Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jokailtainen siideri - onko huono tapa?

Vierailija
21.08.2007 |

tykkään juoda iltasella siiderin ennen maate menoa, onko huono tapa?

osaan olla ilmankin, mutta mielelläni sen juon

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrällisesti et todellakaan juo liikaa, mutta jokaisella pitäisi olla viikossa väh. 2-3- alkoholitonta päivää. Kun juo joka päivä, siitä tulee helposti tapa, jolloin on vaarana juomisen muuttuminen pakonomaiseksi. Suurkulutuksen riskiraja naisilla on 16 annosta viikossa, 1 annos = 1 keskiolutpullo ( 0.33l).

Vierailija
22/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään jotain yhdessä - pelataan, katsotaan leffaa, keskustellaan - ja juodaan lasillinen.

Ei joka ilta, mutta kerran-pari viikossa nyt, kun on kesälomamatkan jälkeen baarikaappi täynnä ;-) Juhlistaa vähän sitä kahdenkeskistä aikaa. Kieltämättä sen verran mukavaa, että voisi jäädä tavaksi, jos ei olla tarkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohje jota suositetaan noudatettavaksi (Suomen kielen perussanakirja)

Ei suositukset auringonottoonkaan tarkoita että suositetaan että kaikki ottaa aurinkoa, vaan suositetaan, että sitä otetaan tietyissä rajoissa.

Vierailija
24/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tunnetusti terveysvaikutteinen, sis. muun muassa flavonoideja. Sitähän sanotaan että lasi punaviiniä päivässä tekee vain hyvää. Ja näin on myös todistettu.

Mutta siiderissä ei kyllä ole terveyttä edistäviä puolia...

Terv. Kansanterveyslaistoksella harjoittlussa oleva tutkijanalku :)

Vierailija
25/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on muka siitä halusta kiinni. Ap kokeile pystytkö olemaan pari viikkoa ilman. Jos pystyt ilman suurempia vaikeuksia tai sortumista johonkin muuhun, sitten sulla ei ole ongelmaa.

Vierailija
26/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yhtäkkiä se yksi ei enää tuntunutkaan missään, joten otin kaksi. Ja sitten se ei rentouttanut, joten otin kolme... Ja yhtäkkiä havahduin, että join joka ilta jotain 3-4 annosta, ja viikonloppuisin enemmän vielä, joten määrät alkoivat olla aika hurjia, vaikka humalassa en varsinaisesti ollut koskaan. Tätä kesti tosi pitkään, viimeisen viiden vuoden ajalta en muista, että olisin esim. ollut yhtään viikonloppua juomatta, ja ne alkoholittomat arkipäivätkin on aika vähissä! Nyt olen tehnyt päätöksen, että arkisin en juo yhtään, vain viikonloppuisin sallittua, ja aika vaikeaa on ollut... Onneksi on alkoholiton olut kaupoissa, se on ollut mun pelastukseni! Eli vaikka periaatteessa tuossa yhdessä siiderissä joka ilta ei ole mitään pahaa, kannattaa olla hereillä asian kanssa, ettei määrät kasva!

Vierailija
27/27 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi ihan samalla lailla. Imetysaikana join ykkösoluen illassa maidontuotannon ylläpitämiseksi. Imetyksen loputtua vaihdoin keskiolueen. Illat alkoivat venyä ja pullollisesta tulikin aika monta pulloa. Olut vaihtui punaviiniin: pari lasillista, puoli pulloa ja oho! yksi kokonainen pullo tyhjeni tuosta vaan.

Kauppareissulla piti aina täydentää varastoja, ettei juomat vaan päässeet loppumaan. Aamulla oli, jos nyt ei krapulassa, niin ainakin hirvittävän väsynyt. Paino alkoi nousta hitaasti, mutta varmasti.

Minun tilanteessani ainoa keino oli lopettaa tissuttelu kokonaan. Ei edes viikonloppuna tule juotua enää, kun on niin paljon mukavampaa olla raittiina!

sitten yhtäkkiä se yksi ei enää tuntunutkaan missään, joten otin kaksi. Ja sitten se ei rentouttanut, joten otin kolme... Ja yhtäkkiä havahduin, että join joka ilta jotain 3-4 annosta, ja viikonloppuisin enemmän vielä, joten määrät alkoivat olla aika hurjia, vaikka humalassa en varsinaisesti ollut koskaan. Tätä kesti tosi pitkään, viimeisen viiden vuoden ajalta en muista, että olisin esim. ollut yhtään viikonloppua juomatta, ja ne alkoholittomat arkipäivätkin on aika vähissä! Nyt olen tehnyt päätöksen, että arkisin en juo yhtään, vain viikonloppuisin sallittua, ja aika vaikeaa on ollut... Onneksi on alkoholiton olut kaupoissa, se on ollut mun pelastukseni! Eli vaikka periaatteessa tuossa yhdessä siiderissä joka ilta ei ole mitään pahaa, kannattaa olla hereillä asian kanssa, ettei määrät kasva!