~::~ SyysSissien perjantain pakinat ~::~
Torstain turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11092922&p=1&tm…
Kommentit (27)
[b]PippuriMamma[/b], sait kyllä aikaan tän aamun parhaat naurut :D
Toivottavasti [b]Äiskäliini[/b] on viime yönä jo päässyt ihan oikeasti tosi toimiin!! Tulehan ilmoittelemaan kuitenkin jos vielä kotona kärvistelet. Kovasti tsemppiä ja jaksuja!
Mulla eteni esikoisen synnytys tosi hitaasti aluksi - säännöllisen epäsäännöllisiä, mutta kipeitä supistuksia kesti 3vrk ennen kuin tyttö syntyi. Siinä oli kestämistä ja voimat koetuksella :( Synnytyksen jälkeen nukahdinkin heti, niin poikki olin..
Mitäs muuta? [b]Ennille[/b] jaksuja myös! Mulla vähän samaa levottomuutta havaittavissa, mihinkään ei osaa tarttua tosissaan ja ajatukset harhailee.
Päänsärystä kyseli eilen joku, nyt en muista kuka.. Mutta mulla on ollut nyt viime aikoina pientä päänsärkyä, vähän niin kun alkuraskaudessakin. Ei kuitenkaan päivittäin ja jatkuvasti, eikä panadolia ole tarvinnut ottaa. Vois kysyä ihan neuvolasta mitä on mieltä tuollaisesta vähän kovemmasta särystä!
Närästystä on myös ilmaantunut, aika voimakkaanakin :/ Silloin ei Renniet auta. Eilen illalla iloitsin, kun ei närästänyt ollenkaan.. Kunnes erehdyin syömään omenan iltapalaksi. Eli syömisiä pitäs muistaa seurata. Sipuli on yks pahimmista närästyksen aiheuttajista.
Tänään olis tiedossa pientä järjestelyä tytön huoneessa. Mies kävi tosiaan eilen Ikeassa ja toi mukanaan useamman kassillisen tavaraa :D Etenkin vauva saisi nyt kiittää, uusista lakanoista ja leluista! Tytölle se tärkein oli ostettavana, eli isojen tyttöjen pöytä. Edellinen oli jo niin pikku-vauvojen juttuja, ettei sopinut enää eskarilaiselle :) Se vaan tietää sitä että mun pitäis vähän järkätä leluja kaappeihin uudestaan ja vaihtaa järjestystä. Vauvan uusia lakanoita rupesin jo pesemään aamu 7:ltä.
Ja nyt keitän itselleni kahvit!! Aamupalakin vielä syömättä, vaikka heräsin 6.30 :O
Dumle rv 36+1
Olipas mukava lukea eilisiä viestejä, kun tuota vauvaonnea näyttää jo tihkuvan- onnea vaan Piiulle ja Kaylightille ilmeisesti myös.
Ihania vaatteita on Dumlella ja tosi söpösti varauduttu kumpaankin tulokkaaseen. Meillä kaikki on ihan punaista joten jos 4D ultra ei tiennytkään totuutta ja Hermis onkin poika niin ehkemme ota ihan hirveästi kuvia vasta kotiutuneesta vauvasta, hih! En tosin ole vielä pakannut sairaalastatulokamppeita mutta mielestäni meillä ei paljon mitään neutraalisävyistä 62 senttistä ole.
Täällä Tampereen seudulla oli eilen ainakin ihan hellepäivä, illalla kun sieltä taikuri Luttisen showsta kotiuduttiin oli jalat kivasti kyllä turvoksissa. Tyttö tykkäsi kovasti ja selitti isälleenkin tosi pitkään puhelimessa mitä ohjelmassa tapahtui.
Kirppareilta ei löydetty kuin vauvalle Fisher Pricen jumppalelu ja tytölle lisää Fisher Pricen Little People sarjan eläimiä ja juttuja. Niitä sitten pestiin tuolla auringossa, saatiin samalla vesileikit aikaiseksi.
Tänään näyttääkin ihan erilaiselta ulkona. Lämpötila on vain 16 astetta ja hirmuinen sumu, kait se tekee tässä sateen.
Hei, vinkkinä muuten että säästäkää sen päivän lehtiä jona vauva syntyy. Minä en ainakaan silloin ehtinyt seurata yhtään maailmanmenoa, mutta tytön kummit olivat onneksi säilöneet niitä ja saimme sitten ne ristiäisissä. Jää ihan kiva muisto lapselle kun näkee aikanaan mitä maailmassa on silloin tapahtunut. Meillä ne sen ajan lehdet ei vaan olleet ihan niitä kivoimpia, se historian toistaiseksi pahin liikenneonnettomuus kun tapahtui seuraavana päivänä (Konginkankaan turma missä ne paperirullat kieri niiden nuorten bussiin ja yli kymmenen kuoli). Sairaalassa tuli kieltämättä tirautettua niidenkin lasten puolesta kun uutiset vihdoin näki.
Nyt jos pistäisi vaatteita päälle ja naamansa kuntoon niin voisimme taas lähteä johonkin ihmettelemään - tätä maaseutua muuten kestä kukaan. Tuntui muuten tosi metkalta kun haimme aamulla laatikosta tienposkesta lehden pyörällä. Ihan kuin vauvan pää olisi ollut satulassa kiinni kun polki, ei ehkä enää näin viime metrien puuhia kuitenkaan :)
Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille. Kukahan on sitten seuraava uutisten ilmoittaja???
t: Typykkä, Hermis 36+1 ja esikoinen pian jo 3,5 vuotta
Heippa mammat- ja kivaa etta muakin jo kaivattiin...
PIIUlle onnea poitsusta!
Kavin ma eilen sentaan siella gynellani/ ' neuvolassa' .
vp normaali 110/60
oma paino nyt +11kg
turvotukset+
liikkeet++
Vauva oikein hyvan kokoinen, LA siirtyi lopullisesti nyt eteenpain etta on n. 10.9.
Kohdunsuu kahelle sormelle auki, mutta kaulaa jaljella kunnolla.
Ei viittiny sitten ronkkia enempaa kun meilla olis MUUTTO edessa tulevalla viikolla ja siis paljon hommia!
Kaski tarkkailemaan turvotuksia ja vp:ta joka paiva, jos paineet nousee yli 140/150 eikun kaynnistykseen! Olisin jo nyt paassyt, mutta ite paatin talla kertaa ootella noita suppareita ja normaalisynnytysta. Ja kun noit virtaukset sun muutkin oli kunnossa niin nautitaan nyt tasta vika raskaudesta oikein pidemman mukaan!
Sanoi kylla etta jollei kahden viikon paastakaan ole mitaan tapahtunu meen sitten hiukan kovemmin ronkittavaksi!
Eli meilla alkaa spurtti-muutto ja mulla nettikatko! Joten yritan paasta miehen veljen koneelle ees joka toinen pv ilmoittautumaan ja lukemaan kuulumisia jokaiselta! Asutaan kaks kk tuolla varapaikassa etta tehdaan tahan omaan remppa! Eli takaisin kotiintullessa taidetaan ollakin jo siirrytty tuonne vauvat-puolelle kaikki!
Joten hyvin voimia kaikille!
-levinia ja Hope neito; rv 38 ultran mukaan (37 kk mukaan)-
Onnittelut täältä minultakin Piiulle pojasta, nyt näitä ihania uutisia alkaa kohta ropista...:)
Täällä Porvoossa sataa. Isommat lapset menee kerhon jälkeen famolle, mikä sopii heille mainiosti, eikä minullakaan ole mitään sitä vastaan. :)
Eilen koko päivä muovailtiin, maalattiin, piirrettiin, askarreltiin, luettiin... ja sitten loppuaika riehuttiin ja tapeltiin (tai siis lapset riehuivat ja tappelivat, en minä, en ainakaan tunnusta;)), joten ehkä vaihtelu virkistää. Lääkärileikki oli ainoa, mikä onnistui eilen sovussa, minä makasin sohvalla potilaana ja molemmat tytöt hoitivat touhukkaasti...
Kyllä tämä vauvan odotus alkaa näillä viikoilla käydä jo työstä, huomaa, että hermot ovat tosi kireällä. En tiedä, miten teillä muilla, mutta minulla mielialat vaihtelevat ihan laidasta laitaan. Toisaalta odottaa vauvan syntymää enemmän kuin mitään, mutta toisaalta väsyttää ja masentaa ja tavallaan oma jaksaminen myös vähän pelottaa. Minulla tosin varmaan nämä työkuviot ovat lisänneet alavireisyyttä, kun tuntuu, että putosi taas ihan tyhjän päälle. Olisi paljon mukavampi olla taas kotona, jos tulevaisuus olisi tällä kertaa selvillä...
En voi itkemättä kuunnella yhtä " enkelilaulu" nimistä kappaletta, jota nuorempi (3v) isosiskoista haluaa usein soittaa vauvalle. Veikkaan, että tämä laulu soitetaan myös ristiäisissä, sillä se on nyt vauvan lauluksi nimetty ja sitä on koko raskausajan niin paljon kuunneltu. Aivan ihana laulu, löytyy Sampo-teatterin cd-levyltä nimeltä " unta ja unelmia" . Aivan ihanaa on myös katsoa, kun isosiskot paijaavat, halivat ja suukottavat mahaa... En millään malta odottaa sitä, että he pääsevät halimaan ja suukottamaan mahan tilalta vauvaa!
Huomenta vaan.
Hitsi että taas säikäytti pikkuinen kun neuvolantäti kokeili neuvolassa että olisi kääntynyt perätilaan ja sydänäänetkin kuuluivat ylinavan korkeudelta joten sain lähetteen jorviin ja sinne sitten suoraa suuntasimme ja ONNEKSI oli väärä hälytys vaikka kätilökin ensi tuntumalta sanoi että perätilassa voipi olla mutta ultran mukaan kutenkin RT ja vielä tosi alhaalla kiinnittyneenä pää!=D huojennus oli melkoinen!!
Nyt siis:
vauva rt,ja pysyyy
pissa:edelleen puhdas
painoa tullu:1,3kg:(viimeksi-300g)kaikenkaikkiaan 7kg
turvotus:-
liikkeet++
B-hb:108,ekaa kertaa,nyt siis rautaa tarvitaan
sf:32,eikä siitä muuksi enään muutu.
Sydämmensyke:120
Viime yönä nukuin taas pitkästä aikaa alle 2h.Vielä 5.00 katsoin kelloa ja herätys pärähti 6.55.
Joten kohta untenmaille.
Ei supistellut kuin sillein normaalisti mutta harmitti ja vit#¤%&ti vaan yks sun toinen asia.Oonkin ollu tässä melkeinpä koko viikon jotenkin ihan kypsä ja kärttyinen ja mieskin on mielestäni huomioinu muo liian vähän..höh voi näitä hormooneita.
En oo jaksanut pitkään aikaan mitään kommentoidakkaan vaikka kaikki teidän kirjoitukset olen lukenut ja täällä päässä ilakoinut mm.HAIKARAPOLSKAN uudesta aurinkotuolista jonka edullisesti löysit,APINAEMON tosi kivoilta kuullostavien juhlien johdosta:),PIPPURIMAMMAN eiliselle ajattelemattomalle vieraalle tuhahdin:%,LEVINIAN,muuttoa harmittelen,että miten sattuukaan tälläiseen saumaan kun olisi " jotakin muutakin" (mekin muutettiin kun esikoinen oli ollut 2 yötä kotona),AURINGONTYTTÄREN flunssa on toivottavsti helpottamaan päin,JELLONANAMIN,synnytys joukoille naurahdin,toivottavati mahdut itsekkin vielä synnytys saliin:),DUMLE,oli laittanut kuvia joita on aina kiva katsoa,ihania vaatetuksia ja kivan sävyinen pinnasängynsuoja+lakana,TYPYKKÄ oli päässyt paistattelemaan eilen päivää ja jokin muukin tampereen seudulta,sitä aurinkoa kovasti tännekin odottelin kun niin kovasti hehkutettiin kesän vikasta hellepäivästä mutta pilvien takana " arska" pysytteli kokopäivän=
((,VINKISTÄ SÄÄSTÄÄ PÄIVÄNLEHTI,hyvä vinkki,minäkin olen säästänyt molempien tyttöjen syntymäpäivä lehdet,kiva niitä on sitten vuosien päästä lueskella!Olisihan tässä kommentoitavaa mutta hengessä ollaan mukana teidän ilojen ja surujen kanssa!!!
Nyt taidan mennä hieman pötköttää kun supistelee koko ajan (ei kipeästi)ja väsyttää.
Olisi muuten ollut kiva tietää vauvan pituus ja painoarvio tänään mutta lääkäri eikatsonut sitä tarpeelliseksi kun keskikäyrillä on ksvanut tasaisesti koko ajan.Oli muuten tosi pirtsakka mukava nuori nainen,toivottavasti sattuu työvuoroon sitten kun joskus sinne tositoimiin pääsen.Mutta nyt heipat ja mukavaa päivää kaikille=)
rakkausvauva rv 38+0
Ja sateista sellaista.. Mä istun kotona ja NAUTIN!! Sain siis eilen itseäni niskasta kiinni ja puunasin koko kämpän kunnolla. Ihanan näköistä kun on taas siistiä, puhdasta ja pesulasta tuotu mattokin lattialla. Koira on siis jo siinä kunnossa että oli jotain järkeä siivota. Selkänsä siinä kyllä sai kipeäksi, mutta on sen arvoista! Lisäksi en viime yönä herännyt kuin 2 kertaa pissalle mikä on IHANAA!! Kun tuntuu että se 8 krt on ollut se vakio viime aikoina.
Oon ollu vähän masentunut parina viime päivänä.. Iski se totuus päin naamaa, siis se että tässä tosiaan ollaan pois töistä ja " ihmisten ilmoilta" vuosi! Hui!!! Tosin siinä toki vaikutti se kun olin koiran kans ihan jumissa kotona kun sitä ei voinut jättää ollenkaan yksin. Ensi viikolle onkin taas mukavasti ohjelmaa =D.
Voi Dumle, aivan ihanat sängyn pehmusteet ja vaatteet!! Tuo ruskea sävy sai kyl nyt aikaan sen että taitaa mennä harkintaan täälläkin suunnalla pitäsikö vielä lähteä katselemaan josko sen värisiä sängyn suojuksia ja katosta löytyisi kaupoista...
Pippurimamma, on sulla unet =D Heh, tossa oli jo ainekset kammottavaan painajaiseen, mutta sentään ei menny tappeluksi Hjalliksesta itsestään =).
Äiskäliini on tosiaan toivottavasti jo tositoimissa tai nyytti kainalossa..
Onneksi rakkausvauvalla vaavi olikin kuitenkin oikeinpäin!
Sparven, voin vaan kuvitella miten sua alkaa itkettää kun kuuntelet sitä laulua. Mua ainakin parututtaa tällä hetkellä ihan kaikki taas =D..
Levinia, muista nyt ottaa iisisti sen muuton kanssa!!! On teillä kans aika aloittaa remontti =D... Tosin, eipä kai mitään vois koskaan tehdä jos etsisi sitä sopivaa hetkeä!
Ja Typykälle kivaa vierailua siellä Tampereen nurkilla!
Ja kaikille muutenkin oikein kivaa viikonloppua ja jaksamista. Sekä suppareita niitä toivoville!
Me lähdetään mökille vielä viimeistä kertaa tänä syksynä. Tosin jos sataa kaatamalla jäädään sitten anoppilaan. Ja jos sataa niin yöksi en ainakaan sinne mökillä jää. Piste. Siellä nimittäin ilmestyy kymmeniä sammakoita heti sateella esiin ja mulla on aivan hirvittävä sammakkofobia.. Mieluummin sitten vaikka uin pois sieltä saaresta!!! Jos ihan rehellinen olen niin en mä sinne enää tahtoisikaan, mutta en raaskinu miehelle sanoa kun tiedän että hän mielellään lähtee sinne kesäkauden lopettajaisiin! Pitäkää peukkuja että en näe yhtään sammakkoa siellä!!
Kihlis on jo suht hiljaa. Välillä möyrii muttei enää ollenkaan niinkuin pari viikkoa sitten. Ahdasta on lapsiparalla. Ja mikäli mun mahan koko johtuu vauvasta niin en ihmettele että on ahdasta. Mä olen VALTAVA!! Ja siis ihan tosissaan valtava, en siis tässä tapauksessa mitenkään ees itsekriittinen. Sf mittakin 39 että repikää siitä.. Kihlis meinaa kai syntyä 70 senttisenä.. Ja viel viikko siihen koko ultraan.. Fuck!
No niin, nyt mä lopetan!
Colis ja Kihlsi 36+1
Ja ihan ensiksi tuhannesti onnea Piiulle ja perheelle pojasta. Nyt niitä nyyttejä varmaan alkaa sitten tupsahdella..
