Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin nimen selville tilinumeron perusteella?

Vierailija
21.08.2007 |

Epäilen tulleeni huijatuksi ja tarvitsisin tietää kenen tilille oikein olen maksanut.

Verkkopankistahan sen tilinomistajan saisi jos olisi oma tili/verkkopankki myös Osuuspankissa. Mutta kun ei ole niin en keksi keinoa. Olisiko vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sit sama tai eri pankki

Vierailija
2/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet ehkä maksanut väärälle tilille/ihmiselle, kyllä pankin tädit näkevät kenelle olet maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyl mulla näkyy aina tiliotteessa (nordea) kenen tililtä/tilille raha mennyt

oli sit sama tai eri pankki

Vierailija
4/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinkohan kakkonen

Vierailija
5/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitiliotteessakin näkyy vain se itse kirjoittama nimi ellei ole kyseessä saman pankin asiakas tai ko. yritys on tehnyt pankin kanssa sopimuksen tiliohjauksesta. Silloinhan verkkopankissa lukee usein, että tämän tilinumeron omistaa tämä yritys.

Jos epäilet tulleesi huijatuksi, niin toki voit pankkiin olla yhteydessä, mutta epäilen että eivät mitään sulle kerro. Jos kyseessä on yritys, niin selvittäisin ensin että onko sellaista yritystä kaupparekisterissä.

Mutta jos epäilet huijausta, niin viisain teko on rikosilmoitus. Silloin poliisi voi alkaa selvitellä asiaa. Jos käy niin, että ihan oikea tili ja nimi eikä mitään huijausta ole tapahtunut, niin rikosilmoitus vaan raukeaa.

Vierailija
6/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada myyjän puhelinnumeroa soittaakseni ja selvitelläkseni asiaa, mutta olen alkanut epäillä ettei nimikään ole oikea. Ainoa taatusti aito tieto on tilinumero, mutta eivät he pankista suostu tilin omistajaa kertomaan. Mikä on sinänsä hölmöä koska jos minulla olisi itselläni osuuspankin tili niin saisin nimen selville verkkopankista.

Odottelen nyt sitten vielä voimattomana että myyjä vastaisi sähköposteihini, mutta jos ei niin sitten teen rikosilmoituksen. Ilmeisesti myyjälle vaan pitää antaa monta viikko aikaa reagoida ennen kuin ilmoituksen voi tehdä.

Vierailija
7/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmääkö nimi.

Vierailija
8/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään väestörekisteritiedoista ei löydy kyseisen nimistä ihmistä hänen antamastaan osoitteesta.

ap

Vierailija
9/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 1 sentti. Hän sitten voi kertoa kenelle raha meni.