***SISUNAISET, 4.12.06 ***
Kommentit (11)
Eilen tuli käytyä anoppilassa ja olikin aika turvonnut olo sen syömingin jälkeen. Siellä kun on aina kaikkea, paljon ja hyvää. Mutta sen näki sitten tänä aamuna vaa' allakin. Mutta pienestä pudotuksesta huolimatta sivukuva peilissä on huomattavasti ohentunut ja ympärysmitoista on lähtenyt 4-7 cm pois. Ja se pieneneminenhän tässä pääasia onkin. Sen lisäksi alkoi eilen illalla taas flunssa, kun ei oltu edellisestäkään oikein kunnolla eroon päästy. On tullut tuon juniorin kanssa valvottua muutama yö. Ja väsyneenä tarvitsisi niiiiiiiiiiin kovasti jotakin vahvistavaa (=epäterveellistä..). Mutta reippaasti olen ruokapäiväkirjaa täyttänyt, jospa sitten niistä voisi ottaa valmiita päivän malleja, kun on niin kiire, ettei ehdi niitä muuten miettiä.
Ed. vko:n paino 91,6
Tämän vko:n paino 91,5
Pudotusta -0,1
Kokonaispudotus -4,1
Ja kaikkein parasta: vaikka kokonaispudotus on vielä noin pieni, niin housut tippuu jo jalasta........
*Kitta75*
Mulla viikko sujui tosi mukavasti niin syömisten kuin liikkumisen puolestakin, sillä tuli käytyä lenkillä 3kertaa ja lisäksi kävin kerran vesijumpassa ja eilen haravoin hiki hatussa eli ihan mukavasti, mutta paino oli silti noussut :o( ja on nyt 78,7kg, joten nousua 200g..plääh!
Eipä auta kun jatkaa vaan..josko ois vaikka lihaksissa nestettä tms. ja ensi viikolla ois taasen tippunut ees hiukan ;o)!!
Miehellä taas iltavuoroviikko, joten liikuntaa ei tälle viikolle ole luvassa, mutta kivasti se paino tippui ed.viikollakin ilman liikuntaa eli toiveikkaana olen ;o)!!
Kaikille kovasti tsemppiä ja mukavaa viikkoa:o)!
köris
Jos sitä jo tämän viikon lopulla uskaltautuisi lenkillekin... nyt kaikki liikunta ollut jäissä, mitä nyt kämpän siivosin yhtenä päivänä... En millään jaksa olla niin vähillä ravinnoilla, että laihtuisin liikkumatta, joten oikeastaan kaksi viimeistä viikkoa on mennyt nollalinjalla kulutuksen suhteen - tai välillä hiukan ylikin :(
Tämän aamun paino siedettävä 84,9kg mutta pahoin pelkään, että ensi viikon tulos menee yli, jos tätä rataa jatkuu. Jospa sitä saisi kuntoiltua, siitä se sitten taas käynnityisi miunllakin tuo uuden tavoitteen jahtaaminen.
Uusi tavoite: 77 kg, Maaliskuu 2007, BMI: 28.6 --> 26.0
Emo
Niin siis tuo tulos taisi merkata sitä, että plussaa tuli 100g (jos oikein muistan) vai tuliko sitä jopa 200g...
No joka tapauksessa ensi viikkoon on tavoittena saada paino lähemmäs 84,5kg ellei jopa sen alle. No, katsotaan kuinka käy... äsken söin juuri pienen kakkupalasen ja illalla on tiedossa juhlaruokaa valkosuklaamoussen kera... mutta HUOMENNA kaikki on jo toisin. Ihan oikeesti ;-)
Emo
Se on sitten keskiviikko ja mulla punnituspäivä. Oon ottanut itseäni niskasta kiinni ja pysytellyt 1500-1700kcal syömisis päivittäin. Lisäks liikkunut väh. 4päivänä viikos puolen tunnin-tunnin ajan. Ja ta-daa
tuloksia syntyy, aamupaino vaakalla 69.7kg eli viikossa pudotusta taasen aikas mukavasti eli -700g !!
Jos vielä tuohon Jouluun mennes sais kilon nipistettyä, niin olisin oikein tyytyväinen, mullahan nimittäin tulee kuiteski taas Jouluna kaks kiloo takas, melki joka Joulu tullut. Mut Jouluna ei kaloreita lasketa vaan suklaata (ja muuta) syödään ihan surutta.
Eikä kyllä nauratakaan...
Menkkapöhö päällä ja vaikka tiedän, että turvotus on valtava, melkein itku tuli vaaálla. +1,0kg
Paino viime viikolla: 79,9kg
Paino nyt:80,9kg
Miten toi on NiiiN vaikea toi 80kg raja? Olin jo niin tyytyväinen alitettuani sen, mut ei. Pitihän se vielä tulla ylittämään.
Onks muilla välillä tämmöisiä pöhötysmenkkoja? Siis että turvoksissa on kuin pullataikina, mut juurikaan mitään ei tule ulospäin. Mulla aina välillä on. Toivottavasti turvotus laskee edes vähän lauantaihin mennessä, kun olis pikkujoulut. Enhän mä löydä edes silmiä meikattaviks tän turvotuksen alta. Ei kivaa...
Pikkuisen masentunut tai kettuuntunut
-Hätähousu-
ps.nyt kaikki turvotusta poistavat vinkit kehiin, pliiiis?!?
Niin, taas meinasi unohtua omat tietoni.
Niinhän minä tuossa pari viikkoa sitten taisin uhota,että rennosti mennään jouluun ja vuoden vaihteeseen asti ja pah.
Tajusin yhtäkkiä, ettei painoni ole muuttunut mihinkään sitten viime kesäkuun. Kesäkuussa painoin jo 78.2 ja edelleen paino on sama. Näköjään minun täytyy kirjata syömiseni ylös tai muuten ei homma suju.
Viime viikolla aloin ruokien kirjaamisen ja heti se näkyy. Maanantaina paino on 78.0 kg (miinusta siis 600 g). Sitä en tiedä mitä itsenäisyyspäivä toi tullessaan. Mutta onneksi maanantaihin on vielä aikaa. Meillä siis oli joululaatikot kinkkuineen eilen ruokana. Päätettiin, että laitetaan nyt ne jouluruoat, itse jouluna lähdetään taas sukuloimaan ja ei saa niitä omia pöperöitä pöytään.
Mutta näillä eväillä jatketaan. Pitääkin itseasiassa päivittää taas tämän päivän ja mielellään eilisenkin ruoat.
Mutta maanantaina jälleen (tai siis viimeistään silloin)
t. Minlee
Viime viikolla 82 kg nyt -----> 81,7 kg
Eli -300 g. Olen tyytyväinen, koska olimme sukuloimassa ja siellä tuli syötyä kaikkea hyvää ja automatkoilla pikaruokaa.
Nyt tulee kiire saavuttaa se 79 kg jouluksi. Taitaa olla mahdotonta, joten tavoitteeni on 21.12 painaa 79,9 kg eli n. -1 kg/ viikko. Tässä olisi 13 päivää aikaa... Mahtava tsemppi nyt päälle...Olisi ihana joululahja itselleni jos paino alkaisi seiskalla! Joulun ja loppuvuoden tavoite voisi olla, että paino ei saisi nousta yhtään. Sitten tammikuussa uusi tsemppi vaan päälle!
Katti
Mulla kans menkkapöhötys päällä joka kerta... Juothan paljon vettä. Sitten voisit harrastaa jotain kunnon aerooppista että hiki lentää. Juo vihreää teetä. Pidä vesimeloni päivä (jos sitä nyt saa edes) se poistaa takuulla nesteet. Sitten vanhan kansan turvotuspoistojuoma vinkki: osta nippu tuoretta persiljaa ja hauduta siitä vahvaa persiljateetä. Nautiskele iso kannu päivän aikana. Pahaa, mutta voit makeuttaa makeutusaineella tai sitruunalla. Voi juoda myös kylmänä tai haaleana.
Ja sitten vielä vältät suolan käyttöä!
Kyllä se siitä! Muista, että turvotus on ohimenevää...Ja ens menkkojen aikana unohdat koko puntarin, ettei mene mieli maahan!
Katti
Joo se kuulostaa vaikealta, mutta ei ole kuitenkaan. Itse olen soveltanut Barry Searsin Zone kirjan ohjeita (hyväkarppausta vissiin). Siis suurinpiirtein. Se on hyvin pitkälti tätä:
Lautasmalli: oman kämmenen kokoinen annos vähärasvaista proteiiniruokaa (liha, kana, kala, muna, raejuusto...)
Puolilautasta kasviksia, lämpimänä tai kylmänä, ja hyvin pieni annos perunaa, riisiä, pastaa. Ne voi jättää vaikka kokonaan pois jos kasvispuolella on juureksia ym. Sitten joka aterialla pieni määrä rasvaa, manteleita tms.
Syödään 5 pientä ateriaa päivässä. Ihan simppeliä! Välipaloilla vältellään myös sokereita ja hiilareita. Paljon proteiinia vaan; rahkaa, raikkaria, soijarouhetta ym. Hedelmiä kohtuudella. Jos syö leipää niin täysjyväleipää, samoin riisi ja pasta. Tummaa kaikki.
Minäkään en jaksa alkaa pikkutarkalle kuurille vaan soveltaen menen omalla tyylilläni. Jonkun asiaan perehtyneen karpin mielestä tuskin edes karppaan kunnolla (syön kyllä karkkipäivänä karkkia ja suklaata ja pipareita), mutta kimmokkeen olen saanut juuri karppaus sivuilta ja zone kirjasta. Atkinsonit ja South Beachit on mulle outoja.
Katti
[b]Katti ja Hätähousu:[/b]
Teillä käytetään jatkossa todellista laihtumisnopeuttanne.
[b]ht.78, JMaM ja Neiti1:[/b]
Teillä käytetään ennusteessa, että laihtuisitte 300 g/vko. Kunhan saadaan teillekin muutaman viikon tulokset(kunnon tuloksia) ja oma laihtumisnopeutenne alkaa olla noin 200 -300 g/vko, alan käyttämään todellista laihtumisnopeutta ennusteen laskennassa.
[b]¿Muut Sisunaiset¿:[/b]
Älkää ihmetelkö, vaikka tavoitteenne toteutumisennuste saattaa vaihdella parillakin kuukaudella viikoittain. Se johtuu siitä, että painonne ei ole muuttunut oletetulla tavalla. Eli pienikin notkahdus oletetusta ja tulos on aivan jotain muuta kuin ennen.
[size=1]
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite kg, Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg,
Vkoa edessä että tavoite toteutuu (Arvio tavoitteen saavuttamisesta), BMI muutos
[color=green][b] ht.78 [/b]♥[/color]
69.5 kg, 62.5 kg, 70.4 kg, -0.8 kg, -0.9 kg, 7.9 kg,
26 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 26.2 => 26.5
[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]
88 kg, 70 kg, 78.5 kg, -1.0 kg, 9.5 kg, 8.5 kg,
63 vkoa, ( Kesäkuu , 2008 ), BMI: 32.3 => 28.8
[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]
95.5 kg, 72 kg, 78.6 kg, -0.6 kg, 16.9 kg, 6.6 kg,
39 vkoa, ( Lokakuu , 2007 ), BMI: 30.1 => 24.8
[color=fuchsia][b] Sininen [/b]♥[/color]
101 kg, 75 kg, 79 kg, 0.0 kg, 22 kg, 4 kg,
17 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI: 34.9 => 27.3
[color=green][b] Katti26 [/b]♥[/color]
90.2 kg, 71 kg, 82 kg, -0.7 kg, 8.2 kg, 11 kg,
32 vkoa, ( Heinäkuu , 2007 ), BMI: 32.0 => 29.1
[color=fuchsia][b] Emonamoha [/b]♥[/color]
92.2 kg, 85 kg, 84.7 kg, -0.8 kg, 7.5 kg, -0.3 kg,
-1 vkoa, ( Marraskuu , 2006 ), TAVOITE SAAVUTETTU, ONNEA !!!
Uusi tavoite:
92.2 kg, 77 kg, 84.7 kg, -0.8 kg, 7.5 kg, 7.7 kg,
16 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI: 31.2 => 28.6
Emonamoha: Täällä tuo tavoitteesi (kuukausi ja vuosi) määräytyy sen mukaan, montako viikkoa sinulla oletettavasti kestää saavuttaa tavoitepainosi. Eli ne elävät ja muuttuvat aina viikottain.
[color=green][b] Kitta75 [/b]♥[/color]
95.6 kg, 89 kg, 91.6 kg, -1.2 kg, 4 kg, 2.6 kg,
8 vkoa, ( Tammikuu , 2007 ), BMI: 35.1 => 33.6
[color=fuchsia][b] Hätähousu [/b]♥[/color]
87 kg, 70 kg, 79.9 kg, -0.4 kg, 7.1 kg, 9.9 kg,
33 vkoa, ( Heinäkuu , 2007 ), BMI: 26.0 => 23.9
[color=green][b] Kaneli [/b]♥[/color]
79 kg, 69 kg, 75.6 kg, 0.0 kg, 3.4 kg, 6.6 kg,
21 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 28.7 => 27.4
[color=fuchsia][b] JMaM [/b]♥[/color]
66.8 kg, 62 kg, 66.8 kg, 0.0 kg, 0 kg, 4.8 kg,
16 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI: 24.5 => 24.5
[color=green][b] Neiti1 [/b]♥[/color]
94 kg, 85 kg, 92.8 kg, 0.0 kg, 1.2 kg, 7.8 kg,
26 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 32.9 => 32.5
[color=blue][/size][size=2]
Suurin pudotus viime kerrasta:
[b]
1. sija => Kitta75 : -1.2 kg
[/b]
Ajallisesti lähinnä omaa tavoitettaan (välitavoite tai lopullinen tavoite). Tässä yhteydessä ei ole huomioitu niitä, jotka eivät ole ilmoittaneet tuloksiaan vähään aikaan:
[b]
1. sija => Kitta : 8 vkoa
2. sija => Emonamoha : 16 vkoa
3. sija => Sininen : 17 vkoa
Tavoitteen saavuttaneet: Perenna (62 kg, -11 kg), MariLotta (53 kg, - 7 kg)
[/b][/size][size=1]
Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:
mukana: Emonamoha, ht.78, Hätähousu, JMaM, Kaneli, Katti26, Kitta75, Körömölli, Minlee, Neiti1, Sininen31
Laihduttajia: 11
Painomme oli alussa: 959 kg
Painamme nyt: 880 kg
Tavoitepainomme: 803 kg
Paino tippunut edelliskerrasta: -5.5 kg
Paino tippunut v. 2006: 51 kg
Kokonaispainonpudotus: 79 kg
Matkaa tavoitteeseen: 77 kg
[/color][/size]
- Minlee