Paljastin yhdelle (parhaalle) ystävälleni, että yritämme lasta. Järkytyin reaktiosta!
Reaktio ei ollut yhtään sitä mitä kuvittelin. Hän itsekin on äiti ja on kovasti jo toivonut, että mekin perheytyisimme, niin saisivat hänenkin lapsensa leikkikavereita. Kerroin hänelle tänään kahvilla asian, ja hänen ilmeensä valahti ihan totaalisesti. Hän sanoi vaan ihan järkyttyneen näköisenä " täh? Ihanko totta?" ja sitten vaihtoi puheenaihetta, eikä koko asiasta puhuttu sen koommin.
Mistä ihmeestä oli kyse? Asia on niin herkässä vaiheessa, että olen vain itkeskellyt ja tuli sellainen tunne, että ehkä ei olekaan vauvan aika :( Voiko liittyä siihen, että on eronnut hiljattain miehestään (ei omasta tahdostaan) ja jäi yksinhuoltajaksi.
Kommentit (24)
Minä kyllä aina vähän hämmennyn jos joku kertoo että me yritetään vauvaa. Ajattelen että miksi kertoa. Vähän kun kertois että harrastamme seksiä.
Myös mun mielestä on vähän mautonta jakaa noin yksityinen parisuhdeasia edes erittäin läheisen bestiksen kanssa :-/ Ehkäpä tässäkin ap:n tapauksessa ystävä vain hämmentyi ja vaihtoi siksi nopeasti puheenaihetta...?
Mä luulen, että ystävälläsi on kova erokriisi. Muistan itse kun mies jätti mut 1v ja 2vko lasten kanssa yksin, lähti siis vaan menemään. Kaikilla ystävillä oli lapsia ja mies. Et usko kuinka minuun sattui kyläreissut ja ihan kaikki puheet heidän miehistä. Oikeasti, sydän itki verta jos joku mainitsi vaikka " miehen käyneen kaupassa" . Se meni ohi ajan kanssa. Ja ymmärsin toki ettei ystävät tietoisesti satuttaneet. Eiväthän he voi tietää sitä kaipuuta ja tuskaa mikä siinä käydään läpi. Tuskin ystävä halusi loukata, se on vaan reaktio kun oma tuska nousee pintaan. anna ajan kulua ja tue ystävääsi, kyllä hän myöhemmin jaksaa iloita mahdollisesta perheen lisäksestäsi =)
Kummankohan nyt pitäisi katsoa peiliin... Oletko oikeasti edes ollenkaan tukenut ystävääsi hänen erossaan? Keskity nyt ihmeessä ensin siihen ja kerro vaikka plussasta sitten joskus, jos/kun teillä on oikeasti sitä perheenlisäystä tulossa.
Minusta kuulostaa siltä, että ennemminkin ITSE olet ollut ystävällesi ennen tätä eroasiaa hänen perhetilanteestaan kateellinen, ja siksi nyt käyttäydyt noin tökerösti :-/ Tai sitten olet vain ajattelematon. Nyt mars puhumaan ystävällesi, jos haluat olla tosiystävä!
Vierailija:
Samaa mieltä MUTTA hänellä vain saattaa olla sellainen vaihe eron käsittelyssä, että kaikkien parisuhteet vaikuttavat tuhoon tuomituilta. Kuvaa varmaan enemmän ap:n ystävän kuin ap:n tilannetta.