sattunu hyvä tuuri, kun esikoinen arvioitiin 3300g ja oli 3230g, ja kakkonen arvioitiin 3700g ja oli 3720g. Eli ihan tosi tarkkoja on olleet!
Minäkin olen ollut tämän viikon sairaslomalla, kun nivusiin vihloo tosi kovaa. Nyt on helpottanu onneksi, ja aion maanantaina mennä takas töihin "kokeileen"... Ei kyllä enää yhtään huvittais töissä käydä, mutta sitten ku katsoo kalenteria, niin helmikuuhun on melko pitkä aika vaan täällä kotona olla...
Miehelle puhuin, että jos irtisanottais lasten hoitopaikka jo 15.12 alkaen, vaikka mun äippäloma alkaa vasta 12.1. Siinä joulun seudussa on ensinnäkin niin paljon ylimääräisiä vapaita, että varmaan pystyttäis työvuoroja sen verran sumplimaan, ettei lasten tarvis olla hoidossa ollenkaan, vaikka mä olisinkin töissä. Ja toiseksi, mä kovasti kyllä epäilen, että en enää sitten jaksa olla töissä, kun on sen verran fyysistä tämä hoitotyö. Mulla on silloin jo rv.31+, ja muistaakseni raskaana olleista pisimpään meidän osastolla on ollu töissä noin rv.30 saakka.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Mimmi & pikku-ukko rv.23+5.
Meillä on ollut hyvä viikko =) Vanha asunto menee kaupaksi, tänään maksettiin käsiraha...kahden asunnon loukko ei oo kovin kiva juttu näinä aikoina, vaikkei paljon velkaa olekkaan. Tiistaina kuulin, että mut tod. näk. vakinaistetaan, tämmöstä on esitetty, vielä osottelen lopullista päätöstä, mutta noin esitykset menee aina läpi..ihanaa, kiva jäädä töistä pois kun on vakipaikka. Sijaisena oon ollut yhtäjaksoisesti 5 ja puoli vuotta, että kyllä jo alkoi olemaan aikakin.
Ja mieskin vaihtaa takasin vanhaan työpaikkaan, vakihomma ja palkka nousee, eli meidän taloudessa on sitten kaksi pätkätyäläistä vähemmän =D Voin sitten olla kotona vaavin kanssa pidempään jos siltä tuntuu, taloudellisesti ei oo niin tiukkaa.
Masussa kaikki hyvin, kova viuhtominen siellä käy...tosi huojentavaa kun liikkeet tuntuu kunnolla. Eilen töissä tuli kummallista päänsärkyä, heti iski paniikki, että ei kai vaan nyt oo paineet korkeeet...ei onneks ollu ja pääkipukin katos yön aikana kun nukku. Niskat on hiukan jumissa, ehkä se oli siitä. Hiukan hysteerinen on...normi pääkipu, niin heti epäilin raskausmyrkytystä. Krooninen huolestuja kun oon...
Kelan paperit sain täyteltyä ja palkkatoimistoon olin yhteydessä, että nyt sitten vaan odottelen äitiyspakkausta...voi kun tulis pian. Toivottavasti kaikki meni nyt kerralla oikein....Ostin ihanaa nallekuvioitua tikkivanua pakkauksen laatikkoa varten, mummulle hommia, en mä osaa kunnolla ommella, eikä oo konettakaan =)
Tää nyt oli taas omaa napaa oikeen viimesen päälle, mutta oon jotenkin iahn tohkeissani tosta vakinaistamisesta. Jeps, oikein mukavaa viikonloppua kaikille helmimammoille!
T:Hannekka ja Taimi-Armas 25 tasan
Mulla tää raskaus onkin sitten aika erilainen kuin eka. Ekassa ei ollut mitään ongelmia ja töitä pystyin tekemään melkein loppuun asti (hoito/terapia, eli aika paljon ns, kyykistelyä/kumartelua). Nyt jouduin jo olee viime viikolla väkisin 2 pv pois ja olen muutenkin joutunut vähentämään asiakkaita, mikä on todella ikävää, yrittäjä kun olen ja pienistä sairaslomapätkistä on taloudellisesti pelkkää haittaa. Ja tän päivän aikana suppareita on tullut jo siihen malliin, että todennäköisesti maanantaina haen saikkua äippälomaan asti. Täytyy vaan kehittää joku malli, millä mun asiakkaat tulis hoidettua...
Mutta siis sitä lähdin kirjoittamaan, että muistakaas, viimeiset hetket hakea lapsivakuutusta jos sen haluaa vastasyntyneelle jo!!! Mulle tuli äsken yhtäkkinen oivallus, että sitäkin pitäis hakea (hakemuksen pitää siis olla vakuutusyhtiössä viim. 3 kk ennen l.a.).
Tapiolan nettisivuilta siis täytin hakemuksen ja illalla vien sen postilaatikkoon...
Jaksuja!
eli hyvää maanantaita, meillä alkoikin aamu todella hyvin esikoisen kanssa! Huudolla heräsi ja huudolla puettiin ja huudolla mentiin ulos...
AAAAARRRGH!
+ sitten kävi nukkumaan todella kiltisti, olisiko sitten nukkunut yöllä huonosti kuitenkin...
olen ollut aamuisin ihan fiiliksissä syksyn ja talven takia! voi kun saataisi edes valkoinen joulu, kun viimevuodet ovat kyllä olleet surkeita lumen osalta täällä etelä-suomessa ainakin...
sisustus kärpäsen puremana, olen ajatellut uusia matot ja verhot + ostaa pari akuuttia huonekalua, jotta saan taas asunnon päivitettyä uuteen ilmeeseen :)
voin jo melkein haistaa kaikki jouluruoat! nam, nam! laatikot ja kinkun ja itse tehdyn sinapin. sekahedelmäsoppaa ja kermavaahtoa!!! jouluun tuntuu silti olevan paaaaljon aikaa. Mietin kyllä tässä jokin aika sitten joululahjoja, esikoinen ei periaatteessa tarvitsisi mitään, joten ajattelin yrittää olla ostamatta mitään isoja lahjoja. Miehelle en viitsi edes yrittää ostaa mitään (ostaa aina heti sen mitä tarvitsee) ja muille sukulaisille yritän keksiä jotain pientä... Mitä voisin tehdä itse?? Sitäpaitsi joululahjaa kaikille olkoon tuplarattaissa, jotka kuuluvat listallani VÄLTTÄMÄTTÖMIEN ostettavien osastolle. muuta en oikeastaan aio vauvalle hankkiakaan. Löysin I'coon platon duot ja ne olen päättänyt joskus ennen joulua ostaa. Näyttivät hyviltä!
Seuraava neuvola meillä onkin neuvola lääkäri ja sitten en tiedä koska taas neuvolaan menen. Käyntejä on täälläkin karsittu ja olen tähän mennessä käynyt neuvolassa 2 kertaa + 1 lääkäri + 2 ultraa. Noin sanottuna kuulostaa jopa paljolta
ja viikkoja siis 23+6. Ihanan nopeasti viikotkin vierii.
tämäkin uutinen pilasi sitten alkuviikkoni kokonaan...
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutin...|http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1603532]
ihan kamala juttu, en edes tajua miten noin on voinut päästä käymään.
Olen alkanut epäillä, että tämä tuleva vauva ei käänny raivotarjontaan ollenkaan. Jotenkin tuli sellainen olo, ja todella toivon että kääntyisi sitten oikeilla viikoilla niin että pääsisin synnyttämään alateitse. Viime synnytys sujui tosi hyvin ja odotan oikeastaan innolla mitä tuleman pitää tällä kertaa! (haluan tietää onko se taas helppoa vai meneekö jokin toisin)
Mulla on istukka etuseinässä, tietääkö joku yrittävätkö kääntää vauvaa jos istukka on ko. paikalla? olisi vain kiva tietää.
muuta en tähän hätään keksi kirjoittaa, palaamisiin!
t tiia rv23+6