Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatteko pitää ulko-oven auki päivisin? Ja jos ette ole edes itse kotona?

Vierailija
20.08.2007 |

Kummastuttaa ystävä, joka pitää näin kesäaikaan oven auki aina päivisin; käy suihkussa ym. ja ovi on vaan auki. Asutaan Kuopiossa taajamassa rivitaloissa enkä itse vaan uskaltaisi, tiedä kuka hörhö saattaisi tulla sisälle. Ja ystäväni jättää ulko-oven auki jopa silloin kuin lähtee käyttämään koiran ulkona eikä ketään jää kotiin!

Olenko minä vain vainoharhainen kun pelkään, että joku narkkari vaikka tulisi sisään, jos ovi on auki? Tarvitseeko tällaisessa paikassa kuin Kuopio edes pelätä, että joku tulisi sisälle keskellä kirkasta päivää ilman lupaa ja esim. ryöstäisi kodin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekä etu- että takaovi ovat lukitsematta. Olen viettänyt lapsuuteni maalla missä pelkkä luuta oven päällä riitti ilmoittamaan ettei olla kotona. Siksi varmaan en osaa vieläkään pelätä ei-toivottuja vierailijoita.

Vierailija
22/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos olen yksin kotona lasten kanssa, siis mies on jossain muualla, lukitsen yöksi.

Jos mennään kävelylle tai muuten oleillaan suht lähellä, ovet on auki, kauppareissun ajaksi lukitaan.

Vuoden aikana kutsumattomia on käynyt pihalla kahdesti, toiset jehovia, toiset väärään pihaan eksyneitä (naapurin vieraita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi laitan lukkoon ja jos kotoota poistutaan niin sitten on lukossa. Autojen ovet meillä on yötkin auki, jos omassa pihassa on.

Vierailija
24/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta naapurin lapsi tulee aina sisälle ilman lupaa . Nyt laitettu lukkoon kun alkaa jo väsyttämään tapaus

Vierailija
25/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa asutaan rauhallisella rivari- ja omakotialueella. Aamulla avaan ovet lukosta kun haen lehden. Laitan lukkoon vain jos lähdetään kauemmas ja ollaan poissa reilun tunnin. Ovet on auki jos käydään leikkipuistossa tuossa vieressä tai heitetään pieni vauvannukutuslenkki. Ei pelota huumehörhöt, ei asu täällä päin.

Vierailija
26/26 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pihan puolen ovi (pääsisäänkäynti). Kiinni laitetaan yöksi ja lukkoonkin yleensä, samoin kun lähdetään kauppaan tms., mutta naapurissa voidaan kyllä piipahtaa niin, ettei ovea edes suljeta.

Tampereen seudulla, väljässä maalaismaisemassa asutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi