Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Miesystäväni tahtoo että koirani lopetetaan..

Vierailija
23.08.2007 |

Minulla on 9-vuotias seefferinarttu, ja miehelläni 5-vuotias labbisuros. Asumme yhdessä, häät suunnitteilla. Miehen vaihtoa älkää siis ehdottako..

Miehen koira on ihanan ystävällinen ja avoin, tottelevainen ja erittäin hyvätapainen koira. minun koirani on ärhäkkä muille koirille, tulee kyllä ihan hyvin toimeen labbiksen kanssa, koska tämä alistuu, mutta... Se jatkuva räkytys ja kimitys!! Käy hermoilleni, ja erityisesti miehen hermojen päälle, ja nyt mies sanoo ettei enää jaksa kuunnella narttuni louskuttamista, vaan vaatii että se lopetetaan. narttu siis komentaa urosta kaikesta, väärästä reittivalinnasta, väärästä makuupaikasta, siitä että labbistakin joskus rapsutetaan.. labbis kestää tämän hyvin, mutta me emme kestä tätä jatkuvaa kimeää haukkumista!! Millä tuon räkyttämisen saisi loppumaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikoirankouluttajalta. Koirilla on jonkin sortin arvojärjestysskaba. Narttu on selkeästi pomo. Toisekseen ongelma helpottaa kun toimitte oikein laumanjohtajina, jolloin nartun mustasukkaisuus vähenee. Ei lopetuspiikkiä tarvita vaan ihmisten oikeaa toimintaa.

Minulla on 5 saksanpaimenkoiraa, ja laumanjohtaja eli minä syö ensin, sitten syö vanhin narttu luvan saatuaan, sitten muut koirat. Lenkillä reitinvalintaa ei määritä vanhin narttu VAAN MINÄ. Kukaan ei rähise vaan kulkevat nöyrästi perässä. Eli kouluta sitä narttuasi! Usko pois, vanhakin tyttö oppii, sakut ei ole tyhmiä.

Vierailija
2/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vielä piikille tervettä koiraa vie.

Mä en muuten harkitsisi häitä miehen kanssa, joka ei ole valmis tutkimaan parhaita vaihtoehtoja elää tai ei olisi mitään keskusteluja. Ainoastaan käsky tehdä jotain kun herran hermot ei kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en muuten harkitsisi häitä miehen kanssa, joka ei ole valmis tutkimaan parhaita vaihtoehtoja elää tai ei olisi mitään keskusteluja. Ainoastaan käsky tehdä jotain kun herran hermot ei kestä.

Vierailija
4/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma koskeekin koirien keskinäisiä välejä, eli kun narttu makaa jossain, uros ei saa tulle edes näköpiiriin. Itse ajattelin jotain sitruunapantaa, ettei narttu haukkuisi kokoajan. Uroksen komentaminen ei ole tässä se ongelma, vaan se kimittävä räkytys kun uros liikkuukin. Toimisko sitruunapanta?

Vierailija
5/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on monia.

Vierailija
6/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ongelma ei ratkea. Kun narttu ei neää voi haukulla ilmaista urokselle itseään niin kohta se on oikeasti agressiivinen koira joka hyökkää myös tutun uroksen kimppuun...

Vierailija
7/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hauku sen jälkeen kukaan.

Vierailija
8/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laumanjohtajuus kunnossa,kimitys loppuu sillä kun karjaiset EI.

Vierailija
9/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen koira on unelmakoira, hyväluonteinen viimeisen päälle koulutettu työkoira ja poikapuoleni sydänystävä. Eli jos joku on piikkiuhan alla, se on tuo rähisijä, mikä on minulle kuitenkin tosi rakas.. :(

En ajatellutkaan tuota 11:n pointtia. Onko kellään oikeasti kokemusta sitruunapannasta tälläisessä tilanteessa?

ap

Vierailija
10/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella? Omaksi iloksi?

Vierailija
11/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää ap siellä asiantuntijan puheilla.

Vierailija
12/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, koira rauhoittuu kun ei kykene haukkumaan ja sen stressitaso laskee. Itselläni on aivan samanluonteinen koira kuin ap:llä ja se keuhkoaa ilman pantaa joka asiasta ja kiihdyttää itseään yhä suuremmille kierroksille. Kun laitetaan panta (tai nykyisin pelkkä pannan näyttäminen riittää), koira rauhoittuu hetkessä ja alkaa puuhaamaan muuta. Kokeile nyt ihmeessä ennenkuin terveen koiran viet piikille.

Vierailija
13/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvän ikänen koiraksi.

Vierailija
14/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tottakai koirastaan välittävä sitä kokeilee. Sitäpaitsi se voi vielä elää täysin tasapainoista elämää viisikin vuotta.

Vierailija
15/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittääkö jotain sitruunantuoksua niin laajalle että ylikiltti noutajakin kärsii?

ap

Vierailija
16/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte ostaa omaa. Se suihkauttaa sitruunanhajua koiran kuonoon alhaaltapäin. Ei se kovin laajalle leviä, mutta tuoksu on kyllä ihana, koko koira tuoksuu namisti sitruunalta:) Oma koirani ei haukahtanut kun pari kertaa pannan laiton jälkeen. Opetus riitti eikä se panta kaulassa hauku enää ollenkaan. Niin tehokas oli meillä.

Vierailija
17/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se maksaa jos sillä voit pelastaa rakkaan (?) lemmikkisi hengen? Suututtaa tuollaiset " eläinrakkaat" .

Vierailija
18/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tyyriitä on, mutta vuokrata voi myös. Meillä taisi markka-aikana maksaa 750, oiskohan se nyt jotain 100-120 juuroo, niissäkin on kilpailua tullut. Halvempiakin voi olla. Käytettyjä on joskus myytävänä eri palstoilla.

Vierailija
19/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkupulloa kannattaa kokeilla myös, jos ei pelkkä EI riitä. Sumuttaa koiran naamalle ja samalla kieltää napakasti. Pitäisi tehota, jos vaan johtajuus on kunnossa

Vierailija
20/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap joka joutuu komentamaan noin 100 kertaa päivässä-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi