En uskalla kertoa vanhemmilleni, että lapseni on homo
eikä poikakaan jostain syystä uskalla kertoa, vaikka muuten on ihan sinut asian kanssa. Isovanhemmat asuvat eri paikkakunnalla ja vaikka poika on niin homo kuin vaan voi olla, niin ei minun vanhempani sellaista hänestä näe.
Poika suunnittelee rekisteröivänsä parisuhteensa ensi kesänä, miten ihmeessä saadaan kutsu vanhemmilleni? En tajua, miksei poika saa tuota heille itse kerrottua, muuten on ihan reipas ja rohkea poika kuitenkin. Isäni on perussuomalainen mies, ei ymmärrä homoutta ja äitini myös saman aikakauden tuote, ei heidän nuoruudessaan ollut homoja julkisesti.
Miten voikin tällaisesta asiasta tulla tällainen piina, ei pysty käsittää. Kai sitä vaan jotenkin pelkää heidän reaktiotaan, pojalle rakkaita ovat kuitenkin. Poika on seurustellut jo vuoden nykyisen poikaystävänsä kanssa ja on ollut jo vuosia ulos kaapista.
Kommentit (49)
Jotenkin hklökoht.asia.Onko isovanh.pakko kertoo.Mitä se kellekään kuuluu Tiedän ukin joka ei hyväksynyt asiaa.Jätti kovan trauman poikaan.Onhan se järkyttävää ollut..
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi efityisesti kertoa?
Kaappiin piiloutuminen on menneisyyttä; kukin elää haluamallaan tavalla, joka sitten joskus näkyy, jos näkyy.
👍
Miksi sukupuolisuutta pitäisi erikseen kenellekään ilmoittaa jos sitä ei kysytä? En ole koskaan kenellekään kertonut että olen hetero eikä kukaan ole minulta siitä kysynyt. Asiat selviää aikanaan jokaiselle.
Kannatan avoimuutta, se on lopulta kaikille parasta. Isovanhemmat voivat olla yllättävän avarakatseisiakin, heillä on elämänkokemusta. Meillä mummo suhtautui ihan hyvin ja sanoi, että on hyvä kun on elämässä kumppani.
Jos sitten käykin niin, että isovanhemmat paheksuvat, niin ehkä he haluavat silti olla tekemisissä, jos lapsenlapsi on rakas.
Aloitus on vuodelta 2012, pöntöt.
Oma isäni ei sietänyt homoja, onneksi sukulaispoika ei koskaan tullut hälle kaapista ulos...Vanhan polven ihmisille voi olla järkyttävä asia oikeasti kun oppivat että homous on epänormaalia/syntiä
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa? Ei heterostakaan kerrota.
Miten niin ei kerrota? Yhteiskunta on sen verran heteronormatiivinen, että mikäli ei erikseen mainita kumppanin olevan samaa sukupuolta, niin kuulija päättelee, että kumppani on vastakkaista sukupuolta. Useimmiten seurustelusta kerrotaan "minulla on tyttöystävä/poikaystävä" tmv, joka on 100% heteroudesta kertomista. Itsekin mainostan heterouttani yhtenään viittaamalla puolisooni sanalla "vaimo".
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapsenlapsi ei voi pakottaa omia isovanhempiaan hyväskymään asiaa, koska aika monelle tuon ikäiselle se on vieras ja jopa ällöttävä ajatus ja vastoin raamatun ohjeita,
he ajattelevat eritavalla kuin uudempi sukupolvi.
Ketään ei voi pakottaa hyväksymään asioita, jotka ovat oman maailmankuvan vastaisia.
Miksi se asia joka on kuitenkin todella henkilökohtainen, vaikuttaa johonkin niin että ei sitten hyväksy koko ihmistä? Miksi se se seksuaalisuus on niin suuressa roolissa näille ihmisille? Lopulta kun on kyse rakkaudesta.
No viimeistään hääkutsusta se ilmenee.