Joku muukin mainitsi, että toisaalta on jo malttamaton olo ja odottaa,että vauva syntyisi, mutta sitten taas toisaalta ei ole mitään kiirettä. Esikoisen kanssa menee nyt mukavasti päivät kaksin ja kaikki on varmasti nyt vielä helpompaa kun sitten vauvan kanssa, kerhoissa ja puistoissa liikkuminen yms. Tänäänkin oltiin kävelyllä ja poika oli niiin onnessaan kun sai uudet kumisaappaat jalkaan ja pääsi lätäköihin hyppimään, voi tuota lapsen riemua.
Mulla olis huomenna vielä hyvän ystävän polttarit, koko päivä pitäisi jaksaa, saas nähdä kuinka käy. Häihin ei valitettavasti päästä kun pidetään monen sadan kmn päässä viikko mun lasketusta ajasta. Joko vauva on vielä masussa tai sitten juuri syntynyt, joten valitettavasti on pakko jättää väliin, harmittaa kyllä toden teolla.
Tänään koitan saada vauvan villavaatteet pestyä, käsin ajattelin tuon tehdä ja en inhoa mitään muuta niin paljon kuin käsin pesemistä. No, huuhtelulla varmaan tässä tapauksessa selviää kun eihän ne tietty likaisia ole..Nyt on vaan niin kostea ja sateinen ilma,e ttei saa ulkona kuivaksi. Siinäpä onkin sitten meikäläisen tämän päivän homma tehtynä vessan pesun ja ruuan laiton lisäksi, nyt sängylle lepäilemään.
Viikonloppuja ja vointeja kaikille. Ja suppareita niitä toivoville..
Jondeliini ja pikkuinen 38+6
Aamusta heti liikkellä, kun sairaalan labraan piti mennä ottamaan sektiota varten x-veriä yms, Jotenkin alkaa todella konkretisoitumaan tuo maanantainen vauvan tulo. Merkitsee myös sitä, että tämä on viimeinen viikonloppu " vauvattomana" koko perheelle. Hui! Jotakin mukavaa pitäisi keksiä lapsille ja miehelle.
Juu, kyllä eilinen päivä oli hieno ja jänskä, todellakin menin jotenkin psyykkisesti ihan ylikierroksilla, kun Piia ja Kaylightia vauvoineen mietin. Onneksi mulla oli hyvää seuraa koko päivän ja mahdollisuus taas pukea tunteet sanoiksi ystävien seurassa. Kiitos, Unikko itsellesi myös. Muistinkohan siinä puhetulvassa kiittää sua suklaapiirakasta ja raparperi pullista ja onnitella syntymäpäivistä...?! Jos en niin KIITOS ja ONNEA! Jossakin määrin edelleen koen aivoni pehmentyneen huomattavasti raskauden myötä :). Joo ja kyllä nuo hormoonit jyllää täälläkin Enni ja Rakkausvauva, toistaiseksi kuitenkaan suurempia kilahtamisia ei ole tapahtunut :) .
Hyviä neuvolakuulumisiakin oli taas jaettavana ainakin Levinialla ja lopulta myös Rakkauvauvalla, kun Jorvissa sitten todettiinkin vauvan olevan rt:ssä. Hyvä juttu. Levinialle voimia muuttoon ja kaikkeen sen myötä tuleviin järjestelyihin. Muistahan kuunnella itseäsi ja jättää raskaammat hommat muille.
Onkohan Äiskäliinin supistukset tuottaneet haluttua tulosta?
Apinaemon päivät ilman miestä lyhenevät. Hyvä niin, toivotaan, että vauva ei päätä saapua maailmaan ennen iskän saapumista. Jos kuitenkin lähtö synnärille tulee, onko sulla joku varasuunnitelma esim.tulossa joku tukihenkilö mukaan? Lapsille on tietty hoitopaikka järjestettynä.
Oliko Auringontyttärellä silloin 27.8 maanataina käynnistys tulossa? Vai kuka se oli?
Mitenhän Hattaralle ja Hansulle kuuluu vauvojen kera?
Haikarapolska
Kiitos JELLONAMAMI vastauksesta. Matkakohteeksi ollaankin ajateltu jotain ' lähi lämpöä' . Saa nyt nähdä päästäänkö lähtemään mihinkään. Ihanaa se varmasti olisi.
Kiitos myös MAMMAVIRTAHEPO ja DUMLE vastauksista. ' Kiva' tai ainakin helpottavaa kuulla et muitakin on jolla pääkipua. Koitan muistaa ens viikolla neuvolassa kysyä asiasta, mutta kun pää on niin laho että muista ei kovin hyvä enää ole.
Mutta hyvät voinnit ja viikonloput kaikille!
Fiia ja huomena rv 35 ü
Olisko Fiia päänsärky raudan puutetta? Kysypä neuvolassa.
Tukka leikattu, vaan latvoja vähän, mutta ihana siisti fiilis. Ja kampaaja oli oikein mukava, nopea ja asiallinen, eli varmasti menen sinne seuraavankin kerran, lisäksi vaan 200m meidän talosta!
Kyllä muutto voi olla rasittava, tsemppia vaan Levinialle!
Ja supistuksia kaikille halukaille.
Mun maha on jotenkin tosi matalaalla ja ' keilapallo jalkojen välissä' tunnelma itsellä. Ei kyllä ankka-kävelyä, mutta nopeasti ei pysty enää kävelemään... Vauva liikkuu aika vähän, kai siellä masussa on ahdas. Minäkin olen valtava valas, mutta tuntuu että maha silti pieni. Kaikki ylimääräinen paino siis lantioilla yms. En kyllä vielä haluais vauvan syntyvään, ainakin ne kaksi viikkoa kun mies poissa. Nautin kaksin-oloa esikoisen kanssa:)
Koira-ihmisille: meidän koira oli mahtava itkuhälytin! Poika nukkui parveekkeella ja aina kun vaunuissa vähän liikettä (ääntä), niin koira juoksii eteiseen. Jos olin yläkerrassa, niin tuli mun luo, ihan kun kertoakseen että nyte vauva heräsi. Ei kuka opettanut, mutta helppo kyllä oli ja itkuhälytintä ei tarvinnut! (kyllä huomaa että oli koirasta hyötyä muutenkin, nykyään on pihassa eläintarhaa- lokkiparvi, rusakko ja siili kolmen pienokaisen kanssa, kohta sais myytä portilla sisänpääsy-lippuja... )
Hyviä vointejä ja viikonloppua syyssisseille!
kewa 36+4
Minut siis todella yllätettiin.. Alkoi olla supistuksia silloin yöllä epätasaisen tasaisesti.. Kello kuusi aamulla lähdettiin sairaalaan kun tuli verta, ajattelin että käydään näytillä ettei ole vauvalla hätää. Ajoimme sairaalaan 20 min. siellä kohdunsuu oli jo 9 cm auki joten ei kun saliin.. Poika syntyi klo 7.18.. Synnytyksen kesto kaikenkaikkiaan 3h 25 min.. Niin vauvan sänkyyn vaihtui siskon toimesta eilen sininen silkkinauha ja opettelemme vauva arkea täällä kotona.. Kotiuduimme tänään kun vauvalla ja minulla kaikki ok. Menemme vielä sairaalaan lastenlääkäri käynnille ensi tiistaina.
Hieman tietysti väsynyt olo, mutta olemme niin onnellisia.
Palailen hieman virkeämpänä koneelle. Kohta meillä kaikilla nyytit kainalossa, tsemppiä.
Piiu ja poju
http://www.aijaa.com/v.php?i=874603.jpg
piti kommentoida vaikka mitä...mutta ajatukset katosi ihan kokonaan kun ihailin Piiun prinssin kuvaa:) ai ku ihanaa.Niin suloinen pikkuinen.
Mulla on käynnistys ma 3.9. Toisaalta olis hauska päästä jo nyt tosi toimiin,mutta monen muun tavoin on sellanen olo ettei ehkä ihan vielä.Miten jaksan jne.Flunssa alkaa onneks pikku hiljaa hellittää.Ääni maassa ja pää täynnä räkää mutta sellanen että olo että selviää päivästä toiseen.
käytänki tämän tilaisuuden hyväkseni ku poika nukkuu ja mies on tytön kanssa pihakeinun ostoreissulla.Menenkin ottaa pienet unet.
AuringonTytär 37+5
Miten suloinen pieni poika, aivan ihana!! Onnea vielä kerran!!
Täällä vielä. Aivan oli isänsä näköinen poju... ;D Piiu, oikein suloinen hymyilevä poitsu. Onnea vielä kerran!
Yö meni taas niin kuin meni, ei siis häävisti. Aamulla heräsin 6 aikaan tekemään eväitiä valaan lähtijöille ja sitten aamupala neidille ja vaatteet niskaan ja menoksi. Itse menin takaisin maata, kun auto starttasi pihasta. Ollut todella hassu päivä. Aivan kuin isäntä olisi töissä ja esikoinen masussa. On NIIN hiljasta, että melkein tulee suru puseroon :)
Masussa pikkusen supistelee, mutta ei sen kummempaa. Saisi suppailla vähän enemmänkin. Mutta nyt menen vähäksi aikaa maata, että ehdin huilaan ennen, kuin isäntä soittaa, että pottuja kiehuun ja lihaa uuniin.
Jaksuja ja suppareita kaikille tarvitseville!
vm78 ja iiro 40+1
Onnea Piiulle!
Eipä ole viime aikoina juuri ollut mitään kirjoitettavaa, joten olen hiljaiseloa pitänyt. No, eilen illalla alkoi supistella oikein kunnolla. Jatkui vielä alkuyöstäkin, mutta loppui sitten. Tänään on taas supistellut pitkin päivää. Ei kovin kivuliaasti, mutta tasaisesti. Toiveikkaana jo odotan synnytystä. Alkaa pikkasen kyllästyttää tää mahan raahaaminen paikasta toiseen.
Neuvolassa kävin toissapäivänä. Mulla oli samalla lääkärintarkastus. Siellä oli kaikki niinkuin näillä viikoilla kuuluu olla. Mä vähän toivoin, että olis sanonut sen syntyvän huomenna tai jotain. =) Kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5-2cm, kohdunsuu pehmeä ja ulkosuu auki, sisäsuu kiinni. Painoa on tullut jo 18,5kg!
Edea+Pikkis 38+3 (Ajatella, näin pitkällä jo!)
ONNEA!!!Piiulle suloisesta pikku prinssistä!!
Tänne ei kuulu ihmeempiä....:)
Emmaliina 36+1
En yleensä ala uikuttaa ja herkistellä, kun näen vauvan, mutta ehkä alkaa tässä tilassa olla niiiiin söpöjä nuo nyytit. Aika jalat maassa kuitenkin olen, tylsä ihminen. Oli kyllä joku nyt onnistunut nappaamaan Piiun pojusta tosi söpön kuvan, että... Söpö on toki vauvakin. Onnea vielä ja yrittäkää saada levättyä kaikki.
Olen tänään terästäytynyt ja siivonnut auton, kiitti vinkistä :) Toimistoa mulla ei ole (miten niin ahdistaa muakin se, ettei ole työpaikkaa, johon palata, kun kotiäidin arki alkaa riittää) mutta tän tietokonehuoneen/työhuoneen vois järjestää. Kauheita paperikasoja. Sellaisten lajitteluun vois taipua. Auton siivoaminen oli akrobatiaa... Mutta supistuksia ei juuri tuu, selkä vaan tulee ihan k-a-m-a-l-a-n kipeäksi. Että se siitä.
Täällä on kuuma. Syyssateet, tulkaa jo! Naapuri oli eilen nähnyt pihassaan kaksikin kyytä. Iiiiks, että mä inhoan niitä. Mä luulen, että jos näen yhdenkin tossa meidän pihassa joskus, muutan pois. Siksi en tykkää kesästä maalla. Toinen on noi kärpäset... Voi ärsytys.
Miten niin edelleen pinna kireällä...
Enni 38+5 (hui)
PS. Mies tuli töistä kotiin ja ihmetteli, mitä varten mä kiukkuisena täällä siivoan. No, ensinnäkin, mä saan siivotuksi yleensä v*tutusenergialla tosi tehokkaasti ja toiseksi, en ollut hänelle vihainen, enkä esikoiselle, vaan harmittaa, kun on niin kankea, eikä pysty tekemään kunnolla mitään. No sitten se kysyi, mitä mun muka pitäis tehdä. Sanoin, että jotain, kun pää hajoaa kotona ollessa. Sit se liikkis kysyi, miksen mä voi vaan " olla raskaana" . :)
Piiulle oikein lämpimät onnittelut pienen söpöläisen johdosta!
Ei ole muuten tainnut äiskäliinistä kuulua tänään mitään, vai mitä? Tules ilmoittautumaan, jos olet vielä kotosalla.
