Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI syys-lokakuun tietämillä??

25.08.2007 |

Täällä Pa-mi joka aloittaa toisen virallisen Ivf:n viiden päivän päästä taas Synarelan suihkuttamisella.

Jos täti osaa tulla ajoillaan (mitä taas epäilen) niin silloin punktio ja siirto syyskuun viimeisellä viikolla, mutta luulen että siirtynee lokakuun ekalle, siis jos kaikki onnistuu.

Takanahan meillä on yksi keskeytetty hoito ja viime maaliskuulta kahden alkion tuoresiirto josta nega ja toukokuussa pas josta myöskin nega =(

Nyt sitten taas toiveikkaana eteenpäin.

En viitsinyt enää kirjoitella tonne elo/syyskuun pinoon kun siellä jo tytöt niin pitkällä hoitojen kanssa ovat, luulisin että saan kohtalotovereita seurakseni??

Kommentit (286)

Vierailija
261/286 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukutuksia siirtolaisille ja uusille tervetuloa. punktioo odottaville lykkyä. Marile: toivotaan että ne kaksi kuitenkin jaksaa mukana, eikä tosiaankaan tarvita kuin se yksi. Itse huomenna kans ultraan ja katsotaan miten käy, katsoin juuri että viimeksi olen maaliskuussa pistellyt 13 päivää puregonia, saas nähdä miten nyt käy, onko tää heppakuuri tepsinyt vai ei.

Tulen ilmoittelemaan uutisia, saanko jo punkito ajan tietooni vai en.

pa-mi

Vierailija
262/286 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toive08:

Miehen/puolison osa punktiossa on lähinnä henkinen tuki/kädestä pitäminen/vieressä istuminen. On myös seurana, kun itse lepäilet punktion jälkeen ja toimii myös pakollisena saattajana kotiin. Eli periaatteessa tämän ihmisen ei ole pakko olla juuri puolisosi. Samana aamuna miehen tietty pitää antaa simppanäyte klinikalle.

Tarrasukkia jo siirrossa käyneille ja tsemppiä muille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/286 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napahan se lähinnä on, niin että kertoilenpa kuulumisia.

Eka sumupullo tuli käytettyä eikä niin mitään oireita. Ei varmaan tehoa. Vaikka yritän muistaa neljä kertaa molempiin sieraimiin suhautella. Ei niin minkäänlaisia oireita. Sumuttelen normaalia pitempään, kolmisen viikkoa. Lykättiin viikolla punktiota ja siirtoa, koska sairaalalla kiirettä edellisellä viikolla. Julkisella puolella kun ollaan. Samapa tuo minulle, viikko sinne tai tänne ei merkitse mitään.

Ensi keskiviikkona on 0-ultra. Kunpa siellä ei nyt olisi mitään. Clomikontrolleissa nökötti aina kaksi oikein erinomista rakkulaa, joista ei sitten tullut yhtään mitään. Harmitti, olisi ollut yksi elämänhaluinen ja sillä siisti.

Teräshermoja piinailevat siskot!

toivotteleepi Kerttu

Vierailija
264/286 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on taas tapahtunut, eli munikset ovat kasvaneet ja lisääkin oli ilmaantunut, etenkin sille vasemmalle puolelel joka ei ole koskaan reagoinut juuri ollenkaan. Tällähetkellä odotettavissa 8-9 kpl. =)Maanantaina en nyt kuitenkaan punktioon mene, vaan piikitän viikonlopun yli edelleen ja ma uusi uä ja keskiviikkona sitten luultavasti punktio. Massussa alkaa jo tuntua turvotusta...ei niinkään ole päivällä ollut vaan illalla, nyt sitten alkoi jo iltapäivällä ultran jälkeen megamursuolo....pitänee alkaa lipitellä etukäteen nesteitä ettei hyperi pomppaa kimppuun.

Muistaako kukaan mitkä oli ne munisten koot mm:ssä että punktioon mennään ja paljonko kohdun limiksen piti olla siirtoa varten?? Itse sellainen lahoaivo etten muista, lääkäri kyllä sanoi että samoissa lukemissa menee kuin maaliskuussakin.

Pa-mi

p.s kivaa viikonloppua kaikille

Vierailija
265/286 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tintti77 ja toive08, me taidetaan kulkea samoissa aikatauluissa? Mulla siis alko menkat etuajassa muutaman päivän ja koko höskä aikaistui viikolla. Aloitin sitten Menopurin pistämisen 225-annoksella keskiviikkona ekan ultran jälkeen, tänään annos pieneni jo 150:een. Tiistaina taas on ultra, voi jospa kaikki sujuis yhtä hyvin kuin viime kerrallakin, tai ehkäs vielä paremmin! Viimeks reagoin ihan hyvin pitkään IVF-kaavaan ja lääkkeisiin, munasoluja saatiin 14 joista kuitenkin kypsiä tais olla vaan 5. Kolme hedelmöittyi, kaksi lähti jakautumaan ja molemmat siirrettiin. Tuloksena pikkutyttö 10 kk, joka tuolla sängyssään uinailee :o)

Ekan pistoksen jälkeen oli jotenkin turvonnut ja kipeä olo, mutta se helpotti eilen. Huomenna ois tarkotus lähteä ystävän kanssa vähän vielä viihteelle, jos tämä hoito tuottaa tulosta niin tulee taukoa pidempi pätkä... Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Menopurin/muun pistoslääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksista? Sellasia ei pitäis olla, mutta enhän minä kallista hoitoa aio siiderillä pilata jos sellainen vaara on.

Vierailija
266/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan sitten viisi päivää pistelty Puregonia 150iu:ta kerrallaan, eikä mitää oireita ole. Koska tämä on meidän ensimmäinen ivf, yritän tietty koko ajan miettiä, et miltä nyt tuntuu...ja ihmetellä ehdin, kun ei tunnu miltään. Synarela puolittui ja hikoilukin hävisi. Onkos tämä ihan normaalia??? Milloinkas sen turvonneen olon pitäis tulla???

Huomenna mulla on labrat eli kaipa siellä jotain näkyy, jos homma ei nyt toimi. Tää vaan nyt on niin kokonaisvaltaista tää hoidoissa olo. Onneksi saa sentää olla töissä, että ei ihan koko päivää ehdi tätä rumpaa ajattelemaan, mutta, mitä lähemmäs h-hetkeä mennään, sitä todellisemmaksi tämä muuttuu.

Onkos teillä muilla jotain hyvää konstia, miten tsempata itseään myös siihen surullisempaan vaihtoehtoon? Toisaalta, kun pitäis nyt ajatella vaan positiivisesti, olla rentona ja elää rauhallisesti, mutta toisaalta pitäis sitä jo varautua siihenkin, et sitä voi sitten tipahtaa korkeelta ja kovaa, jos kaikki ei onnistukkaan!!!

Kiitos tästä palstasta, te ootte korvaamattomia:)

Voikaa hyvin!

Vierailija
267/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa-mi: sullehan on tulossa tosi hyvä saalis :). eikös sulla ollut se ennätyksellinen IU-annostus? Pistätkö yhä samaa satsia?

toive08: mulla myös hävisi nuo mummo-oireet siinä synarelan puolittamisvaiheessa, että uskoisin sen ainakin olevan normaalia. Ja myöskään mua ei turvottanut kuin vasta viimeisinä päivinä, oikeastaan vasta pregnyl pisti olon kunnolla tukalaksi. Onhan se kyllä ahdistavaa kun tuntemukset olis ainoa konsti itse pysyä jollain tavalla edes kärryillä hoidosta, jos ei tunnu niin helposti tulee sellainen olo, että ei onnistukaan ja sitä varmaan kaikki hoidoissa olevat pelkäävät ja miettivät (minä ainakin :)

Ekassa hoidossa yritin koko piina-ajan tasapainoilla varovaisen positiivisuuden ja pettymykseen valmistavan negatiivisuuden välillä. Tuo aika oli kyllä henkisesti raskasta ja tässä hoidossa päätin, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Olo on nyt jotenkin helpottunut ja huojentunut. Ajattelin, että surettaa se negatiivinen tulos joka tapauksessa, joten nyt voin vielä nauttia ja leikitellä ajatuksella, että munkin mahassa olisi elämää.

Tällä hetkellä oon siis aika positiivisissa tunnelmissa ja mikäs tässä ollessa kun testipäivään on vielä pitkä matka. H-hetkeä lähestyttäessä varmasti alkaa kyllä jännittämään enemmän, mutta murehdin sitä sitten.

Mitenkäs Emma-Neea ja Tilda-777, onko teillä ollut mitään tuntemuksia vielä? Mulla alkoi eilen illalla sellainen lievä menkkakipumainen olo, jota on jatkunut tämän päivän. Ekassa hoidossa ja passeissa tällaista ei ollut, mutta en taida vielä kuitenkaan laskea näitä kiinnittymistuntemuksiksi kun ei oo mitään nippailuja tuntunut.

Huh huh, tulipa pitkä sepustus, huomaa että on vapaa päivä ;)

-hanka-

pp 4

Vierailija
268/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näyttää että tiedän kyllä yhdyssanasäännöt: siis vapaapäivä :D

Vierailija
269/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juu edelleen sitä 450 iu:ta pistelen...olo ihan ok, massu hiukan turvonnut jo näin päivälläkin, iltaisin olen sen näköinen kuin olisin jo raskaana ;)))

Toistaiseksi se n.8 munista odotettavissa, katsellaan mitä huomenna uä:ssa sanotaan.

Nyt pihalle aurinkoon, vielä kärsii tallustella;)

pa-mi

Vierailija
270/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pääsin aloittamaan Suprecurin sumuttelun (kp 17) ja Tatjuska79kin taisi kiirehtää Synarelan kanssa tänään mukaan!

Tervetuloa joukkoon Tatjuska79 ja Ruska76!

Täällä on tapahtunut taas niin kauhiasti, ettei perässä meinaa pysyä :)

Ruska76: Raskas yritys sulla jo taustalla, mutta nyt kaikki peukut pystyyn tähän hoitoon! Mitäs uutisia sait perjantain ultrassa?

-hanka-: Hienosti sait siirrettäviä ja oikein kaksi matkaankin! Hurjaa.. Ihanan positiivisissa tunnelmissa olet kirjoitellut. Lisää kiinnittymistuntemuksia :) ja kovasti tarrasukkia matkaan!

Tilda: Upea saalis sinullakin hedelmöittyi! Toivottavasti selviät isoista muniksista ilman hyperiä. Mikäs on ollut vointi nyt loppuviikosta? Tarrasukkia sullekin monta paria :)

Emma-Neea: Kaksi upeaa yksilöä sait kyytiin sinäkin, hienoa! Montakos munista sulla oli ja jäikö/jätitkö mitään pakkaseen? Kovasti tarrasukkia ja -liimaa tähän viimeiseen(?) yritykseen!

Marile: Miten punktio meni tänään?! Kurja, että munikset kasvoivat epätahtia, mutta muistathan, että se yksikin talteensaatu voi riittää :)

Alkavalla viikolla tosi toimiin pääsevät vissiin pa-mi ja Hipukka1!

pa-mi: Hurja tuo sinun maksimi annostus, toivottavasti se antaa hyvät tulokset huomisessa ultrassa!

Hipukka1: Huhuu, missä olet? Mille ultrassa on näyttänyt? Onko sulla punktio ensi viikolla?

Toive08: Sun piikitysannos kuulostaa kohtuulliselta. Kiva, että mummo-oireet helpotti. Itse odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää, toistaiseksi sumut ei häiritse muuta kuin mun unia, kun vahdin kelloa.. Typerää, tiedän.

Mulla on ensikertalaisena varmaan yhtä kovat odotukset kuin sulla onnistumisen suhteen. Itse psyykkaan itteäni lukemalla palstoilta niitä positiivisia onnistumisia useamman ivf/icsin jälkeen eli että vaikka nyt ei onnistaisi, se ei tarkoita sitä, ettei koskaan voisi onnistua :) Positiivista plussatuulta sullepäin!

mooa: Pääsitkös hyvin " tuulettumaan" vkl:n aikana? :) Toivottavasti et saanut ylimääräisiä ikäviä oloja lääkityksestä. Tsemppiä ti ultraan!

Huhuu vippetti, minäx81, sira_71 ja inssiin siirtynyt Elli-77! Teidänkin kuulumisia kaivataan :)

Päivitän iltamyöhällä taas listat (värien kera, jos Killan ohjeista sen opin:) Ihan kaikille en nyt ehtinyt kommentoida, mutta kaikille lisääntyvää plussatuulta ja tarrasukkia niitä tarvitseville!

Ja kiitos -kanssasisaret- olette vertaanne vailla :)

SanniAnniina :D

Vierailija
271/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu ihan hyvää, tosin mitään oireita ei kyllä ole. Munasarjat olivat silloin siirtopäivänä kookkaat, mutta lääkärin mukaan hyperistä ei kuitenkaan kyse ollut. No, päivä kerrallaan jännäillään...

Vierailija
272/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä oireita olekaan vielä luvassa:=) Mulla on sama kaava kuin sulla. Murehditaan sitten joskus, jos on tarve.

Luget aiheutaa oireita, mulla on esim rinnat pinkeät. Niin on aina ollut hoidoissa. Kun olin raskaana, en saanut mitään oireita ennen testiä, PAITSI pp 11 menkkaoireita, ei vuotoa, mutta mahakipuja ja menin ostaa sidepaketin. Olisin saanut testaa aikaisemminkin, koska ns. pp12 oli se päivä mistä laskettiin la. Eli tasan 2 vk punktiopäivästä, ei siirtopäivästä.

MARILE: Tsemppiä tsemppiä!!

Pa-mi: Hieno saalis sulla on, todellakin. Mutta katoa ei käy paljoa, kun on vähän soluja. Viittaan itseeni. Mulle ei jäänyt mitää pakkaseen vaikka pistin 40 ampullia menopuria. yht. 3000 iu. Saimme kolme solua.=) Mulle tää on jo tottumus, tää määrä. Olin helpottunut ettei tule passia, et nyt on joko tai. Tähän loppuu hoidot.

PP 3

Vierailija
273/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan huomista punktiota vähän haikein mielin, tämä on sitten viides ja viimeinen punktio...vaivaiset 5 rakkulaa + 3 pienempää pongattiin torstain ultrassa ja lääkäri arveli että voi olla että vain nuo 5 päästään punktioimaan jos nuo 3 ei ehdi kasvaa tarpeeksi isoksi. Meille on tullut aina 15-25 rakkulaa joka punktiossa, joten tuo 5 tuntuu nyt onnettoman vähäiseltä.

Meillä tehdään pitkä viljely kahden alkion siirrolla (jos niin paljon jää siirrettävää) ja siirto on sitten perjantaina.

Onko kenelläkään minidisperiinit käytössä? Minulla on ne nyt eka kertaa käytössä, toivotaan että siitä olisi jotain apuja.

Marile, Pa-mi ja mamaber ovat näköjään myös ensi viikon punktioitavia, tsemppiä teille punktioon!

SanniAnniina, mukavaa kun huhuilit ja kiva kun jaksat päivittää täällä listaa :).

Vierailija
274/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun en oo käyny kirjoittelemassa, pettymystä tässä ollaan taas nieleskelty. Testasin jo torstaina (perjantaina 2 viikkoa inssistä) negaa ja tänään yritin taas saada sitä toista viivaa siihen saakelin testiin mutta ei niin ei. Tänään loppuu terolutit joten sitten taas ens viikolla rättejä virittelemään ja kaiketi päästään uuteen hoitoon heti saman tien.

Eihän sille voi mitään (kai) että ei tärppää. Täytyy vaan niellä taas pettymys ja yrittää tsempata seuraavaan hoitoon. Se ei tule enää olemaan inssi vaan ivf vaikka mulle ei tuukkaan ku se yks munarakkula. Kokeillaan sitten sillä.

Tsemppiä kaikille!

Terkuin Elli

Vierailija
275/286 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.. On ollu monenlaista kiirettä, ettei ole koneelle paljon ehtiny; töitä, metsästystä, remonttia ym ym.

No omasta masusta sen verran, että menkkojen piti alkaa vasta nyt tulevalla vk:lla,mutta alkoivat jo ke. Joten täällä on nyt pistelty 4 päivää. Ja huomenna otettas sit mukaan se uusi lääke. Ti olisi eka ultra.

Aikaisemmista hoidoista jotain pientä: 3 on tehty julkisella ja yksi yksityisellä. Muniksia on saatu 9-13, kaksi kertaa on ollut sellaisia, ettei munikset ole olleet kypsiä, eli hukkaan koko rääkki.

Ensimmäisestä IVF:stä saatiin plussa, joka sitten osoittautui kohdunulkoiseksi ja sen myötä jouduttiin leikkaamaan toinen munajohdin pois ja toiseen laitettiin klipsi eli steriilejä ollaan. Muut hoidot ovat olleet puhtaita negoja. Toivoa vain sopii,että tästä tulisi edes jotain. Ikää kun tulee joka päivä lisää.....

