Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 35 ja 36 +++

26.08.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin

02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.

[color=FF69B4] Menina76

[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Juliaana-82[/color]

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Naksu[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!

[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aftis! Ihan mielettoman upeita uutisia...vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan siis!

Taalla on nyt suu korvissa nuutilla!

Piinailijoita tassa porukassa on kylla niin paljon, etta ainakin muutama lussa saadaan tassa kuussa!

Nellalle piti lahettaa jaksuja...toivottavasti vti on helpottanut ja laparoskopia auttaa endon tainnuttamista.

Killalle halitus...valilla pitaa kayda pohjamudissa etta jaksaa taas eteenpain.

Hapon kyytilaiselle onnea matkaan!

Buumille moi!

Muuten plussanneet... Yksis, Kaaro ja Aftis...pistakaahan oireita pinoon, vanhojen hyvien vauvakuume-aikojen muistoksi, ennen ja jalkeen plussan oireet siis.

Biancolle myos moi! Miten sa voitkin olla jo noin pitkalla! Onnea viimeisille viikoille...tuut sit kertomaan miten meni ja kumpi tuli!

Omaa napaa sen verran, etta hoitsu oli jattanyt viestin, etta mun pitaa soittaa takaisin etta saadaan aika ultraan, ja katellaan onko kaikki paikallaan. Tietty soitin niin myohaan takaisin, etta jatin viestin. toivottavasti soittavat maanantaina takaisin.

puspus kaikille!

ja lisaa plussia enskoille!

Nuutti

Vierailija
102/125 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]ONNEA AFTIS!!![/color] Aivan mahtavaa, että kaiken jälkeen saitte sen plussan! Täältä kiloittain vauvaliimaa kyytiläiselle, että kestää kiinni seuraavat 9 kuukautta! :)

Käärö ja Aftis: päivitän huomenna listaa, saako teidät lisätä plussanneisiin?!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tsiljoonasti Aftikselle! Joku sun viestissä eilen jo sai mut ajattelemaan, että kyllä se plussa on. :)

Ja Killa, ehkä noi viikkoa ennen h-hetkeä ilmenevät itkuraivarit tietää vaan hyvää, kuten Aftiksella. :) Pidän peukkuja niin korkealla kuin ikinä vaan voin!!!

-Q-

Vierailija
104/125 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aftis!!! :) Aivan mielettömän ihana uutinen, kyllä sä sen plussan jo ansaitsitkin :) Niin tietysti ansaitsisitte kaikki muutkin, mutta kyllähän niitä onkin hyvää vauhtia tullut viime aikoina. Onneksi olkoon myös Käärö! :) En ole sinua vielä ehtinyt onnittelemaan ja oonkohan onnitellut edes Yksistä, eli onnea sinullekin! :)

Nyt vaan kaikki samassa imussa plussailemaan :) Odotan teitä kaikkia tuolla o-puolella!

T. Juli rv 15+1

Vierailija
105/125 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis oikein paljon onnea pienen kyytiläisen näkemisestä ja sydänäänistä, oli varmasti ihana lähteä lomamatkalle tämmöinen tieto mukana!

Killa, älähän vielä heitä kirvestä kaivoon!! kovasti voimia ja tsemppauksia ja tietenkin toivon sydämmestäni jotta pääsisit meiän mukana siirtymään tuonne o-puolelle(kuten kaikki muutkin)!! Peukutuksia!!!

Kiitos onnitteluista vielä kerran!! Olihan tämä aikamoinen sattumoinen, että näin kävi reilun kolmen vuoden yrityksen jälkeen..

Kait sitä mut jo uskaltaa sinne plussanneisiin laittaa, kiitos!

Hapö, onneks olkoon pikkuiselle sinne syvälle toivottavasti ymmärtää tarrautua oikein kovasti kiinni ja olla mukana sitten ensi kevääseen asti. Suuren suuret peukutukset!!

Afternoon, kiitos myös sinulle onnitteluista!

Ja oikein paljon paljon onnea plussasta!!!!!

Hellikki, tsemppaan ja peukuttelen oikein paljon täällä sulle myös, ettei se täti pahanen ole sua löytänyt viikonlopun aikana vaan saat maanantaina tulla kertomaan meille iloisia uutisia!!

Buumi, no sinä olet sitten yhtä heikkohermoinen noitten öttimönkijäisten kanssa kuin minä, tosin mä rakastan mökkeilyä!

Peukutuksia sinnekkin kovasti!!!

Tuutimari, mä kävin kyseleen ultra-aikaa,mutta eipä täällä saanu aikaa ennen ku joskus lokakuun puolen välin jälkeen joten eipä me nyt sitten päästä ennen ku 11+ neuvolan kautta, neuvola kylläkin on jo 20.9 eka kerran. Ja oireita ei oikeestaan oo, tissit kipeyty pari päivää sitten ja hetkellisiä huonon olon tunteita on, kovasti välillä menkkamaisia kipuiluja ja masussa muutenkin viiltelyjä ja tuntoja ja joka kerta ku vessassa käy vähä hirvittää.

