Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi syötti jäätelöä 9-kuisellemme! En olisi ikimaailmassa uskonut!

Vierailija
23.08.2007 |

Olen niin vihainen, että kihisen yhä raivosta. Vauvamme oli toisen kerran lyhyen aikaa anopin hoidossa ja tällä kertaa anopin luona. Anoppi on suorastaan kerjännyt lasta hoitoonsa. Hän esiintyy aina korostaen, että haluaa kysyä meiltä tarkat ohjeet lapsen hoitoon ja haluaa noudattaa ja arvostaa niitä. No enpä ole erikseen sanonut että jäätelöä ei saa antaa koska se on itsestäänselvää!!

Menimme hakemaan lastamme puolisen tuntia etuajassa (puhe oli parin tunnin lapsenhoidosta ja olimme puolitoista tuntia). Mieheni menee edelleen entiseen kotiinsa omilla avaimilla ja etenkin kun tiesimme että on suurnpiirtein pojan ruoka-aika, menemme soittamatta ovikelloa ettei lapsen syöttämistä tarvitse keskeyttää. Siellä maisteltiin suklaajäätelöä. Anoppi meni ihan puihin ja niin minäkin.

Sanoin että jaaha ja otin lapsen ja aloin pukea ja lähdimme. En puhunut anopille tai kiittänyt lapsenhoidosta. Se oli viimeinen kerta kun hoitaa lastamme. Ainakaan muutamaan vuoteen. Jos ei voi tällaisissa asioissa luottaa, en luota muussakaan.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin olisin loukkaantunut. Minun anoppini on juuri tuollainen, että vähät välittää. Meidän lapset eivät ole kertaakaan olleet anopilla hoidossa ennen vuoden ikää ihan vain sen takia, en luota häneen yhtään. Eivät kyllä isompinakaan, vasta sitten, kun ovat oppineet kunnolla puhumaan. Itse olen monissa asioissa aika ehdoton, esim. lehmänmaitoa, lisäaineita ja suolaa eivät lapsemme ole saaneet ennen vuoden ikää. Anoppi ajatteli, että lapsille voisi ensimmäiseksi ruuaksi antaa maksamakkaraa. Hän on aina ollut hyvin närkästynyt, kun lapsemme eivät saaneet vauvoina herkkuja, esim. keksejä ja jätskiä. Ja suolaa olisi ehdottomasti pitänyt ruokiin laittaa, koska eihän suolaton ruoka maistu millekään.

Vierailija
22/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aloituksen viimeinen kappale paljasti että käytöstavat on äidilläkin vähän haussa. Äkämyspäissään tietysti tekee mitä sattuu... On ehkä silti parempi että et vie lasta hoitoon ainakaan muutamaan vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kiinnittää yhden syömisiin noin paljon huomiota!

Sitä se teettää kun on vain yksi lapsi, äideistä tulee ihme vouhkaajia!

Vierailija
24/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on todella naurettavaa käytöstä.

Kuinka vanha oot ap?

Vierailija
25/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei jaksaisi kiinnittää yhden syömisiin noin paljon huomiota!

Sitä se teettää kun on vain yksi lapsi, äideistä tulee ihme vouhkaajia!

Vierailija
26/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrettävää että joku kuusikymppinen sellaista tarjoaisi.

Paljonko vetoa, että me toistellaan näitä vuoden 2007 totuuksia vielä 2030-luvulla, ja ihmetellään miniän ja tyttären tiukkapipoisuutta.

Vierailija
27/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, ei suklaajäätelö kuulu 9kk ruokavalioon, ja jos anoppi kerran meni ihan" puihin" , niin varmastikin tämän tiesi.

Törkeä anoppi, et voi luottaa!

Periaatekysymys.

Vierailija
28/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhempien asia päättää mitä vauva syö, ei anopin. Meilläkin se olisi ollut tunkemassa vaikka mitä vauvoille ja sitten itkua väänsi kun minä olen kuulemma niin ilkeä, 40-luvulla annettiin kaikkea mikä suuhun mahtui heti kun oppivat suunsa avaamaan. Hän ei voi käsittää että tällaista ei enää suositella. Onneksi ei kuitenkaan ilman lupaa (toivottavasti!) anna mitään, vaikka aina purnaa ja murjottaakin kun " mitään ei saa antaa" .

Vierailija
29/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut raivoissani! Jos on sovittu, että toimitaan tietylla tavalla, ja että vanhemmat saa päättää, niin sitten tehdään niin.

Ja jos on periaate, että ei anneta sokeriherkkuja, niin niitä ei sitten anneta. Miksi te puolustelette anoppia? Onko kauheaa jos jollain on periaatteita, joista haluaa pitää kiinni?

nimim. Lapseni sai ekan makeansa 1-v synttäreillä (keksiä), jäätelöä ekan kerran 1,5-vuotiaana, sokeroitua mehua 2-vuotiaana, karkkia en anna vielä aikoihin, täyttää kohta 3. Tämä kun on meillä PERIAATTEENA.

Jos joku mummu antaisi karkkia, niin saisi huutia.

Vierailija
30/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä hoitavatkin jotain vauvaa omien mieltymyksiensä mukaan?

Vierailija
31/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keskustele anopin kanssa tuosta! Kerrot et loukkaannuit ja sitä rataa. Kerrot omista periaatteista yleensäkin lapsiin liittyen.

Onko ensimmäinen lapsi sinulla?

Mun mielestä reaktiosi on melko voimakas, jos jäätelöä vain maisteltiin. Tuskinpa anoppisi lapselle isoa annosta antoi.

Anoppi ei voinut tietää sun periaatteitasi siitä, milloin lapsi saa aloittaa makean syömisen. Ja tuo maistelu ei kyllä lapsen tuleviin tapoihin vaikuta. Sitten voit totuttautua ajatukseen että lasten isovanhemmat ovat innokkaita antamaan lastenlapsillensa hyvää...tiedän kokemuksesta! Eli tuo tulee toistumaan tulevaisuudessa ja jos et sitä hyväksy niin suosittelen, että hoidat aina oman lapsesi itse.

Vierailija
32/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen käy sääliksi sun anoppia, sun miestä ja ennen kaikkea sua. On sulla murheet!

Voi vittu, kasva aikuiseks, nainen!

Vierailija
33/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tämä keskustelu, kun ihmettelette miksei miniä halua antaa lastaan hoitoonne...

Vierailija
34/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos anoppi on antanut miehellesikin jäätelöä kun hän oli 9kk.

Vierailija
35/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 37. Mielestäni olette uskomattomia akkoja kun puolustelette anoppia! Periaatekysymys! piste!

Vierailija
36/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinänsä ymmärrettävää että joku kuusikymppinen sellaista tarjoaisi.

Paljonko vetoa, että me toistellaan näitä vuoden 2007 totuuksia vielä 2030-luvulla, ja ihmetellään miniän ja tyttären tiukkapipoisuutta.

Vierailija
37/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sitä pyysit :p

Ap:lla ja sinullakin ilmeisesti on käytöstavat hieman hakusessa. Jos anoppi sanoo, että antakaa lapsi joskus hoitoon minulle niin saatte hieman omaa aikaa, niin palvelushan se pojalle ja miniälle on, vaikka anoppi olisikin itse aloitteentekijänä. Ja silloin kuuluu kiittää.

Vierailija:

Miksi muuten pitäisi kiittää hoidosta jos isovanhemmat ovat ITSE halunneet/vaatineet lapsen hoitoon?

Ja sitten vielä hoitavatkin jotain vauvaa omien mieltymyksiensä mukaan?

Vierailija
38/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meilläkin sovitaan etukäteen isovanhempien kanssa mitä lapsille tarjoillaan, kun he ovat siellä hoidossa, niin joka kerta on maistettu jotain muutakin. Isovanhemmat kyllä ilmoittavat mulle siitä, ja enkä ole siitä suuttunut. Eiköhän juuri isovanhempien kuulukin olla hieman lelliviä lapsenlapsiaan kohtaan? Olisiko niin, että ap:n tapauksessa anoppi on antanut lapsenlapselleen jäätelöä hieman jälkiruuaksi?

Vierailija
39/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kuinka voimakkaasti minulle tässä vouhkataan, vaikka minua syytetään ylireagoinnista. Ehkä elämä on helpompaa, jos antaa vanhempien ja appivanhempien tehdä päätökset lapsen hoidosta. Good for you.

Olen ajatellut vaan olevani itse vastuuss lapsestani. Edelleen toistan, etten käytä anoppia lapsenvahtina, mutta kun hän kärtti niin sinnikkäästi aina lasta hoitoonsa niin 2 kertaa olemme jättäneet lapsen hänelle lyhyeksi aikaa.

ap

Vierailija
40/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa noita avuliaita anoppeja niillä, jotka arvostavat lastenhoitoapua. Suklaajäätelö 9 kk ikäiselle on tässä yhteydessä kaitainen asia.

Ihmejuttu, kun äiti haluaa määrätä KAIKEN. Entäpä sitten kun lapsi itse haluaa jotain muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme