Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>KULTAINEN 60-luku< viikko:34

20.08.2007 |

Huomenta tytöt! Olinkohan nopein vai onko joku teistä jo laittanut aloituksen ? No täällä mennään vauvan tahdissa ja kuunnellaan Radio Aallon hyviä kipaleita. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille kultaisille !!!

t. emmi ja tiinu 4.5kk

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaas mitä,,mä asuin lapsuuteni Ristipurosta vähän Ilolaan päin...lähellä siel missä oli posti ja kauppa...

Ala-asteen kävin Simonkalliossa, ylä-asteen Peltolassa ja lukion Simonkylässä... mun luokanvalvojani esim Lukiossa oli Sastis se tyttöjen liikkamaikka !!!

Ristipurossa mä olen lapsuudessani käynyt kaikki neuvolakeikat, sitten se lakkautettiin hetkeks mutta nykyään siel taitaaa samassa tilassa olla ( kerrostalon ala-kerrassa viel neuvola ?? )

Joo Tikkurila oli ihan landeseutua kun me oltiin pentuja, muistatkos vanhan Sokoksen, KU-58:n kioskin, Joenpolven ja vanhan Elannon ja Popsin missä uiskenteli siellä kalatiskin altaassa ne elävät kirjolohet??

Voi Emmi olipas magee juttu...

Isotikru ihan nostalgisissa fiiliksissä!

Vierailija
42/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi ja Isotikru siis samoilta kulmilta, hauska juttu!

Iloinen poika hihkuu ja naureskelee sitterissä itsekseen ja heiluttelee käsiään, täytyy kohta mennä heiluttelemaan lelua ettei kyllästy, joten vain pikaisesti lukaisen tässä viestit ja ilmoittaudun mielelläni myös mukaan treffeille jos sellaiset saadaan kasaan =).

Eilen illalla oltiin kyläilemässä ja kotiintultua olikin väsynyt heppu. Söi ja taisteli unta vastaan kunnes nukahti klo 23 ja veteli sikeitä melkein kuuteen asti! Heräsin itse viiden aikaan pirteänä ja tissit täynnä kuin torpedot ja pakko oli pumpata vähän tyhjemmiksi kun oli ihan piukeena. Mitenkähän sitten kun poika alkaa nukkumaan oikeasti öitä, kaipa se maidon tulo tasaantuu sitten sen mukaiseksi että sitten voi nukkua eikä tarvitse heräille yölypsylle...?

Toivotaan kaikille aurinkoa viikonloppuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on joka suuntaan hommia ja tekemistä, lueskelen kyllä, mutten saa kirjoitettua. hengessä olen kuitenkin mukana!!!!!

Pietuko se arveli meillä vielä miehen puheista jotain :) Ikävä kyllä, miehen on nyt hyvä puhua vaikka mitä, koska luomu-lasta (vällyjen välissä siis) ei meille koskaan voi tulla ja hoidot on hoidettu.

Taas askareisiin.

Vierailija
44/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin eli vakoilin tuolta kesäheinien pinosta että arvot rotarokotteen kanssa. Me päädyttiin ottamaan se ja käytiin juuri tänään ottamassa se ensimmäinen annos. Ihan nätisti poika nieli sen ja katsotaan nyt sitten tuleeko mitään oireita. Kerron sitten miten menee.

Vierailija
45/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli lukea Isotikru viestisi, ja täytyy sanoa, että melkein naapureita ollaan oltu :-)) Mahtavaa .. Itse olen käynnyt Hiekkaharjun ala-astetta, Simonkylän yläasetta ja Koivukylän lukiota(olisin kyllä halunnut Simonkylään, mutta sinä vuonna sinne oli paljon menijöitä hyvillä keskiarvoilla, joten no chance ! Mä sitten jouduin sinne kaiken kurjimpaan eli Koivukylään :-// Ja vanha kunnon Sastomaa>Sastis .. Hän oli mahtava täti, itse tykkäsin hänestä, vaikka kovasti oli kaikkien hampaissa siis oppilaiden. Muistatko Biologian opettajaa Eineä ? Hänet mäkin muistan koska asui meidän naapurissa. Isotikru minä vuonna olitkaan syntynyt ?? Niin ja missä asut nykyään ??

Tikru kun tultiin mieheni kanssa Suomeen niin asuttiin vuosi(vuokralla) siellä Ilolassa :-)) Aivan postin lähettyvillä. Rakastan Ilolaa ja Ruskeasantaa !!! Niin ja nyt on sitten Ristipuron Nla lakkautettu kuulin ystävältäni. Siellä tehdään mielestäni remonttia tmv, ja kaikki ovat siirtyneet Tiksin Nlan asiakkaiksi. Ja kyllä se oli siellä kerrostalon alakerrassa edelleen :-))

Muistan sen ihanan Tikkurilan vielä 1970- 1980-luvulla !!! Voi voi niin ne on ajat muuttuneet :-((

Olipa kiva lukea että melkein tuttuja ollaan ! Voitaisiin vaikka ulkonäöltä tuntea toisemme jos nähtäisiin :-)) Tunsitko niitä pärinä poikia sieltä Ristipurosta Jukkis, Make, Harri, tapsa, jukka jne(olivat peltolan koulussa muistaakseni) .. heh tässähän tulee ihan nuoruus mieleen.

Tänään muuten ihan iisi päivä, mies tuli kotiin jo klo.12 ja onkin sopivasti tytön kanssa päikkäreillä. Nyt kuntoilemaan. Palatan myöhemmin. t. emmi ja tiinu

Vierailija
46/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa vanhalta listalta, että milloin sinä olet syntynyt ja näin, että oot-69 kuten mäkin .. Silloin kun olet käynnyt Simpparia niin siellä on ollut monta yläaste kaveriani :-)) Nyt kuumeisesti mietin, ketäköhän sinä olet .. Muistan yhden tytön, ketä kävi Simpparin lukiota sieltä teiltä päin, oli sellainen pitkähiuksinen ja taisi usein käyttää punaista takkia (oletkohan se sinä :-)) ?? ) t. utelias emmi

Vierailija
47/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa olla shoppailemassa teinin ja pikkupimujen kanssa...mä olen ihan poikki kun laukattiin siellä kolme tuntia edes takaisin ja onneks ei ihan kamalasti rahaa mennyt,Prismaan vaan ja nekin ruokaostoksiin !

Aamupäivällä kävin Kodin Anttilassa ja löysin uuden päiväpeiton makkariin poistopisteestä ja ihan kiva että jotain uutta ja pientä piristystä mammankin arkeen eikä aina vaan muksuille !

Emmi mä asun nykyään Espoossa, mutta niinkun huomaan käyn vissiin joka päivä Vantaalla :-) noh ei vaineskaan nyt kun olen saikulla niin on aikaa, välillä voi mennä monta kuukauttakin etten sielläpäin käy paitsi kyläilemässä vanhojen kamujen jotka on muksujn kummia luona mutta harvemmin sitäkään ;-)

Mulla ei ole koskaan ollut oikeastaan pitkiä hiuksia enkä kyllä muista onko tuohon aikaan ollut punaista takkia, muistan vaan että olisi lukioaikana olut sininen untsikka mutta taidat sekoittaa mut kaimaani joka sopii täydellisesti tuntomerkkeihin ja joka kävi ylä-astettakin yhden vuoden simpparissa !!

Ristipuron pojista muistan Tomin ja Jounin (serkuksia) en juurikaan muita...noi edellämainitut kun oli mun luokallakin !!

Nyt on pakko mennä köllöttää jalat on kuin puupökkelöt ja pimutkin painuivat pihalle joten hetken on rauha maassa, toivottavasti !!

Kaikille ihanaa viikonlopun alkua ja nauttikaa syksyisestä pimeydestä, laitelkaa kynttilöitä palamaan ja fiilistelkää !!

Isotikru

Vierailija
48/53 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onnittelut Anille työpaikan johdosta!!!! Ja mitä synttäreihin tulee, ei ole isoa ikäeroa meillä. Minä siirryn viidennelle kymmenennelle 2.11.