Bianco, kiitos!

Nuutti, mun " oireet" on niin sanoin kuvaamattoman olemattomat, mutta tässä:

ennen:

-tuhruttelu puuttu

-tissit/nännit ei kipeytyny

- makeaa ei tehny mieli

-menkkamaisia kipuja

-väsymystä hieman

-löysä vatsaisuus

jälkeen:

-tissit/nännit kipeyty

-menkkamaisia kipuja

-outoja viiltelyjä

-hetkittäin heikko/huono olo

-väsymystä

Siinä ne varmaan aikalailla on

Täälä mennee ihan samoin kuin ennenkin, ei mitään uutta ilmenny.

Kaikille oikein paljon plussasäteilyjä ja köysi heitetty, ottakaahan kiinni ja hyppäätte tuonne toiselle puolelle meiän kanssa!

käärö rv5+0

Vierailija
106/125 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan tytöt ihanaiset pitkästä aikaa!

Mä käyn täällä kanssa salaa seuraamassa teidän juttuja ja mahtavia uutisia!!!

Onnea Aftis tuhannesti!!!! Nyt vaan nautit olosta etkä murehdi turhia!!!!! Tervetuloa " plussanneet lapsettomat" Enska -pinoon kirjottelemaan! Ihanaa!!

Tsemppiä teille kaikille ja nyt kaikki Aftiksen perässä plussa-junaan!

Kille

p.s. Täällä mennnän jo rv 26+1 ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Toivon niin hartaasti, että kaikki saatte omat nyytit.

Vierailija
107/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas ihania uutisia. Paljon onnentoivotuksia Aftikselle!

Nyt sisustusohjelmien pariin,

Keiju kp 23/28-30

Vierailija
108/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Aftis!

Masuun kyytiläiselle kaikki liimat, tarrat ja teipit mukaan :)

Ihanaa, kun näitä plussia nyt satelee. Sama jatkukoon kovalla rytinällä, että päästään tuonne toiselle puolelle pinoutuu =)

-marge- (palailen kun ennätän lukea ja kirjoitella)

Vierailija
109/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyviä uutisia =)

Aftis oikein paljon onnea teille molemmille ja kaikki tarvittavat liimat ym. mukaan o-matkalle =) Nyt nauttimaan.

Lisää puhallusta tähän mahtavaan +++++++++++aaltoon!!!

-hapö-

Vierailija
110/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teit sen!!! Onnea tuhannesti!!

Olisikohan täällä nyt tosiaan se suuri plussa-aalto alkanut ja saataisiin siirtää koko pinomme plussanneiden puolelle! Kuulostaa ainakin siltä että ensi viikolla olisi tulossa plussia lisää.

Oma napa: Pregnyl pistetty eilen illalla ja nyt on maha aika pinkeän ja aran tuntuinen ja tissitkin kipeät. Tänään ei onneksi tarvitse enää pistää mitään. Tänään mies ottaa oman lääkkeensä ja huomenna sitten punktioon klo 10.

Oikein ihanaa sunnuntaita kaikille!

Brooke

Vierailija
111/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Buumi, tuutimari, Bianco, Yksis, Nuutti, Killa, quiero3, Juli, käärö, kille, Keiju, marge, hapö ja Brooke =) (Tulihan varmasti kiitettyä kaikkia!!! Olette parhaita!!)

Hymyä meinaa vetää korviin täälläkin, edelleen =) Onhan se aivan uskomatonta, että ekasta ivf:stä kävi näin. Nyt hehkutetaan hetki ja sitten yritetään muistaa myös realiteetit.

Nuutti kyseli oireita, tässäpä jotain (jotka mun mielestä kyllä osa oli ehkä niistä lugeista...)

- 2.pv siirron jälkeen alkoi vasemmalla alavatsalla turvotus ja ihme kirraaminen (vähän kuin pistos)

- turvotusta oli koko viikko siirron jälkeen

- rinnat oli ihan tajuttoman kipeät kauttaaltaan, varsinkin sivuilta

- 2. viikolla turvotus katosi, myöskään rinnat ei ollu enää arat

- joskus pp9 lähtien alkoi ihan järkyttävät menkkakivut, olen normaalistikin kipeä, mutta nyt ne tuli oikein aaltoina ja olin ihan varma että nyt ne alkaa, mutta sitten ne menikin aina pois. Näitä tulee vieläkin n. 1-2 krt päivässä

- rinnat tuli kipeeksi pp11 nännien ympäriltä ja nyt niitä taas turvottaa

- se ¿turvotus¿ alavatsalla on nyt tullut vähän takaisin pp12 jälkeen.

- pientä huippausta ja metallinmakua on ollut suussa, mutta harvoin (luget?)

Killa, laita vaan plussanneisiin. Otetaan sitten pois jos jotain sattuu. Sitä kun ei koskaan tiedä.

Olette parhaita =) Nyt kaikki muutkin tähän aaltoon mukaan =)

Naksu-raksulle vielä isoooooo halaus jos satut käymään! Jaksuja! Olet mielessä!

t. Afternoon

Vierailija
112/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusti onnitteluja Aftikselle ja pikkuselle roppakaupalla tarrasukkia ja kaikkea muutakin millä pitää kiinni seuraavat 9kk.

Eilen oli vuosisadan migreeni ja tääkin päivä menee toipuessa, joten en ees yritä kommentoida muille mitään, mutta Aftista on silti pakko onitella : )

Pikanen ON: Lugeja nappaillaan, joten ei pitään uutta. Onko kellään muulla noi luget aiheuttanu huimausta kellonympäri? Kun ymmärsin siitä pakkausohjeesta et huimausta pitäis olla vasta pari tuntii lääkkeen oton jälkeen ja siks se pitäs napata illalla. Mutta kun mulla huimaa enne ja jälkeen lääkkeen oton, etenkin pari tuntii ennen. Niin ja hississsä olo on ihan karmeeta, sielä huimaa mihin aikaan päivästä vaan. Lisäsk turvottaa(n.10kg) ja alavattaa vihloo. Ai et mä sit inhoon tätä odottelua, tulis jo se täti tai pääsis testaileen, kummin vaan : /

113/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta PLUSSA se on täälläkin! Sydän hakkaa aivan valtavasti, kun ei meinaa uskoa tätä todeksi! Ajatukset ihan sekaisin... :) (siis onnesta)! Nyt vain pitäisi yrittää rauhoittua ja nauttia hetkestä. Huh!

Jotenkin en millään voinut ajatella, että ensimmäisestä inssistä voisi joku tulla raskaaksi, mutta uskottava se on!

Nyt on niin mahtava ++++++aalto meneillään, että paljon lisää piinailijoita mukaan!

Lähden tästä rauhoittelemaan itseäni ja hölmistynyttä miestäni :)

tuutimari

Vierailija
114/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa tuutimari !!! Huippua. Ajattelinkin, että kauanko jaksat vielä piinistellä testaamatta. Upeaa.

t. Afternoon

Vierailija
115/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tuutimari!!! Masuun vauvaliimaa ja tarriksia!

Siis ihan käsittämätöntä... Näin se aalto jatkuu ja jatkuu!

Eihän tässä muuta kerkeä, kuin onnnittelemaan (joka on maailman ihaninta <3) ;)

-marge-

Vierailija
116/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiiisot onnittelut myös TUUTIMARIlle!!

Vierailija
117/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomaton viikonloppu! [color=red]ONNEA TUUTIMARI!!![/color] Aika hurjaa meinkiä, kun plussia satelee ihan hirveetä tahtia! Mäpä kysynkin heti sultakin, että saako päivittää plussanneeksi kun illalla laitan uuden listan?

Nyt van odotellaan Hellikin uutisia, josko olisi yhtä positiivisia! :)

Killa

Vierailija
118/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja ahmin teidän kirjoituksia, kunnes melkein sydän pysähtyi NAKSUN viestiin..

RAKAS YSTÄVÄ, KUNPA VOISIN SUA JOTENKIN LOHDUTTAA.. OLEN NIIN PAHOILLANI PIENESTÄ ENKELISTÄ. MIKSI.. MIKSI JUURI SINÄ? NIIN VÄÄRIN.. EN OSAA PUKEA AJATUKSIANI SANOIKSI..

Toden totta on sanottava, että usein tulee paha mieli, kun lukee näitä uutisia, mutta nyt myönnän ensimmäistä kertaa itkeneeni.. Jotenkin tämä tuntuu extra-pahalta; kuin oikea fyysinen ystäväni olisi kokenut tuon..

Oon@ :( *niisk*

Vierailija
119/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte jotenkin muokata tuosta esittelyänne nyt tai myöhemmin, niin laittakaa viestiä! Ainakin olisi mun mielestä kiva laittaa siihen millä hoidolla plussa tuli ja ehkä joku laskettu aikakin.

120/125 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aftis, Marge, Brooke ja Killa! Ei sitä osaa ajatella, että tosiaan tämä omalle kohdalle on sattunut. :)

Killa: mulle voi laittaa päivitystä seuraavasti; inssi 8/07, josta Plussa! La 5/08. Näinhän se toistaiseksi on, tehdään muutoksia, jos tarpeen. Kiitos, kun jaksat pitää pinomme päivitykset kunnossa! Peukut sulle pystyssä, että tulet samaan ++++junaan!

Hellikin kuulumisia odottelen.... :)

tuutimari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi