***ENSKAT VIIKOLLA 43***
Hyvää alkanutta viikkoa enskoille ja enskapenskoille!
Tässä viime viikon pulinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Toivottavasti linkki toimii, näyttää jotenkin oudolta...
Dajm
Kommentit (42)
No jospa mäkin laittasin nyt nopeesti vähän palstan täytettä...
Alkuun kiitokset kaikille jotka on äänestäneet Neeaa. Kisa on käynnissä kuun loppuun, joten vielä kerkee : )
Meille ei kuulu mitään erikoista, Neea vetää päikkyjä terasilla. Haavan kanssa on pärjätty ihan hyvin ja Neea on malttanu olla repimättä perhoslaastareita pois. Laitoin siihen päälle vielä laastarin ihan siltä varalta että ei ala repimään rupee irti. Antovat ystävällisesti sillon terveyskeskuksesta mukaan sellasia mini laastareita.
Tipu:
Minkälainen toi sisäpuisto on? Joku HopLop tyylinen vai? Mullakaan ei pahemmin oo hajua ketä äänestäis, tarvii varmaan vähän jotain vaalikonetta testata. Mukavaa Kiasma reissua teille.
Odottelija:
Ihan mukavaan hintaan sit sen vyön löysit. Mä sillon olisin varmaan ostanu sellasen jo ekaan raskauteen, mut kun jouduin jo 20 viikolla siihen umpparileikkaukseen, joka ei menny ihan putkeen ja leikkaushaavat umpeutu vasta joskus 33 viikolla. Niin en sit enää ostanu, kun niitä haavoja ei olis saanu peittää millään kireellä aikasemmin.
Meinatteko muuten hankki toisen pinniksen vai siirtää Eemilin nukkuun lastensänkyyn?
Nyt ei taas kerkee enempää...
Ainiin tää mamma pääsee huomenna bilettään pitkästä aikaa. Mukavaa viikonloppua kaikille.
Buuffa ja Neea
Pitäähän sitä nyt moikkaamaan tulla kun ihanainen Dajm kävi tuolla odotuspuolella mua tervehtimässä. Tosin tänään just aamulla ajattelin että nyt kun palstailuvimma iski niin voisin liittyä tänne oikein kunnolla ja aktivoitua kirjoittelijana.
Moni onkin tuttu tuolta odotuspuolelta ja osa jo vauvakuumeilupuolelta. Aikanaan vauvakuumepuolella kirjoittelin aktiivisimmin, sitten hetken lapsettomuuspuolella ja odotuspuolella jonkun verran etenkin odotuksen loppuaikoina. Meillehän syntyi tyttö 14.3. Tänne vauvapuolelle en ole jostain syystä saanut aikaiseksi kirjoitella kertaakaan. En tiedä sitten miten olen tämän 7,5kk ollut näin laiska.. oli mulla tuossa lievää synnytyksenjälkeistä masennustakin ja sellaista.. mutta nyt olen siis tehnyt comebackin ja voin kun ihana huomata kuinka paljon vanhoja tuttuja täällä on :)
Niin ja tosiaan se miksi Dajm bongasi mut odotuspuolen tonskista johtuu siitä että tein tiistaina positiivisen raskaustestin eli tonskaa odotellaan :) Tämä vauva oli kyllä aivan ihana yllätys, koska tuli luomusti ja vain muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen. Enskatyttöhän tuli vasta metformiinihoidolla sen jälkeen kun pco oli mulla todettu. Mutta nyt siis näin.. aivan ihana yllätyshän tuo oli.. aika pieni ikäero lapsille tulee.. vain n.1v3kk, mutta olen aina toivonut lapsia pienellä ikäerolla ja onpahan sitten kaveria toisilleen, vaikka aluksi varmasti raskasta onkin kahden pienen vaippapyllyn kanssa..
Menkkojen mukaan mun laskettuaika olisi jo 17.6.08, mutta koska kierrot on olleet tosi pitkiä niin luulenpa että tuolloin tiistaina oli vasta se 4+0 ja laskettuaika tulee sen laskun mukaan olemaan 30.6.. sen mukaan menen nyt tässä vaiheessa ja niskapoimu-ultrahan sen sitten lopullisesti määrää.. neuvolan papereissa olen tällä hetkellä viikoilla 6+1.
En vielä ehtinyt kauheasti lukea muiden kuulumisia enkä kertoa tuosta meidän neidistäkään, mutta eiköhän tässä ehditä ja minäkin pääsen juttuun mukaan..
Vilkutuksia kaikille vanhoille kamuille ja uusille tuttavuuksille!
T. Juli + neiti 7,5kk + Nupsukka rv 4+3 (tuollaisat työnimeä viime yönä pähkäilin.. se tulee kestovaippamerkistä, meillä kun lapset kestotetaan :))
ps. harmi kun ei enää saa tehtyä värejä.. käsittääkseni ainakaan.. eihän Juli ole mitään ilman fuksiaa ja sinistä.. muistatte varmaan ;)
Juuli:
Voi juku miten hienoja uutisia. Onnea tonskan odotukseen : ) . Alkaa ihan tosissaan taas tää munkin tonska kuume uudestaan nouseen. Ja mukava että palstailu kiinnostaa jälleen, kyllä mä ainakin sut muistan ja värit : ) . Me ollaan tosiaan pidetty täällä vähän porukkaa kasassa eikä olla Hermionen, Tipun ja Heltsyn kanssa siirrytty taaperopuolelle, vaikka enskoilla onkin jo 1 vee mittarissa.
Jokos teidän typy konttailee niin että et meinaa perässä pysyä?
Buuffa ja Neea 1v1kk
Juliaana: Suurensuuret onnittelut tonskan odotuksesta!
Jokohan mäkin uskaltaisin vinkkasta että meillä olis ikäeroa tulossa 1,2kk... Oireita kun ei hirmupaljon ole niin hieman jännittää miten käy...
Mutta palataan asiaan. Hauskaa viikonloppua kaikille! T: V & Jätkä 6kk
No en sitten pääsytkään heti kirjotteleen, mutta mummot tuli siis treffattua. Osattiin molemmat Pötkön kanssa käyttäytyä paremmin kun hyvin! Ennakkotietojen perusteella oletin mummojen olevan ikäloppuja, vanhanaikaisia, kiukkuisia, vaivaisia ja jotain himo-uskovaisia. Mutta todellakin kaikkea muuta! Molemmat olivat kyllä jo reilusti yli 80-vuotiaita, mutta erittäin pirteitä, herttaisia, vitsikkäitä ja täysillä nykypäivässä. Vaivoista ei puhuttu, kuten myöskään ei saatu saarnaa siitä ettei olla vielä naimisissa vaikka on lapsikin eikä muutenkaan jeesusteltu. Kauniisti kiertäen kyselivät meinaammeko joskus avioitua, mutta samaan hengenvetoon lisäsivät etteihän sillä nykypäivänä niin olekaan merkitystä. Kerroimme toki että ensi kesänä olis tarkoitus alttarille astella. Mutta kaiken kaikkiaan aivan ihania mummeleita! Muakin halailivat moneen kertaa lähtiessä. Lisää tälläisiä sukulaisia!!
Buuffa, Neeaa kävin minäkin heti sillon äänestämässä. Ja voi ressukkaa, kun oli tollai kompuroinu :( Taitaa yleensä olla niin että äiti pelästyy enemmän kun pieni. Onneks ei kuitenkaan pahempaa!
Mistä tulikin mieleen että oottekos enskamammat tietoisia noin yleisesti vauva-/taaperokuvausten hinnoista? Mä aattelin viedä Pötköö kuvaajalle, mut varmaan tarvis jotain hintoja vertailla...
Viivioskarille piti sanoo jo viimeks että paahan tuleen sitä virtaa vähän tännekin päin, kun piristysruiskeen olit saanu! :)
Heltsyn Kiialle voimia nuhan kanssa taisteluun, jos ei ole jo selätetty.
Butterflyn Leeville pikaista paranemista! Joo muutetaan omaan taloon heti kun se on mahdollista. Mielellään siis jo viime kuussa :)
Tipu, ei oo Pötköllä vielä poskihampaita. Ylhäällä ei oo edes etuhampaita vielä, siks ne kulmahampaat näyttääkin niin hassuilta. Pienet on niin sulosia kun niillä on joku tärkee esine tai lelu! Pötkö ei oo ollenkaan hiffannu tarrautua muuhun kun mun punttiin...
Mama, se raha menee joka tapauksessa johonkin, ehkä jopa turhempaan kun lomailuun. Nauttikaa siis lomasta puhtaalla omalla tunnolla! :) Pötköllä jäi kerran kurkun pala jumiin, on tosi pelottava tilanne! Tuntee ittensä ihan tumpeloksi kun toinen vaan kakoo.
Juliaana, tervetuloa myös mun puolesta. Oletkin mulle ihan uusi tuttavuus. Onnea tyttövauvasta aika paljon myöhässä ja ennen kaikkea peukkuja uuteen raskauteen! Kaverini lapsilla tuleen muuten myös oleen 1v 3kk ikäeroa, varmaan kyllä aika hulinaa... Yritän kuvitella värit :)
Tänään käytiin 10 kk neuvolassa ja tuoreina mittoina 7950 g ja 74,3 cm (pää 45). Öljyä jatketaan ruuan seassa edelleen ja hapanmaitotuotteita aletaan kohta testaileen. Hammastarkastusaikaa ei saatu varattua, täytyy soitella suoraan sinne hammashoidon puolelle. Ei meillä siis mitään ongelmaa ole, mutta musta olis kiva kuulla mitä ne siellä tarkastuksessa selittää. Uus neuvolantäti olikin mun vanha tuttu, oikeestaan kyllä puolituttu. Harmi vaan että jää kohta äippälomalle niin ens kerralla on taas uus täti. Pötkö pisti parastaan ja flirttaili taas ihan täysillä.
Pötkö on ruvennu huutamaan iltaisin kun sen vie nukkuun, mitä ei oo ennen tehny. Etenkin niinä iltoina kun mä oon lähössä töihin. Viimeks just keskiviikkona myöhästyin pari minuuttia töistä kun Pötkö ei suostunu nukkuun, enkä voinu sitä hereillekään jättää. Ei siltä kyyneliä juurikaan tuu, mutta huutaa vaan. Se ei riitä että menis pinniksen viereen istuun tai jotain vaan pitää ottaa syliin että rauhottuu tai roikkuu sinne sänkyyn ja halailla ja suukottaa koko ajan. En kyllä suostu nukuttaan syliin tai viereen, joten oon joutunu huudattamaan. Vaikka se tuntuukin tosi pahalta kuunnella oven toisella puolella... Ja taas anoppi kyttää siinä vieressä "Et sä meinaa tehdä mitään vaikka pienellä on hätä???" -ilmeellä. Mutta ehkä tämä tästä.
Torkut on näköjään nukuttu. Hyvää viikonloppua!! Palataan ens viikolla.
Pia ja Pötkö huomenna 10 kk
ÄRSYTTÄVÄÄ!! Mutta nopeesti jotain.
