Emme tule toimeen, minä työmarkkinatuella ja mies matalapalkkaisena
Kommentit (64)
niin joutaakin elämään köyhyydessä. Hakekaa kaikki teille kuuluvat sosiaalietuudet tai mene vaikka puhelinmyyjäksi jos työttömyyttäsi häpeät. Puhelinmyyjänä tosin olet köyhempi kuin työttömänä.
Paras ratkaisu nostaa elintasoaan on erota köyhästä miehestä ja antaa yhteiskunnan elättää, niin minäkin teen.
Ap:llä on kunnon koulutus, alalta, missä ei ole työvoimapulaa. Paikkakunnan vaihdos voisi tuoda työtilaisuuksia tai sitten yrität vaihtaa alaa. Voimia teille, ette todella ole mitään luusereita!
Paras ratkaisu nostaa elintasoaan on erota köyhästä miehestä ja antaa yhteiskunnan elättää, niin minäkin teen.
ja itse elät sitten yhteiskunnan tuilla.
Hohhoijaa... olisikohan parempi pitää sitten pää kiinni, kun et tiedä yrittämisestä ja työnteosta mitään.
ahdingossa sinnittelevät viimeiseen saakka, sillä kyllä lähiympäristön tapa reagoida on juuri tuollainen kuten numero 8:lla, joka pitää itseään järjen jättiläisenä. En vain ymmärrä, miksi numero 8 pitää täällä yrittää hyödyntää viisauttaa ja mitä hänen kaltaisella viisaudella loppujen lopuksi saavutetaan?
Kanssasi on eri mieltä useampi - tietenkin!
8
tehdä lapset sitten kun on työpaikka. Jos ei välttämättä äidilla, joka voi hoitaa lapsia kotona, mutta miehellä sitten riittää n 2000e kuussa.
Mutta pienellä rahallakin pärjää (kokemusta on) kun jättää turhat hankinnat pois ja ne tarpeelliset hankkii vaikkapa kirpparilta, ostaa edullista ruokaa (jättää kaljat ja tupakat pois), omaa tietokonetta ei välttämättä tarvi , turhat puhelut pois jne jne.
koska perheessä tuntu olevan sen verran tuloja.
Vai oletko ap koittanut hakea vai saatteko jo kyseistä tukea?
Älä välitä noista haukkujista. Moni kuvittelee pärjäävänsä, mutta tositilanteessa moni olisi paljonkin lannistuneempi kuin sinä. Koska heillä on suuri ego ja oman haavoittuvuuden tajuaminen veisi elämältä pohjan täysin.
Tulevaisuudessa sinulla on työpaikka ja tulonne nousevat. Nyt vain kirjaat menonne ylös ja lasket siitä olisiko jossain joku kohta, josta voisi nipistää.
sen mukaan oikeutettuja toimeentulotukeen :) Ihan mukava summa! Nyt helpottaa, laitan laskelmat ja hakemuksen heti huomenna sossuun.
ap
Eihän sitä voi koko elämäänsä odottaa jotain vakityötä ja sitten vasta tehdä lapsia.
tehdä lapset sitten kun on työpaikka. .
ap:n perhe on varmaankin maksanut veroja aikanaan oman toimeentulotukensa verran
sen mukaan oikeutettuja toimeentulotukeen :) Ihan mukava summa! Nyt helpottaa, laitan laskelmat ja hakemuksen heti huomenna sossuun.
ap
Mutta minkä verran tulonne sitten mutuen ovat kuussa? olen useasti miettinyt, kun ihmiset puhuvat etteivät tule toimeen kun mies pienipalkkainen. Mä itse olen minimiäippärahalla, miehen käteen jäävät tulot ovat kuussa 1500-1600e. Minimiäippärahan lisäksi saan hoitolisää 120e/kk. Käteens aan siis kuussa n. 400e, eli tulomme ovat n. 2000e, hieman alle. Meillä on viisi lasta ja omakotitalo jonka lainaa maksamme , samoin on autolaina emmekä elä ahdingossa. Emme ole toimeentulotukea hakeneet, vaikka eräs tuttava sanoi, että saisimme sen meidän tuloilla. Me pärjäämme näin.
Siksi ihmettelen, kuinka ihmeen paljon peienmmät tulot esim. ap:n peheellä on, ettei ole varaa elää?
sitten kun asunnon myynnistä saadut rahat on käytetty elämiseen. Ei yhteiskunnan tarvitse sentään kenenkään asuntolainoja maksella.
miksi ap:n tapaiset idiootit suututtaa. He kun käyvät suoraan taskuillamme!
Hei ap!
Oletko hakenut muita kuin oman alan töitä? Kyllä varmasti jotain työtä löytyy. Itsekin valmistuin tämän vuoden puolella amk:sta, enkä löytänyt oman alan töitä, vaikka sinnikkäästi hain. Työttömänä en kuitenkaan halunnut olla (ei varmasti kukaan halua), joten hain ihan kaupan kassalle töihin ja siinä nyt olen. Olen tyytyväinen siitä, että saan edes jotain työtä tehdä. Mieheni tienaa n. 2100 €/kk ja meillä on yksi lapsi, ja ihan hyvin pärjäillään näin.
ärsyttää todella paljon tällaiset ihmiset, jotka jo ennakolta suunnittelevat elävänsä yhteiskunnan tuilla. Eli tyyliin jos ei työtä, hankitaan lapsi, kyllä se yhteiskunta elättää.
Helvetin loiset!
Normaali ihminen yrtittää hankkia toimeentulonsa työllä, pätkätyöllä tai sitten vakinaisemmalla ja elää ja pärjätä ansaitsemallaan rahalla.
Jos lapsilisät, hoitotuet, kaikki lapsiin höösättävät valtion ja kuntien varat jätettäisiin pois jäisi rahaa (verovaroja)enemmän järjestää sellaiset kunnalliset asiat kuntoon, jotka hyödyttävät KAIKKIA kansalaisia, esim terveydenhuolto, liikuntamahdollisuudet (vaikapa kunnan kustantama ratsastuskoulu meille täti-ikäisillekin!! :-) )
Minun mielestäni kotihoidontuella + lapsilisillä + elatustuella yms elävä perhe on yhtä suuri ellei suurempi yhteiskunnan loiseliö ja hyväksikäyttäjä kuin rapapultsari, joka sossusta saamansa rahat käyttää omaan "virkistykseensä" eli kaataa lisää viinaa kurkustaan alas
Myös hyvätuloiset saavat saman lapsilisän ja kotihoidontuen. Olemme siis kaikki "loiseliöitä ja hyväksikäyttäjiä". Toki ne kaikki voitaisiin lakkauttaa, mutta olisiko se sittenkään niin järkevää? Syntyvyys on jo nyt Suomessa liian pieni. Kyllähän sekin kaikkia hyödyttää, että meitä suomalaisia on myös jatkossa.
Työttömänä käsittääkseni ei ole pakko lyhentää velkaansa. Mitä jos yrittäisitte tehdä sopimuksen, että maksatte vain korkoja kunnes saat töitä.
Jos omistus asunto, niin pistäkää myyntiin ja muuttakaa halvempaan. Eräs ystäväni asuu miehensä ja kahden lapsen kanssa yksiössä, ihan rahan säästö syistä. Ihan hyvin onnistuu. Se on vain järjestely kysymys. Jos teillä on auto, niin luopukaa siitä tai muuttakaa paikkaan missä pärjäätte ilman autoa.
tehkää jotain sen eteen, että rahat riittää laskuihin ja ette näkisi nälkää.
No paraskin olen neuvomaan, kun itse olen työttömänä myös ja kaiken huipuksi karensissa. 2 lapsen yksinhuoltaja vielä. Lapsilisillä tässä eletään ja säätöillä, jotka loppuu pian. Kunhan saan karenssi päätöksen haen asumistukea ja sossusta, jos jotain saisi. Itsellänikin on asuntolainaa, jota lyhennän joka kuukausi.
mutta hyvätuloiset maksavat itse lapsilisänsä ja kotihoidontukensa tuloillaan.
mutta juuri päinvastoin.
Yhteiskunnan tulee kannustaa ihmisiä työntekoon ja hankkimaan elantonsa sillätavoin. Palkitaan siis niitä, jotka elävät ansiotulollaan, kuka ansaitsee enemmän kuka vähemmän mutta kuitenkin.
Eli tuet pois ensinnä vähävaraisilta, kunhan ei valikoi hommiaan niin kylä työtä löytyy. esim siivoojana (väheksymättä mitenkään ammattikoulutuksen saaneita laitoshuoltajia yms.
Alkaa kummasti työ kuin työ kelpaamaan kun sossun ja työmarkkinatuen rahahana menee kiinni.
Vaan ei taida tältä Suomenmaalta löytyä rohkeita päättäjiä laittaamaan tätä asiaa eteenpäin :-(
Ja minähän vastasin jo, että nämä päänsilittäjä-pelleilijät ovat oikeasti pervoja. Saavat sairasta nautintoa toisen tyhmyydestä.
8