Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon sikiön koko voi heittää ohjearvoista alkuraskaudessa?

14.05.2009 |

Hei vaan,

olen ymmärtänyt että sikiön kehitys alkuraskaudessa menee aika varmasti ohjearvojen mukaan, onko näin?

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja viikkoja pitäisi olla kuukautisten mukaan laskettuna 7+2 (28 kiertopäivän mukaan, mutta minulla kierto on vaihdellut 29-35 pv, eli ehkäpä totuudenmukaisemmat rv:t olisivat jotain 6+... Testi oli positiivinen jo ennen vappua) Lääkärin mukaan kohdun ja pienen pienen sikiön koko vastasi viikkoa 5. Uusi ultra noin parin viikon päästä mutta mutta... Takana on jo kolme keskenmenoa ja alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, etten tule koskaan näkemään pienen sydämensykettä ultrassa, saatikka sitä omaa nyyttiä syliin...

Eli voiko tästä vielä pieni selviytyä, vai onko syytä valmistautua taas suureen suruun?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sikiö on vielä tosi pieni ja silloin pienikin heitto mitassa on suhteellisesti suuri. Se pieni heitto tulee aika helposti. Lääkäri ultrasi varmaan alakautta? Onko sulla itsellä yhtään kuvaa? Jos on niin tarkistapa siitä kuvan sivusta ne palkit. Siinä reunassa on siis palkkirivistö kirkkaan valkoisesta mustaan. Onhan siellä se valkoinenkin palkki. Minua on joskus ultrattu niin, että puoleen väliin oli vain mustaa. Ei ole kontrasti tuolloin ihan kohdillaan ja voi tulos hyvinkin heittää. Siksi toisekseen normaaliksi myönnetty 'virhe' eli mittavirhe + sikiön kokojen ero on 5 päivää. Siksi niitä laskettuja aikoja ei muutella tuota pienemmissä heitoissa. En siis todellakaan lupaa mitään, mutta älä nyt vielä sure. Odota se kaksi viikkoa, sitten olet viisaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla