>KULTAINEN 60-luku< viikko:34
Huomenta tytöt! Olinkohan nopein vai onko joku teistä jo laittanut aloituksen ? No täällä mennään vauvan tahdissa ja kuunnellaan Radio Aallon hyviä kipaleita. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kultaisille !!!
t. emmi ja tiinu 4.5kk
Kommentit (53)
Muut vielä syömässä.... joten pikana tänne.
Ani: ONNEA työpaikan johdosta! Hieno homma!!
Emmi: kyllä mulla on huimausta, neukkatäti kehoitti juomaan silloin aina mustaa kahvia, se kofeiini kuulemma nostattaa paineita.
Jep, ihan sun lähettyvillä edelleen. Mulla lyheni työmatka vaan noin 50m... joten ihan samoilla nurkilla. Usein mietinkin Emmi kotimatkalla, että voi kun olisi kiva poiketa moikkaamaan sinua ja tiinua. Jotenkin olen kehitellyt mielessäni sulle tietyn asuinpaikan...
Nyt pitää lopetella...
w
Aamupala just syöty. Tosin mä söin jo ekan kerran kasin maissa:-) Haluan elää tätä omaa rytmiä, kun poikakin tulee huomenna ja häntä on kuskattava kouluun.
Appivanhempien vierailu jatkuu edelleen, eikä tietoakaan, koska he poistuvat. Tuntuvat viihtyvän hyvin:-) Emmin tavoin mäkin olen sellainen vetäytyvä tyyppi, enkä tykkää olla keskipisteenä missään tilanteessa. Appivanhemmat onneksi antavat mun olla omissa oloissani, jos haluan, eivätkä nyi mua mihinkään väkisin. Mieskin on onneksi ollut ihan oma itsensä, vaikka vähän pelkäsin, minkälaiseksi hän muuttuu vanhempiensa läsnäollessa. Hän muuten sai kunnon räpätyksen kaljanjuonnista yksi ilta..Heh, ihan oikein:-)
Muuten eipä ihmeitä taaskaan. Anille onnittelut työpaikasta!! Asioilla on taipumus järjestyä! Olikos Ankkis inssissä? Mitkä ovat fiilikset?
toissa maanantaina kolmannessa ja viimeisessä inssissä eli nyt siis tungen lugeja sisuksiin ja annan ajan kulua ja yritän olla ajattelematta koko asiaa ennen ensi viikon keskiviikkoa.
Oli aika järeä ukonilma aamupäivällä, pimeääkin kuin keskiyöllä.
Luin tuota Tiinun yö nukkumista ja luin kuin omaa kertomustani. Minä myös silloin alussa kävin joka ähkäsyyn nostamassa Pojun pois sängystä ja syöttämässä. Sitten vaan aloin kuuntelemaan tai taisi siinä käydä niin että äiti nukahti kuunteluun ja niin nukkui poikakin uudestaan. Sitä vissiin on niin herkkä ja vielä ensimmäinen lapsonen niin heti vastaa kaikkiin ähinöihin. Nyt en ota sängystä ylös kuin jos oikein alkaa itkemään. Kyllä se tästä lutviutuu. Meillä yritetään lopetella yösyöntejä ja jos ei oikein itke en yöllä syötä mutta Poju on vielä vaatinut sen yhden syötön yössä.
Teille muille vilkutus!
Teti ja Poju 6kk
Onnea ani työpaikasta! Kyllä ne asiat siitä asettuvat kohdalleen,kukin järjestyksessään....
Levinia oletkin seuraavana vuorossa menossa synnärille,ihanaa. Saadaan taas kultaisia vauvoja.
Ankkikselle paljon plussapeukkuja ensi viikkoon.
Turvotusta on taas tänään ollut vaikka ilmat ei niin kuumia olekkaan. Kamala ukkonen juuri äsken pyyhkäisi ohi tai oikeastaan tekee menoaan,vieläkin jytisee. Sade teekee ihan hyvää,raikastaa ilmaa. Väsymys on totaalinen ja siitä ihmeellinen että tuntuu että olisi virtaa jakaa vaikka toiselle mutta siitä huolimatta väsyttää.
Töissä on ihanaa kun veikkailevat masuasukkia(porukka on sen verran vanhaa että täällä ei muille tule vauvaa jos ei uutta porukkaa oteta töihin),sanovat että kahden tytön jälkeen on vaikea kuvitella että meidän isäntä muuta tekee kuin tyttöjä joten tämän on pakko olla tyttö(työkaverit tuntevat isännän). Samaa ajattelen minäkin,meidän tytöt ovat vain varmoja pojasta muut ovat erimieltä. Tytöt lajitteli puhtaita vaatteita pullan kaappiin ja selvät tyttöjen vaatteet pistivät ihan alimmaiselle hyllylle,niitä ei kuulema tarvitse...
Nyt on lähdettävä kotia päin,työmotivaatio on tänään taas nollassa vaikka kaksi isoa hommaa pitäisi saada valmiiksi ennen äippäloman alkua....no huomenna on päivä uus....
-pietu ja pulla 28+1
Ankkikselle megapeukutukset ensi viikolle, että plussa pärähtäisi ruutuun!!!!! Kyllä nyt jo olisi sen aika :)
Ja pietulle, sulla on tarkkanäköisiä lapsia :) Mä olen koko ajan sanonut että poika teille on tulossa (kaikki kunnia aviomiehelle, ei se hänestä sekatyömiestä tee.. pitäähän jonkun jatkaa perheen nimeä.. suurin osa tytöistä kun luopuu omastaan naimisiin mennessään).
Nyt pitää hakea vähän taustatietoa firmasta johon olen menossa töihin :)
ANI
Meillä törähti nettiyhteydet poikki kotoa joten olen ollut täällä pimennossa jo toista viikkoa. Hitto, täällä ulkomaailmassa ei niin vain
nämä asiakaspalvelut toimi niinkuin siellä kotosuomessa.
No, nyt on linjat taas auki ja homma toimii.
Nopeasti selasin pinon läpi kun lapset katsoo lastenohjelmia ja äiti vaan
istuu koneella...missäs muualla.
Voi Ullrike, halaus täältä, mä oon niin elänyt sun fiiliksiä täällä ja toivon sydämmestäni että saatte asiat järjestykseen ja pääsette yhteisymmärrykseen miehesi kanssa.
Tosin täytyy sanoa, että sen pas:n negan jälkeen, meillä on ollut vähän samaa aistittavissa ilmassa.
Molemmat oltiin tietysti tosi pettyneitä ettei hoito onnistunut, mutta nyt ollaan lukossa jatkon suhteen.
Haluaisin uskoa luomuylläriin, mutta en tiedä, eihän se ole tullut aikaisemminkaan!
Ankkis - nyt kyllä otat sen plussan ja jaksat vain sitä lugemössööö siihen asti.
Mitä mieltä muuten olet, mulla jäi niitä jäljelle, voiskohan ne loput käyttää tässä kierrossa kun ollaan oviksen jälkeen peittoja heiluteltu??
Ani- onnea uudesta työpaikasta, näin niillä asioilla on taipumus järjestyä.
Nyt ei kerkee enempää - kaikille raskautuneille ihanaa odotusta ja masun kasvatus.
Huomiseen,
Pippuri
Pääsinpäs minäkin koneelle, vihdoinkin ja pikasesti ennen iltatouhuja !!
Eilen illalla mulla oli ihan kamala olo, supisteli ja teki vaikka mitä ja soitinkin jo synnärille, että mitä teen mutta onneks sitten asettui muutaman tunnin makoilun jälkeen mutta niin säikähdin ja aamulla
hain saikkua ja nyt lepäilen ainakin aluksi kuun loppuun..
Tikrunpentu on möykännyt tänäänkin niin että tuntuu kun tulisi vatsasta läpi ;-)
Vatsa on jo ihan iso ja työmamut maanantaina ihastelivat kuinka se oli komeaksi kasvanut lomani aikana.
Pietuko kyseli olenko saanut postia Kelalta, en vielä ole saanut mitään vaikka palkkatoimistoon soittaessani palkanlaskija sanoi lähettäneensä jo jokin aikaa paperit sinne mutta täällä pääkaupunkiseudullahan on ruuhkaa...
Pakkauksen minäkin otin kun vanhat tavarat jo laitettu kiertoon( äippäpakkauksen makuupussit on jokaiselle säästössä)ja mun mielestä se raha mikä korvaa pakkauksen ei ole saman arvoinen .
Emmi minäkin olen " harjoitellut" monena yönä valvomista kun veskissä saa ravata ja sitten ei aina uni tulekkaan silmään kun vasta parin tunnin päästä..
Ani ihanaa, onnea uudesta työpaikasta. Uskon että pikapikaa se plussakin ruutuun pärähtää, vähiten silloin kun sitä odottaa !!
Pippuri kivaa kun kävit moikkaamassa ja hyvä kun yhteys pelaa taas !!
Ankkikselle täällä pidän ens viikolle kaikki käpälät pystyssä!
Pietu mä en voi sille mitään mutta musta vaan tuntuu että pulla on munkki!!
Tetille ja poitsulle vilkutus !
Senniinalle jaksuja arkeen appivanhempien kanssa !!
Levinia moikkis ja halirutistus,h-hetki tulee nopeammin kuin arvaatkaan...
Wm mukavaa reissuja ja jaksuja masulin kanssa !! jokomasu-asukilla on " tekonimi" ?
Kaikki jotka nyt dementialtani unohdin iso hali ja moikka !!
Menen nyt aloittelemaan tikrunpennulle neulehaalaria kun löysin vanhoista kaks plussista ohjeen ja sain langatkin ostettua
ja isotsiskot valitsivat värisävyn...vihreän-valkoisen-sinisen kirja
va nalle-lankaa...
Palaamisiin !!
Isotikru ja tikrunpentu
Väsyttää, mutta vielä piti tulla Ania onnittelemaan!! Näinhän sen pitikin mennä; hienoa!
Ja Pietun pullaa muistelen minäkin pojaksi veikanneeni jo kaaauan sitten ; )
Emmin kertomus tiinun yötouhuista toi elävästi mieleen oman esikoisen.. mä kun heräsin aina jo pari sekuntia ennen poitsua ja het ensimmäisestä ähinästä nostin viereen. Ja sitähän se oli, pitkää imetystä, vauva nukahti rinnalle, nostin sänkyyn ja just kun olin ite nukahtamassa syvään uneen, sama alusta. Huhhuh! Onneks sitten minäkin rauhoituin ja tyttöjen kans yöt menikin sitten mallikkaasti eli nukkumalla.
Mutta se muisteloista; Ankkikselle peukut ja Isotikru nyt ihan hissukseen ja rauhassa!
Öitä!
walo
Kiirettä pitänyt, ristiäiset vietettiin ja kaikki meni mallikkaasti. Poika nukkui kiltisti koko toimituksen ja kahvitilaisuudenkin. Hieman heräili kun siinä kuvattiin mutta jatkoi unia, rankkaa olla keskipisteenä... Nimeä en tässä paljasta kun on hieman harvinaisempi...
Syön tässä juuri rääppiäisiä eli keksejä, se siitä vierasvarasta. Ei pysy sormet poissa keksirasialta kun kerran aloitin.
Anille onnea työpaikasta!
Ankkikselle isosti peukkuja että inssi tuottaisi tulosta.
