EX-HAAHUJA paikalla?
Pitää kokeilla, onko täällä ketään, kun on ollut hiljaiseloa viime aikoina.
Onkos uusia vauveleita syntynyt, eikös Kiana ja Pilkukas olis jo ainakin lähellä sitä aikaa, en nyt muista teidän laskettuja aikoja, mutta tuntuu, kun on jo itsekin niin pitkällä, että kai teillä kohta jotain tapahtuu..
Täällä tosiaan viikkoja alkaa olla 31 kasassa, eli vielä pari kuukautta laskettuun aikaan. Helle meinasi uuvuttaa, mutta taisin silti selvitä voittajana. Nyt on alkanut tuo lantion seutu tuntua aika aralle kävellessä, mutta muuten väsymystä lukuunottamatta menee ihan hyvin. Onneksi mies on ollut lomalla, niin olen saanut aika paljon luistaa Antin hoidosta.
Mitäpä teille hyvät ex-haahuttaret muuten kuuluu? Jospa teillä olisi nyt kesän kääntyessä syksyyn päin aikaa vähän kirjoitella kuulumisia. Napolttikin kerro vähän kokemuksia kahden pienen kanssa pärjäämisestä, kun kohta se totuus on täälläkin esissä.
Kuulumisiin
molli ja Antti, kohta 2 v (voi ei!) ja masussa rv 30+6
Kommentit (26)
...kun ihan vanhat ajat helähti mieleen kun näin tuon Eka-Vekaran nimen täällä palstalla. Tulipa kiva tunne. Ja aivan ihana kuulla sinunkin kuulumisiasi. Näin se aika tosiaan tuntuu olevan kortilla. Sä olet komeasti pystynyt pitämään tytön pelkällä tissillä. Täällä tuo meidän poika on sellainen suursyömäri, että vaikka veteli karseet määrät tissiä, niin eihän se riittänyt, vaan pottua piti saada vielä kylkeen. Aloitin antamaan kiinteitä kun poika tuli siihen 4kk:n ikään. Nykyään syö kun norsu ja kyllä se on tietty yksi syy miksi se tisu on nyt sit alkanut varmaan siltä jäämään. Mutta yritän vielä nyt kitkuttaa imetyksen kanssa niin pitkälle kun mahdollista. Nyt olen vaan jo selkeesti huomannut, että maito on vähentynyt radikaalisti tässä parin vikan vkon aikana kun poika on vähentänyt tisun syöntiä niin paljon ja esim. ei ole vkoon syönyt tisua enää öisin ollenkaan.
No aika ikävästi ovat sieltä töistä vihjanneet, että tyyliin jos meinaa töissä käydä, niin työmatka sitten vaan pitenee. Ompa kurjaa. Itellä vähän sama pelko persauksissa, kun meiltä firmasta jengiä on laitettu pihalle muutenkin ja lisää lähtee vuoden alusta. Eli tavallaan pääsen pahimmat yli kun en palaa vuoden vaihteessa töihin ja kovasti kyselivät, että koska olen palaamassa takaisin. Epäilen, että mulle vihjataan myös, että Hesaan voin matkani sitten suunnata jos aion vielä samoja töitä tehdä. Toivon, ettei näin asia mene, mutta pahaa pelkään. Eli tässä nyt on tällänen aikalisä tavallaan töihin paluun suhteen. Jos onnistuisi raskautumaan vielä tässä nyt hoitovapaan aikana, niin haaveena olis tietty, että jatkaisin sitten hoitovapaata toisen lapsen syntymään asti, eikä tarvis tässä välissä mennä töihin lainkaan. Mutta niin kun on todettu jo aiemmin, että näitä pienokaisia kun en sillain vain kalenteria katsomalla tilata, kun ei tiedä edes suodaanko sitä toista laisinkaan. Pitää vaan nöyränä katsoa mitä tuleman pitää. Gyne antoi luvan, että periaatteessa voidaan alkaa toista yrittämään heti vuoden vaihteen jälkeen jos itellä vaan kantti kestää miettiä toista heti näin perään. Mutta kun meilläkin se tärppi aina kestää niin kauan tulla, niin kai sitä pitää sitten hyvissä ajoin aloitella. Eihän sitä tietty koskaan tiedä jos tällä toisella kerralla tärppi tuliskin heti ja kaikki menis hyvin heti ekasta kerrasta, mutta muuhunkin on varauduttava ja " se muun" toteutuminen on todennäköisempää.
Jaahans, toi poika tuolla mölyää. Pitää mennä. Mutta kuullaanhan taas. Jos täällä joku tätä kasaa aina välillä pitäs pystyssä, niin ryntäillään tänne sitten sankoin joukoin turisemaan aina kun kiireiltään ehtii.
titi75
juu titi, on kyllä ikävä niitä odotuksen " sisäänpäin kääntyneitä" aikoja, jolloin tää odotuksen tuska ja ilot elettiin oman ex-haahuporukan kanssa niin intensiivisesti täällä netissä. Saas nähdä milloin taas sitä itsekin palailee vauvakuumepalstalle.. Täytyy myöntää, että ei oo mullekaan niin vieras ajatus se seuraava vauva hoitovapaan aikana -ajatuskaan. tiedä sitten, kunhan nyt nauttii tästä vauvasta kerrallaan : ) Mutta juu kuten me kaikki tiedetään, ei se oo niin vaan tilattu se seuraava vauva! Mulla muuten eräs ystävä odottelee toukokuun vauvaa, esikoistaan. Voipi olla että keväällä vauvakuume alkaa viimeistään kun pääsee nuuhkimaan uutta nyyttiä.
