Miksi kaikki tuntuvat haluavan kolmannen lapsen?! Onko tämä joku uusi trendi vai
Vanhasen väestöpolitiikka, joka puree?!
Kolmannen lapsen myötä menee varmasti auto vaihtoon ja asunto jää pieneksi... Lisäksi esim. matkustaminen on tosi paljon vaikeampaa... ja kalliimpaa. Nämä nyt on vaan näitä materiaalisia juttuja, mutta mieheni mielestä ne on tämän perheen elämänlaadun kannalta olennaisia. Hänelle siis kaksi lasta riittää. Itse olen aiemmin haaveillut kolmesta, mutta kaksi rankahkoa odotusta ja synnytystä ovat kääntäneet päätäni... ja tietysti nuo miehen vetoamat " järkisyyt" .
Mutta nyt mietityttää... Alanko kadehtia tuttava- ja muuhun lähipiiriin ilmestyviä perheenlisiä?! Tuntuu, että kolmannen lapsen kohdalla täytyy asioita harkita paljon painavammin, kuin aikaisemmin. Ja hitsi vie, ikääkin tulee koko ajan lisää, eli ei ole viittä vuotta aikaa märehtiä " jossittenkuitenkin" :S
Kommentit (35)
" Ettei tartte olla niin kybästi äiti" . " Että voi panostaa paremmin itseensä" . " Että meidän Jere-Petteri saa mahdollisimman paljon maallista hyvää, kun ei kenenkään kanssa tartte jakaa" .
Vierailija:
Harvassa on kai ne äidit, joilla on vaikka 4 lasta jokainen 5 vuoden ikäerolla. Tai vain kaksi lasta 10 kk:n ikäerolla?
Ja tiedän myös perheen jossa kaksi lasta 11 kk ikäerolla ;).
meillä kolme lasta 2v 3v ja 4v eikä mun mielest se muuttunu yhtään sen raskaammaks ku kolmas synty mitä oli kahdrn ekan kans
Kaikilla on joko yksi lapsi, tai sitten kolme.
vanhemmille kahden lapsen kanssa. Mutta paljon suurempi yllätys onkin sitten se, kuinka paljon RASKAAMPAA arki onkin kolmannen kanssa. ..
kun mäkin ajattelin, että joko mulla ei ole yhtään lasta tai sitten 3-4. Siis kaikki tai ei mitään, miksiköhän. Haluaisin suurperheen, jos lasten tekoon yleensä ryhdytään. Jos kerran ruvetaan lapsiperheeksi sen iloineen ja suruineen, miksei sitten kunnolla. Hölmö minä...
Eikö se mene vaihtoon vasta neljännen synnyttyä?
Meillä on 5 lasta ja 2 autoa. Aika keksittyjä ja tyhmiä syitä olla hankkimatta lisää lapsia. Miehesi ei taida vaan haluta lisää.
Ei meillä vaan. Samaan autoon mahdumme edelleen (ei ole tila-auto) ja sama asunto 4h+k riittävät varsin hyvin.
Matkustelu on aika toissijainen asia lapsiluvun rinnalla, ainakin meidän arvojärjestyksessämme.
En kyllä tiedä mistään trendistä, mun tuttavapiirissä taas kaikille riittää 2 ja me ollaan ihan poikkeavia. Meistä vain tuntui siltä että isompi perhe olisi kivempi.
Olemma aika liikkuvainen ja matkustavainen perhe ja tälläkin kokoonpanolla on farmariauto ihan täynnä. Ihan jo matkustusturvallisuuden takia sinne ei voi ahtaa enempää. Eli kyllä, auto menisi vaihtoon. Mutta tää on siis vain tällainen yksi huomio, ei mikään lapsenteon este, heh ;)
ap
Vierailija:
Eikö se mene vaihtoon vasta neljännen synnyttyä?Meillä on 5 lasta ja 2 autoa. Aika keksittyjä ja tyhmiä syitä olla hankkimatta lisää lapsia. Miehesi ei taida vaan haluta lisää.
Juuri tuostahan tässä tilanteessa on kysymys, että mies ei halua enempää lapsia. Ja mitä sitten.
Keskituloisilla ei oikein ole varaa.
Meitäkin on neljä henkilöä, ja hädin tuskin mahdumme Grand Voyagerin tila-autoon. Sinne kun änkee teltat, telttatuolit, neljä makuupussia, neljän viikon vaatteet.... niin täynnä on. Tai vastaavasti viikon talvikamat, lapsille kahdet toppapuvut, laskettelusukset...
Joskus miettii, että pitäisi ostaa bussi.
Vierailija: