Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme tule toimeen, minä työmarkkinatuella ja mies matalapalkkaisena

Vierailija
19.10.2008 |

Oletteko vuokralla vai omistusasunto?VOIMIA!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asumismenoiksi käy vain lainan korot, ei lyhennys.

Vierailija
42/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sossun tuet lakkautetaan. t. työtön perheellinen sossunelätti, joka koko ajan hakee töitä. Ainoa ehto on että työpätkä kestää vähintään 2vk ja palkan saan heti käteen+ palkkatodistuksen jonka kela vaatii

Vaan paskaako näitä orjuuttajayrittäjiä työläisten asiat kiinnostaa, kunhan oma mersu tulee maksettua. Vittu boikotoin kaikkia kauppoja joista en ole töitä saanut ja levitän mustaa listaa työttömien yhditykselläkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa! Oikeasti tällä hetkellä yhteiskuntamme hyötyy eniten niistä ihmisistä, jotka jaksavat synnyttää ja kasvattaa lapsia tähän yhteiskuntaan. Syntyvyys on tällä hetkellä aivan liian pientä ja siksi yhteiskunnan tulisi tukea sitä kaikilla mahdollisilla keinoilla, myös taloudellisesti.

Muuten käy niin, että kun olemme itse vanhoja, meillä ei ole hoitajia ollenkaan saati eläkkeenmaksajia.

Vierailija
44/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lienee kirjoittajan koulutustaso ja asuinkunta?

Veikkaanpa että apukoulu ja/tai Takahikiä.

Vierailija
45/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri päinvastoin.

Yhteiskunnan tulee kannustaa ihmisiä työntekoon ja hankkimaan elantonsa sillätavoin. Palkitaan siis niitä, jotka elävät ansiotulollaan, kuka ansaitsee enemmän kuka vähemmän mutta kuitenkin.

Eli tuet pois ensinnä vähävaraisilta, kunhan ei valikoi hommiaan niin kylä työtä löytyy. esim siivoojana (väheksymättä mitenkään ammattikoulutuksen saaneita laitoshuoltajia yms.

Alkaa kummasti työ kuin työ kelpaamaan kun sossun ja työmarkkinatuen rahahana menee kiinni.

Vaan ei taida tältä Suomenmaalta löytyä rohkeita päättäjiä laittaamaan tätä asiaa eteenpäin :-(

Muuta amerikkaan, siellä on juuri kuvailemasi järjestelmä. Olematon sosiaaliturva ja työtätekevä kurja köyhälistö!

Vierailija
46/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa n 2300e/kk (brutto,tietenkin),itse saan äippärahaa+sisarkorotusta yht 450e/kk ja vuokramme on 580e/kk (sis vesi),sen lisäksi maksamme miehen ulosottovelkaa 170e/kk,muita velkoja meillä ei ole...

Me emme käsittääkseni ole sosiaaliluukku-kelpoisia? Joten kuinka vähän se ap:n mies siellä tehtaassa oikein tienaa???

Vierailija
47/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hädin tuskin saamme asumiseen liittyvät maksut maksettua. Kaikki yöt menee murhetiessa miten jaksaa huomenna taas

Olen töissä työmarkkinatuella, mies tehtaassa..

Kamppaillaan siitä, ettei luottotiedot menisi ja samalla maine, kunnia. MIstä voimia jaksamiseen?

Lapsetkin kärsii tästä rahapulasta.

Suurimmat menoerät ovat yleensä auto, asunto ja ruoka. Onko niistä mahdollisuus tinkiä? Jos talous on kuralla, se vaatii usein rajujakin toimenpiteitä, kuten omasta asunnosta tai autosta luopumista. Entä jos menisit töihin, vaikka vähän ns. ei niin hyvään hommaan?

Vierailija
48/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tuollaisia neuvoja - sinultahan menisi lokoisan elämän maksajat, jos me työssäkäyvät oikeasti häivyttäisiin täältä teitä elättämästä!

Vierailija
49/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tuollaisia neuvoja - sinultahan menisi lokoisan elämän maksajat, jos me työssäkäyvät oikeasti häivyttäisiin täältä teitä elättämästä!

Olen itse työssäkäyvä, mutten halua katsella kaupungilla kulkiessani pahvilaatikossa asuvia kerjäläisiä. Mielummin maksan pienehköstä palkastani paljon veroa kuin ottaisin amerikan mallin Suomeen.

Vierailija
50/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samankaltainen tilanne vielä 2 vuotta sitten. Mies teki PITKIÄ päiviä, asuinkulut olivat korkemmat kuin mihin meillä oli varaa ja itse olin äippälomalla.

Itkin,masennuin ja lihoin,riitelimme rahasta ja laskumme tulivat jatkuvasti maksettua vasta huomautusten jälkeen ja pari laskua oli mennyt jo perintään.

Kunnes tajusin,että meidän on vain itse muutettava tottumuksiamme ja elämäämme,koska emme todellakaan pärjänneet tuolla tavoin.

Me löysimme työpaikat molemmille toiselta paikkakunnalta. Myimme asuntomme pk-seudulla ja muutimme tänne (aluksi sanoin perähikiälle,mutta tosiasiassa täällä on todella mukavaa asua ja isompaan kaupunkiin vain 40min matka). Vaihdoimme automme halvempaan ja asumme kunnan vuokra-rivarissa.

Olemme todella paljon onnellisempia.

Otimme myös yhteyttä kunnan velkaneuvojaan ja olemme saaneet hyvää apua sieltä ja hän auttaa meitä selvittämään isoimpia velkaongelmiamme.

Sosiaalitukia emme tarvitse,eikä sydän enää hakkaa kun postia menen hakemaan (ennen pelkäsin sitä aivan hurjasti... kertoo paljon...)

Ja kaikki laskumme ja menomme ovat ennalta tiedettäviä.

Vierailija
51/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä maksat siis pieniä veroja. Minä maksan isoja, enkä halua sponsoroida tolloja.

Jos täältä jonkun pitää lähteä, niin sitten luuserien.

Vierailija
52/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta useimmiten autoa tarvitaan, että pääsee töihin.

Meillä molemmat käy töissä ja kaksi autoa on pakko olla jotta sinne töihin pääsee.

Joten useinkaan auton myynti ei auta.

Ja paljon on myös perheitä jotka autotta pärjäisi ja voisi käyttää julkisia.

Minusta oli mukavaa että kaikki jotka pääsevät julkisilla töihin myös käyttäisivät niitä silloin myös me jotka emme pääse julkisilla ehkä joskus niillä pääsisimme. Mitä enemmän käyttäjiä niin sitä enemmän julkistaliikennettä on.

Vierailija
53/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa egoaan haukkumalla niitä kenellä menee huonommin. Hoh hoh hoijakkaa...kai siitäkin jotain saa. Itse en usko, että näillä ns. parempiosaisilla on asiat elämässään hyvin, miksi muuten jaksaisi olla täällä haukkumassa??

TULOEROT voi olla huomattavat, joten turha vertailla. Ei asuntoa ja paikkakuntaa muuteta hetkessä, siinä ajassa kerkee jo laskunippu kummasti kasvaa. Ja aika ihme, että kaikki täällä olettaa, että siivoojan hommia riittää tai että kaikki pääsee tai soveltuu siivoojaksi. Siivojan työ saattaa olla vain osa-aikaista.

Kyllä työläisille pitäisi maksaa kunnon palkka, niin menis jokainen ihan varmasti töihin,mutta onko jokaiselle töitä haluavalle se työpaikka olemassa? Mitä kertoo työttömyystilastot?

Vierailija
54/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden makaamisesta 10 000 euroa, niin kyllä se kismittää, vaikka kaikki kuinka olisi hyvin.

Vierailija
55/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä siis 2 lasta ja velan maksu vissiin saatu sovittua jotenkin noin pieneen erään? Paljonko mies saa käteen rahaa ja paljonko velkaa ulosotossa?

Vierailija
56/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun tässäkin ketjussa on luottotietonsa ym. menettäneitä, jotka suhtautuvat asiaan "ei voi mitään". Siis nämähän ovat aika pitkälti valintakysymyksiä, ulosottojen kanssa voi neuvotella jne.

Vierailija
57/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettona jää 1600e. On 2 lasta ja minä tosiaan äippälomalla.

En ole ihan sata varma paljonko meillä on vielä jäljellä ulosotossa,aikalailla kuitenkin. Tuo summa on se minkä velkaneuvoja laski meidän pystyvän maksamaan suojaosuuksien jne jälkeen... ja sanoi tuostakin,että on vähän enemmän kuin mitä ihan pienimmillään voisi olla?

Mutta 3 vuotta olemme maksaneet jo aiemmin hieman suurempaa summaa,tätä summaa nyt vuoden alusta.

Olinkohan 53 tai 56 tmv...

Vierailija
58/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä korkeasti kouluettujen paikkoja kaikille riitä...

tilanteessa enemmän. Ala jolta olen valmistunut ei ole töitä..(AMK).

ap

lyötyä on helppo lyödä..olen siihen ihan helppo kohde. En muuten arvosta itseäni yhtään, olen täysi nolla.

Vierailija
59/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin et ulosottoon pitäis mennä yli 300e.

Vierailija
60/64 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihmisen elämään mahtuu niin hyviä kuin huonojakin jaksoja. Mieti mitä voit tehdä tilanteenne parantamiseksi (mitä tahansa työtä/uuden alan opiskelu/muutto toiselle paikkakunnalle työn/opiskelun perässä), huomaat, että tuskin olette missään umpikujassa. Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän