Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ns. vääriä mielipiteitä asiakaspalveluasioista. Onko muita?

Vierailija
23.08.2007 |

Näin esimerkkinä..

" Asiakaspalvelija ei saa opettaa asiakasta." Periaatteessa ei ole minun asiani opettaa ketään, mutta jos sisään astelee itsestään aivan turhia luuleva dorka, joka esimerkiksi heittää päälleni ruokaa tai juotavaa, niin ehkä hieman sarkastiseen sävyyn lohkaistu vastasanoma on paikoillaan. Tehtäväni asiakaspalvelijana ei ole ottaa kaikkea paskaa niskaani, olen vain töissä täällä ja ihminen minäkin.

No, tässähän se tulikin jo. Mutta minusta asiakaspalvelijan ei tarvitse ottaa kaikkea paskaa niskaansa vaan voi vastata huutajalle asiallisesti, mutta ei välttämättä suunnattoman iloisesti. Ennen en ole sanonut, mutta jos joku minua vielä kierosilmäiseksi lehmäksi haukkuisi, niin sanoisin takaisin. Nyt oikeastaan harmittaa, että en sanonut mitään, olin vaan hämmästynyt.

Mitäs te muut ootte mieltä?

Olen itse ollut asiakaspalvelualalla ja en ole enää sitä mieltä, että " itsepähän ammattinsa valitsevat" ..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit sen itsekin, asenneongelmahan tuo on. Kenenkään ei tarvitse " paskaa ottaa vastaan" , mutta kyllä asiakastyöhön kuuluu tietty joustavuus ja jos asiakas tulee olla hankalalla tuulella vastaan, niin yleensä kokeneet asiakastehtävissä olevat ihmiset pyrkivät luovimaan niin, että eivät ala riitelemään tai vinoilemaan asiakkaan kanssa. Asiakkaan sanomisia ei kannata ottaa henkilökohtaisina loukkauksina.

Vierailija
2/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija ei esim. pyydä anteeksi yrityksen puolesta, koska raukka ei ymmärrä että voi pyytää anteeksi _yrityksen puolesta_ ilman että se olisi henkilökohtaisesti kyseisen henkilön syytä.

Esim. poikani 6v kompastui bauhausissa käytävälle purettuun pakkausmateriaaliin, ja astui siihen sekaan -> naula meni kengän läpi ja jalkaan. Sinne tuli kyllä myyjä ja joku osastoesimies katsomaan kenkää ja jalkaa, todettiin vahinko MUTTA NE EIVÄT SAANEET SANOTTUA että ovat pahoillaan, vaan rupesivat mulle selittämään omaa syyttömyyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelijakin voi puolustautua, ystävällisesti toki.

Itse olen ollut pienessä liikkeessä töissä, jossa samat asiakkaat ovat käyneet kymmenien vuosien ajan, joten tällaisessa pienessä piirissä " sinä lehmä" -kommentit toistuvasti minulle osoitettuna ovat kyllä jossain määrin henkilökohtaisia loukkauksia. Olen kyllä yrittänyt ajatella, että ei tuo varmaan minulle kiukkuinen ole, mutta..

Olen kyllä varmastikin siitä meidän työyhteisöstä (siis ed. työpaikkani) se kiltein ja mukavin asiakaspalvelija, vaikka ei täällä siltä kuulostakaan. :) Muut sanoivat aika reilusti asiakkaille takaisin, itse oikein säikähdin..

No, tyylinsä kullakin.

ap

Vierailija
4/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on ihanaa, asiakkaat sitäkin ihanempia! Kukaan ei ole koskaan ollut minulle ilkeä, jos on valittamista ovat valittaneet ystävällisesti ja asiasta. Palaute aina kasvattaa, oli se sitten hyvää tai huonoa.

Itse olen saanut kiitosta asenteestani ja todellisesta palvelusta, minunlaisia saisi kuulemma olla enemmänkin. Meidän asiakkaana on kuulemma hyvä olla, meille on hyvä tulla.

Vierailija
6/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä selostettiin sitten kuinka on niin räätälöityjä testejä tässä minulle koottu, ja täytin esitietolomkkeen joka oli suomeksi, kirjasin siihenkin että ä-kieli ruotsi. Tuollaiset lomakkeet on tosi usein suomeksi joka tapauksessa, ei siinä mitään.

No sitten rupesi tulemaan todella vaikeita tehtäviä, enkä ollut ihan vama mitä niissä suomenkielisissä lauseissa tarkoitettiin. Menin kyselemään, eikö näitä pitäisi kuitenkin tehdä äidinkielellä - No, tottakai oli vastaus. Kun kysyin, miksei ruotsinkielisyyttä ollut huomioitu vastaus oli: Ei se tieto ole tullut meille saakka!

ja vielä tosi koppavasti ja ikävästi tuli siltä toimistotytöltä tuo vastaus, ajattelin, että on joo tosi räätälöityä.....

Vierailija
7/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asiakaspalvelija ei esim. pyydä anteeksi yrityksen puolesta, koska raukka ei ymmärrä että voi pyytää anteeksi _yrityksen puolesta_ ilman että se olisi henkilökohtaisesti kyseisen henkilön syytä.

....

Sinne tuli kyllä myyjä ja joku osastoesimies katsomaan kenkää ja jalkaa, todettiin vahinko MUTTA NE EIVÄT SAANEET SANOTTUA että ovat pahoillaan, vaan rupesivat mulle selittämään omaa syyttömyyttään.

Vierailija
8/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö, hoitoalalla sitä vasta paskaa niskaansa saakin =( enkä edes tarkoita nyt kirjallisesti.

Vierailija
9/9 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tiedättekö, hoitoalalla sitä vasta paskaa niskaansa saakin =( enkä edes tarkoita nyt kirjallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi