MIKÄ ihmisiä oikein vaivaa, kun he ampuvat toisiaan? Miksi, MIKSI niin tapahtuu vähän väliä?
Kommentit (10)
Mielestäni yhteiskunnalla on vaikutusta. Vaaditaan kaikkialla koko ajan enemmän ja enemmän, enemmän kuin rahkeet riittävät, kaikki eivät sitä kestä. Pieni vaikutus tälläkin palstalla joihinkin äiteihin.. Jotkut ovat oikeasti epävarmoja, ja ottavat täälläkin monet kommentit itseensä..tuntevat itsensä huonoksi äidiksi syystä jos toisesta..
Luulen että velkaa, pettämistä, mustasukkaisuutta, mielenterveysongelmia jne...listalta puuttuu vielä työttömyys, mutta sitähän ei tällä perheellä ollut.
Ei kai ihan joka asiaan tartte hakea syytä yhteiskunnasta. Ottamatta kantaa tähän Oulun tapaukseen miehet tekee tämmösiä tekoja usein ihan vanhanaikaisen mustasukkaisuuden takia. Jos vaimo aikoo lähteä, pidetään huoli, ettei perkele lähde!
Vaikeita asioita ei osata käsitellä ja täällä on olemassa väkivallan kulttuuri. Juuri perheissä.
Perheet vai pitäiskö sanoa - parisuhteet - voivat tässä maassa huonosti. 70-luvun avainlaulalapset ovat nähneet tarpeeksti rikkonaisia ihmissuhteita ja siksi oman henkensä uhallakin pitävät kiinni omasta "pari"suhteestaan. Kunnes - saavat tarpeekseen, useimmiten nainen. Mies ei sitä hyväksy, koska onhana hän "suuri" alfauros, jonka silmille ei nainen hypi - ei ainakaan suomalaisnainen...
Ehkä vika on se, että me suomalaiset naiset ollaan liian vahvoja näille - suomalaisille miehille. He eivät enää löydä paikkaansa tai tiedä sitä. Nainen, tai ainakin minä tiedän mitä EN halua, vähän on hakusessa mitä haluan...
Nyt täytyy lopettaa, toi kp kuulostaa siltä, että tulee tänne...Mutta, ehkä vaikenta on osata lopettaa ihmissuhde, kun tähän sotkuun kuuluu myös lapsiakin - niin ettei kukaan loukkaannu tai menetä henkeään. Jotain on tosi pahasti vialla tämän maan ihmisissä, etenkin miehissä, niiden itsetunnoissa. Kaikki tuntuu olevan menetetty, mitä tulee miehiin.
ja tunne Jumalan hyvää tahtoa ja tarkoitusta elämässään.
Ihminen ilman tarkoitusta ei ole mitään.
Koko ajan saamme maksaa tästä ateismin ja jumalattomuuden myrkkykylvöstä, joka on saanut jatkua maassamme liian pitkään.
Vain Jumala antaa elämälle mielen ja tarkoituksen ja tiedän sen, koska olen nähnyt sen millaista on elää ilman Jumalaa.
Kaikkialla ahdistutaan, ja yhteiskunta päättää asioista. On työttömyyttä, leikataan palveluja yms... Tottahan toki yksilö tekee päätöksen siihen, mutta jokin ajaa hänet siihen päätökseen.
Liian kunnianhimotonta tyytyä valmiisiin ratkaisuihin ja uskoa sokeasti johonkin, mitä ei edes näe. Minä haluan löytää oman polkuni, oman jumalani jos sellaista on.
Jumala on, mutta hän ei sekaannu ihmisten elämään ja valintoihin, koska Hän on antanut ihmisille Vapaan Tahdon. Aika monesti on mielessäni herännyt kysymys, mihin asti se ihmisen vapaa tahto on, jonka Jumala ihmisille sallii. Mihin asti se riittää ja milloin Jumalan tahto alkaa? Perstuntumani mukaan - ei Jumala jaksa välittää meistä ihmisistä - ollaan sössitty jo niin h...vetin monta kertaa. Kunhan kun räpelletään täällä aikamme, kunnes osataan tuhota koko ihmiskunta ja Jumala voi aloittaa alusta puhtaalta pöydältä - viisaampana. Minä uskon vilpittömästi Häneen, mutta en ole sokea kenellekään - en Jumalalle en Jeesukselle enkä itselleni. Ihailen kyllä Jumalan huumorintajua, kun keksi meidä ihmiset tähän maailmaan ja Jeesuksen rakkautta meitä ihmisiä kohtaan.
käsiaseita voi ostaa kuka nuija tahansa.