Minä heräsin aamulla puoli kuudelta ja päivä onkin ollut hankala. Väsyttää aivan kamalasti ja ajatuskin siitä, että lähiaikoina pitäis lähteä synnyttämään, kauhistuttaa.
Haikarapolska, mulla on lastenvahti " jatkuvassa valmiudessa" , mutta en kyllä osaisi ottaa ketään muuta kuin mieheni tukihenkilöksi. Mitäs muut olette mieltä, jos mies ei pääsisi mukaan, osaisitteko ottaa mukaan vaikkapa äitinne tai jonkun hyvän ystävän???
Toivon tosiaan, että vauva on vielä ainakin yhdeksän päivää syntymättä (silloin viikkoja tasan 39), että mies pääsee mukaan, eikä mun tarvi pelailla minkään taksikyydin tms. kanssa. Onneksi ei juuri ole supistellut, siis kipeästi. Muutenkin on fyysisesti ihan hyvässä kunnossa, mutta tämä väsy on aivan järkky. Eilen olin saanut nukutuksi ihan hyvin ja päiväkin oli paljon parempi ja mieli iloinen. Nyt on taas ihan toisenlainen fiilis. Mutta huomiseksi lapset mummolaan ja minä lepään.
Voikaa hyvin ja kerätkää voimia synnytykseen! Nyt muuten seuraavan kuukauden ajan syntyneistä tulee neitsyitä!!! Oliko se levinia, joka sitä neitsytvauvaa toivoi...
apinaemo 37+5
on Piiun poika! Todella suloisen ja hellyyttävän ilmeen olet saanut vangittua kameralle. Poika on niin tyytyväisen oloinen " täällä ollaan maailma" ilmeellään. Voi että...*huokaus*
Apinaemo, uskoisin, että itse todennäköisesti pyytäisin mukaani hyvän ystäväni tai omaiseni esim. siskon synnytykseen, jos oma mies ei jostain syystä pääsisi. Jotenkin halu jakaa noin merkittävä tapahtuma elämässä jonkun läheisen ja turvallisen ihmisen kanssa olisi mielestäni varmasti tärkeää. Jokainen tietty itse tietää parhaiten, mikä omalla kohdalla se paras tapa. Voisko muuten väsymyksesi osittain johtua myös alhaisesta hb:sta? Todennäköisin syy kyllä taitaa olla nyt tuo elämäntilanne, kun yksin pyörität arkea ja taloutta. Voimia sulle ihan älyttömän paljon ja lepäile aina kun mahdollista. Energia haleja täältä sulle!
Auringontytär, tsemppiä sinne flunssan kouriin ja etenkin maanantaihin ja käynnistykseen. Sinullakin on sitten nyytti sylissä jo ensi viikolla :) !
Näinkö se todellakin on, että horoskooppimerkki nyt jo ehti vaihtua leijonasta neitsyeen. Minä kun niin toivoin iskälle leijona kaveria, mutta taitaa neitsyet olla helpompia tapauksia :).
Haikarapolska kera neitokaisen rv 38+4
Eli lahopäänä pakko sanoa, kun en muista olenko muistanut onnitella:
@-->>----- ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!! -----<<--@
-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-
Olipas taas yö täälläkin!
Nyt nukuin edes puol kolmeen asti, sitten tunti hereillä ja takas nukkumaan. Hereilä ollessa ei supannut laisinkaan, mutta nukkuessa on jotain ollunna, kun olen purrut hampaita yhteen niin, että kipeää tekee vasemman korvan lähellä...
Näin muuten hauskaa unta: Mä tappelin Merikukan kanssa Hjalliksen tontista ja lonkeroista. Mä sanoin et mulle ois aivan sama vaikka ne veeitun lonkerot häviäis ja Merikukka huusi mulle, et " Älä viitsi! Tontti on miljoonien arvoinen ja jää sitten nappulalle! Sitä paitsi saaren mukaan on nimetty paita" ja mä repesin, kun mun mielestä crocsit on kengät ja ainoa paitamerkki jossa muista jonkin sen sortin eläimen olevan on lacoste...
Sitten olinkin yhtäkkiä tutkittavana jossakin isoa akvaariota muistuttavassa talossa jossa oli hirveästi päänupin kesyttäjiä...
AI mullako levottomat unet :D