Onko teillä sellaista tuttavaa jolla koti on aina tiptop?
Enkä tarkoita tiptopilla pelkästään "siistiä ja siivottua" vaan että sisustus on toooodella viimeisen päälle mietitty ja harkittu. JOKAINEN tavara on oikealla paikallaan, koti on kuin sisustuslehdestä mutta myös hyvin kodikas tavallaan. Talo on aika kalliilla maulla sisustettu.
Tiedättekö te ketään tällaista? Minä tiedän vain yhden eli miehen veljen ja hänen vaimonsa luona on niiin tip top ettei sitä vois uskoakaan. Muita en sitten tiedäkään.
Kommentit (17)
Sisustus kaunista ja harkittua, kaikki tiptop. Ei pölyhiukkastakaan mistään. Jopa piha viimeisen päälle suunniteltu ja laitettu, kivetyksellä ei näy ensimmäistäkään lehteä tai roskaa, mattotelineet samaa sävyä ulkolamppujen kanssa jne
Joten en kyllä tajua miten pystyvät pitämään kodin sellaisena kun se on!! Jopa lasten huoneetkin ovat kuin jostain lehdestä, kaikki sävy sävyyn (tytön huoneessa tietysti vaaleanpunaista) ja aivan ihania yksityiskohtia joka puolella!!!
Toisaalta luulen että miehen veljen vaimo on aika nipo eli varmasti siivoilee ja noukkii tavaroita jatkuvasti. Muuten ei pystyisi pitämään kotia tuollaisena.
Ap
Toisaalta luulen että miehen veljen vaimo on aika nipo eli varmasti siivoilee ja noukkii tavaroita jatkuvasti.
Ap
Joten en kyllä tajua miten pystyvät pitämään kodin sellaisena kun se on!! Jopa lasten huoneetkin ovat kuin jostain lehdestä, kaikki sävy sävyyn (tytön huoneessa tietysti vaaleanpunaista) ja aivan ihania yksityiskohtia joka puolella!!!
Toisaalta luulen että miehen veljen vaimo on aika nipo eli varmasti siivoilee ja noukkii tavaroita jatkuvasti. Muuten ei pystyisi pitämään kotia tuollaisena.
Ap
Musta on ihanaa kun koti on siisti, ja kaikki huonekalut yms. järjestyksessä. Mä olen ammatiltani sisustus suunitelija, ja nautin kodin järjestämisestä. Lapset olen opettanut ihan pienestä pitäen pitämään huoneensa siistissä järjestyksessä. Kaikki näyttää paljon mukavammalta, kun on siistiä ja kaikki huolellisesti paikoillaan ja värit sointuvat yhteen.
Mä haluaisin pitää kaiken tiptop ja yritänkin. Harmi vaan kun kaksi lasta kolmesta sotkevat minkä kerkeävät! Erityistyttö 7v, ei millään opi korjaamaan jälkiään vaikka hänelle on siitä sanottu pienestä pitäen:(((. 2,5v nyt sotkee tietty mutta alkaa olla parempi siivoaja kuin siskonsa. Isoveli 8v, on aina pitänyt paikkoja siisteinä.
Silti tuntuu että vaikeaa olisi EHTIÄ miettiä jokaista sisustusratkaisua, esim. just että kaikki ois sävy sävyyn. Mä en edes ehdi juosta kaupoissa niin että saisin talon tuohon malliin kuin tällä perheellä on!!
Ap
Äitini oli ja on supertarkka sisustaja ja siivoaja, hakee esim aika paljon tyynyjä, koriste-esineitä yms Englannista, jossa käy usein. Plyyssimatot, tummaa puuta, verho-ompelijalla teetetyt verhot, kaikki sävy sävyyn. Ei ole antiikkia, mutta kotoista ja tarkkaan harkittua.
Kerran kävi kylässä, jossa talon emäntä on lääkäri, ja kotiin tullessaan kauhisteli, että oli siellä sitten sisustus, kristallimaljaan oli jätetty hakaneula!
Se pilasi äitini illan, että joku muka-siistin kodin emäntä oli sittenkin mokaillut, kun oli unohtunut kristallimaljaan hakaneula.
Äitini mietti vaan, että millainen sottapytty oikein pitää kristallimaljassa hakaneuloja, eikö ole jotain pientä, sievää kannellista rasiaa voinut niille nuppineuloille hankkia...
