Helmet loppuviikkoon!
Moi!olipa taas tänä aamuna tympee herätys.Päätä särkee taas kamalasti.Eilen ei särkenyt yhtään.Kyllä tää on tympeetä ku joka toinen päivä näyttää nyt näin menevän.
Eilen käytiin perhekerhossa ja siellä oli mun yksi kaveri jonka laskettu aika on kolme viikkoa ennen mua niin siittä ei huomannut vielä juuri ollenkaan et oottaa vauvaa,vatsa oli niin pieni.Mulla ku se pullottaa jo ihan mahottomasti,hänkin on yhtä hoikkanen niinku minäkin.Mutta eihän se kaikilla näy.Hän sanoi kans et päätä särkee aika usein.
Nyt pitää lähtee syömään.
anna_liisa 16+2
Kommentit (19)
Moikka,
huomenna tulee rv 15 täyteen. Toivotaan ett kaikki hyvin. En nimittäin ole käynyt neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä. Soitin eilen jälleen kerran perinnöllisyyslääkärille, joka sanoi että neuvolalääkärin pitäisi katsoa ett kaikki kunnossa. Maanantaille lapsivesipunktioaika, mutta hoitaja sanoi ettei sitä tehdä jos verenvuotoa kahden viikon sisään. Sitä paitsi lupasin itselleni ( ja vauvalle)vuodon aikana, että jos tästä selviän en mene punktioon sorkittavaksi.
Eilen illalla tunsin selvän potkun eli töytäisyn. Mielestäni olen tuntenut pieniä liikkeitä vaikka kuinka kauan. Ehkä kuvitelmaa.
Vatsa on jotenkin valtaisa" kaljamaha" . Kun vartalonmyötänen paita päällä näyttää kuin olisi 7. kuulla =) Nyt kyllä täytyy kulkea ihmisten ilmoilla löysä paita päällä. Normaalihousut menevät nippa nappa päälle.
Kun posket säilyvät kapeana eikä naama ole turvoksissa ja vatsa vaan kasvaa niin näkeehän sen muutkin. Kukaan ei onneksi ole kysynyt suoraan.
Iltapahoinvointi on helpottanut, olen syönyt tasaisemmin. Labratulokset tulivat ja hemppa oli heti laskenut 120. Kierukan aikana se oli jopa 139 mitä en ole koskaan kokenut tollasta huipputulosta.
Vauvan vaatteet kihelmöivät. Olisi ihan ostaa sellainen pieni Ticketin toppahaalari. Aivan kuin ekaa odottaisi, kun kaikki täytyy alusta lähtien hankkia. Onneksi rutiini on tallella vauvanhoidosta jos sen enää muistaa.
Nauttikaa viikonlopusta,
tyttötiimi+ tähtijunior rv. 14+6
Tervetuloa mukaan Sj85=)
Amandantriolle pikaista paranemista, kurjia nuo sairastelujen yhteensattumat!!
Synnytystä oli osa jo miettinyt ja tottahan se on että aika rientää ainakin mun mielestä hurjaa vauhtie joten synnytyskin lähenee samaa vauhtia. Mä en ole hirveästi asiaa miettinyt, ainoa mitä olen ajatellut niin toivoisin saavani taas synnyttää alakautta, pelkään ajatustakin sektiosta=/ Toiveena olisi taas vesi kivunlievityksenä, viimeksikin auttoi tosi hyvin ja josko nyt pääsisi ilman puudutuksia loppuun saakka kun viimeksi se jäi kiinni parista kymmenestä minuutista=) Pääsasiahan olisi kuitenkin että kaikki menisi vaan loppuun saakka hyvin!
Mies lähti metsällä käymään eilen kunhan sai mun suostumuksen lopulta asiaan kun aluksi olin ehdotuksesta varsin pahalla päällä. Oli siinä sitten lähtiessään, kun minä nukutin junnua, tehyt mulle iltapalaakin. Menin laittamaan töllöä päälle ja tehistä katsomaan kun junnu vihdoin nukahti niin siellähän mua odotti pöydällä lasi mehua ja lautanen jonne oli kuorittu porkkana, pilkottu kurkkua ja vielä pala tonnikalapiirakkaa=) Että oli varsin ihana yllätys enkä sitten enää ollut yhtään pahalla päällä kun mies tuli takaisin. Pieni teko jolla erittäin suuri merkitys ja näistähän ne arjen juhlat koostuu. Meilläkin yhteistä taivalta lähes yhdeksän vuotta takana ja silti toinen osaa yllättääkkin=D
Nyt on mentävä pyykkien pariin, hyvää alkavaa viikonloppua kaikille=)
p02p06 ja pikkuinen 14+6
Lumi_Leopardi: Juu, harsot on munkin mielestä kätevät, tuo isäntä ei vain ole niihin tottunut. Itseasiassa tuolle esikoiselle käärin edelleen origamin (lisäimulla) ja näpsyllä kiinni. Hyvin pysyy matkassa, ainakin jos on body päällä.
sarandiina: Kannattaa käydä tutkimassa kestovaippainfon sivuilla:
www.kestovaippainfo.fi
Siellä on tietokantojen lisäksi mm keskustelufoorumi, joita itsekin selailin ensialkuun PALJON. Siellä on tsi-osio jos olet käsistä kätevä, pesuun liittyviä kysymyksiä, yleiskeskustelussa on monia aloittelijoiden kysymyksiä. Kannattaa piipahtaa jos kestot vähänkään kiinnostavat!
Synnytystä en pahemmin ole pohtinut, sen verran, että haluaisin että tämä lähtee luonnostaan käyntiin, eikä tarvitsisi käynnistää. Viimeksi oli heti ne supistukset niin tiuhassa ja rajuja, luonnollisesti käynnistyvä lienee rauhallisempi että ehtii itse mukaan. Tai mistä minä tiedän kun ei ole vielä kokemusta omaan tahtiin käynnistyvästä...
Mulla on flunssa.
Blaah...
Mrs.Marple, nenä tukossa, kurkku kipeenä, rv 13+2
verenvuoto loppui jo, mutta tänään yllättäen alkoi uudelleen :( en mielestäni touhuillut mitään raskasta, oltiin esikon kanssa ulkona ja kun nousin kyykystä ylös oli housuissa taas punainen lammikko. Kipuja ei onneksi ole!
Soitin äippäpolille ja käskivät tunnin verran seurailla, jos vuoto jatkuu niin sitten lähdettävä käymään siellä.
Tää ei ole enää yhtään kivaa!!!
t:huolestunut sininenkirsikka ja kuopus rv17
Kävin siis äippäpolillä tarkistuttamassa tilannetta, kun ei vuoto ottanut laantuakseen. Kuopuksella kaikki hyvin :) Lääkäri sanoi et istukan reunassa näyttäisi olevan verenpurkauma ja vuotaa siis siitä. Seuraillaan tilannetta ja pitäis yrittää ottaa rauhallisesti.
Toi reilu 2v ei vaan kovin herkästi anna sairaslomaa äidille ;)
Uusi helmikuinen ilmoittautuu joukkoonne! Eli ensimmäistä täällä odotellaan ja kaikki on uutta ja jännittävää.
Ketjua olen lueskellut ihan alusta asti, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan. Muutamalla on ollut täällä vuotoja, niin myös minulla. Viikko sitten, ihan varoittamatta, lorahti pönttöön verta oikein kunnolla ja olin tietysti ihan varma että se on ohi nyt, nopsasti mentiin synnärille ja yllätys oli suuri kun siellä se pikku mokkula uiskenteli tyytyväisenä. Kävi ilmi, että vuoto tulee istukan reunasta joka on kohdunsuulla. Vuoto loppui silloin siihen, kunnes sitten taas eilen yöllä heräsin verilammikosta. Päästiin neuvolaan kuuntelemaan sykkeet ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Ihanan leppoisa odotus on muuttunut kertaheitolla valtavaksi jännitykseksi, päästäänkö tässä edes maaliin asti?!
Onko kellään kokemusta niistä kotidoplereista? olen vähän ajatellut että ostaisin/vuokraisin sellaisen hermojani rauhoittamaan ainakin siksi aikaa, että liikkeet alkavat tuntua.
Hyvää viikonloppua kaikille!!
Pampaali 14+5
Nimimerkki: Pampaali
LA: 18.2.08
Synnäri: Vks
Monesko lapsi: Ensimmäinen
Muut lapset: ---
Oma/miehen ikä: 24/26
Asuinpaikka: Vaasa
Tänne ei mitään uutta. Tänään yhdet juhlat tiedossa (pitäs löytää vaatteet jotka sopii päälle ja peittäisivät ton kummun, en haluu vielä paljastua, kun en tiedä onko eloa enää mahassa), ilma vaan on kuin " morsian" ; ei yhtä kaunis mutta yhtä kostea.. =( ja tuulee.. =/
Huomenna pitäs taas rientää töihin viikon vapaan jälkeen.. =/ ja ensviikon neuvolaankin tuntuu olevan vielä niiiin pitkä aika.. =/ ehkä sen neuvolan jälkeen jos sydänäänet yhä kuuluu, niin kerrotaan miehen vanhemmille tästä raskaudesta. ja sit varmaan uskaltaa jo kertoa muillekin (miehen sisaruksille ja mun sisaruksille sekä muille jotka asiaa ihmettelevät = kasvavaa mahaa)..
joten täällä kaikki asiat vähän " allapäin" . =]
Kivaa viikonloppua!
jonttu rv 16+4
Pitäähän sitä nyt alkaa kirjoittelemaan, kun tarvitsen vertaistukea. Aloitin keskustelun aiheesta sydänäänet eivät kuulu, mutta te kun olette kaikki pidemmällä niin kysyn teiltäkin suoraan (liitän tähän saman tesktin kuin toisaalla):
Onko teillä muilla onnellisia kokemuksia siitä, että sydänäänet alkavat kuulumaan vasta rv 13 jälkeen?
Aikaisemmin ei tätä masua ole yritetty vielä kuunnella ja kohtu on kuulemma takakenossa, joten lääkäri varoittikin ettei välttämättä vielä kuulu.. Mutta esikoisen kanssa kuului jo reilu viikon aiemmin ja ole pian huolesta sekaisin. Seuraavaksi kokeillaan vasta kahden viikon kuluttua.
Laskettu aika on siis karkauspäivänä. Odottelen toista kertaa, esikoinen syntyi helmikuussa 2006, ja kirjoittelin silloinkin tänne helmien pinoihin ;).
Odotus on sujunut suht samanlaisena kuin esikoisenkin kanssa, paha olo alkoi lievänä samantien ja paheni viikolla 8, muttei kuitenkaan oksentelua ole tarvinnut harrastaa. Turvotus on ollut isoa ja pissalla pitää rampata. Väsyttää kamalasti ja unet on tosi villejä. Poikkeavaa edellisestä on ollut finnien runsaus.
Synnytykseen suhtaudun välillä peläten, välillä unelmoiden. Koitan opetella rentoutumista ja nöyryyttä tämän raskauden aikana. (ja heti joudun koetukselle noiden sydänäänten takia..)
Olen vielä imettänyt esikoista iltaisin ja olinkin lukevinani, että toisetkin helmistä sitä harrastavat, aiotteko jatkaa tandemina? Mä luulen että mulla loppuu ennen synnytystä joka tapauksessa.
Hyvää odotusta kaikille!
nemma & kakkonen rv 13+1
Terve tuloa uudet mukaan! Laittakaa ne esittelyt vaikka tuonne esittelypinon perään, saa listaemo ne sieltä parhaiten poimittua listalle. Näissä viikkopinoissa saattaa mennä hukuksiin.
nemma: Mulla kuului syke dopplerilla vasta nyt viime kerralla, viikot silloin 13+0, edellisellä kerralla ei saatu kuulumaan, nytkin oli vähän etsimistä.
Voimia kaikille vuodon kanssa oleville, toivottavasti lapsosilla on kaikki hyvin. Se aina säikäyttää, vaikka sitten kuulisikin hyviä uutisia. Itsellä oli vain yhtenä aamuna hieman vuotoa, niin nyt oon sydän kurkussa aina kun käyn vessassa (vaikka tuon vuodon jälkeen kuultiin syke neuvolassa).
Muuta ei tänne juuri kuulukaan, edelleen flunssa ja poskiontelot ihan täynnä keltaista räkää. Jippii. Mukava olla kumarruksissa kun laitoin esikoiselle kenkiä tai otin pois.. Öh. Toivottavasti ei pahemmaksi muutu ja tämäkin helpottais, pysyy paremmin esikoisen perässä.
Mrs.Marple rv 13+3
Kirjoittelenpa minäkin taas pitkästä aikaa. Koneen kanssa ollut pienoisia ongelmia mutta nyt taas toimii :)
Täällä on paljon ollut vastoinkäymisiä ja toivottavasti kaikki menisi hyvin niistä huolimatta!!
Omaa napaa: Olo on oikein mainio, mitä nyt maha pömpöttää melko hauskasti tossa edessä. Jo nyt.. mammahousut kaivelin nyt illalla jalkaan kun mahtuvat, ovat vähän siistimmät ja eivät purista kun syö jotain sillä lähdettiin koko perheen voimin juhlimaan miehen ja minun vuosipäivää ravintolaan. No, vähän etukäteen.. maanantaina olisi virallinen vuosipäivä ja senkin minä vasta nyt illalla muistin mutta hyvää oli ruoka ja mukava oli käydä koko poppoolla. Mitä nyt tuo juniori tuppasi karkailemaan leikkipaikalta ja pöydästä. Huomenna kuvittelen, että lähdetään uimaan koko perheen kesken vaan saa nähdä mitä siitä taas tulee tuon reilu 1 ween kans ;) ja siis ihan uimahalliin. Ei sentään rannalle niinkuin eräs ystäväni kuvitteli kun soittelin kuulumisia ;)
Olikohan täällä mistä kaikesta nyt keskustelua käynnissä...? Pitää lueskella ja sitten kommentoida myöhemmin jos löytyy kommentoitavaa omasta takaa. On tullut nyt lueskeltua useampia ketjuja niin hiukka sekaisin pääsin jo tässä välissä menemään, että mihin mikäkin keskustelu liittyi.
Vimpula ja rv 14+?? (ihan päässyt päivätkin menemään sekaisin)
Ihan ensimmäiseksi uusille oikein paljon tervetuloa! Joukkomme vain kasvaa kasvamistaan! Kiva.
Synnytyksestä on ollut puhetta. Mä olen sitä kyllä miettinyt jonkun verran mutta aika jännää ettei mua sillä tavalla se pelota tai jännitä. Ainoa mitä toivon on se, että paikalla on tarvittava lääkäri kivunlievityksiä varten ja että synnytys onnistuisi alakautta. Voi olla että tämäkin aihe tulee vähän ajankohtaisemmaksi sitten myöhemmässä vaiheessa.
Päänsärky on nyt ilmeisestikin aika monen ongelma. Mullakin on nyt viimeisen viikonaikana ollut melkein jatkuvasti pää kipeä, vaikka aiemmin mitään ei ole juuri ollut. Toivottavasti tämä ei tästä nyt kovin kauan jatku ja ainakaan pahennu. Se on niin ärsyttävää, kun aamulla herää ja samantien on ihan jumalaton jomotus.
tyttötiimi: Uskoisin että kaikki on ihan hyvin! Yritä rentoutua ja olla murehtimatta.
p02p06: Ihanan yllärin oli sun miehes tehnyt. Se on täysin totta että pienilläkin jutuilla voi saada toiselle tosi hyvän mielen.!
Mrs.Marple: Koitahan selvitä siitä flunssasta mahdollisimman pikaisesti. Voimia niiskutteluun!
Sininenkirsikka: Mä ajattelinkin että toi sun vuoto johtuu jostain vastaavasta. Hyvä että kaikki on hyvin.
Pampaali: Itsellä ei ole kokemusta noista kotidoplereista. Sen verran voin sanoa että olen kuullut, että niillä ei kuule välttämättä sykettä ollenkaan tai sitten jos kuulee niin se ei vastaa sitä mitä neuvolan laitteilla. Tietenkin toi kotidopler on hyvä juttu silloin jos sillä saa äänet kuulumaan, mutta jos siinä ei onnistukaan niin voin kuvitella ainakin itseni mielettömään paniikkiin sen takia. Olin meinannut itse tilata tuon myöskin, mutta sitten kun netissä selailin keskusteluja niin päätin olla tilaamatta. Ja vielä sen verran että siinähän on suositukset kuinka usein sillä saisi kuunnella ettei vaikuta sikiöön, niin mä en ainakaan pystyisi niitä noudattaa, olisin varmaan koko ajan kuuntelemassa. =) Niillä on varmasti niin hyvät kuin huonot puolensakin. Jos jollain on enemmän omakohtaista kokemusta niin osaisi auttaa varmaan paremmin.
ON: Mä olen kanssa mietiskellyt sitä että onkohan masussa kaikki ihan kunnossa ja sen takia miettinyt tuota dopplerinkin hankkimista, mutta sitten olen ajatellut, että kohtahan ne liikkeet alkaa tuntua selvemmin (ainakin toivottavasti, luotan siihen), jolloin niiden avulla voi seurata että siellä ainakin elämää on. Ja toisaalta, jos mulla nyt kovin suuri ahdostus asiasta tulee niin voinhan soittaa neuvolaan, josko pääsisin sinne sykkeitä kuulemaan. Ja on mun mahani nyt sen verran kasvanut että tiedän siellä jonkun sitä kasvattavan. Aika luottavaisin mielin olen ja uskon että niin käy kuin on tarkoitettu.
Mutta, nyt jatkamaan hommia.
Suan
15+4
Hei.
Minä olen hankkinut käytettynä näiltä sivuilta kotidopplerin. Nyt olen kuullut sydän äänet n. viikon eli alkaen 12. Kuuntelen kolmen päivän välein. Minulla on takana kaksi km josta toinen vkolla 14+1. Siispä tämän takia haluaan rauhoittaa mieleni. Kotidopplerilla kuulluu välillä helpommin ja välillä huonommin, minulla istukka takana mikä varmaan auttaa asiaa. Voin vain suositella, ei moittimista. Merkki on angeles sounds tai sinnepäin
Toivoilmari 13+0
Tänä aamuna olikin ihana nousta sängystä kun päätä ei särkenyt yhtään.Lähdimmekin äitin kans mustikoita poimiin,kyllä se on hankalaa poimia ku vatsa ottaa jo vastaan.
Kauanko teillä muilla on muuten synnytykset kestänyt?Mulla ekalta 8h25min.ja toiselta 5h15min.Ponnistus vaiheet on ollut ekalta 29min.Ja toiselta 15min.Saa nähdä kaunako tältä sitten menee.
anna_liisa 16+4
Ajattelin minäkin kirjoittaa pitkästä aikaa, vaikka olenkin välillä täällä lueskelemassa käynyt.
Olo alkaa kohota pikkuhiljaa, kun tuosta ällö- olosta on päässyt eroon ja jaksaa taas vähän touhatakin jotain töiden lisäksi. Masu ei näy kyllä vielä yhtään, törmäsin kaverin kaveriin perjantaina, jolla on la pari viikkoa ennen meitä ja vatsa oli jo aika iso. No, eiköhän siihen masuun ehdi sitten jo kyllästyäkin.
Np- ultrassa oli kaikki hyvin, lääkärinla oli viime viikolla ja siellä ei sitten sydänääniä kuunneltukaan, kun ultra oli ollut viikkoa aikaisemmin.
Synnytys käy välillä mielessä, miettii mihin sitä taas rupesi, mutta toivon mukaan kolmannen kanssa pääsee taas vähän helpommalla:) Pojan synnytys kesti 12 h, ponnistus 38 min, tytön 7 h ja ponnistus 5 min. Synnnytyssairaala meillä muuttuu nyt,kun olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle, mutta kuulemma tuolla Seks:ssä on nyt hienot uudet tilat. Lehdestä luin:)
Hyviä vointeja kaikille :)
Ajattelin minäkin tulla moikkamaan teitä kohtalotovereita taasen pitkästä aikaa..ei niin kauhean usein tule käytyä, vaikka tarkoitus kyllä aina olisi..:)
Tosi kivaa, että tänne tulee kokoajan uusia odottajia, meitähän on jo paljon :D
Tsemppiä ja halituksia Teille varsinkin, jotka podette verenvuotoa tms, ainahan nuo säikäyttävät, mutta toivon teille kaikille voimia ja vauvallenne kanssa!Olen varma, että se nyytti vielä tulee syliinne, kuten meille kaikille muilekin, kunhan aika on kypsä <3 :D :)
Mulla edelleen se poskiontelotulehdut myllää, kuuria vielä muutama päivä jäljellä. Pahaa oloa on vieläkin, luulen että johtuu osaksi tuosta lääkkeestä.Masu on kasvanut hiekun, uskaltaa uskoa että joku siellä on. Noh, ensiviikolla kuulen kuuluuko sydänääniä, toivo on suuri :) Se on vaan tätä epätietoista aikaa, kun liikkeitä ei vielä tunne, on vain lohdutuksena kumpu ja pahoinvoinnit..
Lonkkakipua vielä löytyy..
Synnytyksestä sen verran ,että en ole edes ajatellut sitä..mies sanoi raskauden ihan alussa tulevansa mukaan, mutta sitä on alkanut asia enemmän jännittämää kui minua..kysyikin jo että uskaltaakohan sinne tulla..;)
oletteko vielä uskaltautuneet ostamaan mitään tulevalle pienokaiselle? Meidän oli ihan pakko ostaa täkäläisestä vauvan tarvike kaupan poistomyynnistä jotain...joten ostimme tuttiketjun :D kuulostaa varmaan ihan hullulta, mutta jotenkin oli pakko jotain ostaa ja suurempaa ei vielä haluttu hankkia..halvalla tosin olis saanut..
onnea Teille!
rv 14+1
Me ollaan siis ehkä sitten oltu vähän hätäisiä kun ollaan jo melkein kaikki valmiiksi pienokaiselle hommattu. Meillä on vaunut, sänky, turvakaukalo ja kasa vaatteita. Sänky ja turvakaukalo on tutulla valmiina kunhan vain ne sieltä hakee. Ja vaunut on ollut hankittuna jo n. 2 kk, ne me hommattiin siksi kun kaveri oli myymässä omiaan pois ja saatiin siistit vaunut siltä sitten hyvään hintaan. vaatteita olen ostanut jo vuoden ajan aina silloin tällöin ja niistäkin suurin osa on kirppikseltä. Joten aika paljon on jo valmiina. Ei siitä haittaakaan ole että on jo nyt valmiina.. =)
Mun piti tuossa aikaisemmassa kirjotuksessani kysyä että onko teillä muilla sellaista ikävää vaivaa kuin rintojen vihlominen? Mulla aina välillä vihlasee oikein pahasti ja se ei todellakaan ole mitään mukavan tuntuista vihlontaa.. Saiskohan sitä mitenkään hillittyä. Onneksi se ei kuitenkaan ole jatkuvaa..
Suan
15+4
suan:Mulla vihloo kans välillä rintoja se on kait ihan normaalia.Ja välillä mulla kans kihelmöi rintoja.onko sulla se vihlaisu kipu sellasta niinku rinnasta ottaisi?Mulla nimittäin on.
OOn tänään alkanut tuntea istualtaankin et vauva potkii tuolla masussa,ihanaa kyllä kun tuntee et se siellä liikkuu.
tänään aateltiin äitin kans paistaa lättyjä,koko ajan tekee mieli jotain hyvää!!
anna_liisa 16+4
Ihanaa, kun joukkomme kasvaa :)
Omilla vanhemmillani käydessämme äitini arvasi tyttärensä tilan :) Tosi kiva oli kuulla iloisia ja herkistäviä onnitteluja :)
Ja ihanaa: olen tuntenut vauvan liikkeitä muutamana päivänä! Aivan selviä, mutta hennon hentoisia. Ah ja voi..
Mukavaa sunnuntai-iltaa ja toivotan samalla jo hyvävointista uuden viikon alkuakin :)
Saran
15+5 (vissiin?)
Kyllä tämä töissä istuminen kyllästyttää, kun koko kesä on ollut paha olo, sitten kauhea väsymys, ja nyt päänsärky. Toki on ihanaa olla raskaana, mutta ei tämä olo kyllä mitenkään autuas ole... :) (jos tämän sanoisin av-palstalla, saisin varmasti haukut niskaani, että olen kiittämätön paska ja mitäs hankkiudun raskaaksi jne...)
Päänsärkyä on ollut muillakin, osaako kukaan sanoa mistä se johtuu? Itse ainakin syön säännöllisesti ja juon paljon vettä, joten ei pitäisi johtua sokereista eikä nestehukasta.
Synnytyksestä joku kyseli... Olen kyllä miettinyt, vaikka myöskin yritän olla miettimättä. Eka siis tulossa, joten jännittää ja pelottaa! Alakautta olisi silti tavoite synnyttää, tosin haluan kaikki mahdolliset lääkkeet mitä vain annetaan! Kavereille olen kyllä selittänyt, että mun vauva tulee ulos " telesiirtona" . Samalla tavalla kuin esim. Star Trekeissä ynnä muissa ihmiset vain siirtyvät paikasta toiseen, mun vauva siirtyy ulos mahasta. Kaverit katsovat jostain syystä vähän kummallisesti... =D