Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskauden aavistaa ennen plussaa???

23.08.2007 |

Hei onnellliset odottajat!

Kyselempä nyt tältä puolelta teiltä, joilla raskautuminen on vielä tuoreessa muistissa, että aavistitteko tulevan positiivisen raskaustestin jo ennen kuin menkat oli myöhässä? Olivatko tuntemukset jollakin tapaa erilaisia kuin muissa kierroissa? Olisi kiva saada asiasta gallup. Meitä vauvakuumeilijoita varmasti kovasti kiinnostaisi asia.

Itselläni takana jo kolme raskautta mutta edellisestä plussatestistä on jo aikaa 5 vuotta ja en nyt oikein muista millainen olo oli ennen plussaa. Paraikaa jännään, olisinko kenties onnellisesti plussannut. Tosin kunnon yritys vasta alkamassa, joten tämä olisi kyllä iloinen yllätys.

Ovulaatiosta alkaa olla nyt 13 päivää ja tuntemukset ovat seuraavat:

*rinnat arat neljättä päivää (tuntuu, että ovat kipeytyneet entisestään)

*menkkamaista jomotusta ollut jo useampi päivä (tunne, että kuukautiset alkavat hetkenä minä hyvänsä mutta mitään ei toistaiseksi ole kuulunut)

*aamulämpö oli tänään 36,4° (tästä en voi oikein mitään päätellä, kun en ole lämpöjäni seuraillut)

* vilutusta ehkä hieman mutta säät ovat olleet aika lämpöiset, joten enemmänkin ollut kuuma

* pissahätä on herättänyt parina yönä

Voi olla, että kehittelen näitä oireita, kun vauvakuume on saanut valtaansa mutta rintojen arkuus ja menkkajomotukset ovat nyt kyllä kestäneet pitempään kuin yleensä ennen kuukautisia. No, huomenna taidan testailla, kun ovulaatiosta alkaa olla kaksi viikkoa. Menossa on pitkä kierto kp nyt n. 50. Ovulaation tikutin ja limat tuli myöhäisessä vaiheessa siis pari viikkoa sitten perjantaina.

Kiitos, jos jaksatte vastata. Oikein ihanaa odotusta teille kaikille! Itse olen seuraillut etenkin suurperhekuumeilijoiden keskusteluja, kun meille toivotaan neljättä lapsosta. Silti pähkäilen näiden tuntemusten kanssa samalla tavalla, kuin esikoista odottaessani. Hassua ja ihanaa...

oliviaana kera kolmen lapsosen

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi, jos on selkeät oireet tai muutoin kovasti normaalista poikkeava olo. Mulla oli noin 1,5 viikkoa ennen plussatestin tekemistä yksinkertaisesti niin voimakas raudanmaku suussa, että arvasin raskauden siitä. Myös hajut tuntuivat todella voimakkailta - oire jota mulla ei ollut edellisessä raskaudessa juuri ollenkaan. Testin tein, kun oli kp 34.

Lumileopardi rv 15+5

Vierailija
2/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla kävi niin, että kuukautiset alkoivat, mutta loppuivat saman tien. Rinnat olivat tosi arat. Silloin positiivinen testi kyllä yllätti.

Mutta toisella kerralla olin varma asiasta, kun vilutti ihan hirveästi iltaisin. Sitten alkoivat taas kuukautiset ja loppuivat saman tien. Plussa tuli, mutta meni sitten kesken.

Kolmas kerta taas sama vilutus jne ja tiesin tuloksen ennen testiäkin. Nyt onnellisesti odotellaan mammaloman alkua:)

Hömme 28+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokaisella kolmella kerralla tiennyt olevani raskaana jo kauan ennen kuin testit näyttivät mitään, itse asiassa viimeeksi oireita alkoi tulla noin 5 päivää hedelmöittymisen jälkeen, mikä oli aika uskomatonta.

Muistaakseni oireita olivat ainakin omituinen maku suussa, pissahätä, palelu, huimaus&pahoinvointikohtaukset, painon tunne alavatsalla ka lopuksi menkkamaiset kivut, vaikka menkoista ei ollut tietoakaan. Ja joka kerta tuntemukset ovat olleet merkki raskaudesta.

Olen ilmeisesti tosi herkkä raskaushormooneille, koska olen reagoinut niihin aina tosi aikaisin ja vahvasti. Olenkin sitten kyllä kärsinyt ihan järkyttävästä raskauspahoinvoinnista, oksentanut viikkokausia aamusta iltaan...:/

Vierailija
4/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tässä oli rinnat kipeät ja niistä tihkui vähän maitoa jo ennen plussaa (jonka sain kp38/30).

Vierailija
5/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla näin unen jossa hain pientä kovasti isänsä näköistä poikaa joltain leiriltä kotiin. Aamulla oli vahva tunne siitä, että olen raskaana ja niin näytti raskaustestikin muutamaa päivää myöhemmin.

Seuraavalla kerralla kävi niin, että kaverin polttaessa tupakkaa yökin vieressä kun haju teki niin pahaa. Silloin oli (epätoivottujen) kuukautisten alkuun vielä 4 päivää aikaa. No, kuukautiset eivät sitten alkaneetkaan ;o)

Kolmannella kerralla ei tullut ennakkovinkkejä raskaudesta.

Vierailija
6/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on molemmista ollu heti sellanen olo että nyt todellakin tärppäs ja muutenkin tosi varma fiilis.

Vierailija
7/23 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin valehtelin itselleni että vain kuvittelen...pahoinvointia oli, ja huomasin sen myös siitä että ennen saatoin olla montakin tuntia päivässä ilman ruokaa, mutta nyt oksetutti jos en saanut suuhuni jotakin useasti.Testin uskalsin tehdä 2 viikkoa tulevien menkkojen jälkeen, kun niitä ei tullut. Vähänkö olin vihainen miehelle! Hän vain hymyili onnellisena ja sanoi että nyt meitä ei erota mikään! No,mentiin sitten naimisiin ja hyvin on mennyt,heh.

nyt rv35

Vierailija
8/23 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiesin ekasta jo ennen testiä, että taitaa joku tuonne masuun pesää rakentaa. Esikoisemme on ns. tahallinen vahinko, raskaus ei siis ollut suunnitelmissa, mutta ehkäisyn ollessa niin ja näin, raskaudelle oli kuitenkin annettu mahdollisuus.

Mulla noin vko ovulaation jälkeen nipisteli mahaa, mistä ensimmäisen kerran aloin miettimään, että mitäs ihmeen nippailua toi on. Huimaus lisääntyi huomattavasti ja vessassa sai rampata tiheään. Olo oli vähän flunssainen. Rinnat tuntui vähän kasvaneen ja häntäluuta viilteli oudosti. Lisäksi näin vauvoista unia harva se yö! ;) Kun menkat oli kaksi päivää myöhässä ei positiivinen testitulos ollut enää yllätys.

Tätä toista me ehdittiinkin toivoa sitten 9 kuukautta ja joka kierrossa mulla oli olevinaan ties mitä oireita. Tärppikierrossa aloin olla jo peruspessimistisella asenteella, joten en kiinnittänyt mahdollisiin oireisiin enää mitään huomiota, kun negaa odotin testiin tulevaksi.

Mutta kyllä sitä varmasti voi hyvinkin tiedostaa olevansa raskaana vaikkei testeissä vielä mitään näkyisikään. :)

S ja esikko 2v ja masukki rv 33

Vierailija
9/23 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oireiden perusteella, eli mulla meni nenä tukkoon ja sitten kp23/27 kohdalla tuntu tosi kipeä vihlasu mahassa, vasemmassa kyljessä. samana iltana tein haamutestin, joka siitä vahvistui. testasin muistaakseni Aconilla, eli varmasin ajoissa näkyi jo testissä :)

katarina 32+5

Vierailija
10/23 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yksinkertaisesti vain " tiesin" että nyt on vauva meille tulossa. Ja sanoin miehelle sen monta kertaa ennekuin edes testillä varmistettiin aavistus oikeaksi. Eli siis mitään rintojen aristelua tms. ei ollut. Tunne vain, että nyt on jotain ihmeellistä tapahtunut! Ja hellyyenkipeäkin olin. Kokoajan piti miehen silitellä. <3

Vierailija
11/23 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat aristi, väsytti, ja mikä parasta: makasin horkassa (=jäässä) sohvalla päiväsaikaan vällyjen alla. Myös öisin sai turvautua kahteen peittoon ja yöpukuun (nukun tavallisesti alasti)! Mies ai tietenkään uskonut että voisin olla raskaana; sanoi minun kuvittelevan oireet...... :-D

Vierailija
12/23 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin jo ennen kun tein testin että olen raskaana vaikka mitään oireita ei ollut.

Vierailija
13/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä " alueelta" rinnat kipeytyvät muualta kuin nänneistä? Kauttaaltaan, kainalon puolelta,rinnan päältä? Itsellä arat/kipeät päältä ja kainalon puolelta =) En normaalisti oireile ennen menkkoja juuri lain. kp 29/27.

Testin tein eilen ja oli nega.

Vierailija
14/23 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin ensin kirjastossa lainaamassa nipun vauvalehtiä. Sitten menin apteekkiin ostamaan raskaustestiä.

Tajusin vasta sitten kun testin olin tehnyt ja plussaa näytti, että taisin olla melko varma asiasta, vaikken faktojen perusteella mitenkään olisi vielä voinut " tietää" .. ;)

Vierailija
15/23 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että olisin raskaana. En enää ees uskonu koko mahdollisuuteen, kunnes testi tämän uskomuksen kumosi.

Nyt siis toinen raskaus vasta tosi alussa. Mietin, että oon yleensä hermostunut ja äreä ennen menkkoja. Nyt ihan kummissani odotin tuota äreyttä, eikä sitä sitten tullutkaan. :) Kai sitä vielä ehtii kiukutakin.. Testin jälkeen on kyllä ollu rinnat turvoksissa ja vatsa pinkeellä.

Vierailija
16/23 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaviikolla ennen testiä nippauksia/repäisyjä kohdun kiinnikkeissä.

Vierailija
17/23 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ekaa odottaessani rinnat kipeytyivät ensimmäiseksi ja kahvi alkoi tekemään pahaa siitä parin viikon päästä. Nyt kuumeilen toista ja jännäänkin, voisiko nyt, noin viikko oviksesta tuntea kiinnittymisen? Kertokaas muut, oletteko tunteneet sen? Eli mulla siis jo oviksen aikaan parina päivänä maha kipeä ja sitt tuli myös pää kipeäksi - oon lähes 100 % varma ett ovis oli silloin. Nyt viikko siitä on yhtäkkiä taas maha tosi kipeä, viimeiset pari tuntia sellaista pientä kramppausta ja arkuutta. Voisko viitata raskauteen vai onkohan kierto vain sekaisin??... limaa ruvennut tulemaan uudelleen, sellaista ohutta kirkasta mutta runsasta. Kommentteja, please! Kiitos!

Vierailija
18/23 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin viikko ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa. Tuo raskaus meni kuitenkin kesken heti alkuunsa. Mutta olin kuitenkin edes hetken raskaana.

Ekassa raskaudessa (ennen tuota km:a) tajusin vasta jälkeenpäin, että rintoja aristi ja alkoholi yökötti, noin viikko ennen kuin menkat olisivat alkaneet.

Kolmannella kerralla ei ollut aavistustakaan!

Vierailija
19/23 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin hieman korjaan tuota viimeisintä lausettani: Tulin kolmannen kerran raskaaksi heti km:n jälkeen ja kovat mahakivut alkoivat n. 2vk ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Luulin oireiden liittyvät km:oon, mutta olinkin vain tuntenut ihan raskauden alun!

(raskausdementiaa, kun ei muista mitä n.6kk sitten tapahtui)

Vierailija
20/23 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oireillut joskus aika vahvasti vaikka menkat on sitten tulleetkin, vähän myöhässä. Epäilen että silloin olen hedelmöittynyt, mutta jostain syystä kiinnittyminen ei ole onnistunut tms. ja raskaus on keskeytynyt heti alkuunsa. Kuukautiset ovat saattaneet olla tavallista runsaammat ja on saattanut iskeä myös kunnon finniongelma.

Ennen plussatestiä on ollut erilaisia tuntemuksia eri kerroilla, mm. kiinnittymisen aikaan pientä vuotoa, runsasta vetistä valkovuotoa ovulaation jälkeen, huiomausta, rintojen aristusta, sormien turpoamista, väsymystä ja viluntunnetta, menkkamaisia kipuja ja vihlontaa alavatsalla. Paha olo on alkanut yleensä vasta plussan jälkeen.

On ollut kärsimätön olo ennen kuin testin voi tehdä kun on halunnut varmistuksen tuntemuksille...