Meil juu hienosti päästiin siihen 6 kk:n ikään pelkällä rinnalla. Laiskan valinta, kun ei kesällä jaksanut alkaa soseiden kanssa pelaamaan ; ) Noh neiti siis pärjäsi hyvin ilman kiinteitä, nälkä pysyi poissa ja yöt nukuttiin hyvin, joten mitään hoppua ei ollut aloitta. Nyt kuukaudessa ollaan päästy kahteen ateriaan ja iltapuuroon, ja luonteelleen tyypillisesti syöminenkin on helppoa ja mukavaa. on se vaan niin Mun Aurinko toi lapsi. Mietin usein, että mitäs jos se mun ensin keskenmennyt tai seuraava odotuskin olisi jatkunut loppuun, millainenkohan lapsi mulla olisi. Ei, sen PITI mennä näin: tuo ihana tyttönen kuuluu meidän perheeseen. Arvaa kuka kyynelehtii kun ajattelee tällaisia..
jaha, ei sen enempää. Täytyy ahkeroitua kirjoittelemaan kuulumisia. Ainakin useammin kuin kerran puolessa vuodessa!
pikainen viesti, kun poika tuntuu just heräilevän. 3900 g ja 49 senttiä ja kaikki hyvin. Edelliseen verrattuna superhyvä synnytyskokemus ja vointi kaikilla mainio. Palaan asiaan myöhemmin
Onnellinen molli ja kaksi kultapoikaa
Oikein kilokaupalla onnitteluja mollille, miehelle sekä isoveljelle!!!!!! Onko Antti millä mielin ottanu veljen vastaan? Kerrohan myöhemmin vaikka vähä synnytyskertomusta, saa oma vauvakuume taas lisäpotkua vaikka kovaa jo valmiiksi jyllääkin:)
Meille ei kuulu ihmeempiä, keikkoja olen työelämässä tehny, pääsääntöisesti olen kuitenkin hoitovapaalla. Joona kovasti oppii uusia taitoja nyt ja pitää huolen että äidillä on tekemistä päivän aikana. Tosi nopeaan aika on tosiaan menny, Joonallaki ikää pian 11kk ja saa alkaa 1v synttäreitä suunnittelemaan. Ja onhan tuo joulukin tulossa sekä vanhemman pojan synttärit, et juhlien järjestelyä riittää. Meillä isäinpäivä menee tosissaan pojan synttäreiden kanssa samalla ku samana päivänä vietetään. Mutta nyt pitää lähtee ajamaan autoilla tuon pikku-ukon kanssa.
Mukavaa syksyn jatkoa kaikille exille lapsosineen!
-marrasmamma ja joona-
Mollille Paljon onnea!!!
Meikä kirjoitteli haahuissa joskus vuonna 2004-2005, jos joku ihmettelee kukas mää oikeen oon ;)
Mutta onnittelemaan tulin nyt, jospa sitä kerkeis hieman useammin palstailla.
Rouva
Moikka Titi ja muutkin ex-haahut!
Enpä hyvistä päästöksistä huolimatta ole enää kirjoitellut, vaikka aina käynkin lueskelemassa vauviksella tuttujen nimimerkkien kuulumisia ; ) Yleensä on pikkuneiti sylissä nukuttelemassa tai sitten on just aikaa 10 minuuttia käydä vilasemassa maaliksien ikätovereiden kujeet just ja just. Seli-seli, aikaahan olisi jos vaan ottaisi..
Onnittelut uudemman kerran vauvautuneille, ihanaa tietää että haahu-taustaisilla voi uudemmat odotukset sujua hyvin! Meillä ei vielä vauvakuumetta ole (varsinaisesti, vaikka haikeutta aiheuttaa kaikki kehitysaskeleet) eikä kolmannesta vauvelista ole ollut puhetta. Saas nähdä mikä on tilanne kuukauden/puolen vuoden/vuoden päästä ; )
Meidän kuopus-tytteli 7 kk on ihana ja helppo vauva, mukavasti tää aika on sujunut ihan tällaista lapsiperheen arkea elellen. Pikkuneiti treenaa kauheasti ryömimistä, muutamana päivänä menty muutamia kymmeniä senttejä eteenpäin. Eka hammaskin saatiin ja ekaa kertaa ollaan just flunssassa. Kuukauden syöty kiinteämpiäkin pöperöitä, muuten tissivauva. Ja imetystä aion (jos vaan neitikin haluaa) jatkaa tällä kertaa vaikka lähemmäksi 2 vuotiaaksi. Katsotaan ihan miltä sitten tuntuu. Kotona aion olla vielä koko ensi vuoden, hoitovapaa-anomus on jo työnantajalle laitettu. Ja koska vihjaistu on, että sitten " saa alkaa ajaa" isommalle konttorille Espooseen entisen 5 minuutin kävelymatkan sijaan, niin voipi olla että hoitovapaa jatkuu jos vaan perheen talous suosii..
välillä käypi mielessä ihmetys, kun vuosi reilu vuosi sitten olin varma ettei meidän perhe kasva IKINÄ uudella jäsenellä ja mielei oli niin musertunut keskenmenoista. ja nyt, ihana rakas tytteli on jo NIIn iso ja taitava täydellinen pieni ihminen ja persoona. Voi ihmetys.
Jeps, nyt se 10 min meni ja täytyy pelastaa isoveli kohta 4 vee pikkusiskon leikinsotkemiselta : )
Ihanaa oli kuulla susta Titi, oot ollut paljon mielessä ja meinasi sua ihan huudellakkin palstalla mutta enpäs kehdannutkaan..
gotta go.
eka-vekara + mukelot