Ärsyttääkö muita mamma-nimitys??
Itse en tykkää yhtään, jos minua joku sanoo mammaksi. Olen lapselleni äiti, en mamma.
Nykyisin joka paikassa puhutaan mammoista, taitaa olla oikein trendisana. Tyyliin " tämä mamma lähtee nyt.." tms., puhutaan mammajumpasta ym.
Kerran ostin lapselleni aurinkorasvaa ja myyjä kysyi, tuleeko mammalle kans? ARGH!!!
Onko kellään muilla samanlaisia tuntemuksia?!
Kommentit (7)
Koska se on jokapäiväistä! Asumme norjassa ja täällä olen mamma ja mieheni on lapsillemme pappa ;)
Tosin en tiedä miten se on suomessa yleistynyt..?
Koska en ole sellainen " tanttamamma" mitä yleensä mammat ovat.
Olen erilainen nuori äiti ja mammaksi mua tuppaa monet muutkin sanomaan :) Ikää 19 ja suoraan sanottuna, jos joku mut tuolla jossain näkisi ilman lasta, ei voisi ikinä arvata että olen äiti.
Ja tissittely on ihan hirvee sana! Eikö voi puhua imettämisestä???
Minä olen äiti, vaimo, nainen - en mikään mamma, yök!
Mulla ei myöskään ole tissejä, vaan rinnat. En ymmärrä, miksi ihmiset opettavat jo pieniäkin lapsia käyttämään tissisamaa! Super-yök! Eikö sitten samalla voitaisiin tyttölapselle todeta, että pestäänpä pillu ja pojalta kulli....
Ja parinkymmenen vuoden päästä lapsenlapset eivät saa sanoa teitä mummoksi koska olette niin nuori ettekä mikään mummo! Meilläkin toinen mummo vaatii itseään sanottavan mummiksi... hihhih.
Minä olen äiti, vaimo, emäntä, mamma, nainen ja joskus tyttökin!
mammatapaamiset ja mammavaatteet, voi yöks!!! Mamma on just sellainen virttynyt, ylipainoinen, meikitön kotiäiti... jollainen kyllä peilissä kummittelee täälläkin =:-0
Sanoinkin yhdelle työkaverilleni joka kehui " meidän mamman" laittamia lihapullia; Ai, isoäitisi on käymässä, vai?