Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:' :. SyysSissien torstain turinat .:' :.

23.08.2007 |

Avaan tämän päivän kasassa pysyneenä :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiulta. Äkkiä se kaikki sitten saattaa käydä vaikkei merkkejä ilmassa olisikaan.

Onko teillä muilla ollut päänsärkyä loppuraskaudesta? Aiemmissa raskauksissa pääkipua on ollut alkuraskaudessa mutta ei enää näin lopuksi.. Nyt pää on kipeä joka päivä. Tätä on jatkunut pari kolme päivää. Turvotusta ei oo.

Ja sitten vielä kysymys matkustamisesta. Olettekö lentäneet pienen vauvan kanssa ja olleet lomalla ulkomailla? Kuinka kaikki on sujunut? Itsellä olis kova matkakuume mutta lasten kanssa ei koskaan olla ulkomailla käyty..

Helteistä päivää kaikille!

Fiia 34+5

Vierailija
22/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoton! Vai ehti se piiu sitten kuitenkin ennen mua! ;) Vaikka ei mits kisaa olekkaan... Onnea aivan mahdottomasti koko perheelle!!!

Neuvolassa olin siis tänään ja otin puheeksi sen sisätutkimus asian. Ei kuulemma tehdä jos ei ole mitään syytä. Jos on ennen aikaisia supistuksia, niin sitten lekuri tekee, mutta jos ei ole mitään vaivaa sen paremmin, niin ei katsota tarpeelliseksi. En sitten kuitenkaan pyytänyt, että olisi sitä tutkimusta tehnyt, kun tulee se käärö joka tapauksessa pois...

paino -200

ei turvotusta

paineet 120/70

pissa puhdas

sf 34

hemppaa ei katottu

Seuraava neuvola on sitten ensi viikolla perjantaina, ja silloin sitten soitetaan kontrolliaika polille. Terkka meinasi, että tämä synnytys voisi äkkiäkin mennä läpi 3-4 tunnis. Esikoinen syntyi 6 tuntia ja 45 minsaa päälle. Tipalla otettiin, mutta ei ole kuulemma mitään tekemistä sen paremmin ajan kanssa. Ja jos tipalla nyt otettas, niin tuo aika olisi ihan ok. Sen verran vähän aikaa esikoinen teki tuloaan, että jos vesi menee niin pitää kuulemma lähteä HETI. Jos ei halua puoles välis matkaa synnyttää... :) En halua! :)

Yö meni tosi huonosti. Valvoa sai taas oikein urakalla. Katselin siinä sitten nauhalta vanhoja rästissä olevia nauhotuksia. Huomenna saa sitten nukkua. Eväät herään tekemään ja katsomaan neidin matkaan hali pusun kera, kun se lähtö voi tulla sillä aikaa, ku toiset ovat siellä valassa... Sitten sen jälkeen kun ovat lähteneet, niin menen takas maata!!!

Mutta nyt pitää mennä katsomaan jotain ruokaa.

Koittakaahan voira!

vm78 ja iiro 40 TASAN!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa:)

Nyt näitä alkaa tulemaan.

Mulla olis tänään ollu LA menkkojen mukaan.Mutta uskon että se ultran 9.9 on lähempänä.En osaa edes odottaa että vauva syntyisi ennen tota 3.9 käynnistystä.Yllätys olisi suuri jos alkaisi aikasemmin.tai pikemminkin shokki se olisi ku en ole ollenkaan henkisesti valmistautunut.Sillo ma yönä ku supisteli ni sillo oli pakko alkaa miettimään mahdollista synnytystä.Nyt ei ole supistellu ollenkaan.

Siis vielä kerran täh??? ei sisätutkimusta?uskomatonta toimintaa vm78 neuvolassa.

Mulla ei esim ole koskaan supistellu supistellu raskauden aikana.Välillä esim yhdynnän jälkeen painetta kohdunkaulalla ja silti paikat ollu liian kypsät ja auki suht pieniltä viikoilta saakka.

nyt herää poika liian aikasin päikkäreiltä...gotta go.

