***ENSKAT VIIKOLLA 43***
Hyvää alkanutta viikkoa enskoille ja enskapenskoille!
Tässä viime viikon pulinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Toivottavasti linkki toimii, näyttää jotenkin oudolta...
Dajm
Kommentit (42)
Tsiisus mikä keli! Ilmojen haltijalle pikku vinkiksi, ettei kannattaisi laittaa vuoden pahinta myrskyä samalle päivälle, jolloin kelloja siirretään taaksepäin... Pikku kullanmuru nimittäin hyppii seinille sisällä vietetystä päivästä jo muutenkin, saatikka sitten yliväsyneenä. Huoh, nyt se onneksi nukkuu.
Käytiin sen verran ulkona, että raahauduin äänestämään. Mulla oli 2 numeroa liian isot lainakumpparit ja sadetakki kokoa "iso mies", huppua joutui kannattelemaan kahdella kädellä että eteensä näki. Ah, tätä glamouria. Ja ipana vaunuissa tietysti, mihinkäs sen olis jättänyt. Ehdokkaani saisi kyllä tarjota pullakahvit kun vaivauduin kaatosateessa uurnille. Sen se kyllä saattaa tehdäkin, on nimittäin puolituttu henkilö.
Mulla on moneen otteeseen käynyt mielessä tämä meidän enska-pinon problematiikka, tai siis että "suljetaanko" keskustelu tälle porukalle, tai vaihdetaanko nimeä tai jotain. Onko jollain jotain konkreettista ehdotusta? Itse haluaisin pitää vanhan porukan kasassa ilman, että pino paisuu ihan valtavaksi kun uusia tulee mukaan. Tai jotain.
Nyt en jaksa sen kummemmin kommentoida, paitsi Fiiulle, joka kyseli reissujen onnistumisesta. Kiitos kysymästä, lennot menivät hyvin sekä silloin, kun Sienna oli 10kk (Ranskaan) että vuoden vanhana (Kreikkaan). Tietysti on hyvä jos lapsella on kaksi syliä, joissa voi vuorotella, mutta yksinkin pärjää. Jotain kivoja leluja tai kirjoja mukaan lennoille ja jos joudutte vaihtamaan konetta niin kantoliina tms. on kätevä lentokentällä. Mulla on ollut omat ruuat mukana Siennalle matkapäiviksi, mutta muuten olen ostanut paikallista purkkiruokaa. Puuroa ei kovin monessa maassa tunneta, joten omat puurot kannattaa ottaa mukaan. Muutenhan reissussa olemisessa ei ole mitään sen ihmeellisempää, me ollaan yritetty noudattaa kotoisia rutiineita sielläkin, mitä nyt illat on venyneet ehkä hiukan normaalia pitemmiksi. Saa nähdä, lähdetäänkö vielä joulukuussa viikoksi johonkin lämpöiseen.
Nyt vaalivalvojaisia seuraamaan.
Tipu & Sienna 1v1kk+
Susanna: oi kun kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa:) Tsemppiä opintojen pariin ja terkkuja Saagalle. Ois hauska nähdä teitä ensi treffeillä.
Dajm: Ai ku kiva että miehesi pitää isäkuukauden.Meillä mies ois kans halunnu pitää isäkuukauden (tai meillä siis monikkopidennyksen), mutta ei oo taloudellisesti varaa. Ja hyvin jaksoin lukea sun viestin. Kivaa se vaan on ku on paljon luettavaa.
Sitten vielä tohon sun kysymykseen tästä pinosta. Mulle ei oo oikeastaan muuta väliä ku et haluisin mielellään jatkaa tällä samalla porukalla. Joko taaperopuolella (jonne me taidetaan olla liian nuoria) tai sitten perustettais isojen enskojen pino, joka vois olla ihan hyvä ratkasu.
Tipu: Siellä tehty hyviä kirpparilöytöjä. Mua harmittaa ku täällä ei oo mitään lastentarvikekirpparia, mut onneks miehen kotipaikkakunnalla on niin siellä täytyy aina poiketa anoppilareissulla.
Odottelija: Onnea hyvin menneestä yöstä ja niitä toivon teillä monen monta lisää:)
Fiiulle iso kiitos tsempityksistä. Kiva kuulla että olemme olleet ajatuksissasi. Ihan tuli liikutuksen kyynel silmänurkkaan ku luin sun viestin:)
Tsempit sulle imetyksen loppumiseen. Mähän en koskaan ees imettäny noita meiän poikia, koska eivät tissiä huolineet. Oli kyllä rankka paikka kun olin niin suunnitellut kuinka imetän vähintään puoli vuotta molempia. Kyllä siitä kuiteski aika nopeesti selvis ku tajus että hyvin nuo kasvavat korvikkeellakin:)
Mä oon ollu tän päivän kotona ja mies sairaalassa poikien kanssa. Oonki saanu vaikka mitä aikaan. Laitellu kuvia albumiin, kirjotellu poikien vauvakirjoihin juttuja ja liimaillu kuvia, tiskannu, pessy pyykkiä, järkkäilly vaatehuonetta, vaihtanu lakanat yms. Eipä tälleen saa koskaan aikaseks mitään ku pojat on kotona (epätoivoisesti yritän keksiä jotain positiivista sille että pojat on sairaalassa). Onneks pojatkin on jo paremmassa kunnossa ja kumpikaan ei tarvitse suonensisäistä nesteytystä:) Jospa pian tulisivat kotiin.
Laurille muuten puhkes eka hammas perjantaina=) Nyt täytyykin varoa että poika ei rupee jyystää mun sormee (tykkää kovasti siitä). Leevi taas oppi uuden taidon eli polviseisonnan. Kehittyy kyllä ihan huimaa vauhtia tällä hetkellä. Tukea vasten pysyy jo hienosti pystyssäkin:)
Mä aloin miettii ihan todenteolla sitä kun Odottelija tässä taannoin ehdotti niitä pikkujouluja isommalla porukalla. Oisko teillä ollu kiinnostusta? Mä aattelin jos pistäs pinon pystyyn ja katotaan kuinka monta saadaan mukaan. Eihän sitä tiiä saadaanko ees sopivaa aikaa ja paikkaa sovittua mutta yritetäänkö?
Terkuin Butterfly ja pojat (reilu viikkoa vajaa 9kk)