VIIVIOSKARILLE ja JULIAANALLE kovasti paljon onnea odotuksiin!! Tervetuloa joukkoon, tonska joukkoon. : )
BUUFFA joo, edullisesti löysin vyön. Kurja toi sun umppari kokemus. Mietin alkuun kahta pinnistä mut sitte ku juttelin lapsellisten kavereiden kans niin tällä hetkellä luulen et vauva saa nukkua 3-4kk äitiyspakkauksessa tai sitten semmosessa vuokrattavassa "sairaalasängyssä" mainostetaan vauva lehden takasivulla. Hinta pitäis vaan selvitää... Eemil olis sitte noin 1v7kk ja menis lastensänkyyn ja vauva pinnikseen. Mutta saa nyt nähdä mihin tulokseen päädytään...
PIIA-MARIALLA oli ollu positiivisesti yllättävä mummo tapaaminen. Kiva kuulla! Meillä kanssa on menny nykkamaan meno huudoks, ja yöllä herätään huutamaan. Viime yönä kolmesti... Pakko alottaa kunnon unikoulu, ei pehmeet keinot auta meillä ku pari viikkoa. Eemilille tuli kans eka kulmahampaat ja sit vasta yläetuhampaat. : ) Tsemppiä nukkumis taistoihin. Pötkö varmaan vaistoo et oot lähössä ja siks on hankalampaa...
MAMA oon PIIAN kans samoilla linjoilla sen suhteen et rahat menee kuitenki johonki, eikä mitään saa jos aina vaan odottaa parempaa hetkeä. : ) Ihanaa loman odotusta teille!
Meillä ei siis enään yövalot sun muuta auta vaan viime yö oli taas huutoa. Unikoulu odottaa... Eemilille tulee kyllä uus hammas ja on muutenki kiukkunen, parahtaa vähänväliä itkuun ku joku osuu suuhun. On muuten seittemäs hampi. Ens yöks siis panadolia...
Jeps, nyt ei ehi enempää, ilta hommat odottaa.
Odottelija, Eemil ja Onni rv18+1
Palsta tökkii taas, jos tämä tulee moneen kertaan niin sori.
Tosiaankin, Buuffalle piti sanoa, että aivan ihana kuva Neeasta! Olisin varmaan äänestänyt sitä muutenkin. On noi nakupellet vaan söpöjä! Kivaa biletystä sulle huomenna! Niin ja se sisäpuisto on siis puiston sisätila, sellainen leikkihuone. Meidän lähin puisto on ollut jo tosi kauan remontissa ja pois käytöstä (yhtä isoa kuoppaa) ja puistotädit ja -setä ovat evakossa nuorisotalon kellarissa. Siellä voi käydä aamupäivisin pikkuipanan kanssa leikkimässä, iltapäivällä tulevat koululaiset. Tällaisia virityksiä on täällä muissakin puistoissa, tosin ei kaikissa. Tämä meidän lähin paikka on tosi kotoisa, sohvat ja matot yms. ja kaikki mahdolliset lelut mitä vaan voi toivoa. Mulle siitä on tullut jo oman olohuoneen jatke. Siellä voi käydä lukemassa Hesarin (ei tule kotiin) ja juomassa kahvia ja aina löytyy Siennalle leikkiseuraa.
Juli: tervetuloa taas kirjoittelemaan ja onnittelut plussaamisesta! Ei muuta kun ihanaa odotusta!
Viivioskari: ymmärsinkö oikein, että sielläkin jännitellään tonskaa? Jos näin on, pidetään peukkuja! Vai oliko asia jo selvä, jossa tapauksessa toivotan onnea!
Pia: teillä olikin positiivinen kyläilyreissu. Älä anna anopin vaikuttaa sun nukutustapaasi äläkä ota huonoa omaatuntoa siitä, teet juuri niin kuin hyvältä tuntuu, eikös.
Odottelija: voi ei teidän yöhulinoita! Toivottavasti kohta helpottaa.
Sienna nukkui sitten vaan 1h15min päikkäreitä, huoh. Onneksi meillä oli se Kiasma-reissu ja sen jälkeen mentiin Meze Pointiin syömään (nam!) kaverin kanssa, ei tarvinnut keksiä väkisin Siennalle tekemistä. Yllättäen ipana jaksoikin tosi hyvin koko reissun ja tultiin kotiin sopivasti iltatoimille. Nyt nukkuu, toivottavasti aamuun asti.
Tipu & Sienna 1v1kk+
Mä en tajua mihin tää aika ja päivät häviää.. Mut hengissä ollaan. Käyn kyl lukemassa muiden jutut aamuin illoin, mut jotenki ei jaksa keskittyä ja ruveta näpytteleen.
pia_maria oli selvinny mummojen kynsistä. Mäkin oon kuullu paljon tosta, et miks ei mennä naimisiin, kun on lapsikin jo. Oon vanhustyössä ja omatki suvun mummelit sanoo, et ois sopivaa mennä naimisiin. Töissä varsinki, kun mummot rupes huomaamaan vattan kasvun, niin ennen onnitteluja tuli kysymys, et ootko naimisissa. Mut se on niiden aikaa se. Papat harvemmin asiaa mainitsivat.
viivioskarilla on ilmeisesti jännittelyn paikat tonsakan suhteen. Toivottavasti on tärpänny ja kaikki mene ok! Myöhästyneet 6 kk onnittelut!
Juliaanalle tervetuloa mukaan, ei olla varmaankaan aiemmin kohdattu? Onnea tytöstä, sekä tuloillaan olevasta tonskasta, onnea matkaan!
Buuffan Neeaa on käyty kans äänestämäs, oli niiin sulonen tytöntyllerö! Toivottavasti tulee voitto kotiin.
