Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö vauvan vaatteet erillään muusta pyykistä?

20.08.2007 |

Mihin ikään saakka? Laitatteko huuhteluainetta?

Kommentit (32)

1/32 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pesty aina kaikki vauvan vaatteet muun pyykin mukana huuhteluaineen kanssa. Kenelläkään neljästä lapsesta ei ainakaan vielä ole todettu allergioita, joten ei ole tarvinnut kiinnittää huomiota esim. hajusteettomiin/allergiaystävällisiin tuotteisiin. Tosin taidan olla sen verran pihiäkin sorttia, että laimennan huuhteluaineenkin 1:2 ja käytän sitä ' normaalin' määrän, pesuainettakin vain puolet ja puhdasta on tullut.

Mutta kukin tyylillään. :)

Vierailija
2/32 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestään kaikki samassa koneessa, mies ei käytä huuhteluainetta ja minä laitan joskus hajusteetonta. Omalla kohdalla voin todeta että säästää aikaa, luontoa ja hermoja... Kun tulee koneellinen tavaraa niin sinne vain pyörimään, ripustellaan kun jaksetaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla " vasta" yksi vauva kohta 4 kk ja pesen vauvan pyykin muiden mukana; käytän nestemäistä " herkän" ihon pesuainetta, mutta miedosti hajustettua huuhteluainetta, koska tykkään pyykin tuoksusta;=) Ongelmia ei ole ollut.

-mooli

Vierailija
4/32 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monasti vauvan pyykki kyllä täyttää koneen yksinkin. mikäli koneessa on tilaa, sinne tulee kenen tahansa pyykkiä samalla. ja huuhteluainetta en ole ikinä ennenkään käyttänyt, eikä ole tullut ostettua nytkään kun on vauva. sairaalasta saatiin näytepurkki jotain huuhteluainetta. sen lykkäsin kerran koneeseen, mutten huomannu pyykissä mitään eroa normaaliin verrattuna.

Vierailija
5/32 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ovat kakka/pissavaippojen kanssa samassa koneessa, huuhteluaineena etikka.

Vierailija
6/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi vaatteet jotka pestävä 40 asteessa, pesen meidän vaatteiden kanssa.

Lapsen vaatteet pesen siksi erilleen, koska niistäkin täyttyy kone, ja ne pesen 60 asteessa, kun taas meidän aikuisten vaatteet pestään 40 asteessa.

Aiemmin käytin mitä sattuu pesuaineita, nyt olen siirtynyt käyttämään herkkäihoisille tarkoitettuja, koska iho- ongelmia ilmennyt sekä minulla, että lapsella.

Huuhteluainetta en käytä kuin joskus harvoin. Nytkään ei edes ole.

Vierailija
7/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen erikseen,koska pojalla allergioita niin pakko on pestä.Aiempien lasten vaatteet oon vauvasta asti pessy muitten pyykkien mukana=)

Vierailija
8/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siitä syystä, että tykkään pestä omia vaatteita noilla hajustetuilla pesuaineilla ja jotenkin musta tuntuu, että miehen hikisukat jakalsarit ei ihan kunnolla peseydy noilla sensitive-jauheilla. Kyllä varmaan oikeasti peseytyisi, tämä on enemmän omaa " vainoharhaisuutta" :-)

Toisekseen, vauvapyykin pesen 60 asteessa ja aikuisten vaatteista monet 40 asteessa.

Ja meillä kyllä vauvanpyykki täyttää koneen yleensä yksinäänkin, vaikka on 7kg kone ja poika ei pahemmin puklaile/vaipat vuoda. Jotain vauvan tummimpia joskus pesen oman pyykin joukossa (kun niitä on niin vähän). Silloin laitan sensitive-pesuainetta.

Vaikkein muuten mikään turhan tarkka ookaan, niin pyykkäys on se, missä mä olen tiukkis. Kuinka moni muuten silittää sukkia ja alusvaatteita lukuunottamatta oikeastaan kaiken?

Kesis

Vierailija
9/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mooli

Vierailija
10/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pojan vaatteet vieläkin erikseen, vaikka hänellä onkin ikää jo reilu 2 v. Tapa on vain jäänyt päälle...

Pesen LV:llä 60 asteessa. Aiemmin samassa koneessa olivat myös vaipat, mutta ei enää, kun poika on oppinut pois vaipoista. Pitänee siirtyä laittamaan perheen pyykit samaan, kun koneen täyttyminen kestää nyt aiempaa kauemmin...

Vierailija
11/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa pessyt lasten vaatteita erikseen, sillä kummallakaan heistä ei ole iho-ongelmia. Pesen usein myös tummat 60 asteessa (paitsi jos on herkästi värjääviä vaatteita).

Meillä on käytössä vähähajusteisia, mutta muuten ihan tavallisia pesujauheita ja huuhteluaineita, sillä en voi sietää voimakkaita hajuja vaatteissa, yöks! :-P Kirppariltakin jos erehtyy ostamaan niillä pestyjä vaatteita niin menee ainakin 3 pesua ennen kuin haju lähtee. Osasta oma ihoni myös alkaa kutisemaan.

Vierailija
12/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt niin voi sanoa - vauvan vaatteet pestään meillä 60 asteessa vaippojen, pyyhkeiden ja liinavaatteiden kanssa. Eli tuo pesuaste on se, mitä tuijotan. Eipä meillä miehen kanssa juuri ole omia vaatteita, jotka pestäisiin 60 asteessa. Ja typyn harvat 40 asteiset vaatteet pestään samassa meidän omien vaatteiden kanssa.

Vierailija
13/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli huuhteluainetta en käytä, mutten kyllä käytä muutenkaan pyykissä. :)

Vierailija
14/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen toistaiseksi pessyt vauvan vaateet erillään jo ihan sen takia että omat vaatteemme ovat pääsääntöisesti mustia/muita helposti värjääviä. Harsot, vauvan pyyhkeet ja vaateet olen pistänyt samaan ja välillä joukkoon on mennyt myös liivin suojat tai jotain äidin valkoisia vaatteita, mutta pääsääntöisesti olen saanut vauvan pyykeistä sen yhden koneellisen. muun pyykin joukkoon voisin varmaan ihan hyvin laittaa sillä käytämme isän herkän ihon takia jo alleriaystävällisiä ja hajusteettomia pesuaineita ja huuhteluainetta. Vauvan pyykkiin en ole huuhteluainetta laittanut vaan olen kaikki vaatteet pyrkinyt silittämään.

Vierailija
15/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli täyttää lauantaina 6kk ja tähän asti tosiia pesty erillään.. Ja jatkan tapaa kyllä:)

Omissa ja miehen vaatteissa käytetään toisinaan " halppis-aineita" , mut vauvan pyykissä vain tarkoin valittuja pesuaineita..

Tosin olen aika monen asian suhteen melkeimpä neuroottisen tarkka..xD

Vierailija
16/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaine tosin sensitiveä ja huuhteluaine hajusteetonta, kaikessa pyykissä. Ei vauvan, vaan miehen takia :) Vauvalla iho tosi hyvässä kunnossa ollut aina.

Ja Kesis: mä en taas silitä mitään, heh! Vain juhliin mentäessä, jos pakko. Ja tietty verhot. Mutta en muuta... :) *laiskimus olen*

Vierailija
17/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki iloissa sekamelskassa. Huuhteluainettakin laitan, mutta pihinä annosteluohjetta vähemmän. Vaipat ainoastaan pesen hajusteettomalla pesuaineella ja siinä samassa kyllä pyörii usein muutakin 60-asteen pyykkiä.

Minä olen laiska silittämään ja silitän vain pakolliset.

Vierailija
18/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vauvanpyykin aina erillään muista. Neuvolassa näin kehoitettiin 1v. asti ja ohjetta noudatettu ;) Voisin varmaan pestä samassakin, mutta muut pyykit yleensä pesen 40 asteessa ja vauvan pyykit 60 asteessa, ja meillä vauvan pyykkiä tulee nopeasti se koneellinen :) Ja saa itselle käyttää sitten jotain hajustettua (ja halvempaa!) pyyykinpesuainetta!

Allergiaa perheessä on, joten otetaan varman päälle kaikki...

Vierailija
19/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun käyttämään omaankin pyykkiin hajusteettomia tuotteita sillä olen yliherkkä hajusteille. Vauvalla on oma pyykkikoppa ja vauvan pyykit pestään omina koneellisina. Ei tunnu mukavalta pestä esim. miehen hikisiä vaatteita tai työ (raksa) vaatteita samassa koneessa vauvan pyykin kanssa.

Vauvalla käytän huuhteluainetta vain harsoihin. Ja omassa pyykissa vain liinavaatteille. Yllättävän monet materiaalit eivät kestä huuhteluainetta. Yksi ihana " vauvaflanellista" tehty vaate meni pilalle huuhteluaineella. Muutaman pesun jälkeen vaate tuntui inhottavan limaiselta eikä sitä voinut enää käyttää.

Vierailija
20/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö lajittele vauvan vaatteita värin ja pesulämpötilan mukaan ollenkaan, jos vauvapyykki täyttää koneen?

Tuoksuttomilla pesuaineilla pesen kuten jo pitkään olen tehnyt, suosittelen sitä kaikille, vaikkei perheessä allergioita olisikaan! Muut ihmiset saattavat kärsiä kovastikin jos vaatteet haisevat voimakkaalle, esimerkiksi työpaikalla tai ruuhkabussissa. Minulle tekee todella tiukkaa käydä vessassakin sellaisessa paikassa, jossa samassa tilassa kuivuu hajustetulla aineella pestyä pyykkiä. Tai yökylässä jos ei ole omia lakanoita mukana... On huomaavaista myös kaikkia muita kohtaan välttää turhaa hajusteiden kanssa lotraamista.

Nykyajan pesukoneet pesevät kyllä varmasti puhtaaksi, vauvanvaatteiden erikseen peseminen on täysin turhaa.