Eikös tämä nyt ole niitä juttuja, että, jos metsässä puu kaatuu ja kukaan ei ole sitä todistamassa, niin kuuluuko siitä ääni..?
muita kun itseni. Rakastan kauniita esineitä ja kaunista kotia. Eli olisikohan esteetikko oikea sana kuvaamaan tätä...
Meillä on 3 lasta, joten työtä todellakin riittää että koti pysyy kauniina, mutta en koe kuitenkaan sitä liian vaivalloiseksi.
Oppii lapsetkin elämään suht siististi, ehkä osaavat aikuisena arvostaa myös samalla lailla siisteyttä ja kauneutta.
Tulee mieleen neuroottinen äiti, joka metsästää jotain pölyhiukkasia kaikki päivät sen sijaan että olisi lasten kanssa tai tekisi jotain muuta järkevämpää.
Tunnen yhden perheen, ja todellakin AHDISTAA käydä siellä. Viimeksi tuli sanomista, kun mies tiputti hiuksen lattialle.
Tässä mun tuttavaperheessä on 2 lasta, isä, joka tekee yrittäjänä pitkää päivää ja ihan tavallinen työssäkäyvä äiti, joka tykkää shoppailla ja sisustaa. Iso omakotitalo on hyvällä maulla kauniisti remontoitu ja sisustettu, aina siisti ja silti kodikas.
En oikein ymmärrä, miten tuo heiltä onnistuu! Ensinnäkin perheen äiti on aika laiska (sanoo sen itsekin :-) eikä tosiaan mikään kodin hengetär. Toiseksi perheen lapsilla on paljon leluja ja vaatteita. Kolmanneksi äiti joutuu ottamaan lapset mukaan sisustuskauppoihin ym. koska mies on aina töissä - musta oli melkein ylitsepääsemätöntä saada valittua vessaan kaakeleita, kun lapset ryntäili ympäri kauppaa...
Toisaalta tuttavaperheessä käy siivooja, mutta vain kerran viikossa. Ehkä suurin juttu on se, että hän on joko onnistunut kasvattajana paremmin kuin minä, tai sitten hänen lapsensa ovat luonnostaan siistejä ja "itsenäisiä". Nämä lapset leikkivät tyytyväisinä omissa huoneissaan, ja leikit ja lelut pysyvät siellä missä pitääkin... Meillä jos raivaan olohuoneen tyhjäksi niin vartin päästä siinä on taas uusi leikki pystyssä...
Jos on hyvä sisustamaan, nätisti sisustaa yhtä nopsaan kuin rumasti.
Siivooja käy kerran viikossa siivoomassa.
Eikös tämä nyt ole niitä juttuja, että, jos metsässä puu kaatuu ja kukaan ei ole sitä todistamassa, niin kuuluuko siitä ääni..?
jatkuvasti. Eli, jos se olisi minun tai mieheni vastuulla, niin taatusti ei olisi siistia.
Ei niillä mitenkään hirveän isolla rahalla ole sisustettu, mutta ne esineet mitä niillä on ovat aivan viimeisen päälle - niiden salaisuus siis taitaa olla se että niillä on vähän tavaroita mutta kaikki sopii ihan täydellisesti yhteen. Jopa niiden vauvalla on pelkästään sellaisia tavaroita jotka hivelevät myös aikuisen silmää. (Herää tosin kysymys että onnistuukohan se enää sitten kun vauva on kasvanut leikki-ikäiseksi?)
Niiden luona käyminen on yhtä aikaa tosi rentouttavaa, kun siellä on niin harmonista ja kaunista, ja toisaalta huonoa omaatuntoa herättävää. Meillä on joka paikka täynnä riemunkirjavia leluja ja muuta sontaa, eivätkä meidän huonekalut ole mitään erityisen ihania vaan joskus ajat sitten halvalla ostettuja.
meillä on tosi tarkka sisustusmaku ja ei ole niin väliä jos joskus on likaista ja sekaista ,mutta ostamme kaikki tavarat sisustuksen väriin yhtenäisesti. Nautin olla kotona perheeni kanssa ja on ihanaa kun kotini on kaunis kuin sisustuslehdessä :)
Inhottaa ylimieliset ihmiset jotka pyörittelevät silmiään kun näkevät että kaikki on sävysävyyn. jokainen saa kotinsa laittaa niinkuin haluaa en minäkään meni arvostelemaan kenenkään mauttomia kalustevalintoja !!!!! sitä paitsi hyvä tyyli ei yleensä maksa enempää kuin huonokaan !!! suvaitsevaisuutta näinkin päin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lapsettomia tuttavia.