Vierailija
24/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannatti tulla koneella käymään :)

Täällä supparit ja juiliminen vaan jatkuu ja jatkuu. EN kyllä asettaisi minkäänlaisia toiveita lähtöön vielä, ei ole mitenkään liian kipeitä nimittäin. Kuuma suihku auttoi äsken ja kohta alan ruokaa laittelemaan.

Vierailija
25/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitten päässyt lepäämään, mutta sen aiheutti supparit. Kaveri lähti 12 jälkeen jo joten sain sitten edes " rauhoittua" ennen koululaisten saapumista. No vanhin pääsee vasta 15 joten saas nähdä onko miestä ennen kotona....

Vierailija
26/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä pikku sissejä alkaa tulemaan urakalla...ihanaa!

Oon siivoillut ahkerasti koko päivän. Pessyt pyykkiä, imuroinut ja nauttinut hiljaisuudesta kun lapset oli koulussa ja päiväkodissa. Nyt taas kaikki kolme kotona ja desipelit sen mukaiset...

Supistuksistakin oon saanut " nauttia" koko päivän...aamu kymmenestä lähtien on tullut 15-20 min välein suppareita ja vauva melskaa mahassa kuin viimeistä päivää!

Risella rv 36+6

Vierailija
27/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA valtavasti Piiulle ja koko perheelle pienestä pojasta =) Tosi hieno uutinen tähän päivään!! Tais ollakin tarkka poika, eikö se LA ollu tänään??

Kävin tänään katsomassa 2vrk:den ikäistä tyttöä, oli NIIN ihana ja pieni. Meinasi itku tulla kun näki vauvan..

Ihania vaatteita tosiaan Dumlella oli vauvalle, tahtoo myös =)

Pippurimammalle kovasti jaksuja, kyllä ne suppailut nyt sua taas kiusaa :/

Pitää lähteä katsomaan mitä nuo tytöt touhuaa.

Mukavaa loppu päivää kaikille :)

outs@ ja masu rv 34+4

Vierailija
28/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno uutinen Piiulta!!!

Matkustamisesta vauvan kanssa minulla on hyvia kokemuksia! Lentomatkat ovat helppoja, kun vauva nukkuu niin paljon eika vie viela paljon tilaa, ja imetys tekee helpoksi matkustamisen sikali, etta ruoka on aina mukavasti mukana. Mielestani matkustaminen yksivuotiaan (kavelevan) lapsen kanssa oli paljon hankalempaa kuin vauvan kanssa. Meilla aikomus lahtea matkalle lampimaan ja ' eksoottiseen' kohteeseen, kun vauva noin 3 kk. Nain myos edellisen kanssa, kun tama oli 4 kk. Kaikki meni tosi hyvin (vauva saa jopa malariasuojan aidinmaidon kautta, aidin estolaakityksen kautta - toki kandee miettia ennen kuin lahtee korkean sairausriskin alueille). Matkakohdetta valittaessa kiinnittaisin erityista huomiota hotellin siisteyteen, enka ehka mielellani vaihtaisi kovin monta kertaa hotellia. Jos maitopullot kaytossa, olisi tarkeaa etta huoneessa on oma keittionurkkaus, jossa maitopulloja voi pesta ja desinfektoida.

Vierailija
29/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia, kun on niin vaikee istua tässä... Luen kohta, jos helpottaa. Mulla tosiaan on supistellut siitä eilisestä äippäpoli käynnistä asti. Viime yönä heräsin monesti kipeihin supistuksiin, mutta nukahdin aina uudestaan. Sitten heräsin varti yli neljä, jonka jälkeen en saanut enää nukuttua. Kipeitä supistuksia tuli kahden tunnin ajan kokoajan alta viiden minuutin välein. Välillä viiden, neljän, kolmen ja välillä jopa kahden minuutin välein...alkoivat olla jo tosi kipeitä. Herätin mieheni siinä jossain vaiheessa ja sanoin että lähtään käymään synnytysvastaanotolla katsomassa mikä tilanne... No matkalla jo supistukset hiipuivat ja kun sinne päästiin, niin loppuivat kuin seinään. Eikä avautumista ollut tapahtunut juurikaan enempää, mitä sen kaks senttiä oli jo auki... Kyllä otti päähän, sanoin että takaisin en tuu, ennen kuin toinen jalka on haudassa.. Yrittivät että oisin mennyt osastolle, mut en todellakaan halua sinne makaamaan...

Koko päivän on sit siitä asti taas supistellut välillä tiheemmin, välillä harvemmin, mutta harvemmin kuin silloin aamulla. Kipeitä ovat. Veristä vuotoakin tulee jonnin verran.. Nyt siis kotona ollaan ja ajattelin saada järkättyä vähän paikkoja ja vaikka imuroitua, jos se vain suinkin onnistuu... Ammeeseen tekis mieli, mut ku sellaista ei kotona oo... Suihkuun meen, kun on ihan pakko. Kauankohan tätä kestää?? Odotanko sinne maanantaiseen (mahdolliseen) käynnistykseen asti?? Mut en kyllä aivan hevillä lähde sinne takaisin, kuitenkaan ei oo mitään edistystä tapahtunut.. Vietin siis koko päivän mieheni yrityksessä lähinnä autossa istuen. Kävin heti aamusella tunnin lenkillä, sitten istuskelin autossa ja torkahdin aina välillä..

Mut ilmoittelen taas itsestäni. Nyt menen levähtämään, sattuu noi supistukset niin pirusti istuessa. En jaksa seurailla kuinka tiheään nyt tulee...kärvistelen... Taitaa jäädä imuroinnit haaveeksi.

Voimia, supistuksia ja hyviä öitä!! Kukin valitkoon omansa:)

Äiskäliini rv 37+6

Vierailija
30/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiulle ja koko perheelle!!!:) :) :)

Niin se vain sieltä tulee, vaikka merkkejä ei aiemmin olisikaan!!

Äiskäliini

Vierailija
31/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umahan on ollut tähän asti joka aamuna tikkana pinoa perustamassa. Olisikohan synnyttämässä?

Entäs levinia? Mitä kuuluu?

Jotenkin alkaa tulla sellainen täpinä, että apua, kohta alkaa rouvaa siirtyä synnärin puolelle. Ja tsemppiä äiskäliinille! Kyllä se on menoa ihan kohta. Koeta jaksaa!

Täällä saunotellaan ja laitetaan taas lapsille iltapalaa ja laulellaan lapset unille jne.

Vierailija
32/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekoja SyysSissejä vihdoin ja viimein saadaan maailmaan. Johan sitä on tälle viikolle odotettu tapahtuvaksi. Taitaa sitten kerralla tulla rypäs ja sen jälkeen taas lisää aina lokakuun puoleen väliin asti. Äiskäliinilläkin on lupaavia suppareita jo nyt ja todellakin missä on Uma ja Levinia? Dumlella on taas vauva-osiossa päivittämistä :) .

Todella kauniit pinnasängyn pehmusteet ja vuodevaatteet olit siskollasi teettänyt dumle, puhumattakaan vauvan vaatteista ja neuleista. Tosi kauniita. Minullakin on tulossa beige/luonnonvalkoinen pinnasängyn suoja vauvalle. Ystäväni äiti ompelee sitä parhaillaan ja saanen sen tänä tulevana viikonloppuna. Laittelenpa kuvan sängystä minäkin myöhemmin. Ai niin, meiltäkin löytyy 62cm ruskea nalle ulkoilupuku. Ostin sen viime syksynä lahjaksi sisareni vauvalle ja nyt sain lainaan sen meidän tyttöselle.

En muista enää mitä muuta piti kommentoitavani, jotenkin yli innostunut olen noista vauva-uutisista ja mahdolisista tulevista...

Haikarapolska, jonka on vaikea pysyä nahoissaan :)

Linea negra oli mulla huomattavasti tummempi kahdessa edellisessä raskaudessa ja ulottui alhaalta läpi koko vatsan. Nyt on haaleampi viiva ulottuen alhaalta napaan asti. Mitä lie tarkoittakaan? Kolmas tyttö ainakin pitäisi olla tulossa (huom. epäröinti...)

Vierailija
33/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon onnea ja halauksia Piiulle ja koko perheelle pienestä pojasta! Oli kyl mahtava uutinen!

Mulla kirjoittaminen jääny näin myöhäselle, kun aamulla nukuin melkein yheksään saakka!!! Kymmenen tuntia yöunia! Uskomatonta. No sit alettiin miehen kans siivoamaan kämppä kunnolla ja sen perään lähettiin vanhempieni pihalle pesemään auto. Tai no mies pesi ja mä istuin sohvalla. :) sen jälkeen lähdinkin kyläilemään kaverilleni ja kotiuduttuani sieltä lähdimme kaupungille asioille. Vasta nyt hetki sitten pääsin ekaa kertaa tälle päivälle koneelle.

Olo on väsyny ja turvonnu. Jalat, kädet, naama ja koko kroppa on täynnä nestettä ja turvotusta. Alkaa oleen jo tosi tukalat oltavat. jalkoja ja käsiä särkee melkein koko ajan. Toivottavasti ei montaa viikkoa tarvis tätä kestää.

Huomena taas voipi olla hiljasta mun osalta. Lähetään aamusta käymään maalla ja tullaan illaks kotiin.Sit saammekin vauvan tulevan kummin kylään. Joten en tiedä ehdinkö huomena paljoakaan koneelle.

Mutta nyt on palattava sohvalle,kun alkaa jalkoja taas pakottaa niin paljon!

Uma81 + Vesli 36+6

Vierailija
34/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea myös kaylightille jolla varmasti on myös pikkuinen=)))))))

Kiitos haikarapolskalle kun välitit tietoa!

Kiitos Dumlelle esittelyt/syntyneet listan päivityksestä.

Päätä särkee,joten poistun taas.

Oon ihan täpinöissä noista vaavi uutisista=D

Vierailija
35/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea Piiulle!!

On kyllä jännittäviä aikoja, kun nyyttejä alkaa tulla maailmaan. Jotenkin se alkaa itsellekin sen myötä konkretisoitua, vaikka oma odotus jatkuukin varmaan viimeisten syyssissien joukkoon. Ja ihana iloita muiden puolesta iloisista uutisista! Tulee itsekin niin hyvälle tuulelle.

Dumlella oli tosi ihanat vaatteet ja vauvasänky!! Aina kun näkee noin suloisia vauvajuttuja, niin tekee mieli tehdä hieman lisähankintoja;)

Jotenkin itsellä on jäänyt hankintojen tekeminen tosi vähiin. Periaatteessa kaikki tarpeellinen löytyy esikoisen jäljeltä, mutta toisaalta olisi ihana ostaa jotakin uutta myös tälle toiselle, mutta kun sukupuoli selviää todennäköisesti vasta pienokaisen tullessa maailmaan, en ole oikein osannut ostaa " neutraaleja" vaatteita.

Mukava päivä takana (vaikka helteet jäivätkin ilmeisesti muualle Suomeen, täällä kun oli tosi pilvinen päivä) ja kiitokset Haikarapolskalle kahviseurasta!

Hyviä öitä kaikille,

Unikko rv.35+

Vierailija
36/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tulossa... Meillä on tiedossa " lapsivapaa" viikonloppu, kivaa!

Piia: IHANAA!!! Ja ONNEA ihan kauheesti. Kerro heti kun jaksat, miten kaikki meni.

Oikein hyviä voiteja sulle ja pienelle ihanuudelle!

Rakkausvauva: Kiva sun uni :) Taisi olla huutoa ja hikeä sun yö täynnä...

Dumle: Tosi kivoja vaatteita! Voiskos sun sisko meille muillekin väsäillä tuollaiset villavetimet :) , jotkut kun ne vaan osaa. *huokaus*

Kewa: toivottavasti tuli kiva tukka. Mua ainakin kaikki itsensä hemmotteluun liittyvä piristää kummasti, vaikka vain hiusten leikkuu...

Fiia_81: Päänsärystä- mulla on viikon verran juhminut päätä, mutta uskoisin sen johtuvan niskoista/hartioista, koska uniasento on varmaan näillä viikoilla kaikillä enemmän kuin outo. Olenpas tilannut hieronnan mieheltäni täksi illaksi, aah!

Pippurimamma: Sä toivoit niitä suppareita, josko nämä nyt olisi niitä ja sun vuoro olisi seuraavana. Hope so!

Risellalle ja Äiskäliinille83:llekin jaksamista suppareiden kanssa!

Itse olin tänään taas äitipolilla ja pyysin lääkäriä tekeen myös sisätutkimuksen ja kyllä se sen teki ilman mitään mutinoita, joten aika ihmeelliseltä tuntuu tuo VM78:n lääkäri. Tottahan se on, että kyllä ne jokainen ulos tulee, tavalla tais toisella, mutta kuitenkin....

Mulla oli kohdun suu pehmentynyt, ei muuta. Joten odotettavaa on, että mä en ainakaa ole seuraava synnyttäjä. Luulen, että mennään yliaikaiseksi. Viikon päästä pitäisi mennä uusiks taas polille. Kaikki siis hyvin, pikkumies painaa 3200 ja liikkuu paljon...

Nyt meni pää tyhjäks, oli kai mulla jotain muutakin, mutta en nyt muista! (yllätys)

Kauniita ja hyviä unia mammat!

Mammavirtahepo rv 37+6

Vierailija
37/37 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan todellisia vauvojakin. Kylläpä tuo Piiu yllätti! Onnea kovasti! Kuka lienee seuraava? Monella näyttää jo aika hyvältä...

Mullakin on ollut nyt tässä tunnin sisällä kolme sellaista " vähän tekee kipeää" supistusta. Näitä lisää... Olin neuvolassa tänään ja terkka sanoi, että pää on alhaalla ja kun sydänäänet kuuluivat keskeltä, parhaiten siitä linjasta navan alta, vauva on kuulemma kääntynyt keskilinjaan, mikä sekin on joku merkki. Tiedä häntä. Oletteko moisesta kuulleet? Että jos selkä pönöttää keskellä edessä... Olen asennoitunut siihen, että yli mennään niin että eiköhän sitten mennä.

Mä en saa enää mitään aikaiseksi. Haahuilen ympäri huushollia ja teen jotain pientä. Vien jonkun likavaatteen pyykkikoriin, korjaan luetun lehden paperinkeräyspinoon, pyyhin rätillä jonkin paikan... Sitten levottomana surffailen, tänään, kun esikoinen oli mammalla, " nukuin" kolmeen otteeseen päiväunia. Torkahdin ehkä mutta ei siitä virkistynyt. Mutta mitään maininnan arvoista en, en, en... Ja edelleen on Ennillä pinna piukalla. Tuttu kysyi tänään kylällä, että koska mä räjähdän. Sanoin, että la on puolentoista viikon päästä mutta räjähdän joka päivä ja monta kertaa päivässä. Kiitos kysymästä (nätti hymy päälle)... :)

Hiivatulehdus alkaa helpottaa, palovamma on parantumaan päin, nyt on kurkku kipeä. Ja miehellä myös.

Nukkukaa hyvin. Tai kärvistelkää - mutta toivottavasti saatte niitä suppareita niin, että jotain tapahtuu. Ärsyttävää, kun joutuu kitumaan ja sitten - ei mitään...

Enni 38+4