Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri antaa poikansa lintsata koulusta.

Vierailija
20.08.2007 |

Ei muka saa sitä kouluun? Miten se voi olla mahdollista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- minulla on as-lapsi, jonka kohdalla hoitava ryhmä suositteli, että silloin kun koulu tuntuu ylivoimaiselta ja kaoottiselta, on parempi antaa lapsen pitää omaa lomaa kotona. Koulu on vain kärsimystä eikä siellä tuollaisessa tilanteessa opi mitään kuitenkaan. Älykäs lapsi ottaa kiinni kunhan itse rauhoittuu.

- minun annettin aikanaan yläasteella ja lukiossa lintsata niin paljon kuin lystäsin, ei se kiinnostanut opettajia eikä vanhempia. Keskiarvo kun oli joka tapaukseessa lähellä kymppiä.

Vierailija
2/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapselle ei pitäisi antaa lupaa lintsata, vaikka numerot olisivat hyviä. Koulu edellyttää läsnäoloa, ja niin pitäisi myös vanhempien.

Itse linstailin turhaan (lukiossa), numerot hyviä eikä kotona kaikkea edes tiedetty. Mutta omien lasteni kohdalla en katsoisi sitä löpi sormien. Ihmisen on hyvä oppia mahdollisimman aikaisin hoitamaan asiat kunnolla: olemaan paikalla kun pitää ja tekemällä opinnot opettajien ohjaamana ja läksytkin (ei vain pänttämäällä pikaisesti ennen koetta). Silloin jatko-opiskelujenkin kanssa on vähemmän ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla kyllä ole ollut jatko-opintojenkaan kanssa mitään ogelmia. Olen nyt FT parhaalla arvosanalla. Mutta tietysti pitää vähän katsoa tapauskohtaisesti, esim että MITÄ sitten se lapsi tekee jos se ei ole koulussa.

OMan lapseni kanssa luotan asiantuntijoihin.

Vierailija
4/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curlingia vai?

Vierailija
5/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan turhaa vaatia lasta pitkästymään koulussa jos siellä ei ole hänelle mitään opittavaa. Ja on ihan turhaa lähettää lapsi häiritsemään muiden opiskelua, jos omasta opiskelusta ei kuitenkaan voi tulla mitään. Kyse ei ole curlingista vaan järkevien valintojen teosta. Sekä omalla että lapseni kohdalla valinta on tehty opettajien kanssa kaikkien parhaaksi sillä perusteella, ettei Suomessa ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus.

Vierailija
6/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsen tukitoimenpiteestä nro 7- eli onko kyseessä kotiopetus?

Vierailija
7/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika nero sun lapsesi, jos " koulussa ei ole mitään opittavaa" . Toki joku oppii nopeammin ja saa odotella hitaampia, mutta jos muutkin sen kestävät, miksi ei sinun lapsesi? Ehkä hänelle tekisi hyvää opetella kärsivällisyyttä ja odottamaan.

Minkä ikäisestä puhut? Kyllä jo yläasteella " normaalin" lapsen pitäisi jaksaa istua hiljaa muita häiritsemättä, vaikka ei tunti kiinnostaisi.

Vierailija:

on ihan turhaa vaatia lasta pitkästymään koulussa jos siellä ei ole hänelle mitään opittavaa. Ja on ihan turhaa lähettää lapsi häiritsemään muiden opiskelua, jos omasta opiskelusta ei kuitenkaan voi tulla mitään. Kyse ei ole curlingista vaan järkevien valintojen teosta. Sekä omalla että lapseni kohdalla valinta on tehty opettajien kanssa kaikkien parhaaksi sillä perusteella, ettei Suomessa ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus.

Vierailija
8/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. on todella lahjakkaita lapsia, joille järjestetään kotiopetusta

T. nro 8

Vierailija
9/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan kunnollinen kansalainen olen ja tajuan että töissä on käytävä. Töissä käyminen on aivan eriasia kuin koulussa käyminen. En pidä lintsaamista pahana, kunhan se ei ole kohtuutonta.

Oma tyttäreni on vielä pieni joten en osaa vielä kommentoida miten tulen hänen lintsaamiseen suhtautumaan.

Vierailija
10/13 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi suorittaa koulun kotona, niin suorittakoon sitten.

Mutta älä tule aina välillä vinkumaan kouluopetusta.

Sinä et maksa niin paljon veroja, että saisit oman lapsesi koulutuksen maksettua. Et myöskään määrää kouluopetuksesta etkä sen sisällöistä.

Mutta oppivelvollisuuden voi suorittaa kotonakin. Silloin asian pitää olla kuitenkin selvä. Ei pidä tehdä niin, että välillä lapsi tulee kouluun ja taas välillä -kun koulussa on tylsää- lapsi jää kotiin.

Vierailija
11/13 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella siis, ala-asteella ei tullut edes mieleen, ja jos tulikin niin en olisi uskaltanut.

Mutta ei mun äiti tai isä olisi koskaan antanut mun jäädä kotiin makoilemaan, kyllä mä olisin joutunut kouluun lähtemään. Mun mielestä on vastuutonta opettaa ja antaa lupa lintsata koulusta.

Omien lapsisen en anna jäädä kotiin nukkumaan, jos on koulupäivä.

Vierailija
12/13 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en häirinnyt tunneilla ketään mutta ei siellä kyllä mitään opittavaakaan ollut. Olimn tuolloin yläasteella ja lukiossa (ja yliopistossa, mutta siellä ei ollut läsnäolopakkoa muutenkaan). Siinä suhteessa olen ylimielinen, mutta ihan syystä.

Oma lapseni taas häiritsee, koska häiriintyy itse. hänelle ylimääräisen " henkisen sairasloman" antaminen ei ole ylimielisyyttä vaan nöyryyttä. Hän on ala-asteikäinen. Hänelle kärsivällisyyden opetteleminen epäilemättä on tarpeen, mutta ei ole oikein tehdä sitä muiden lukkatovereiden oppimisen kustannuksella.

Vierailija:

On aika nero sun lapsesi, jos " koulussa ei ole mitään opittavaa" . Toki joku oppii nopeammin ja saa odotella hitaampia, mutta jos muutkin sen kestävät, miksi ei sinun lapsesi? Ehkä hänelle tekisi hyvää opetella kärsivällisyyttä ja odottamaan.

Minkä ikäisestä puhut? Kyllä jo yläasteella " normaalin" lapsen pitäisi jaksaa istua hiljaa muita häiritsemättä, vaikka ei tunti kiinnostaisi.

Vierailija:

Vierailija
13/13 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on tietysti yksilöllistä, miksi, koska ja onko se hyväksi ! mielestäni muutama päivä vuodessa " kotilomaa" ei ole pahitteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän