Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juuri kuulla lapsen kuolleen kohtuun, rv 16+2. mut laitettiin kotiin

Vierailija
20.09.2012 |

lääkkeiden kans, joiten tehtävä tyhjentää kohtu. Toimittiinko tässä nyt ihan oikein? En tajunnut/uskaltanut edes kysyä. Töykeä täti ei yhtään huomionu tuskaani, ärtyi lähinnä kun itkin :(

Pelottaa, mitä sieltä tulee, ja miten kestän sen x( Onko tän iknen jo jotenkin tunnistettavissa oleva hahmo? Vai tuleeko vaan jotain veristä mömmöä? Pelottaa. Onneks mies ottaa loppupäivän vapaata.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko alkaisi itsestään tulemaan ulos.....

Vierailija
2/51 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä ymmärrä, miksi ihmisten mielestä on niin paha asia , että pääsee välillä kotiin ? Minusta olis ihana lähteä kotiin ja rauhassa parkua tilannetta ja seistä loputtomiin suihkussa. Ja keskenmeno oli h.15. Kun vuoto ja kivut pahenivat lähdimme sairaalaan ja sikiö syntyi siellä 4 tuntia myöhemmin. Onneksi sain olla ekat 7 tuntia kotona rauhassa miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisesti sinua on hoidettu ihan oikein.

Kohtelu vaikuttaa aika ikävältä. Siltikin, että kysymykseksi oli aika tyhmä, eihän se sikiön kuolema ultraamalla mihinkään muutu.

Eivät kaikki kyaele fiksuja, älykkäitä ja realistisia kysymyksiä, kun on juuri töksäytetty tieto oman syntymättömän lapsen menehtymisestä. Luulisin, että siinä shokissa haluaa tarttua mihin tahansa "jos nyt kuitenkin olisi toisin" -mahdollisuuteen.

Eikä lääketieteellisesti oli oikeutettua lytätä surun kohtaavaa ihmistä, vaikka kuinka olisi paatunut työhönsä. Eihän tuollaista törkeää käytöstä pidetä maallikoidenkaan keskuudessa hyväksyttävänä. Miksi lääkärit/kätilöt saisivat siis olla kliinisen välinpitämättömiä ja sanoa mitä huvittaa ihmiselle, joka kenties läpikäy elämänsä kamalinta kokemusta?

Ap: vaikka menettely olisikin mennyt, kuten kuuluu, kenelläkään ei ole oikeutta mitätöidä tunteitasi ja menetyksesi tuomaa tuskaa. Vähiten hoitohenkilökunnan. Jaksamista ja voimia sinulle!

Vierailija
4/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös h.16 tuollainen kohtuun kuollut sikiö. Lääkkeiden kanssa lähdin kotiin ja se oli kamalaa, mutta kotona sai sitten rauhassa itkeä. Vuoto alkoi seuraavana aamuna niin runsaana , että kun menin sairaalaan minut nukutettiin ja kaavittiin. Pääsin samana iltana kotiin. KOkemus oli rankka, mutta selvisin.

Sikiötä en nähnyt , koska minut kaavittiin. Kuukausi myöhemmin kotiin tuli patologin lausunto "kaavintajätteestä" . Se tuntui tosi pahalta.

Vierailija
5/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo huomattiin?

Oliko sinulla jotain oireita?

Vierailija
6/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin koko juttu tehtiin sairaalassa, kävin edellisenä päivänä ultrassa jossa asia huomattiin. Ja sain tabletteja kotiin, ja käskyn tulla aamulla takas. SAin lisää tabletteja, ja käskyn kävellä kävellä joka auttais asiaa.

Syntyi sitten sinä iltana, se oli ihan kamalaa. Ja kyllä siitä tunnisti vauvan, sillä oli pienet sormet ja varpaat...

JOuduin vielä leikkuriin, ja menetin aika paljon verta. Pääsin seuraavana iltana vasta kotiin.

Mun mielestä ei nyt ihan oikeen oo toimittu oikeen.

Vierailija
7/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti jatkossa saat asiallisempaa kohtelua.

Vierailija
8/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä makuuttaa sairaalassa kun useimmiten lääkkeet alkaa vaikuttaa vasta seuraavana päivänä. Varmasti sait ohjeet miten toimia ja koska mennä takaisin.

Olen todella pahoillani vauvasi menetyksestä. Nyt vaan suret, kyllä tuosta selviää aikanaan.

Vierailija
9/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ei terkka löytänyt sydänääniä, laittoi eteenpäin ultraan, jossa töykeä kiireisen oloinen nainen ronskin ottein ultrasi, ja töksäytti "Ei täällä kyllä mitään elämää ole", aloin itkeä ja pyysin,voisko kuitenkin vielä yrittää. Vastasi, että niin kauan on näitä hommia tehnyt että osaa kyllä, ja tuhahti että "ei tässä nyt itkut auta" :(

Te lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneet, onko ollut millaiset kivut? sain panacod-reseptin mukaan,onko se syytä hakea heti vai voisko pärjätä miedommilla?

Pelkään,että alkaa vaikka aikaisemmin lääkkeet vaikuttaa niin etten ehdi sairaalaan,joudun näkemään sikiön tmv kamalaa :(

ap

Vierailija
10/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitten vaikka 6 tunnin välein panacod kunnes keskenmeno on ohi.

Ja älä pelkää , pahempi se on jos ei nää sitä sikiötä kuin jos näkee. Olen varma, että ehdit kyllä sairaalaan. Kipu on ikävää, mutta sen kestää kyllä. Jos on liian kovat kivut, voit sairaalassa saada vahvempia kipulääkkeitä. Harmi, että sait töykeää kohtelua.

Vierailija
11/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan panacodia ja yhdistä siihen burana niin teho kipuun on paras.

Ja heti jos siltä tuntuu,mene vaan päivystykseen tai mihin ne nyt sanoivatkaan että pitää mennä.

Vierailija
12/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa kaikki mahdolliset särkylääkkeet nyt, et pysty hakemaan niitä, kun kipu alkaa.

Itselläni oli vähemmän viikkoja, mutta kipu oli järkyttävä. Hoitajan piikittämä kipulääke auttoi hieman. Kovin yksilökohtaista, miten paljon tuo sattuu. Itse näin alkion, kun se tuli ulos ja kokemus oli järkyttävä, mutta sainpahan hyvästellä sen ja samalla päästää irti. Asia ei jäänyt vaivaamaan liikaa.

Voimia paljon ja uutta yritystä kehiin pian! Ehkä sen vauvan ei vaan ollut tarkoitus syntyä tähän maailmaan.

Vierailija
13/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisesti sinua on hoidettu ihan oikein.

Kohtelu vaikuttaa aika ikävältä. Siltikin, että kysymykseksi oli aika tyhmä, eihän se sikiön kuolema ultraamalla mihinkään muutu.

Vierailija
14/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pienemmillä viikoilla ja sanoisin, että kivulias on! Mukana tietysti se henkinen kipukin! Olen niin pahoillani sinun puolesta! Ilman muuta Panacod kehiin ja ota säännöllisesti! Noista tulehduskipulääkkeistä (Burana yms.) taas sanottiin minulle, että voivat vaikuttaa vuotoa vähentävästi, joten niitä ei tulisi ottaa! Jos vain kipua tuntuu kovalta, hakeudu takaisin sairaalaan, jotta voivat antaa tehokkaampia lääkkeitä! Tuo lääkitys nyt kuitenkin aiheuttaa supistuksia kohdussa ja spistusten tarkoitus on poistaa kuollut sikiö kohdusta. Seuraa myös verenvutoa, kun se alkaa! Sitä on aika reilusti, mutta ettet mene huonoon kuntoon! Valita tylystä kohtelusta! Vaikka se heille on arkista työtä, on se sinulle korvaamaton menetys! Voimia!

Vierailija
15/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha mieli sun puolesta. Mä en tiedä miten jaksaisin eteenpäin jos kauan toivottua vauvaa ei tulisikaan... :( Paljon, paljon voimia sinulle!

Lapsesta haaveileva N27

Vierailija
16/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä valituksen tylystä kohtelusta, tee se poliklinikan osastonhoitajalle, hän on esimies siellä ja oikea henkilö ottamaan palautetta vastaan.

Jos sinulla on lääkkeiden ottoon tai niiden vaikutukseen liittyviä kysymyksiä niin voit soittaa poliklinikalle ja kysyä. Toivottavasti puhelimeen vastaa asiallisempi henkilö.

Vierailija
17/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi. Ja vihainenkin.

Ilmeisesti paikalla on ollut joku täysin työhönsä leipääntynyt henkilö joka ei enää osaa eläytyä potilaan tilaan pätkän vertaa. Jos vain mitenkään jälkikäteen jaksat tee valitus. Useinhan sitä vain haluaa unohtaa koko tilanteen ja valitus jää tekemättä, ja näin ammattitaidoton työntekijä saa jatkaa tökeröä käytöstään. Eikä välttämättä edes tajua miten pahasti loukkaa ihmisiä. Hänellehän nämä ovat arkipäivää mutta keskenmenon juuri kokevalle ihmiselle se voi olla elämän pahin menetys.

Itse sain täysin erilaista kohtelua, vaikka km tapahtui paljon varhemmilla viikoilla. (Tosin olin ollut hedelmöityshoidoissa, ehkä siksi tajuttiin automaattisesti menetyksen olevan raskas. Mutta ainahan se pitäisi tajuta!) Kysyttiin haluanko että tyhjennys tehdään kotona vai osastolla. Valitsin osaston. Itse olen kipuherkkä ja onneksi osastolla sain tehokkaampia lääkkeitä, kipu oli aika kova.

Myötätuntoa sain ja kyseltiin miten voin, myös henkisesti. Tarjottiin psykologia ja pappiakin joihin en kuitenkaan tarttunut. Mutta hyvä että tarjottiin.

Jaksamista sinulle. Pian se on ohi ja helpottaa pahin kipu ja ahdistus. Anna itsellesi jälkikäteen aikaa toipua ja parantua juuri niin kauan kuin tarvitset.

Vierailija
18/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei olisi välittänyt.

Vierailija
19/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelusta ihan virallinen muistutus sairaalaan. joutuvat asian käsittelemmään. muuten tuskin kukaan välittää vaikka valittaisitkin...

Vierailija
20/51 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on kyllä sen verran viikkoja, että minusta on outoa, että sinut lähetettiin kotiin.

Itse sain keskenmenon 9. viikolla ja sain valita, jäänkö sairaalaan lääkkeelliseen tyhjennykseen vai menenkö kotiin. Jäin sairaalaan ja hyvä niin, koska kivut olivat kovat ja minulle tuli todella huono olo ja pyörrytti.

Voimia, jaksamista ja lämmin halaus.

PS. Tee valitus kohtelustasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi