APUA kuhmu/mustelma sääressä?
Eilen illalla tunsin mustelmakipua jalassa ja huomasin että toisen sääriluun vieressä on kuhmu joka koskiessa kipeä.
En ole ihan varma, ihankun siinä olisi mustelma tai tulossa mustelma.
Onko tää veritulppa:((
Kommentit (8)
Itselläni sääriluun päällä sellainen " pullottava mustelma" , jota joskus kuumottaa ihan kuin sisältäpäin (ulkoa ei tunnut kuumalta). Mutta jos vaivaa, käy ihmeessä näyttämässä lääkärille tai edes terveydenhoitajalle, nekin osaa sanoa jotain ja lähettävät kyllä eteenpäin jos on tarvis.
meni parissa päivässä ohi, ja siihen nousi sellainen paukama niinkuin joku ötökkä olisi purrut. Mä kanssa epäilin vaikka mitä, kun suonikin sillälailla kummasti pullotti, mut ei sitten kai ollut vaarallista kun hävisi yhtä nopeasti kun tulikin.
Mulla kun oli tulppaepäily niin pohje oli kauttaaltaan turvoksissa ja tosi kipeä. Yksittäinen kuhmu ei kuulosta tulpalta. Jokin kudospatti sopisi paremmin kuvaan.
oireena oli kova, puristava kipu. Jouduin ontumaan, lopulta en pystynyt kävelemään jalalla ollenkaan. Turvotus ja punoitus voi myös olla oireena, tosin mulla ei niitä ollut.
Jos kuitenkin epäilyttää, ja sinulla on riskitekijöitä, soita terveyskeskukseen. Minä pelkäsin jossain vaiheessä pohkeessa olleen kivun vuoksi veritulppaa, soitin terv. keskukseen, eivätkä he tällaisia epäilyksiä kevyesti ota, vaan sain ajan lääkärille samalle päivälle. Otettiin yksinkertainen verikoe varm. vuoksi,jolla pystytään aika hyvin varmistamaan asian laita.
Tuntuis sopivan mun oireisiin. En ole siis Ap.
Mulla oli ihan samanlainen kuhmu sääressä jokin aika sitten. Olin myös paniikissa, kun olen yhden syövän sairastanut. Mutta kuhmu hävisi muutamassa päivässä joten ajattelin että olen säären kolauttanut johonkin enkä vain sitä muista, eikä mustelmaa jostain syystä tullut. Odottele vielä vähän aikaa ja jos kuhmu ei häviä käy näyttämässä vaikka terkalle.
Kyhmyruusu.. googleta itse lisää tietoa