Jokos Butterflyn Leevi on tervehtyny? Uusia taitojakin oli tullu, hienoo!
Odottelija pääsee kohta kurkkaan Onnia. Tiiätkö jo onko se Onni vai "Anni"? Aiotteko kysyä?
Saikkua ja Fiiua kaipailen. Jos käytte lueskelemassa, niin antakaa merkkejä itestänne!!!!
Jokaiselle mammalle ja penskalle syksyinen tervehdys!
Sit näin meillä:
Poitsu on oppinu nukkuun vaunuissa ja hiljentyny autossa. Tähän kaikkeen autto se, et päästiin eroon pullonukutuksesta. Vaunuihin opetin sisällä ensin. Ajeltiin rallia ympäri taloo ihan lyhyitä aikoja kerrallaan, sit nukutin pullolla sisälle vaunuun ja lopulta tutilla. Tämän jälkeen ulos nukahtaminenkin alko onnistuun. Nyt yleensä nukkuu ilman kiukkua tutti suussa vaunuun, mut joskus harvon kiljutaan, mut ei enää montaakaan minuuttia. Ittekin pääsee nyt ulos.
Yöt on ollu vähän risasia ja päivisin on kiukkunen, mut syyks epäilen hampaita. Alhaalla ikenessä pullottaa kaks valkeaa nyppyä. Kaikki menee suuhun ja oikeen jäystää ja kuolaa valuu litratolkulla. Kerran tai kaks yössä syö, ja mahallaan huutelee pari kolme kertaa yössä, mut onneks nukahtaa lähes heti takas, kun saa maitoo ja pääsee selälleen. Päiväuniin on tullu nyt rytmi, nukkuu yhet noin 2 tunnin unet ja sit joko 2x ½tuntia tai kerran 1½ tuntia lisäks.
Liikkumaan on kova hinku poitsulla. Mahan alle vetää jalat konttausasemiin, samoin käsillä nostaa yläkropan konttausasemiin, mut viä tää ei toimi yhtä aikaa. Pyörii, kun väkkärä mahallaan ja selällään. Kiinteitä menee nyt 4 x päiväs. 2x kasvisosetta ja 2 x hedelmää. Kasviksia syö paremmin, kun hedelmäsoseita.
Eli poitsun kans menee ihan hyvin, miehen kans ei niinkään.. Pari kolme viikkoo ollaan otettu melkosia matseja, yleensä miehen ajankäytöstä lähtee.. Mulla vaan meni hermot, kun se on töissä eka 8 tuntia päiväs ja sit aina on jossakin joku rojekti tai jotakin. Välillä vaan itellä tulee mitta täyteen tätä kotia, siivousta pyykkiä, ruuan laittoo, kun toinen käy vaan kotona kääntymäs ja itteäkin väsyttää, kun yöt on rikkonaisia. Äh, huono selittää näin. Erookin jo mietittiin ja mä jaoin jo mielessäni kamppeita, mut viime viikonloppuna puhuttiin, puhuttiin ja puhuttiin ja saatiin asiat taas järjestykseen ja tää viikko onkin menny hyvin. Paremmalla mielellä ollaan molemmat, eikä oo räjähdysherkkä ilma. Kaikki asiat oli vaan kasaantunu ja rupes kasvaan ja vyöryyn. Sen rojektit kyl jatkuu, mut ehkä se tajus et mä ja ennen kaikkee poitsu tarvitaan sitä kotonakin.. Tän seurauksena meidän tonskarojekti on ny jäissä, päätettiin hetki ootella. Ja lopulta mäkin olin päätökseen tyytyväinen, vaik vähän vauvakuume vaivaakin, kun lukee täällä noita ihania plussauutisia..
Anteeks, tulipa vuodatettua.. Tääl on paljon helpompi vuodattaa, kun tietää, et muiden ei oo pakko lukee:)
Nyt bb:n pariin. Hyvää Viikonloppua kaikille!
Norppis ja poitsu
PS: Enkun yo koe ei menny läpi, keväällä uusiks. Maanantaina on poitsun 5 kk nla, palailen sit.
Ja yks viä: Ootteko ottanu lapsukaisille influenssarokotuksia? Jossakin oli et alle 3 v sais ilmaseks... Onko tietoo/kokemuksia?
Kiva kun Juliaana oot taas mukana enskoissa:) Mä muistan sut o-puolelta. Onnea tonskan odotukseen:)
Viivioskarille onnea tonskaodotukseen:) Vai ootko siis tehny jo plussatestin?
Saapi nähda millon ehditään nähdä ku meiän pojat on nyt molemmat kipeitä.
En jaksa nyt sen kummemmin kommentoida teidän juttuja. Piti tulla vaan kertoo et pojat joutu eilen sairaalaan taas vaihteeks. Hengitykset meni niin tukkoon flunssan takia. No ehdittiinpä olee 3vko kotona. Otti vaan eilen niin paljon päähän ku mentiin 14.30 päivystykseen ja ootettiin klo 22 asti et päästiin osastolle. Ihan sairasta et lapset joutuu ootta noin pitkään. Kauhee ku ei pysty millään selittää et miks he eivät pääse nukkumaan, vaikka väsyttää. Pienet raukat:(
Mäkin soitin tänään lääkäriin ku mun sektiohaava on jostain kumman syystä auennu toisesta reunasta. Vuotaa verta ja sellasta kirkasta nestettä. Yök. Melkein pyörryin ku katoin sitä. Päivystyksestä sanottiin että suihkuttelua vaan ja maanantaina sit neuvolaan tai omalle lääkärille. Tai tietty jos tulehtuu ni sit päivystykseen. Toivottavasti ei tulehdu!
Toivottavasti teillä muilla ois hiukka parempi viikonloppu:) Nyt suihkuun ja sit nukkumaan.
-Butterfly-
kiitos kaikille onnitteluista. reilu viikko sit tein testin ja 26.6 olis la. voipi olla että muuttuu vielä kun "oireet" alkoi aika aikasin mut toisaalta vähän hirvittää kun niitä oireita ei niin hirmu paljon viime päivinä oo ollu, mitä nyt vessassa saa ravata koko ajan=))
buttrfly: voimahalit sulle! tsemppiä sairasteluun, toivottavasti molemmat pojat paranisi pian!
t: v (5+0, kai)
Hyvä laskettu aika ois sulla (mun synttäripäivä) :) Tulinpahan nyt laittaa vielä ihan viralliset onnittelut sulle ku huomasin=)
Terkuin B ja pojat
Kovin omanapaiseksi taitaa jäädä tämä viesti. Välillä oon käyny lueskelemassa teidän juttuja mut oon yrittäny paneutua kouluprojektiin kaiken liikenevän ajan et saisin sen pois alta.Kovasti kouluprojekti stressaa aina deadlinejen lähestyessä mutta voiton puolella oon jo. Ja työpaikan hankinta kovasti kanssa jänskättää.
Saaga on nykyisin kovin kova tuholainen, termiitti voisi sanoa. Osaa nousta seisomaan itse, konttaa, kävelee kaikkea tukea vasten myös seinää pitkin, ja niin että antaa yhden sormen vain käteen, ei pysy hetkeäkään aloillaan ja kaiken vetää pöydältä alas sekä osaa pinsettiotteen. Ulottaa meinaan keittiönkin pöydälle just ja sit nappaa kiinni mitä vaan käteen sattuu. Eli mulla on hyvin hyvin kiireistä kun neiti on hereillä. Saaga vielä tietää jos äiti on esim koneella ni silloin on hyvä aika omille koltosille, huoh. Lisäksi on ruvennu toistelemään uusia tavuja, pöksyistä toisti pö, kädestä on tullu kä. Tosin ei kyllä pitkään muista mutta kunhan kielen päällä pyörittelee. Lisäksi osaa löytää äidin ja iskän navan paidan alta. Tosin jos liian usein kysyy "missä äidin napa" niin saattaa kattoa vaan päälle et etkö muka ite tiiä :-D
Että sellaista meille päin.
Kovasti vilkutuksia ja haleja!!
Ja onnea uusille tonskailijoille viivioskarille ja julille!!! Tarrasukkia molemmille matkaan!
Huoh, tässä alkaa itekin miettimään pientä nyyttiä. Toisaalta on kyllä mukava ajatella että pääsee uusiin ympyröihin töihin, kunhan sellainen vain löytyy...
Susanna ja Saaga parin pv:n päästä jo 10kk
Ikävän sateinen keli sattui näin viikonlopuksi, pikku lenkki käytiin kuitenkin Pätkiksen kanssa rattailla ja siihenhän neiti sitten nukahtikin. Kai se sade ropisi mukavasti sadesuojaan, niin kävi väsyttämään :) Meillä viikko mennyt ihan kivasti: hirveitä yöhulinoita ei onneksi ole ollut ja flunssakin on jo kai talttumassa. Kerhoiltu ollaan ja muuten touhuiltu tässä kotosalla.
Vähän lähitulevaisuuden suunnitelmista juteltiin miehen kanssa ja päädyttiin siihen, että taidan ilmoittautua työnhakijaksi, kun mies jää marraskuun lopulla
viettämään isäkuukauttaan. Eikös silloin joka tapauksessa miulta lakkaisi isäkk:n ajaksi hoitotuki, onko kellään tietoa? Ja kun töitä on muutenkin tarkoitus hakea ja toivon mukaan päästä aloittamaankin vuoden alussa, niin sama kai se on. Päivähoitojuttuja olis myös kyseltävä, miulla ei oikein ole hajuakaan, miten homma toimii. No, ensi viikolla onneksi mies pitää pois pekkasvapaitaan, niin sitten pitänee selvitellä noita juttuja. Työkkärin jututkin on ihan hepreaa, ei ole siellä onneksi tarvinnut aiemmin paljon asioida.
JULIAANA: Kiva, että tulit tällekin puolelle, tervetuloa! Ja kovasti vielä onnea plussasta! Siellä neiti jo noin iso, joko miten vilkkaasti liikkuu? Ja tosiaan,
tunnusvärisi tältä uudelta palstalta puuttuvat :)
VIIVIOSKARI: Onnea onnea paljon plussasta! Ja koetahan olla kovasti huolehtimatta oireiden vähenemisestä ja muista yrittää lepäillä aina kun on tilaisuus, ettei väsy iske uudelleen.
PIA_MARIA: Siellä mini-vampyyri, meillä ei ole kuin 2 alahammasta vasta. Myöhään tulee tuolle neidille hampaat, mutta niin kai meille miehenkin kans on tullut. Ja miehen siskolle kuulemma tullut eka hammas vasta yli 1-vuotiaana! Oi, siellä kylppärissä vahinko sattunut, onneksi ei mustaa silmää tullut. Kiva, että mummovierailu mennyt hyvin ja mukaviin uusiin sukulaisiin saitte tutustua. Miuta myös nuo valokuvaamohinnat kiinnostaa, meinattiin otattaa 1-v kuvat.
HELTSY: Jokos Kiia parantunut? Ei oikein ekalla hiekkiskerralla Pätkis hoksannut leikin hauskuutta, mutta eilen kun toisen kerran hiekkisteltiin, niin johan se lapio heilui ja hiekkaa piti kaivella hanskalla. Ja kivointa taisi olla äidin tekemien hiekkakakkujen hajottaminen.
BUUFFA: Neealle lähti täältä yksi ääni! Syötävän söpö typykkähän tuo onkin :) No joo, ihan totta puhuen en itekään kuumeile ihan täysillä. Mut voihan sitä miestä pikku hiljaa alkaa pehmittää... ;) Meillä tosin taitaa toimia se taktiikka, että odotellaan ja annetaan miehen itse ottaa asia puheeksi. Niin toimi ton enskan kuumeilunkin kanssa: eka kysyin asiaa ja mies sanoi, ettei tiedä. Sitten otti itse asian puheeksi aiemmin kuin luulinkaan. Olin just nimittäin ostanut uuden pilleripakkauksen, mutta aloittamatta jäi. Sielläkin kolhuja tullut, hyvä ettei käynyt pahemmin.
Pitää laittaa viesti kahteen osaan...
BUTTERFLY: siellä taas pojat pipinä, paranemistsempitystä! Ja siulle myös: yritähän parannella haavaa. Mutta tosi hienot neuvolakuulumiset teillä ja äiti-sanakin jo kuultu. Sitä täällä kovasti vielä odotellaan, Pätkis kyllä höpöttää aina jotain ätä-ätä ja äittä, mutta ne ei taida kuitenkaan äitiä tarkoittaa.
TIPU: Kiva, että pääset vähän duuniasioistakin sopimaan ja varmaan helpotusta tuo se, että saat kaverin töitä jakamaan. Miulla oli just ennen äitiyslomaa ihan hirvee kiire ja stressi töissä (iso projekti) ja sitten kun siihen miulle sijainen tuli jo kaveriksi ennen kuin jäin pois, niin kyllä helpotti. Löytyikös kirppareilta mitään?
ÄITIJAEDWINA: Siellä lähdetty liikkeelle, hieno homma. Ja onpa mahtavat mitat Edwinalla neuvolatuliaisina!
ODOTTELIJA: Tuo Baby Belt ja jumppapallo on kyllä hyviä vinkkejä: miullahan noita selkävaivoja on myös ihan omiksi tarpeiksi. Jos siis joskus tonskaillaan...
Siellä Eemil päässyt polskimaan uimahalliin. Pitäs meidänkin joskus käydä, Pätkis tykkää kylpemisestä ihan hulluna. Jospa se hampaan tulo vaan Eemiliä valvottaa, toivotaan, että helpottaa, kun puhjennut.
MAMAJAJUSTUS: Oi, siellä pääsette etelän lämpöön, tosiaan hyvään tarkoitukseen rahat menee miunkin mielestä! Meillä mies ei oikein ole innokas matkailija, itse kyllä lähtisin jonnekin vaikka heti. Mie olen vähän varovaiseksi tullut tuon sormiruuan suhteen, Pätkis meinas myös tukehtua leivänpalaan tässä kerran. Sen jälkeen ollaankin palasteltu melko pieniksi kaikki sormiruuat. Maissinaksut on täälläkin pop! Kyselit siitä miun sektiosta: se oli siltä ja väliltä eli kiireellinen sektio. Miullahan käynnistettiin synnytys yliaikaisena ja kohdunsuu avautui tosi hitaasti. Jonnekin 6-7 senttiin avautui, mutta siihen sitten tyssäsi. Vedet meni ja kun avautuminen oli niin hidasta, niin tehtiin infektiovaaran takia sektiopäätös. Sitä ei tiedetä, miksi avautuminen oli niin hidasta, mutta ehkä sen takia, ettei lähtenyt luonnollisesti käyntiin. Lantio kuvattiin synnytyksen jälkeen, eikä kuvissa mitään häikkää ollut, 4-kiloinen kuulemma mahtuisi hyvin tulemaan. Eli ei pitäis olla sen puolesta ainakaan estettä alatiesynnytykselle. Mut kyllä mielellään käyn ennen tonskan yritysaloitusta tarkistuttamassa sektioarven yms. jutut. Ja kyllähän se kieltämättä hiukan mietityttää, että toistuisiko tuo tilanne toisessakin synnytyksessä.
SUSANNA: kiva, kun kävit moikkaamassa, minä ehdin jo sinua huhuillakin!Tsemppiä sinne opiskeluihin ja työpaikan hankintaan!
Huh, tulipas pitkä viesti, oli paljon asiaa olevinaan! Jaksaneeko tätä kukaan lukeakaan... Kaikille muillekin vilkutukset!
Dajm + Pätkis 10,5 kk+
Aargh. Meillä on karmea yö takana. Sienna heräili parin tunnin välein, usein vain kitisi vähän aikaa ja nukahti itsekseen takaisin, mutta herätti tietysti aina mutkin. Mulla on kamala nuha, joten aina kun heräsin niin valvoin sitten vähintään puoli tuntia niistäen. Sitten klo 3.15 Sienna päätti, ettei sitä nukuta yhtään ja seisoin tunnin sen vieressä sitä nukutellen... Tyttö höpötti jotain pallojuttuja, en ihan tajunnut mitä. Sitten kun se lopulta nukahti niin nukuttiin onneksi melkein kahdeksaan.
Käytiin parilla lastentarvikekirpparilla ja ostin Siennalle kevättalveksi toppapuvun 8 eurolla ja yhden kirjan. Kohta lähdetään kyläilemään. Vitsi kun tämä nuha vaan loppuisi, on tosi tukkoinen olo.