Pippuri kyselit noista lugeista Ankkikselta mutta jos saa vastailla ;). Itsellähän nuo luget oli jo aikoinaan luomuyritysten tukena joten miksi ei voisi käyttää jos niitä kerran on. Jos päädytte uuteen yritykseen, niin olitte muistaakseni sitten tekemässä hoidon siellä ulkomailla, joten varmaan saatte paikalliset lääkkeet ja reseptit? Eli kai ne luget käyttää ettei mene hukkaan.
Isotikru nyt lepäilee vain rauhassa.
Ullriken tilanne harmittaa ja kyllä ne sinun perustelut varsin järkeenkäypiä on. Toivotaan että nyt keskustelut saisitte vielä käyntiin ja asian selväksi. Kumpi sitten painanee vaakakupissa myös miehellesi enemmän, se että on ehkä jonkin aikaa rankepaa (jos nyt edes on, kuten perustelitkin tuota töihin menoa) vai se että pystyykö hän (ja sinä) elämään sen tiedon kanssa että olet mahdollisesti loppuelämän takaraivossa hieman katkera siitä ettei hän antanut mahdollisuutta kolmannelle. Sellainen kun voi syödä parisuhdetta aika lailla. Niin vahva kuitenkin tuntuu toiveesi kolmannesta olevan että siitä voi ikuisesti jäädä kytemään ajatus ¿entä jos sittenkin olisi...¿.
Senniinalle jaksuja appivanhempien kanssa. Vaikka olikin ihanaa kun oma äiti oli muutaman päivän tuossa ristiäisten tienoilla kyläilemässä ja olisi voinut omasta puolestani viipytä pidempäänkin, niin en kyllä jaksaisi ketään viikkotolkulla kotonani. Omaa rauhaa kaivataan täälläkin.
Emmi ja Teti, täällä heräillään myös ja tarjotaan tissiä aina öisin. Mutta toisaalta heppu tarvitsee vielä ruokansa kasvuun myös yöllä. Tosin nyt on alkanyt yksi syöttö olemaan tosi lyhyt joten ajattelin josko yrittäisi toista yösyöttöä alkaa vähitellen koittaa jättää pois, jos siis ei itse jätä. Viime yönä kyllä nukkui hienosti klo 22-03, syöttö 20 min, sitten taas unta 03.30-05:45, jolloin söi vain toista tissiä sen 10 min ja jatkoi unia 8:30 asti. Eli tuo aamun toinen syöttö on jo muutamana yönä ollut lyhyt ja olenkin sitten pumpannut toisesta rinnasta pakkaseen. Tietysti mielummin jättäisi sen eka syötön väliin jotta nukkuisi yhden pätkän pidempään. Mutta toisaalta tuo meidän pikku-ukko on vasta (tai jo!!!) 2,5 kk ja hoikahko joten syököön sen mitä maistuu.
Heppu on muuten oikein iloinen ja perustyytyväinen tapaus! Iloisesti ¿juttelee¿ ja hihkuu ja hymyilee paljon. Ja viime viikolla hän kääntyi pari kertaa itse selältä kyljelleen! Mahallaan olen yrittänyt muutaman kerran pitää, ähisee ja yrittää ponnistella mutta sitten tulee itku kun ei pääse mihinkään. Ja täysimetyksellä on menty jo kolme viikkoa, täytyy pitää sormet ristissä että maitoa riittäisi vielä ainakin vähän aikaa. Eli tällä hetkellä oikein mukavaa vauva-arkea vietetään, ja kaikki vauvan alulle saamiseen ja synnytykseen liittyvät vaikeudet on vain varjona jossain muistilokeroissa.
Peukkuja piiniksille ja lepoa odottajille. Oli se raskaus ihanaa aikaa, meillä ei uutta yritystä (no ivf:hän se on jokatapauksessa varmaan edessä jos toinen halutaan) saada sektion vuoksi aloittaa kuin joskus vuosi synnytyksestä.
Leviniaa jännitetään nyt jo kovasti!