Teillä monella on jo tiedossa hienoja munis saaliita ja osa on päässyt jo piinailemaankin.. Hienoa! Ja niinhän se sanonta menee, että ei se määrä vaan se laatu ratkaisee. Onnea ja jaksamista kaikille tasapuolisesti, sitä tässä taaperruksessa tarvitaan ja todennäköisesti pientä siunastakin.

sira

Vierailija
276/286 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sain sitten luvan tuikata pregnylin tänään illalla mahanahkaan =)

Katsotaan sitten keskiviikkona mikä on tuo lopullinen saalis, edellisessä ivf:ssä tulos oli 11 tai 12 munista joista 10 hedelmöittyi ja 4 oli sitten vain siirtokelpoista. Toivotaan että tälläkertaakin nuo munikset jaksavat kasvaa keskiviikkoon mennessä kunnolla. ne mitä tälläkertaa mitattiin ovat hiukan taas kaikki erikokoisia, kuten viimeksikin. Saldo yllätti minut nyt. Vasen munasarjahan on ollut vatsaan näitä hoitoja alusta asti, mutta onkin nyt spurtannut kunnolla ja sieltä mitattiin jopa 7 kpl. Oikealta olisi mittausten perusteella tulossa 7-8 kpl, katsotaan mikä on tulos keskiviikkona.

Se sitten omasta navasta, joka onkin tuolla jossain turvotuksen seassa ;)

Mites muut piinistelijät ja punktioon menijät?? Mikä on tilanne??

Terkuin mursu pa-mi

Vierailija
277/286 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiosta on kotiuduttu ja 8 munasolua saatiin. Punktio oli helppo ja meni nopeasti, johtui varmaan siitä että pyysin kunnon puudutukset ennen toimenpidettä ja kun noita soluja oli noin vähän niin varsinainen toimenpide meni hetkessä ohi.

Päivä on mennyt nukkuessa ja huomenna täytyy jo vääntäytyä aamusta töihin, ei ole varaa sairastella rauhassa kotona kun töissä on kamala kiire :(

Huomenna saan soittaa hedelmöitystuloksen ja perjantaina sitten siirtoon :)

Vierailija
278/286 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma-neea: Jaksamista!

Hipukka: Mihin kummaan tarvitaan minidisperiinejä? Onnea hedelmöitymiseen!

Elli: Pahoittelut ja voimia!

Sira: ei ole helppoa ollut sullakaan! Onnea tälle kierrokselle.

pa-mi: onnea loppuhuipentumaan!

Eilen oli tosiaan punktio, saatiin 3 hyvää ja 1 ehkä epäkypsä munasolu. Lääkkeiden avulla juttu oli ok, tunnin päästä kotiin, krapulaolo illalla. Tänään ok, kävin jo pienellä kävelylenkillä.

Tänään soitto labraan toi aika huonoja uutisia. 1 vain hedelmöityi. Huomenna selviää jakaantuuko ja pääseekö siirtoon. Ei paljon naurata. Kirves on jo melko syvällä kaivossa..

Vierailija
279/286 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan viime viikolta, et miten kauheeta oli ajatella, jos ei pääse siirtoon ollenkaan! Kauhee työ ensin ja sitten olis, ei mitään. Mitä lääkettä käytit pistämiseen?

Mulle Fertinovalta sanotiin kuitenkin, et jos hedelmöityy yleensä myös jakaantuu. Onnea onnea kovasti siirron puolesta!!

Meillekään ei jäänyt mitään pakkaseen.

KAUHEA kipu oli yöllä ja vielä aamulla,vasemman munasarjan kohdalla,pinkeäkin. En voinut nukkua vasemmalla kyljellä. No, meni ohi. Soitin klinikalle ja puhuimme, et jos on tulehdus, mut sen oireet ei mene ohi. Ja myös olis kuumetta. Kokeilin, pystyn makaamaan vas.kyljellä nyt alkuillasta:=) Koitan aina laittaa luget kertakäyttöhanskoilla, ettei mene pöpöjä. No,en tiedä mistä / miksi se kipu tuli. :((((((((

Vierailija
280/286 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja saaliita teillä punktioissa! Tarrasukkia piinistelijöille!

Kävin tänään 2. ultrassa ja sieltä löytyi kuutisen munista molemmin puolin + pienemmät päälle. Puregon annostus jatkuu samana ja perjantaina vika ultra.

Eipä taida punktiosaalis jäädä kovin paljoa pienemmäksi kuin viimeksi, jos samaa tahtia kasvaa loppuun asti. Viimeksi tässä vaiheeessa oli 5+5 ja annostus oli 25 IU suurempi...