Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko törkeä? " nolottaa"

Vierailija
20.08.2007 |

Talossamme asuu perhe jonka äiti on hiukan äkkipikainen luonteeltaan. Suutuksissaan hän heittää roskiin mitä ihmeellisempiä asioita. Yhden kerran hän heitti hyvän virvelin..koska päätti vähän " siivota" , no nappasin sen talteen pojalle mökkivaraksi.

Nyt aamulla kuitenkin katsoin roskiin ja näin " kulta-aika lapsuuden kirjan" banaaninkuorien ja pakastevihannepussin seassa. He eivät tosissaan kierrätä. No utelias kun olen (törkeä minä) katsoin onko täytetty ja olihan se. Se oli kuitenkin hänen miehensä oma, miehen äiti 60-luvulla huolella täyttänyt kaikki kohdat.. Kamalasti valokuvia ja kaikkea.. otin sen talteen.

En todellakaan itse tee sillä mitään, mutta perhessä on neljä lasta ja he varmaan haluaisivat joskus lukea isänsä lapsuusmuistoja?

Jospa postittaisin salaa joskus perheen lapsille nimettömänä? Vai pitäiskö vaan heittää takasin roskiin?

Säälitti niin kovasti kun mitä järkeä neljääkymmentä vuotta säilyttää kirjaa ja sitten viskata roskiin??

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonain päivänä voit antaa sen jollekin lapselle. Jos opit tuntemaan lapset tarpeeksi hyvin, ehkä saat annettua juuri sille lapselle, joka osaa arvostaa tällaisia muistoja.

Vierailija
2/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se tajuu edes jälkikäteen katua.. Tuli sellanen juttu mieleen, et mitä jos selvittäisit missä sen miehen äiti asuu, ja veisit hänelle säilöön? Meinaan se on oikeesti totta, et noi on niin ihania muistoja, eikä sillä naapurin ämmällä ole oikeutta hävittää toisen muistoja!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että perheen vanhin tyttö voisi vaikka arvostaakin vanhempana.. Nolottaa vaan jos saavat tietää että se olen minä joka olen lukenut ja säilönyt heidän perhe-elämää joka ei kuulu mulle tippaakaan..

T:AP

Vierailija
4/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mikä numero se nyt oli, joka ehdotti että postitat sen miehen äidille takaisin. Hänelle se ainakin on tärkeä, ja hän voisi sen sitten luontevasti antaa lapsenlapsilleen eteenpäin. Mutta milläs sen nimen ja osoitteen saisi selville...

Vierailija
5/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan voi kertoa hänelle avoimesti, että olet ottanut sen talteen? Tai pudottaa vaikka postiluukusta joko lapun kera tai ilman, ihan anonyymisti? Nolompaa minusta olisi säilytellä sitä vauvakirjaa monta vuotta ja sitten ojentaa se lapselle ja kertoa, että sun äitis heitti tän roskiin mutta minä olen pitänyt sitä nyt 5 vuotta meillä.

Vierailija
6/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille oli oikein syykin ja tämä lapsikin olisi ihan samaa mieltä, eivät vaikka ole väleissä enää ja kaikki ne muka ihanat muistot ovatkin vain harhaa, todellisuus oli jotain ihan muuta.

Voitte tehdä karhunpalveluksen, jos lähdette toisten asioita tonkimaan ilman että tiedätte yhtään mitään. kaikki ei aina ole niin ruusunpunaista kuin näyttää!!

Vierailija
7/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä ja työpaikka, niin ei tarvi dyykata.

Vierailija
8/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat TALOYHTIÖN ROSKIKSET eivät naapureitteni. Olin viemässä sinne omia roskia kun pisti pahasti tuttu kirjankansi silmään.

En usko että kaduttaa, luultavaa on että tämä perheen emäntä on heittänyt tämän salaa muulta perheeltä.

T:AP- ULLA TAALASMAA:D

Vierailija
9/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan heti palauta sitä naapurin äidille, hän heittää sen vaan uudelleen roskiin. Vaikka isä olis millanen ja kohdellu kuin huonosti, kiinnostaa lapsia varmasti joskus millainen isä on ollu pienenä, varsinkin silloin kun omia lapsia alkaa olla.

Vierailija
10/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina hyväksy toisten asioihin puuttumista, mutta tuon kyllä ymmärrän. Taidat todella välittää lähimmäisistäsi, kun olet valmis tuollaiseen vaivannäköön naapurin lasten vuoksi. Hyvä Ap!

Naapurin eukkoa en kyllä ymmärrä, todella tökeröä käytöstä heittää tuollainen kirja menemään, ajattelisi edes lapsiaan jos mitään muuta tajua.

Vierailija
11/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies on saanut selville jotain kamalaa lapsuudestaan/äidistään ja heittänyt itse sen roskikseen? Mutta jos palautat niin palauta isälle itselleen ja juuri noin miten joku ehdotti että " luulet" lasten heittäneen sen pois vahingossa

Vierailija
12/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen on todella hyvä tunnistaa se raja, missä " sosiaalisuus" tai kutsu tuota sitten ihan miksi haluat, muuttuu röyhkeäksi tunkeiluksi, kyttäämiseksi, naapurijuoruiluksi jne. Pysy " tontillasi" , elä omaa elämääsi, hoida omat asiasi niinkuin parhaaksi näet, ja anna muiden elää omia elämiään rauhassa.

Juuri tuollainen käytös on varmastikin monien naapuririitojen takana. Kunnioita muiden oikeutta elää omaa elämäänsä omalla tavallaan!!! Ja sivuhuomautuksena; en minäkään ymmärrä sitä, että joku heittää tuollaisen vanhan muistokirjan roskikseen, mutta mun ei tarvitsekaan ymmärtää sitä. Se olisi naapurini oma asia. Ei tulisi mieleenkään mennä noukkimaan naapurin muistokirjoja tms. roskiksesta ja kiikuttaa niitä sitten kotiimme, ja pohtia siellä heidän asioitaan tuolla tavalla.

Vierailija
13/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ilkeyttään ajattelematta lapsia.

Vierailija
14/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa ei tosiaan ole mitään pahaa tai salaista. Kaikki Isän luokkakuvat ja vauvakuvia, tarinaa taaperoikäisestä, piirrustuksia, käden ja jalanjälki, neuvolakortti, kasvukäyrät, koulu todistuksia jne.. ei mitään synkkiä salaisuuksia. Hauskoja juttuja pienestä pojasta. Materiaalia on sen verran paljon että varmasti lapset tykkäisivät joskus lukea, ainakin minä tykkäisin kovasti jos omasta isästäni olisi vastaava kirja tallessa..

En löytänyt perheen isän vanhempien osoitetta, joten en voi viedä heille. Enkä halua julkisesti puuttua asiaan ja viedä kirjaa isälle, ties vaikka kehkeytyisi perheriita.. Ehkä lähetän sen postissa sitten vanhimmalle tyttärelle kun aika on.

T:AP

Vierailija
15/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että perheessä on ollut vaikka riitaa ja vaimo on suutuspäissään heittänyt sen roskiin. ehkä mies ei tiedä asiasta? minusta ois kuitenkin fiksumpaa palauttaa se nyt eikä joskus hamassa tulevaisuudessa.

Vierailija
16/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaisuudessa älä kaiva roskiksesta mitään mitä naapuriperhe on sinne heittänyt.

Vierailija
17/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sinne naapuriin sen ja sanoisin, että normaalisti et kyllä roskiksia pengo mutta kun oli silmään pistänyt tuo kirja ajattelit sen tuoda jos vaikka oli vahingossa roskiin joutanut. Jos mamma oli tarkoituksella pistänyt sen roskiin niin sanoisin vielä, että tää on niin arvokas joskus aikanaan sitten lapsille tuo kirja jossa on paljon isästä tietoa jne.

Mä olisin niin rohkea ja sanoisin, että pidä ihmeessä tallessa tuollainen vauvakirja.

Et ole AP mikään kyylä tai epäkohtelias, olet oikeasti sydämellinen ihminen kun otit talteen tuollaisen " aarteen" .

Vierailija
18/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se naapurin tehtävä päättää kuuluuko tämä roskiin vai ei. Minä ainakin olisin kovasti loukkaantunut, jos olisin tarkoituksella heittänyt roskiin jotain ja joku tuntematon menisi ja ottaisi sen pois ja vielä lukisi sitä, minun henk. koht. omaisuutta.

Minusta ap on ylittänyt hyvän maun rajan!

Vierailija
19/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on jokaisen ihan oma asia mitä heittää roskikseen, eikä naapurilla ole mitään asiaa alkaa asioita noin penkomaan!

Kuinka moni lapsi ylipäänsä on koksaan nähnyt isänsä vauvakirjaa?? Jos sellaista ei tiedä olevan olemassa, ei sitä osaa edes kaivata.

Vierailija
20/33 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun myös tietämään että mies on työmatkalla parhaillaan ja tällä rouvalla on psyykelääkitys päällä että ei ehkä toimi ihan harkiten aina. En aluksi halunnut tuoda näitä seikkoja julki mutta..