****TAMMITENAVAT PE_LA_SU****
Heissan
Alkuviikon vko 34 keskustelut löytyvät linkistä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11067136&p=3&tm…
Kommentit (23)
Viikonloppuja täältäkin..
pakko heti ensimmäiseksi kertoa että mulla oli eilen illalla ihan uskomattomat mahakivut, alko illalla kymmenen maissa ja kesti noin tunnin. Ei mun mielestä ollut supistuksia vaan jotain ihan muuta... Masua kiristi enkä pystynyt sängystä liikkuun mihinkään, edes kyljen kääntäminen ei onnistunut! Olin jos soittamassa synnytysvastaanottoon tai ensiapuun et mitä tehdään, mut sitten olin nukahtanut ja aamulla masukivuista ei ollut tietoakaan! Yksi vaihtoehto masukivuille voisi olla meidän iltaherkuttelut kun syötiin tortillasipsejä ja tulista salsakastiketta... Muuta en ole keksinyt mistä olisi voinut johtua. Mutta kyllä säikähdin ja pahasti!! Jos tulee vielä uudelleen niin sit menen kyllä lääkäriin!
Oltiin eilen tytön kanssa pitkästä aikaa kahdestaan keskustassa kaupoilla ja totesin etten taas vähään aikaan sinne lähde tuon uhmaikäisen kanssa! Oli se vaan taas niin hermoja raastava shoppailureissu, pelkkää kitinää ja kiukuttelua! :)
mitäs piti kommentoida teidän muiden kirjoituksista. Meillä on vaunuina hartanit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä niihin et niillä mennään. Mun mielestä ne menee myös aika pieneen tilaan varsinkin kun renkaat ottaa pois, mutta ehkä nuo teutoniat on vielä pienemmät.
En nyt muista mitä muuta piti kirjoitella, et taidan siirryn nyt takavasemmalle.
satsumanäiti rv 21+5 (tai jotain sellaista)
näihin pinoihin pukkaa viestiä sellaista tahtia, että perässä ei meinaa pysyä, vaikka päivittäin yritänkin päästä viestit lukemaan. :) Kiva, että on aktiivisia odottajia!
Vaunuasiaa: Me hankittiin esikoiselle Emmaljungan Smart Duo -yhdistelmät (varmaan vm. -04) ja tarkoitus on periyttää nuo kakkoselle. Aika isot ne ovat kasaanlaitettuinakin, mutta harvoin niitä tarvitsi ainakaan esikoisen aikana mihinkään omalla autolla kuljettaa. Kauppakeskuksissa tms. käytettiin joko turvakaukaloa ostoskärryssä tai kantoliinaa.
Vauvan kotiutumisvaatetuksesta: Sammermannin kanssa samoilla linjoilla. Eli bodyn ja potkareiden alle ei erillisiä alusvaatteita tarvita, villapuku ja päälle toppahaalari. Hanskat ja lämpimät töppöset, kypärämyssy ja hattu. Palautuuhan tämä vauvan vaatettaminen mieleen, kun vain pysähtyy miettimään. ;-)
Vieraista: Me oltiin esikoisen aikana perhehuoneessa ja tykkäsin siitä, että kaikki läheisimmät sukulaiset ja kaverit kävi laitoksella katsomassa vauvaa. Oli helppoa, kun ihmiset vain tulivat ja menivät, eikä tarvinnut miettiä kahvituksia ja sitä, onko kämppä kunnossa vai ei. Se, että oma ulkonäkö ei ollut ihan viimeistelty (lue: hiuksista ja naamasta ei kannata puhua, päällä järkyttävä sairaalan aamutakki, jossa etumus maitotahroja täynnä ja yleisolemus muutenkin aika kaltoinkohdellun näköinen), ei paljon jaksanut murehduttaa. Kotona vieraita alkoi käydä, kun muksu oli n. kuukauden ikäinen. Aikaisemmin en olisi jaksanut! Ja terveet vieraat toivotettiin tervetulleeksi. Mitään käsienpesuja tms. ei vaadittu.
(.) Meillä oli tällä viikolla kakkosultra ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kätilö totesi jossain kohdassa, että onpa sirot nilkat. Mietittiin, että pitäisikö tuosta nyt päätellä, että tyttö olisi tulossa. Vaikka kai pojankin nilkkoja siroiksi voi kehua. Ehkä. Olo on muuten mitä mainioin, mutta muksu on alkanut potkia ihan tosissaan. Varsinkin öisin valvon helposti tunnin, parikin, kun mikään asento ei tunnu muksulle sopivan. Nyt potkut ovat alkaneet tuntua muutenkin kuin vain makuulla ollessa. Ihanan tuntuista tuo jytäjumppa tietysti muuten on.
Maha alkaa selvästi näkyä. Käväisin viikolla töissä juttelemassa yhdestä projektista, jonka teen tässä hoitovapaalla ollessani ja kaikille naisille näytti olevan homma heti selvä. Miesten kanssa jutellessa useimmat toivottivat vuoden päästä tervetulleeksi takaisin (esikoinen täyttää silloin kolme). Näin kävi kyllä ekassa raskaudessakin. Paras oli eräs miespuolinen työkaveri. Kävin vikana päivänä sanomassa moit ja hän kysyi aidosti hämmästyneenä, mihin oikein olin menossa. Miesten kanssa ei kannata pitää mitään asioita itsestään selvinä :-D
Hauskaa viikonloppun loppua!
-Tintti ja sintti rv. 19+6
Vitsi mä luin Finnanna sun nikkis että se oli ollu fINNINAAMA =D Voi ei!!!!
Mut siis vauvaa ei kannata ulkoiluttaa pakkasella 2 ekaan viikkoon. Laitokselta auto oven eteen ja vauva lämmitettyyn autoon. Laita hänelle vaippa, body, potkupuku, ohut villapuku vaikka ja kevyt ulkoilupuku ja tietenkin päähineet. ja villasukat ja lapaset, pää ja raajat ovat herkimmät vastasyntyneellä.
Ristiäiset voi pitää milloin haluaa, meillä on ollu n.2kk iässä.
Vauvaa voi tulla katsomaan terveet vieraat kun itse haluat ottaa vastaan. Nuhaiset kannattaa eliminoida=) Käsien pesu tietenkin heti vauvaperheesee kylään tultua ensimmäinen homma.
Vauvauinnissa voi käydä vanhempi tai mummi, tai tietysti vaikka naapuri, mutta moni varmaan haluaa itse mennä. Onhan siinä omat järjestelynsä kun vauva imee rinta, milläs mummi sitten häntä uinnin jälkeen ruokkii kun uimassa tulee kova nälkä..Muutenhan se on suloinen ajatus.
Itsellä ihan ok lauantaiaamu menossa...
rv 20+6