Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Silitätkö vaatteet? Kuinka paljon aikaa se vie viikossa?

Vierailija
21.08.2007 |

Olenko minä ainoa hullu, joka edelleen silittää vaatteet? Sekä omat että lasten ja miehen vaatteet. Musta ilman silitystä vaatteet ovat vanhan ja kulahtaneen näköisiä. Silitykseen kuluu noin parisen tuntia viikossa ehkä enemmäkin.... Helpommalla pääsisi ilman, mutta en osaa olla ryppyisissä vaatteissa ja kaapit ovat epäsiistejä, jos sinne änkeää silittämätöntä pyykkiä suoraan narulta tai rummusta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivaan vaatteita usein henkareissa, ja pyrin hankkimaan sellaisia materiaaleja, esim. miehen paidat, joita ei tarvitse silittää. Mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa enää silitykseen.

Vierailija
2/6 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen teinkin niin. Siis ennen kahta ihanaa pientä tyttöäni. Eli käytän mielummin aikani muuhun kuin silittämiseen ja kärsin sitten ryppyistä vaatteista ;) Mutta kukin tekee, niin kuin tahtoo ja ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kun kerkeen viikata ne narulta kaappiin

Vierailija
4/6 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirötkyjä kuten T-paitoja, shortseja, lököhousuja jne. en todellakaan silitä. Trikoovaatteista ne, jotka kestävät kuivausrumpua (esim. H&M) en silitä koska ei ole tarvetta. Osan lasten trikoopaidoista kuivaan narulla ja ne silitän. Miehen paidat ja omat paitapuserot silitän tottakai vaikka olis kuinka " siliävä" mallia. Lasten puuvillaiset ja pellavasekoitteiset hameet ja kousut silitän, samoin puuvillaiset paidat.

Pöytäliinat ja kankaiset lautasliinat silitän.

Aikaa menee 1-2 h/viikossa. Silitän samalla kun katson telkkaria illalla. Tänään piti olla silityspäivä mutta jäin tänne jumiin :)

Vierailija
5/6 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä noin kerran-pari vuodessa käytän silitysrautaa. Juhlavaatteisiin ja verhojen ripustamista ennen... olen kuitenkin tekstiilialan ammattilainen..

Vierailija
6/6 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pestään pyykkiä n. kerran viikossa (pesutupa) ja kyllä sillä sitten loppu viikko menee silityshommissa. Mä en sitä ymmärrä, pesutuvassa ois kuitenkin mankeli, jolla vois lakanat ja muut nopeasti silauttaa, mutta ei, toi hinkkaa tolla raudallaan illasta toiseen niitä vaatteitaan ja lakanoita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi