Mikä miehesi on ammatiltaan? Ilkeätkö sanoa miehesi ammatin, sitä kysyville?
Kommentit (50)
ap:n mies sitten on ammatiltaan kun hävettää?
kehtaan sanoa, mutten täällä, koska ammatti on niin harvinainen, ja haluan pysyä anonyyminä :)
Tutkinto FM.
käsitys työstä, enkä jaksaisi selitellä...
Hän on titteliltään sijoituspäällikkö, mutta työskentelee nimenomaan varainhoitajana yksityispankissa eli täyden valtakirjan salkunhoitoa.
mies on talousjohtaja isossa paikkakunnalla tunnetussa firmassa (meillä eri sukunimi).
Olen uudessa työpaikassa ja ajoin kerran miehen autolla töihin ja parkkialueella vanhempi työkaveri tuli utelemaan, että kylläpä sinä hienolla autolla ajat.
Selitin, että miehen auto tällä kertaa. Alkoi oikein utelemaan, että mitäs mies oikein tekee. Siis kuulosti oikein pahansuovalta ja kateelliselta.
Itselleni on ihan sama mikä jonkun ammtti on - luonne ja miten työnsä tekee - ratkaisee.
Valitettavasti kateellisia on, joten en titteleitä toitota. Sanon yleensä kysyttäessä vaan miehen firman nimen.
on ihan hyvä ammatti. mikä sä itse olet ap? Helppo kuvitella että nolottaa jos itsellä " parempi" työ. (mullakin on miestäni " parempi" koulutus, mun akateeminen kaverini taas ei olis ottanut ei-akateemista miestä...)
Mitäs muita sellaisia olisi? Palkkamurhaaja? Terroristi? Vaikea keksiä kunnon ammattia jota ei voisi sanoa.
kehitysjohtaja suuressa yrityksessä. Ei hävetä, päinvastoin : ).
En tosin " toitota" tätä kenellekään, mutta kysyttäessä kerron.
...potentiaalisia oppilaita on kaikkialla. Pieni PR ei ole haitaksi koulun toiminnalle.
eikä ihan heti tule mieleen sellaista ammattia mitä en kehtaisi sanoa.
Ja palkka alle kaikkien keskiarvojen täälläkin!
En häpeä. Mies itse vaan on ihan kypsä koko touhuun...
Vai onko ap: lla oletusarvona, että on hävettävää olla " duunarin" vaimo?
En häpeä, kun palkkakin on aika hyvä.
Eikä hävetä sitä kysyjälle kertoa. Ei kyllä hävettäsii kertoa mitään ammattia. Jos työtön olisi niin sitten ehkä pikkaisen hävettäisi kertoa.
teurastaja