Ankkis: tell me about it. Hermo meinasi mennä meidän tuoreiden kissatulokkaiden kanssa. Tai siis lähinnä toisen niistä. Otettiin ne löytöeläinkodista. Ressukat oli tuotu sinne vasta silmänsä avanneina ilman emoa. Ekan viikon toinen väänsi tortut ihan säännöllisesti meidän melkein uudelle karvaiselle (onneksi tekokuituiselle) olohuoneen matolle. Melkein kaikki lähti pois pyyhkimällä. Kun kakat alkoi löytää tiensä hiekkalaatikkoon, tämä samainen yksilö alkoi pissiä sille matolle. Molemmat tavat onneksi (=toivottavasti) sain karsittua sellaisella kissastop-ruiskeella. Tai ainakaan en ole ketään moneen päivään yllättänyt itse teosta.

Senniina: meidän esikoinen oli mukana rotavirus-rokotetutkimuksessa vauvana. Sain viime kesänä tietää, että hänelle annettiin oikeaa rokotetta. Minkäänlaisia sivuoireita ei ilmaantunut.

Kyllä on jännää, miten raskaudet voi olla erilaisia. Esikoista odottaessa ainoa asia, josta tiesin olevani edes raskaana oli, että kun tuli nälkä ruokaa piti saada heti eikä viiden minuutin päästä.

Nyt väsyttää koko ajan ja on huono olo ja vatsa painaa, vaikka se ei edes päällepäin juuri näy. Ruokakaupassa pitää arpoa mitä ostaa sen mukaan, mitä kestää edes ajatella ilman liikoja kuvotuksia. Välillä pitää syödä koko ajan, että pahoinvointi pysyy hallinnassa. Välillä ei taas voisi kuvitella pistävänsä suuhunsa yhtään mitään, vaikka on nälkä ja huono olo. Töissä istuminen painaa mahaa ja tuntuu, että koko ajan pitää ojentaa. Illalla kotona haluaisin vaan ojentaa itseni sohvalle. Siinä on vain se pieni käytännön ongelma, että olen ollut koko viikon kahdestaan pojan kanssa. Isäntä on ollut vaeltamassa Lapissa, jossain päälaella, kännyköiden kuulumattomissa. Huomenna sen pitäisi iltapuolella kotiutua. Tänään ne on tullu ymmärtääkseni Rovaniemelle ja huomenna ajavat sieltä kotiin. Siinä ei paljon makailla kun on vilkkaanpuoleinen 5-v miehenalku kotona.

No se omasta navasta. Nyt oon taas istunut tarpeeksi. Taidan mennä ojentamaan itseni punkanpohjalle. Katsoin äsken tietsikalta Rakastunut Shakespeare -dvd:n. En uskalla katsoa telkkaria. Tänä aamuna oli ukonilma, ja meiltä menee aina sähköt poikki kun missä tahansa Suomen rajojen sisäpuolella ukkostaa. Telkkari oli aamulla auki kun sähköt meni ja kun kotiin tultua avasin sen, kuvaruutu räpsyi siihen malliin, että katsoin parhaaksi sulkea sen samantien. Kiva jos salama nyt hajoitti koko toosan. Tai se nyt on vaan ajan kysymys millon se simahtaa viimesen kerran. On varmaan kymmenen vuotta vanha toosa. Ootellaan tässä millon se hajoaa ja hankitaan sitten digitelkkari tilalle, taulusellainen jos rahat riittää. Onneksi tietsikalla voi kattoa telkkaria ja dvd:tä.

Öitä kaunokaiset

Elsamarja

Vierailija
49/53 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotusaikaan, vaikka kovin henkilö- ja tapauskohtaista konstien toimivuus aina onkin.

Myös minulla ensimmäinen raskaus sujui kuin tanssi, mutta tämä toinen pari viikkoa sitten neidin syntymään onnellisesti päättynyt alkoi kovilla pahoinvoinneilla ja jatkui ties millä krempoilla loppuun saakka. Pahoinvointiin auttoi akupunktio. Kokeilin sitä ensimmäistä kertaa eläissäni ja kolme käsittelykertaa tuntui ihanalta. Kokonaan paha olo ei toki hävinnyt, mutta pääsin pahimpien viikkojen ohi.

Suonenvetoihin ei magnesium auttanut, mutta vichyn juominen kyllä! 1,5 litran pullo päivässä ja krampit pysyivät poissa kokonaan.

Mielettömään väsymykseen tai yölliseen valvomiseen ja vessassa juoksemiseen ei kyllä mikään konsti tepsinyt :). Ne vaivat jatkuivat synnytykseen saakka, mutta siinä yhteydessä väsymyskin, ihme kyllä, katosi.

Hyvää viikonloppua ja syyskesän päiviä kaikille 60-lukulaisille.

t. pikkueukko & pikkuiset

Vierailija
50/53 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viestia etta yhtena kappaleena ollaan ja mitaan kipuiluja= suppareita ei viela ole!

Kavin 23. pv laakarilla ja vaikka olis jo 2 cm auki ja paikat pehmenneet niin kohdunkaulaa jaljella paljon... joten syyskuulle luultavasti menee, eika ollenkaa haittaa! Kiloja todellakin mul on tullu vasta 11- tosin oon syony vaan ruokaa ja mitaan kummempia herkkuja ei oo tehny mieli kuin ihan vasta nyt!

Mutta Emmi- mullakin ekasta tuli 17kg, ja kun lahtoapainokin oli vaan 54 niin silloin sekin tuntu hirmu painolta! Ja hiukan pyoreemmaks sita jaikin vaikken ma koskaan mikaan laiha varreltani olekaan ollu!

Nykyisin olisin tyytyvainen jos joskus paasisin takas edes tuonne 65kg- ihan passeli ika/malli suhde!

Eipa tassa kummempia- muuttamassa ollaan pariks kuukaudeksi, etta aloitetaan oman kampan remppaa; kivaa vaihtelua, ja kun ei ite paljon voi tehda kaytan kaikkia apukasia hyvakseni! Uudessa paikassa on kaks kerrosta, etta jollei tuo rappujen rynnaaminen auta synnytysta niin ei sitten mikaan!

oikaahan hyvin ja Anille onnea tyopaikkaan!

- levinia ja Hope rv 38+1?-

Vierailija
51/53 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on illassa tämäkin päivä ja mitään järkevää en ole tehnytkään tänään mutta ei aina jaksa !! ( ja musta tuntuu etten minä nykyään enään koskaan )

Äsken kyllä neuloin vauvan haalaria pikku pätkän mutta muuten olen pääasiassa oleskellut ja lueskellut vaan lukuunottamatta kaupassa ja markkinoilla käyntiä :-)

Hiljaista on ollut meillä täällä tänään palstalla mutta niin se on usein viikonloppuisin !!

Palailen illanpäälle katsomaan oliskos joku muukin linjoilla kipassut !!

Isotikru

Vierailija
52/53 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kotiuduin reissusta, ja en voi sanoin selittää miten mukavaa oli... taas kerran ja ihan selvinpäin isohkon mahan kanssa. Ja valvoa jaksoin kolmeen - neljään molempina iltoina. Meikäläinen poistuu kotoa kerran vuodessa ja silloin painan sitten täysillä. Raskaana oleva sai ihanaa huomiota mukavilta palomiestyökamuilta ja vähän muiltakin.... Tällä sitten taas jaksaa arjen huonotkin hetket.

Ei jaksa enempiä kirjoitella. Hengissä ollaan...

wemppa 22 tasan.

Vierailija
53/53 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille rakkaat kultaiset naiset työpaikkaonnitteluista!!! Olen yrittänyt tässä viikonlopun aikana " henkisesti" orientoitua huomiseen töihinlähtöön.. edellinen työpäivä on tarkassa muistissa.. se oli 11.2.2005. Eli hiukan jänskättää mutta kaikesta selviää :)))

Enpä tiedä milloin seuraavan kerran pääsen/ehdin teitä tapaamaan. Päivät tosiaan tulee menemään töissä ja uuden asian opettelussa ja illat ovat varmaankin (ainakin alussa) aika hulabaloota.

Levinia taitaa olla jakautunut kun seuraavan kerran palstaudun. Massunsilitykset kaikille massunkasvattajille ja pusut kaikille pienille kullannupuille, ja kuumeilijoille tärppionnea!!

Voikaa hyvin, tulen toki takaisin :))

ANI