Norpanpoikanen: meillä neuvola antaa liukuhihnalta influenssarokoituksia marraskuun kahdella keskimmäisellä viikolla, sen kun vaan ilmaantuu paikalle. Viime syksynä ei otettu kun Sienna oli vielä liian pieni (alaikäraja taitaa olla 3kk), mutta nyt mennään ottamaan. Toivottavasti teillä menee jatkossa miehen kanssa paremmin.
Butterfly: voi ei, teillä on taas sairaalakeikka. Kauheasti tsemppiä ja jaksamista.
Susanna: sua onkin kaipailtu. Arvelinkin, että kouluhommat vievät kaiken ajan. Ihanilta kuulostavat Saagan touhut, vaikka tietysti välillä onkin rasittavaa valvoa joka paikkaan ehtivää termiittiä. Olispa kiva nähdä teidät ihan livenä, pitäiskö laittaa taas treffipinoa pystyyn?
Dajm: ai teillä sataa, meillä on aurinkoista, vaikka tuulista. Kiva, että flunssa alkaa olla ohi.
Ipana vaatii huomiota, täytyy mennä.
Tipu & Sienna 1v1kk+
TIPULLE pikaista paranemista flunssasta ja Siennalle kauniita unia.
NORPANPOIKASELLE tsempitykset parisuhteen kiemuroihin. Vauvan tulo kummasti muuttaa omaa ajankäyttöä, tarkotan siis sitä et yht äkkiä on joku jota pitää jatkuvasti hoitaa, joku joka tuntuu vievän kaiken ajan. Miehet monesti tuppaa jatkamaan eloaan entiseen malliin... Tästä on meilläkin keskusteltu. Toivottavasti rauhaiselo jatkuu eikä tarvii ainakaan eroamiseen asti mennä. Meillä ei oo vielä mietitty tota rokotetta, pitäis kyllä. Jos meillä olis lapsi menossa hoitoon niin ottaisin ilman muuta mut nyt en oo satavarma kun on vielä kotona. Mut saattaapi olla että otetaan kuitenkin... Otappa tästä nyt selvää. : )
Vielä ei oikeesti tiedetä onko tulokas Onni vai Anni, kyllä me sitä kysellään rakenneultrassa jos vaan suostuu paikkojaan esittelemään. : ) Mulla on vaan kokoajan ollu ihan poika olo.
DAJM mä ainakin jaksoin lukea loppuun. : ) ja teillä on yötkin on olleet parempia, toivottavasti myös jatkossa.
SUSANNALLE vilkutukset pitkästä aikaa. Saaga siellä jo kovasti touhuilee. : ) Meidän Eemil on saanu telkkarin äänet jotenki ihan sekasin. Pitää olla melkein täysillä et kuuluu mitään. Jospa mies osais asialle tehä jotain huomenna... Meilläkin siis ehditään. Saagan touhuilu kuulostaa kovin tutulle. : ) Tsemppiä kouluhommiin.
BUUFFA nyt vihdoin kävin Neeaa äänestämässä. : )
BUTTERFLY: Toivottavasti sun haava ei tulehdu. Pojat taas sairaalasta, voi pieniä poloja. : ( Voimia sinne kovasti!!!!!!!
Tätä ei varmaan pitäis edes kirjottaa, mut uhmaan kohtaloa ja kirjotan kuitenki, meillä meni viime yö hyvin. Kerran Eemil heräs jotain huutelemaan mut ei edes alkanu itkemään vaan nukahti itekseen uudelleen. Nukku klo 20.10-08.20!!!!!!!!! Annoin illalla panadolia, et josko sitten oli hammas kun vaivaa. Saapa nähdä kuin ens yönä käy...
Nyt iltapuuhiin. Viikonlopun jatkoja kaikille.
Odottelija, Eemil 9,5kk ja Onni 18+2
Muistikos kaikki siirtää kelloja ;) Saapa nähdä, miten vaikuttaa Pätkiksen rytmeihin tuo kellonsiirto. Onko joku tehnyt siirtymää pikkuhiljaa jo etukäteen?
Sitten kysymys kaikille... Kävin tuolla o-puolen enskoissa vilkuilemassa, onko sieltä tulossa kohta lisää jengiä tänne puolelle. Ja kuinkas ollakaan: siellähän olivat jutelleet juuri asiasta. Eli "arkailevat" ilmeisesti tulla meidän joukkoon, kun on tiivis porukka ja monien enskapenskat lähellä vuoden ikää. Meinasivat kai sitten, että perustavat omaa pinoa. Eli pitäskö meidän ehdottaa heille, että perustetaan eri pinot pienille ja isoille enskoille? Vai onko nyt se aika, että aletaan siirtyä taapero-puolelle ja tehdään tilaa uusille tähän vanhaan pinoon?Jos jälkimmäiseen päädytään, niin itse olisin kovasti ainakin sit jo lähdössä mukaan taapero-puolelle, jos huolitte...
Mitä mieltä ootte?
Tässä linkki tonne o-puolen pinoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Dajm + Pätkis 10,5 kk+
Aktivoidun taas pitkästä aikaa minäkin, kiva Norpanpoikanen kun olit huhuillut :) Tosi kiva että vaunuissa nukkuminen teillä onnistuu jo. Tsemppiä öihin sinne! Siis voi iivana kun enkusta pomppasit.. Keväällä sit valoisaan aikaan uudella tsempillä! Ja teidän parisuhdeongelmat kuulostaa vähän tutuilta.. Riitaa tulee siis meilläkin miehen menoista. Anoppi sanoi ennen pojan syntymää että kyllä kuule se vähän naisen projekti tuo vauva on ensimmäisen vuoden ainakin, et ei ne miehet sitä vaan niin tajua. Olin silloin että joo joo niin varmaan että kyllä se isäkin sitä nyt vaan samalla lailla saa hoitaa.. Muttamutta.. Oli siinä viisauden siemen siinä anopin jutussa. Kyllä meillä mies hoitaa mutta jo töidensäkin takia on paljon poissa ja päävastuun kannan kyllä minä lapsesta. Eikä mies tajua että saatan kilahtaa siitä hyvinkin voimallisesti jos se ilmoittamatta töiden jälkeen menee kaverilleen, että sen mielestä sillä on vapaus mennä. Se ei tajua että mulla sellaista vapautta ei tod. ole. Että saa suunnilleen anomuksen kirjoittaa jos haluaa kauppaan yksin mennä. (Tästähän tuli kunnon avautuminen!!..) Siis kyllä mies mielellään hoitaa ja pärjää ja luotan siihen, mutta pitää erikseen sopia että tulethan nyt töistä siihen ja siihen mennessä että mä pääsen sitten lähtemään.. you know. Mutta miellä ainakin tää parisuhde on vauvan jälkeen mennyt "sykleissä". Välillä ihan järkyttäviä riitoja ja välillä onnen auvoa molemmin puolin. Ooon aatellu että eikö se joskus tasaannu ja mies on samaa mieltä.
Ja Juli is back! Kiva kuulla susta ja Onnea mahdottomasti!! Samoin Viivioskarille onnea Tonskan odotukseen!
Ja Odottelijallakin kuin varkain jo raskaus lähestyy puoltäväliä! Kyllä aika menee!
Butterfly, olet ollut mun ajatuksissa kun olen juttujasi täältä lukenut! Kirjoitat niin ihanan positiiviseen sävyyn jotenkin aina vaikka varmasti ei positiivinen mieli aina ole! Virtuaalisesti voimia sulle lähetän että jaksatte poikien sairastelun kanssa, toivottavasti aurinko alkaisi pian teillekin paistaa ja sairaalakäynnit ainakin vähenisivät radikaalisti! Pojillekkin tsemppiä!!
Oon tosiaan käynyt lueskelemassa juttujanne, mutta kirjoittelu tahtoo usein jäädä. Täällä on niin paljon porukkaa ja kaikkia ei muista ja haluaisi kuitenkin kommentoidakkin jotain mutta aina saisi muistilapun kanssa olla liikkeellä :) Joten olen mukana jos pikkuenskat tekee uuden pinon tai jotain?? Nyt kutsu kuuluu joten on mentävä!
Fiiu ja Urho 3,5kk
Meillä siis menee kivasti. Tissiä ei poika ole huolinut enää kuukauteen, ei yölläkään, joten se on vähän surettanut. Ei imetyskumilla ei millään, kaikkea on kokeiltu. Pumppaan nyt vielä maitoa mutta sekin alkaa huveta. Joten korviketta poika saa reippaasti mutta hyvin on silläkin kasvanut. Illat on rauhoittuneet kun 3kk tuli täyteen. Tyytyväisenä poika usein lattialla tykkää makoilla ja nykyään paremmin viihtyy sylissäkin. Öisin herää yleensä pari kertaa syömään. Tuttia saa joinkain öinä tosin laittaa miljoona kertaa. Pari yötä nukkunut nyt omassa sängyssä "sivuvaunussa" ja hyvin mennyt. Äitillekään ei ole tullut niin kestämätön ikävä.. Paitsi aamulla ihana ottaa hetkeksi viereen.. :) Päiväunet ottaa kolmasti ja aina vaunuissa, yhdet parin tunnin ja parit lyhyemmät. En helposti saa nukahtamaan muualle ja sitten on krätyinen jos ollaan vaikka kyläilemässä. Onneksi illalla nukahtaa iltamaidon jälkeen (tarjoillaan sänkyyn, taitaa olla syntiä??) melko helposti tutin avustuksella. Että sillain meillä. Ihana on poika ja toista jo tekis mieli!!!
Hei kuka olikaan lähdössä Kyprokselle?? Meilläkin reissu sinne mielessä, mikä kohde teillä tarkoituksena? Miten Tipu ja Sienna teillä meni silloin reissu, lennot ja muut? Mielläkin olisi nimittäin reissun aikoihin se 1 vee mittarissa??
F.
Onpas hiljainen viikko, saadaanko edes kahta sivua tekstiä täyteen? Tulkaahan jutustelemaan!
En nyt kyllä itsekään jaksa kauheasti, on jotenkin ihan veto poissa. Muistin yhtäkkiä, että Buuffa kyseli, ovatko Tuttan talvikengät vedenpitävät ja veikkaisin, että ei varmaankaan kovin. Elän siinä toivossa, että tulisi kuiva talvi...
Ollaan oltu muskarissa ja sisäpuistossa leikkimässä ja nyt Sienna vetää zzz. Toivottavasti vähän pitempään kuin eilen, nukkui alle 1,5h päikkäreitä ja oli kitisevä illalla. Ollaan menossa tänään vielä kaverin kanssa Kiasmaan, en ole siellä koskaan käynyt joten pitää korjata tilanne. Pähkäilen tässä, että ottaisinko Siennalle kantoliinan mukaan vai nou. Ei kai siitä mitään haittaakaan ole.
Huomenna käydään parilla lastentarvikekirpparilla (täällä omalla saarella ja naapurikaupunginosassa, tyhmästi samaan aikaan) ja sitten kaverin uutta asuntoa katsomassa. Muuten ei olekaan mitään viikonloppusuunnitelmia, paitsi äänestämässä pitää tietysti käydä. Kun vielä tietäisi ketä.
Taidan laittaa itsekin silmät hetkeksi kiinni. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tipu & Sienna 1v1kk+