Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka 4300 euroa/kk:ssa, käteen jää n. 2700 euroa. Millaisena palkkana pidätte?

Vierailija
23.08.2007 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko alkuun sanoa, että toi DI vs. ope vertaus oli aika karu :-/ Toisalta verotus sentään tasaa näitä tuloeroja, muuten naisvaltaisilla korkean koulutuksen aloilla oltaisiin vieläkin tylymmässä tilanteessa. Itse onnekseni satun tykkäämään miehisemmästä alasta, vaikka nainen olenkin => isohko palkka tulee bonuksena.

Minä btw olen " iloinen veronmaksaja" eli maksan ihan mielelläni veroja, jotta huonompiosaisista pystytään pitämään huolta. Se on paitsi humaania myös järkevää: näin yhteiskuntarauha pysyy yllä. Mekään ei itse suoraan hyödytä juurikaan verovaroista: lapset on yksityisessä päiväkodissa, kirjastoa emme ehdi käyttää, julkisilla työmatka tuplaantuisi, meillä on sairausvakuutukset kaikille ja käytämme myös työterveyspalveluja, hammaslääkäri on yksityinen ja opintotukiakaan ei aikanaan nostettu työtulojen takia.

Pakko kuitenkin huomauttaa, että jokainen lapsiperhe kyllä saa sitä yhteiskunnan rahaakin ihan pakostakin: äitiyspäivärahat, neuvolat, lapsilisät sekä KELAn osuudet yksityisille päiväkodeille, lääkäreille ja hammaslääkäreille sekä lääkkeille.

Lähti ehkä vähän sivuraiteille, mutta meidän perhe ei käytä oikeastaan mitään julkisia palveluja... Päiväkoti on ainoa (1 lapsi), tosin siinä mielestäni saa kerrankin rahalleen kunnon vastineen, olen siis tosi tyytyväinen.

Mutta muuten:

- tilaan tai ostan kaikki lukemani lehdet ja kirjat

- perheessä kaksi autoa

- työnantaja kustantaa lääkäripalvelut

- hedelmöityshoidot yksityisellä klinikalla

t. todellinen nettorahoittaja :-(

Vierailija
22/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka me ei esim. nostettu senttiäkään opintotukea tai asumislisää korkeakouluopintoihimme, on valtio subventoinut koulutustamme muulla tavoin melkoisesti. Esim. lääkäreiden koulutus on oikeasti kallista, samoin dippainssien. Juristit taitaa olla kirjatentteineen sieltä halvimmasta päästä ;) Ja kaikkien lastemmekin koulutus maksetaan verovaroin, yksityiskouluja kun Suomessa on aika vähän...

-43 (se iloinen veronmaksaja, brutto ~4500¿, netto ~2800¿)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoetua - vie tuosta netosta vielä -500¿!!

Vierailija
24/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansainväliset rauhansopimukset, EU-yhteistyön hyvinvoinnin kasvattamiseksi, maataloustuet maaseudun asuttuna pitämiseksi, ...

Vierailija
25/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva loppujenlopuksi tajuaakaan, kuinka älyttömän paljon Suomen verotussysteemi tasaa tuloeroja. Esim. parin tonnin liksasta saattaa jäädä 1500¿ käteen ja tuplapalkasta alle tonni enemmän eli tonni menee välistä valtiolle/kunnalle!

Joku sanoi osuvasti, ettei juuri alle tonnin palkankorotus edes kannata, kun verotus syö satkut. Ei ihme, ettei joku 3500¿ tienaava välttämättä elä yhtään sen leveämmin kuin 2500¿ tienaava...

Vierailija
26/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä brutot on 4800¿ ja 3000¿ mutta netoissa vain 200¿ eroa. Se autoetu tuota isompaa liksaa verottaa vielä entisestään!

Vierailija
27/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni itse asiassa hyvin sama palkka kuin sinulla ja on mielestäni aika hyvä ottaen huomioon sen, että työajat ovat hänellä aina sen normaalin eli ei joudu tekemään ylitöitä.

Vierailija
28/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tiennytkään että tuollaisesta palkasta menee noin paljon veroja!! :o

Vierailija
29/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niiden perusteella suunnilleen tietää vähän osapuilleen palkkatilastoja

Vierailija
30/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älä vertaile palkkaasi toisien palkkoihin. Jos pärjäät tuolla palkalla (:D kuka ei pärjäisi), niin kaikki on hyvin.

Vierailija
31/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan ja kaksi hyvää autoa meillä. Harrastetaan kaikenlaista. Ei mitään kalliita vaatteita, ihan tavallisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän