Emme tule toimeen, minä työmarkkinatuella ja mies matalapalkkaisena
Kommentit (64)
tilanteessa enemmän. Ala jolta olen valmistunut ei ole töitä..(AMK).
ap
lyötyä on helppo lyödä..olen siihen ihan helppo kohde. En muuten arvosta itseäni yhtään, olen täysi nolla.
tai uuden ammatin(varmennin työllistävän) opiskelu?
voimia!
työmarkkinatukilappu annetaan, jos on pilvin pimein niitä työpaikkoja??? Miettikää vähäsen, eikö keinot silloin ole aika vähissä?
Omia mokiasi tuo kaikki on, mutta pitääkö mokaamista jatkaa niissä mokissa rypemällä. Anna lapset pois. jos olet noin keskenkasvuinen!
todella huonoon jamaan, ei akuuttia apua tule, vaan on lähdettävä ojanpohjalta nousuun.
Näin se menee: kahden ihmisen palkkatulot eivät riitä elämiseen, luottotiedot menee-> et saa asuntoa, et luottoa, voi olla ettet saada edes sen takia töitä. Talo menee, mielenterveysvaikeudet ym. tässä vaiheessa sinua sitten aletaan auttamaan, kun jos tahtoa ja halua olisi yhteiskunnalta voisi ennaltaehkäisevillä menetelmilläkin auttaa jo ajoissa.
Suomessa kyykytetään köyhiä ja mitä huonommin menee sitä enemmän kyykytetään. Syrjäydyt, masennut ja sillä aikaa ne joilla menee hyvin kasaavat muhkeaan pataansa vielä enemmän kaikkea kivaa.
Olet vain tämän yhteiskunnan uhri. Tässä yhteiskunnassa arvostetaan vain niitä "tuottavia" yksilöitä. Joka eniten tuottaa, se eniten arvostusta saa.... Mutta sepä ei pidä paikkaansa. Olen itsekin "köyhä" kuin kirkonrotta ja yh-äiti. Mutta meilläpä on rikasta tämä elämä muuten :) Yksi suurimmista rikkauden aiheista on se, kun erityislapseni on alkanut vihdoin oppia puhumaan... vuosikausien puheterapian jälkeen :)
Nyt teet laskelman tosiaan, että olisiko teillä mahdollista muuttaa halvempaan asuntoon tai tinkiä jostain muusta?
voimia sinulle!
Sitten mietit konkreettisia asioita joilla voisitte helpottaa arkeanne. Olette varmaankin minimoineet menonne: lopettaneet lehtitilaukset, turhat jäsenyydet, kaupasta tarjouskamaa ja ne -50% lihat jne. Onko tiedän mahdollsita hakea toimeentulotukea, asumistukea. Täällä on ollut ajoittain hyviä ketjuja kuinka säästää lue ne läpi. Aloituksesi perusteella ei juuri muita neuvoja osaa antaa.
hän auttaa minua usein mahdollisuuksien mukaan. Olen täällä nyt "koiravahtina" ja samalla pääsen nettiin.
Ja 8, tunnen vihasi, ole huoleti. Kumpa voisin tavata sinut kasvotusten.
ap
ei mitään hyvää seuraa tuollaisesta tekstistä pahoitat vaan toisen mielen. Älä viitisi.
nro 9
Miksei ap itse tee mitään (ole tehnyt mitään)?? Ja nyt vaan paijataan tolloa päähän.
8
tekstilläsi saattaa olla pahoja seuraamuksia.
Varo mitä kirjoitat!
Mukuloita munattomalle miehelle ja opiskellut tuloksetta.
Nyt voisi sitten alkaa tehdä jotain aikuistakin.
8
Meillä on ollut ihan sama tilanne, itse asiassa ulosotossa on vieläkin kasapäin laskuja maksamatta ja luottotiedot on menneet, mutta sille ei nyt vain voi mitään.
Meidän tilannetta helpotti se, että saatiin paljon halvempi vuokra-asunto, pikkuhiljaa tässä mennään ylöspäin, tärkeintä on saada nämä välttämättömät laskut maksettua (vuokra, sähkö, vakuutukset, netti, päivähoitomaksut) ja tinkiä muusta kulutuksesta. Meillä syödään halpaa ruokaa ja vaatteet ostetaan enimmäkseen kirpputoreilta.
samaa voisi kysyä teiltä. Saatteko jotain pervoa tyydytystä lohduttelemalla jotakuta yksinkertaista siksi, että vihdoin löysitte jonkun, jolla on elämä vielä enemmän hukassa kuin itsellänne?
Mitenköhän tuo sitten auttaa ap:ta? Vai onko tarkoitus auttaakin teitä ap:n kustannuksella? Ei kovin kaunista käytöstä.
Ei ap:lla ongelma ole luottotiedot tai niiden puute, vaan avuttomuus ja tyhmyys.
Olette varmasti karsineet perheenne menot minimiin. Onko sinulla mahdollisuutta miehesi vuorotyön puitteissa tehdä esim. sunnuntaisin työtä? Kaupassa, kioskissa, ym. Pyhäpäivästä saisi tuplapalkan.
Oletteko puhuneet asiasta rehellisesti ympärillä oleville ihmisille? Moni ystävä ja sukulainen voi tuoda apua perheellenne, antamalla vaatteita lapsille jotkä jäänet omille pieniksi, ostamalla joulu ym. lahjoiksi tarpeeseen tulevaa tavaraa (lahjakortti ruokakauppaan, kodinkone, lapsille vaatteita). Avoimuus auttaa jo paljon!
Ruokajakelu, sieltä saa tukea. Seurakuntien diakonit myöntävät rahalahjoituksia esim. laskuihin tai ruokaan. Ottakaa yhteys!
Voimia teille! *halaus*
Tykkäätkö kaikenlaisista oudoista seksileikeistä...?
hädin tuskin saamme asumiseen liittyvät maksut maksettua. Kaikki yöt menee murhetiessa miten jaksaa huomenna taas
Olen töissä työmarkkinatuella, mies tehtaassa..
Kamppaillaan siitä, ettei luottotiedot menisi ja samalla maine, kunnia. MIstä voimia jaksamiseen?
Lapsetkin kärsii tästä rahapulasta.