Koliikki & Mikä on paras röyhtäytystapa ja syöttöasento?
Meillä on 3-viikkoinen vauveli, joka on rintamaidolla. Paino on noussut 800g syntymästä, eli ihan ok. Syötön aikana suolisto kurisee kovasti, ilmaa menee mukana vaikka imuote on oikea ja syöttöasento olisi " yläviisto" . Välillä tyttö huutaa kovasti, eikä röyhtäytys tahdo joskus onnistua ollenkaan, vaikka kaikkia asentoja olen varmaan koittanut. Cuplatonta annan monta kertaa päivässä (tietääkö joku, paljonko sitä saa päivässä antaa, ohjeessa ei sanota tarkasti?). Yllättäen paras röyhtäytysasento toistaiseksi on ollut se, että vauva on rintakehääni vasten kyljittäin pystyasennossa. Olkapäällä ollessa saattaa vain huutaa.
Koliikkioireilta vähän vaikuttaa, ja olen siksi aloittanut itse vauvahieronnan. Pari kertaa meni joten kuten ja hieronnan jälkeen vauva rauhoittui, mutta kolmannella kerralla vauva ei suostunut koko hierontaan, eikä edes syömään, kun lopetin parin " liikkeen" jälkeen. Vain kapalointi rauhoitti ja sai nukkumaan. En ole mielestäni hermostunut, siihen vauvelin ei pitäsi reagoida, ja kyseessä on 3. lapsemme.
Onko hyviä vinkkejä vastaavaa kokeneilta?