Täällä sitä nukuttiin kahdeksan pitkää ihanaa tuntia viime yönä ja yhteen soittoon .. Arvatkaapa kuka on levänneen oloinen ja näköinen. Tiinu laitettiin unille klo. 20 ja taitaa äidin tekemä velli on sen verran vahvempaa kuin kaupan litkut, että neitiä mukavasti nukutti. Nukkui välin klo.20-klo.7. Saakos vauvan antaa nukkua noin pitkän pätkän ilman syöttöjä, siis pienen vauvan ?? Aamulla syötiin kasilta puuro ja hyvin maistui taisi olla nälkä, kun vielä joi 100ml maitoakin puuron jälkeen.
Mies olisi halunnut pelailla eilen, mutta näytin punaista korttia, koska aattelin, että haluan vain NUKKUA nukkua ja nukkua. Peleistä viis ..
Aniii onneksi olkoon työpaikasta ! Hienoa, että sait töitä ja aika pikaseen löytyi, tuosta se on hyvä aloittaa se arkinen aherrus. Ja voit huomata, että ajatukset siirtyvät muihin juttuihin enää eivät vain vauvat pyöri mielessä :-)) Saattaa auttaa ihan siihen raskaus yritykseenkin. Ja tytsystä älä kanna huolta, hän aivan varmasti viihtyy päikkärissä. Joutuuko hän olemaan pitkänkin päivän siellä ? Aattele sulla on enää muutama ' lepo' päivä ja sen jälkeen se onkin menoa ..
Ihanaa että tetillä ja walolla samanlaista hötkyilyä vauvojen kanssa. Kyllä se eka on varmasti se ' raskain' vaikka olisi miten helppo vauva, kuten tiinu onkin ollut. Mies juuri eilen kommentoi, kun oli jutellut erään opisk. kaverinsa kanssa kellä on vuoden ikänen vauva, niin hää oli valitellut, kun vauva edelleen herää itkemään joka yö muutamia kertoja ja haluaa syödä. oma mieheni oli sitten kertonut tiinusta ja tämä nainen oli ollut ihan ihmeissään ja sanonut teillä on helppohoitoinen vauva- Mutta en mä ainakaan ole kokenut, että olisi ollut helppo vauva, herännyt melk. 5kk, kahden tunnin välein yöllä ja eipä ole päivälläkään nukkunut kuin max.30 min, mutta eilen teki siinäkin ennätyksen nukkui klo.17-18 siis tunnin yhteensä. Mutta tiinu ei ole paljoa itkenyt, eli siinäkin on suuri ero, olla hereillä yöllä jos vauva on rauhallinen kuin se, että vauva itkee yöllä.
Wemppa minne olet kuvitellut mut asumaan ? Tiedätkö Tikkurilan uimahallin ? Mä asun ihan siinä lähistöllä ... Tervetuloa vaan visiteeraaman :-)) Kahvi auttaa paineisiin ja samoin laku, jos niistä ei tule muita inhoja vaivoja. Mäkin söin loppuraskaudessa paljon lakuja, vaikka ne oli multa kielletty, mutta pakko oli saada.
Ompas teidän r-kilot vähäiset, Leviniallakin vaivaiset 11kg-huhuh .. Arvaatte vissiin, että kade olen. Siis mähän olin iso kuin mikä ja painoakin nousi ' yli' 30kg siis puhutaan mel. 40kg :-(( No nyt olen jo voiton puolella, mutta synnytyksen jälkeen oli aika shokki huomata, että vain n. 7-8kg jäi laitokselle. Mutta edelleenkään normi kuteet, housut ja jotkut paidat eivät mene päälle, sen verran on tuota tuossa masussa ja reisissä. Tiedä lähteekö koskaan pois ? Miten on ' rintojen' kanssa, mullahan suureni nekin siinä samalla, eli palaako nekään koskaan siihen entiseen ?? Itse olen jotenkin psyykkeeltäni pieni rintainen tai sellainen medium, joten kyllä nämä Anderssonit saisivat kuihtua :-((
Tiinu on unilla, ja kun herää lähdetään asioille ja kävelylle. Onko teillä kellään kokemusta äiti-lapsi piireistä, vaikkapa seurakunnan tai mistä tahansa ?? Kertokaapa kokemuksia.
Waltsu missäs sinä olet hevipojan kanssa ?? Kuis teillä menee ??
Ja Isotikru, hyvä, että kävit lääkärillä. Kurjaa tuollainen supistelu ja vielä kurjempaa se on kun tämä meidän työ on fyysisesti rankkaa, puhumattakaan siitä henkisestä puolesta. Toivotavasti tikrunpentu asettuisi, ja antaisi äipälle hieman lepoa-kin- On se hienoa olla käsityöihminen, kateellisena luin millaista asua rupesit kutomaan .. No meillä mummo on onneksi kutoja, ja tiinu saikin synnyttyään sellaisen kelt/valk raidallisen villapuvua, housut, takin, sukat, tumput ja myssynkin, mutta taitaapi vain pian olla liian pieni. Lepäile ..
Kaikille hyvää torstaita t. emmi ja tiinu
Oli kiva kuulla sinusta ja vauvasta !!! ONNEA-pikkuiselle nimestä. Meidän ristiäisistä on pian JO 2kk, niin se aika vain vierähtää ..
Teillä tuntuu olevan oikein reipas miehenalku :-)) Meilläkin taidettiin kääntyä kyljelleen siinä 2kk iässä, ja nythän tämä daami ottaa jo mukavasti konttaus-asentoa, ja pitää yläkropppaansa ilmassa käsien varassa, että silleen ..
t. emmi
oon kuvitellut sut just oikeille kulmille...
Tehdään joskus treffit jonnekin lähelle.
Moi vaan kaikille muillekin. Tänään iltapäivällä alkaa siis nettipimento. Tulen sitten kertoilemaan lauantaina tai sunnuntaina oliko mahasta huolimatta tanssittajia...
w
Ostettiin kissavanhukselle uusi ja upea koppimallinen hiekkalaatikko ja sinne biologisesti hajoavaa paakkuuntuvaa hiekkaa ja nyt se on kakannut kaksi yötä eteisen matolle kopin viereen. Pissan se onneksi hoitaa koppiin. En tiedä onkohan uusi koppi sen mielestä liian ahdas.
Pippuri käytä ihmeessä ne luget, varsinkin jos sulla on todettu alhainen keltarauhashormonitaso tai on lyhyt kierto tai on tuhruttelua. Mä olen itsekin laittanut muutamia parissa luomukierrossa saadakseni normaalikiertooni (22) vähän pituutta
lisää. Nyt mulla on sellainen tunne, että oma keltarauhanen lakkasi toimimasta eilen oman kierron mukaan ihan normaaliaikaan kp22 ja tämän hetkiset tissikivut ovat lugejen aikaansaannosta. Tämä siis mielestäni tarkoittaa sitä, ettei onnannut tässäkään inssissä.
Sonjaemma mukava kuulla, että elämä sujuu mallikkaasti. Meidän äijä söi myös aika pitkään klo 3 ja puoli kuusi mutta vähän ennen kun se täytti 3kk niin rupesi nukkumaan aamuun asti.
Emmi, Tiinu voi hyvin nukkua vaikka 12 tuntia yössä ilman, että on syytä olla huolissaan, että saisi liian vähän ruokaa varsinkin jos päivällä maistuu hyvin ja onhan niitä oikeasti olemassa vauvoja, jotka nukkuu jo vastasyntyneenä koko yön.
Wempalle mukavaa retkeä ja Tikrulle lepotoivotuksia!
Tylsää, tylsää, tappavan tylsää.... mitään ei jaksa/voi tehdä ja muksut on pihalla ja mä yksin kotona..Lepääminenkin ja soffalla makoilu tympäsee !!
Tänään kävin pikasesti Vantaan Ikeassa ja ostin hoitopöydälle sellasen hoitoalustan ja kävinpäs Tammistossa Lastentarvikkeen suurmyymälässä ja sieltä bongasin just sellasen sängyn kun haluan, valkolakattu pinnis eikä hinnalla pilattu about 70 ekee. noh en voinut kuitenkaan sitä mukaan napata kun ei ollut kantoapua ja olin " väärällä autolla" liikenteessä !!
Pitänee hakea se vaikka ens viikolla vaikka eihän tässä vielä kiirus ole !!
Emmi tiedätkös sä asut ihan mun lapsuuteni ja nuoruuteni kulmilla, yläasteenkin olen käynyt siinä uimahallin viereisessä koulussa ja matkaa mun lapsuudenkotiini olisi about 3 km !!
Tosin ne maisemat ovat hiukka muuttuneet ja mä olen muuttanut pois
niiltä kulmilta viimeisimmän kerran v. 99 mutta silti kotiseudukseni sen ympäristön koen !!
Tänäänkin kun siellä ajelin sniif niin ajattelin Helsingin Pitäjän kirkosta että tuolla olen päässyt ripille ja tuossakin bussipysäkillä joskus pakkasella seissyt jne..
Tosi nostalgista !!
Oletkos sä Emmi asunut siellä kulmilla aina meinaan vaan että tunnetaisko me ihan oikeasti toisemme??
Nyt taidan kaivaa geisha-suklaat esille ja mennä lukemaan uusinta seiskaa...
Vilkutukset teille kaikille !!
Isotikru+tikrunpentu rv 27 tänään jee !!
mäkin haluan Wempan ja emmin treffeille mukaan,,,!!
T.Tikru
Mä haluaisin kanssa teidän treffeille mutta matkaa on niin julmetusti että haaveeksi jää,ainakin toistaiseksi...äippälomalla voisi ehtiäkin...
Minä olen tämän päivää ollut taas ihan totaalisen väsymyksen kourissa. Kaappien siivous pitäisi saada loppuun ja toinen vaatehuone on vielä käymättä läpi. Mistähän pussista sitä lisäenergiaa ammentaisi?
Parina viime yönä olen nähnyt painajaisia ja ne liittyy pullaan. Toissa yönä pulla syntyi ja saman tien " kadotin" sen,jätin sairaalaan moneksi päiväksi ja kotona ihmettelin miten voin olla synnyttänyt kun ei tule yhtään maitoa. Sitten yritin etsiä pullaa ja sitä ei löytynyt mistään. Aamulla kylmäsi kun kerroin miehelle unesta. Aika sairaaloisia unia... Toinen uni oli,lääkäri kertoi ettei voi sanoa kumpaa sukupuolta lapsi on kun on molemmat tarpeet,hohhoijaa. Taitaa päivälliset työpaikka-veikkailut vaikuttaa uniin.
Tänään muuten kävellessä huomasin että polvinivelet tuntuvat " löysiltä" . Onko kellään muulla samanlaisia vaivoja?
Noista yösyönneistä;meillä molemmat ovat nukkuneet läpi yön 3kk iästä. Aloin antamaan iltamaidon kanssa maissivelliä niin yösyönnit jäi pois. En tiedä oliko sillä oikeasti siihen vaikutusta mutta ajoitus kävi yksiin. Tämänkin kohdalla aion yrittää samaa eli masu täyteen illalla niin katsotaan kuinka käy.
Sonjaemmalle onnea ristiäisistä! Niin se vaan aika menee ja kohta kultaiset vauvat ovat isoja tyttöjä ja poikia,sniif. No toisaalta sehän on merkki että voi alkaa kuumeilemaan uutta vauvaa...
Nyt on pakko käyttää ilta hyödyksi kun tytöt meni naapuriin synttäreille ja alkaa siivoomaan komeroita. Vaikka ulkonakin on tosi kaunista,tekisi mieli iltakävelylle...
Mukavaa viikonloppua,huomenna autonnokka kääntyy taas mökille päin,jos säät sallivat.
-pietu ja pulla-
Luin äsken kirjoituksesi, ja täytyy sanoa, että samoja tantereita ollaan talsittu ;-)) Mäkin olen päässyt ripille Pyhän Laurin kirkossa, ja seissyt siinä pysäkillä monia kertoja, mutta Peltolan koulua en ole käynnyt vaan Simonkylän. Itse olen asunnut näillä nurkilla koko ikäni. Ensin lapsuudessa asuttiin Tikkurilassa, mikä oli siihen aikaan maaseutua, ja sen jälkeen asuimme Simonsillassa, tiedätkö Ristipuron, eli ihan siinä vieressä, missä on mahtavat ulkoilualueet. Nyt asun simonkallion ala-astetta melkeinpä vastapäätä, sellaisia valkoisia 3-kerroksia taloja. Varmaankin tiedät alueen. Missä päin olet itse asunut nuoruudessasi ? Ja missä asut nykyään ? Ei ole tullutkaan aikaisemmin puheeksi. Tule vain treffeille mukaan, kyllä sopu sijaa antaa :-)) Pitäisikin tehdä treffit, ennen kuin te poksahdatte wemppulin kanssa, ja mukavaa olisi nähdä muuitakin 60-lukulaisia niin kuin silloin kerran jo kirjoiteltiin. Ja Pietukin vain mukaan ainakin sitten, kun olet mamma lomalla. Olisi kyllä ihan oikeasti kiva tavata koko poppoo ...
Tämä olikin sitten vain lyhyt pikainen visiitti, täytyy mennä keittiöön häpeämään, ei vaineskaan vaan laittamaan spaghettia ja soossia.
Wempalle hyvää, hauskaa ja tanssinmakuista ' retkeä' kerrohan sitten oliko tanssittajia ;-))
t. emmi
.. ja anteeksi, kun en ole käynyt teitä moikkaamassa *häpeää*
Asia on niin, että olen koko viikon juossut pää kolmantena kätenä (vai miten se oli) kahdessa haastattelussa ja pari kertaa rekrytointifirmassa. Mutta kyllä se kannatti, sain nimittäin tänään tietää että olen saanut työpaikan!!! Se on se paikka jota hain jo aikaa sitten (määräaikainen vuoden loppuun), mutta siihen otettiin se toinen tytsi, joka oli mun kanssa loppusuoralla. Noh, tää tytsi saikin haluamansa opiskelupaikan ja otti sen vastaan, elikkäs mä sain sitten töitä. Mahdollisuus on että jatkuu vielä vuoden vaihteen jälkeen, mutta mulle riittää tääkin tieto. Maanantaina siis aloitan, ja valitettavasti mun palstailut taitaa ainakin arkipäivien osalta jäädä. Yritän edes joku ilta viikolla tulla teitä moikkaan ja tsemppaan " jakautumisvaiheessa olevia" :))
Eli tässä tuli emmille vastaua huhuiluusi :) Ja kiitos kysymästä, pikkulikka " ui päiväkodissa kuin kala vedessä" eli hienosti menee. Senkin puolesta menen töihin hyvillä mielin.
Elsamarja taisi kysellä synttäriajankohtaani (sorppa jos muistan väärin.. demisnappula on hukassa). Pyöreet tulee täyteen 29.10, eli skorppari se täälläkin mekastaa :) Meistä taitaa muuten aika moni olla syksyn neitoja.
Teille massunkasvattajille toivon oikein paljon ihania odotushetkiä masukkien kanssa ja piinaajille plussia :) Oma tilanne saa mennä eteenpäin näin kun nyt, eli tulee jos on tullakseen. Tekee hyvää saada jotain muuta ajateltavaa (TYÖ) kuin vauvakuume.. jospa se kantaisi sitten jossain vaiheessa toivotun hedelmän ;))
Voikaa hyvin, ja levinialle erikoisterkut.. olet kultsuissa seuraavana vuorossa :))
ANI