Eräällä fooromilla nähtyä: KASVISSYÖJÄVAUVA!!
Anteeksi nyt vaan, helvetin LUOMUHÖRHÖT: millä ilveellä perustelette sen, ettei lapsenne saa lihaa? Millä oikeudella päätätte kasvavan lapsen puolesta ettei hän saa syödä lihaa? Eikö tämä pitäisi olla lapsen oma päätös sitten kun asiasta itse tajuaa? Ihan hirvittävää, että on lapsia, jotka joutuvat syömään pahaa kasvisruokaa vain siksi, että äiti ja /tai isi ovat luomupellejä. Säälittää todella. Ja millaisia puutoksia kasvava lapsi siitä saakaan, jos venhemmat ovat huonosti perehtyneitä asiaan! Olen ehdottomasti sitä mieltä että lastensuojelun PITÄÄ PUUTTUA tällaisissa tapauksissa.
Kommentit (40)
se nyt kai on ihan sama syönkö mä sen soijan vai syökö pekoni ensin soijan ja sitten sinä soijaa syöneen pekonin. tarkistappas mitä ne tuotantoeläimet syövät.
Terveitä ja hyvinvoivia vauvoja ovat, neuvolan ja ravitsemusterapeutin puolesta asia on ihan ok. Maitotuotteiden ja kananmunan antamista kyllä suosittelevat.
En kyllä ymmärrä tuommosta. Kyllä ihmisen pitää saada lihaa, niinhän elämän kiertokulku vain menee :/
Säälittää tuon vauvan puolesta. Eihän se kehity kunnolla jos ei saa maitoa eikä muuta kuin porkkana ym mössöjä :(
Lihansyönti ei ole ihmiselle välttämätöntä, ei edes vauvalle... Länsimaista hapatusta vaan.
vaan SEKASYÖJÄ eli söi, mitä oli tarjolla. Kasvisruokailu on nykyajan hömpötyksiä, kun on varaa valita syötävänsä.
Jouduin hakemaan neuvolasta lausunnon siitä että sekaruoka parasta parivuotiaalle. Aina kun lapsi oli isällään, lapsi tuli takas mahavaivaisena (ripulit valu puntista illalla) jne. Olivat soijaa antaneet tämän uuden luomuhörhö-tyttöystävänsä kanssa tottumattomaan (ja herkkään) mahaan. Yrittivät juottaa soijamaitoo, kauramaitoo, riisimaitoo jne..
Kun exällä ja tällä luomuhörhö-sosiopaatilla meni poikki, oli exä mennyt ensimmäisenä kebabille. Että näin...
Kyllä ne kerkii sitten aikoinaan itse valitsemaan toisin jos tahtovat mutta se ei mun mielestä ole vanhempien päätettävissä.
eli juuri tätä tarkoitan: mielestäni vanhempien jotka itse ovat klasvissyöjiä, pitää totuttaa lapsi myöskin lihaan, ja odottaa, kunnes lapsi tekee ITSE valintansa kun tulee sopivaan ikään. Minusta on kertakaikkiaan väärin tehdä tuollainen päätös lapsen puolesta. Piste.
ap
Ja millä oikeudella sinä päätät, että lapsesi syö lihaa? Eikö lapsen pidä itse saada päättää haluaako hän syödä lihaa vai ei?
t:8
Vierailija:
eli juuri tätä tarkoitan: mielestäni vanhempien jotka itse ovat klasvissyöjiä, pitää totuttaa lapsi myöskin lihaan, ja odottaa, kunnes lapsi tekee ITSE valintansa kun tulee sopivaan ikään. Minusta on kertakaikkiaan väärin tehdä tuollainen päätös lapsen puolesta. Piste.ap
SIKSI MIELESTÄNI LAPSEN PITÄÄ SAADA SEKÄ LIHA-ETTÄ KASVISRUOKAA JOTTA VOI ITSE PÄÄTTÄÄ HALUAAKO RYHTYÄ KASVISSYÖJÄKSI VAI EI!
tAIDAT OLLA VÄHÄN TYHMÄ, ARVOISA NRO 15.
ap
Monipuolista ruokavaliota, joka turvaa lapsen normaalin kasvun ja kehityksen, ei voi verrata uskonnonopetukseen.
muistutan vain siitä, että KAIKKI vanhemmat valitsevat lapsensa ravinnon. Lihansyönti on vanhempien valinta iavan kuten on lihan väliin jättäminenkin. Ei siis jotain, mikä täytyy lapsen saad itse päättää isompana. Vanhemmat vastaavat siit, mitä lapsi syö, mihin uskontokuntaan kuuluu ja niin edelleen. Ei ainoastaan toisin toimiminen ole " oma valinta" vaan ihan yhtä lailla valitaan se kaikkein yleisin käyttäytymismalli. Silloin ollaan jo todella pitkällä yksinkertaisuuden puolella kun ihmiset eivät enää hahmota omaa vapaata tahtoaan ja sitä että VALITSEVAT esimerkiksi lihansyönnin. Ei ole normaalia ja oikeaa tapaa, on vain valintoja :)
tasa-arvoa myös lapsille, ihmiset.
ap
tAIDAT OLLA VÄHÄN TYHMÄ, ARVOISA NRO 15.
ap
[/quote]
Ainakaan meidän lähi ala-asteella ei ole erikseen kasvisruokaa, olis varmasti lapsi tosi nälissään jos vaan salaattia ja näkkileipää söisi ja mahdollisesti ronkkisi jotain perunan tms palasia keitosta esim. 6 tunnin koulupäivän aikana. Lapsi nyt 4:llä.
koulut ovat velvoitettuja järjestämään kasvisvaihtoehdon eli kasvissyöjänkään ei tarvitse jäädä nälkäiseksi :)
hyväkseen kasviproteiineja, eli alle 3-vuotiaan tulisi aina saada lihaa. Tämän jälkeen ei ole välttämätöntä, mutta edelleen suositeltavaa.
Mua kanssa vituttaa ihmiset, jotka päättävät lastensa puolesta suosituksia vastoin syöttää vege-puppua!
Eräänkin ystäväni lapsi kakkaa jopa 18(!) kertaa päivässä, 3-vee., ja on siis vegaani. On allerginen, mutta kuulemma ei soijalle... Äiti imettää lasta edelleen, eli siitä varmaan saa ravinteita, mutta tosi pienikokoinen lapsi on. Olen sanonut asiasta monta kertaa, mutta hän ei ota kuuleviin korviinsa... Musta on lapsen pahoinpitelyä!
Ja lisään vielä, että olen itse ollut 14 vuotta vegetaristi, eli itse aatetta vastaan ei todellakaan ole mitään.
syön lihaa. Nuo vegaani niittinokka/rastatukat on juuri niitä hyvinvointiyhteiskunnan pilalle hemmottelemia jotka eivät ole nähneet elämän kierokulkua ja eläinten kasvatusta ruuaksi vaan pitävät tuotantoeläimiäkin lemmikkeinä, inhimillistävät ne ja vaativat niille ihmisoikeuksia.
Kuitenkin tehomaatalous tuottaa kasvissyöjillekin halpoja hedelmiä ja soijaa ym. jotka rahdataan toiselta puolelta maapalloa saastuttaen . Vaahtoaisivat vasta sitten kun tuottavat itse oman kasvisruokansa omavaraistaloudessa!