Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko törkeä? " nolottaa"

Vierailija
20.08.2007 |

Talossamme asuu perhe jonka äiti on hiukan äkkipikainen luonteeltaan. Suutuksissaan hän heittää roskiin mitä ihmeellisempiä asioita. Yhden kerran hän heitti hyvän virvelin..koska päätti vähän " siivota" , no nappasin sen talteen pojalle mökkivaraksi.

Nyt aamulla kuitenkin katsoin roskiin ja näin " kulta-aika lapsuuden kirjan" banaaninkuorien ja pakastevihannepussin seassa. He eivät tosissaan kierrätä. No utelias kun olen (törkeä minä) katsoin onko täytetty ja olihan se. Se oli kuitenkin hänen miehensä oma, miehen äiti 60-luvulla huolella täyttänyt kaikki kohdat.. Kamalasti valokuvia ja kaikkea.. otin sen talteen.

En todellakaan itse tee sillä mitään, mutta perhessä on neljä lasta ja he varmaan haluaisivat joskus lukea isänsä lapsuusmuistoja?

Jospa postittaisin salaa joskus perheen lapsille nimettömänä? Vai pitäiskö vaan heittää takasin roskiin?

Säälitti niin kovasti kun mitä järkeä neljääkymmentä vuotta säilyttää kirjaa ja sitten viskata roskiin??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisit antaa sille. Jotain riitaa tietty niillä vanhemmilla, ja äiti kostaa. Mutta on aika törkeää heittää tollanen roskiin, koska sitä ei voi millään rahalla korvata/saada uutta. Säilytä, mutta älä anna sitä takaisin sille äidille.

Vierailija
22/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lentää taas sinne roskiin, niin anna olla. Ja yritä olla katsomatta sinne lootaan, kun viet omia roskiasi.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lähetät sen tälle isän äidille jos vaan osoitteen saat joskus hommattua.

Vierailija
24/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittää outoa tilannetta... Mäkään en rupeis säilömään kirjaa vuosiksi itselläni, sekin ois aika outoa. Viet sen reilusti naapuriin, kun mies on palannut.

Vierailija
25/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla oikein perinteinen juoruämmä, kun kerran noin hyvin tunnut naapurien asiat " tietävän" . *puistatus*

Vierailija
26/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se reilusti takaisin (mutta odota että isä tulee matkaltaan kotiin). Voisitko valehdella että se oli roskiskatoksen lattialla, josta olit sen huomannut tms.?

Vierailija
27/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää jättää sinne ettei sinun yksityisyytesi rajoja rikota? Entäs työtodistukset? Lasten koulutodistukset? Missäs se raja sit menee?

Vierailija
28/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä palauttaisin kirjan suoraan isälle, ja kysyisin josko vahingossa päätynyt roskiin (" nimen huomasin, en muuten selannut" :) ).

Vierailija
29/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ihmisen vauvakirja joka sisältää hänen äitinsä rakkaudella täyttämiä tekstejä, kuvia ja muistoja on oikeasti arvokas ja rakas. Jos joku heittää tarkoituksenmukaisesti tuollaisen roskiin on varmasti halunnut loukata tai vihaa sitä ihmistä niin paljon. Se ei kuitenkaan oikeuta mielestäni tekemään tuollaista tekoa viemällä vauvakirjaa roskikseen. Jos kirja olisi tuhottu, revitty, sotkittu ja sitten jätetty roskikseen ymmärtäisin kyllä. Mutta jos se on siellä ihan sellaisenaan ehjänä on syytä kyllä se talteen ottaa ja luovuttaa suoraan omistajalleen.

Ap teki mielestäni oikein.

Vierailija
30/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa että joku tekee noin, jotenki tuntuu että ap sepittänyt koko jutuna. Oikeesti, ottaako joku ROSKIKSESTA jotain naapurin heittämää kamaa ja vielä suunnittelee palauttavan sen??

Oikeesti , ei kaikki halua kerätä sitä roinaa ja tavaraa kotiinsa.

Meillä esim. miehen äiti on kerännyt pari pahvilaatikollista kaikkee " muistoja" . Mies on ihan kypsyny kaikkee ylimääräseen ja heittää yleensä meneen.

Ties vaikka tässäkin tapauksessa naisella on ihan lupa heittää tota roskaa meneen.

Kai te ny ymmärrätte ettei kaikki etes halua säilyttää jotain muistoja. Tai kerätä vaa varastoo tavaraa. Ku sitä tavaraa tahtoo isossa perheessä muutenki kerääntyy.

Ei ole ap sun aisia hoitaa mitä naapurit heittää roskiin ja mitä ei. Jos haluat pitää naapurin miehestä muistoja kotonasi niin tee se mut älä ihmeessä mene palauttamaan sitä sinne naapuriin.

Jos minun ovelle tulisit niin saisit kävellä takaisin sinne roskis pisteeseen!

Huvisa kullakin. Voisit oikeesti hankkii vaikka itelle jotain muutakin harrastusta.;)

Vai mitä?

Vierailija
31/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säilytän tätä nyt täällä kotona ja aion säilyttää jonkun vuoden. Tilaa kirjahyllyssä riittää sen verran. On kyllä takana piilossa..

Toimitan sen myöhemmin nimettömänä perheen tyttärelle.

En kehtaa naamasta naamaan viedä, enkä sillä lailla sekaantua. Mulle n ihan se ja sama mitä te ajattelette. Tyttö tulee saamaan isänsä lapsuusmuistot kun aika on. Heittäkööt sitten roskiin jos ei halua pitää mutta uskon että arvostaa kun tuossa perheessä tuppaa kaikki hiukankin vanhentunut lentämään roskiin. Tykkään silti muuten kovasti tästä perheestä. Ovat ihania ihmisiä.

Vierailija
32/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan sitä tilannetta että heittäisin vanhat posliiniesineet roskiin niin kohta joku kiikuttaisi ne takas ovelle.

Kyllä mä varmaan hiukka nauraisin siinä vaiheessa:D

Mutta tuo ap:n löytämä juttu on ihan hienosti toimittu.

Postin kautta ei vaan pysty lähettämään nimettömänä pakettia.

Paitsi jos se on sellanen ohut kirja että mahtuu isoon kirjekuoreen ja postilaatikkoon.

Vierailija
33/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin sen sille isälle ja kertoisin löytäneeni sen vahingossa roskiksesta. Sen jälkeen tehkööt omaisuudelleen mitä haluavat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä