G: raskauden kesto uudelleen synnyttäjällä
Galluppia useamman lapsen synnyttäneille. Jos ensimmäinen on mennyt yli viikoille, niin menee toinenkin? Onko raskauden kesto yksillöllistä ja synnyttäjä kohtaista.. Miten teillä on mennyt, millä viikoilla esikoinen on syntynyt ja monennella seuraava(t)?
Kommentit (40)
1. rv 40+4
2. 40+4
3. 40+4
4. 42 käynnistetty
5. 41+6
6. 40+1 käynnistetty (kohtukuolema)
1. rv 40+3
2. rv 39+2 (syntyi etuajassa, kun mulla oli kontrolli edellisenä päivänä, niin luulen, että ronski sisätutkimus käynnisti sen).
ensimmäinen syntyi rv.40+2
toinen rv.40+4
kolmas rv.40+5
joten jospa tuleva nelonen meneekin sitten jo rv.41 =)
Esikoinen 39+3
Toinen 38+6
Molemmat synnytykset käynnistyivät suppareilla, kestot oli 6h ja 7h.
1. 40+5
2. 40+3
3. 40+2
4. 38+1
Mut tuossa neljännessä meni jotain "pieleen". KOska muuten synnytys käynnisty, kuten aikaisemmatki. Suppareita tuli säännöllisesti puolen tunnin välein, kunnes kun ne oli kestänyt pari tuntia, supparit muuttu epässäännöllisiski. Taukoa oli välillä puoli tuntia, välillä 5 minuuttia.
LÄhdettin sairaalaan tarkistuttamaaan tilanne (kun matkaakin on 100km), suppareita ei näkynyt käyris ollenkaan (!!!!), mutta tunsin ne silti.
Kätilö ehdotti, että tarkistetaan kohdunsuu, ennen kuin lähdemme kotiin :) ja se olikin auki 8cm, siirryttiin saliin, kalvot puhkastiin, ja mun piti ponnistaa vauva heti maailmaan.(mikä oli karseeta, ilman työnnätystä), koska vauva oli kakannut lapsiveteen.
Eli jotain meni hetkellisesti mönkään, enkä tiedä mikä tuon synnytyksen käynnisti noin aikaisin, kun muut ovat menneet yli.
Ennustan, että tuleva tapaus syntyy laskettuna päivänä :)
se ei anna kestosta todellista tietoa, mutta seuraavat kaksi lasta syntyivät sitten spontaanisti rv 40+3 ja rv 40+5 eli aika lähelle osui raskauksien kestot. Supistuksilla käynnistyivät nuo spontaanit synnytykset edellisen päivän puolella (eli 40+2 ja 40+4 alkoivat supistukset).
Esikoistyttö rv 40+2
Poika rv 33+1
Eli yllättäen poika syntyi rytinällä jo noilla viikoilla..olin tuudittautunut siihen että varmaan menee samoille viikoille kuin esikoinenkin..
meillä esikoinen syntyi rv 41+3 ja tää toinen on tulossa vissiin joskus..nyt menossa 41+3..eikä mitään tietoakaan että tulis ulos taitaa mennä käynnistykseen=)
Esikoinen: 41+2 (käynnistys rask.myrkytyksen vuoksi, kohdunsuu oli 4 cm auki)
Keskimmäinen: 38+6
Kuopus: 39+6
Neljäs: saa nähdä :-)
eli kampaajat oli varattu lasketun ajan tienoille jne., mutta toinen päättikin syntyä 39+0, eka 41+4. Molemmat olivat reilun 4 kg:n jässiköitä ja 53 senttisiä eli ihan hyvin jouti kuopuskin ulos tulla jo viikkoa ennen la:ta.
Esikoinen rv 38+4 (" lähti" itsekseen, mutta silloin sanoivat, että alkuraskauden munasarjatulehdus todennäköisesti aikaisti)
Kakkonen rv 40+0 (paikat valmiina jo viikolta 36, mut lääkärin " ronkinnasta" syntyi poika 3,5 h myöhemmin)
Kolmonen rv 40+3 (taas kaikki valmista hyvissä ajoin, mutta lääkärin antamasta lähtöavituksesta eli kohdunsuun " pyöräyttämisestä" homma liikkeelle)
Epäilisin, että hienoista taipumusta on mennä yli.
-omppuli-
1. lapsi syntyi 38+6, kesto 9,5h.
2. lapsi syntyi 39+3, kesto 3h.
Kolmas vatsassa rv20+6, nopeaa ja vähän ennenaikaista synnytystä toivon :)
Mulla eka 40+4
toka 38+4
kolmas 41+2
ja neljäs 38+5 (käynnistetty hepatoosin vuoksi)
eli pikkasen ennen ja jälkeen LA:n on syntyneet mulla.
Saas nähä et mites tää viides tulee =)
38+5
36+6 (tämä meinasi tulla jo vähän ennen, mutta saatiin pidettyä sisälle tähän asti)
37+2
39+1 (tämä alkoi 38+6, pitkä synnytys väärän tarjonnan takia)
Ei käynnistyksiä.
Ensimmäinen: rv.40+4
Toinen: rv.42+1
Eka: 41+3
toka: 41+0
Molemmat käynnistyivät spontaanisti 41+0, eka synnytys vaan pitkä...
Eka raskaus 38+6 - käynnistysyritys lääkkeillä epäkypsästä tilanteesta (vauva voi huonosti) ja hätäsektio
Toka raskaus 41+1 - ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä, täyspitkä kiinteä kohdunkaula, lapsiveden vähyyden takia lääkkeellinen kypsyttely 2vrk ja siitä sitten alkanut synnytys, jota vauhditettiin kalvojen puhkaisulla (ja koko ajan sektiovalmius)
Mielenkiinnolla odotan, miten menee kolmas raskaus...
Ensimmäinen rv39+2
Toinen rv37+6
Kolmas rv37+0
Neljäs on vielä masussa, mutta veikkaan että syntyy ennen laskettua-aikaa tämäkin ;)
-Allu ja Pupu rv29+