Emme tule toimeen, minä työmarkkinatuella ja mies matalapalkkaisena
Kommentit (64)
Ja toiseksi.
Etsikää asunto, johon on varaa.
Mille alalle olet opiskellut, itse olen viestintäalalla ja täällä sivummalla töitä ei yksinkertaisesti löydy. Muitakin vastaavia aloja on. Ei kai ole muuta keinoa, kuin lähteä uudelleen opiskelemaan jotain, mistä saa heti töitä, vaikka oppisopimuksella.
Karsikaa kaikki laskut minimiin, vain pakollista ostetaan ja sitäkin puolet ensin suunnitellusta. Sopikaa laskujen maksuun jotain erityisjärjestelyjä, jotta saatte ne jotenkin maksettua.
Ilmaisia harrastuksia: kirjasto, ilmaiskonsertit, seurakunnan jutut, ulkoilu.
Edullista ruokaa: puurot ja kotimaiset kasvikset kunniaan. Leipoen säästää. Ruoanlaitto ja leipominenkin ovat mukavia harrastuksia.
Älkää antako periksi. Suu säkkiä myöten. Joka tilistä pikkuisen säästöön. JA NOKKA PYSTYYN.
millon ne kotimaiset kasvikset on sun mielestä edullisia?????
Niin mistä rahat riittämään, siinä saa senttiä venyttää ihan toden teolla. Meillä sama tilanne kuin teillä, siinä oppii säästämään kaikessa ja vain ja ainoastaan kaikessa. Ruokamenot lasketaan tarkkaan, ei mitään ylimääräistä ja halpaa pitää olla. (kiitos S-ryhmän -50% tuotteiden) Vaatteisiin satsataan ettei tarvii heti uusia olla ostamassa, kirpparit kunniaan. Autokin meillä on, kulutus että tarviiko todella ajaa ja voidaanko liikkua jalkaisin. Se on oma rumbansa mutta kun sen kaiken osaa pyöritellä niin kyllä pärjää... nyt molemmat jäähä työttömäksi, kun määrä-aikanen loppuu. Töitä ehtimään vaan... sekin oma juttunsa. Niille jotka sanoo no mikäs siinä eti töitä, nyt tehtaat jne.. ainakin savon alueella lomauttaa paljon ihmisiä, ei ole töitä joka orrella enään. Voimia sinulle! Kyllä se jossain vaiheessa aurinko paistaa teillekkin.
Ap on holtiton ja avuton, ei tuollaiseen jamaan muuten joudu.