Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Syyssissit viikko 4 ma-ke**

21.01.2008 |

Huomenta kaikille uuteen viikkoon!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein juuri esikoisen päiväkotiin ja pienempi nukahti uudestaan kun sai toisen tankkauksen. Meillä yöt on mennytkin nyt yllättävän hyvin **koputtaa puuta**. Neiti on nukkunut jopa 12 tunnin yöunet ilman yötankkausta, illalla ja aamulla kyllä sitten tankataankin. Tuskin tämä vielä ihan pysyvää on, mutta olen nauttinut, kun on saanut nukuttua kunnon yöunia. Esikoinen on kyllä heräillyt aina välillä, mutta tuntuu, että yöt on kuitenkin ollut kohtuu hyviä.

Täällä meilläpäin viikko alkaa jotenkin tosi harmaana, ei uskoisi, että on tammikuun loppupuoli, kun ulkona on plus asteita ja tihkuttaa vettä. Meillä esikoinen kovasti odottaa, että pääsisi kokeilemaan luistimia ja rattikelkkaa, joten toivottavasti se talvikin vielä tulee.

Nopeasti vilkaisin viime viikon pinon, kovasti oli sairaita ja hurjalta kuulostaa nuo oksentelut ja kuumeet. Joko Olivia, Ally ja muut ovat paranemaan päin? Toivotaan kovasti paranemisia kaikille sairastaville!

Olikos se Fiia joka kyseli (sorry kun unohtelen nikkejä), kuinka keventäminen on sujunut. Itse olen kyllä saanut nyt urheiltua ja se on tehnyt tosi hyvää niin fyysisesti kuin henkisestikin, jaksaa kyllä lasten kanssa aina huomattavasti paremmin kun käy hieman poissa kotoa. Usein olen jonkun tutun kanssa urheilemassa, joten samalla tulee sitten vaihdettua kuulumisetkin. Ruokapuolen keventäminen onkin sitten hankalampi juttu, viikonloppunakin oli parit vieraat ja tuli taas syötyä aikalailla herkkuja. Suklaa varsinkin on mun pahin pahe, olisiko vinkkejä suklaahimon taltuttamiseksi ;)

Josko sitä saisi hieman järjesteltyä paikkoja ja sitten ajattelin vielä suunnata katsastamaan viimeisiä ale rekkejä ;)

Unikko ja neiti 2909

Vierailija
2/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten sairastetaan meillä. Peppi on perjantaista asti yskinyt kovasti ja nenä on tukkoinen. Yllättävän hyväntuulinen on siitä huolimatta ollut. Ääni on neidolta ihan kadoksissa, kuulostaa ihan Bonnie Tylerilta ;). Varasin nyt täksi päiväksi kuitenkin lääkäriajan josko saataisiin jotain troppia. Aamulla silmät myös olivat vähän vuotavat.

Viime keskiviikkona meillä oli neuvolalääkäri ja silloin pimu oli vielä ihan täysin terve. 4kk pituus oli 64cm ja painoa 6800g. Edelleen on meidän lapsista selvästi pienin, kakkonen on painonut saman ikäisenä 8.3kg.

Viikonloppuna oli synttärikemuja sukulaistenavilla joten kakkua ja kaikkea hyvää on ollut tarjolla. Mä aloitin tammikuunalusta jumppakuurin ja herkkulakon mutta kaikista herkkutarjoiluista huolimatta otin vain tosi vähän ja itseasiassa ei juurikaan tehnyt edes mitään herkkuja mieli, niin sitä vaan oppii olemaan ilmankin. Jumpassa oon nyt käynyt nelisen kertaa viikossa ja voi että kun on hyvä olo. Lihakset ovat löytyneet ja mieli on virkeä. Painoakin on pudonnut kolmisen kiloa. Mulla ei tavoitteena ole mikään hillitön painonpudotus vaan lähinnä se että löysät pois ja timmiin kuntoon kesäksi.

Pimu nukkuu loistavasti flunssastaan huolimatta, viimeyöna 21.30-03.20 ja silloin söi ja nukkui aamu seiskaan, oli parituntia hereillä ja nyt nukkuu taas.

nyt meen kyllä laittamaan kodin kuntoon kun tyttö kerta nukkuu.

minttupipsa ja Peppi 130907

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Mikon kanssa jo käytiin asioilla. Pikku mies otti samalla pienet aamupäivä unet. Mikon vatsa on sekaisin lääkekuurista, vaippaa vaihdetaan ahkerasti. Mutta muuten tuntuu mies olevan ok. Torstaina mennään heti uudelleen katsomaan lääkäriin nuo korvat ja ne huuhdellaan samalla.

Viime yö oli itselläni kovin rauhaton. Unet oli taas sitä luokkaa, että huh huh! Olin synnyttämässä.. Mistä lie tuollainen uni??? =)

Kovasti oli pikku syyssissejä sairastunut lisää. Toivottavasti kaikki paranevat mukavasti ihan kotihoidolla.

Nyt masu huutaa aamupalaa..

Piiu ja Miko (Kohta jo 5 kk) Apuva!!! Aika menee liian nopsasti!!! Vaan ihana seurata tuota kehitystä.. =)

Vierailija
4/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tosiaan kaikki pikkuiset ovat jo paranemaan päin. Meillä mies meinasi saada sätkyn kun kerroin hänelle miten nyt sairastellaan. On se hurjaa mitä kaikkea on nyt liikkeellä! Sitä RS virustakohan tuo nyt sitten on?

Mulla on keventäminen lähtenyt hyvin liikkeelle. Pisteillä olen ja tiukasti ja liikuntaa tulee harrastettua väliin vähän liikaakiin. Parhaina päivinä 4 tuntia oikein reipasta vaunuilua ja toisina pari, mutta niihin päiviin sitten saattaakin kuulua jumppa tai sali. Kiloja on lähtenyt 3 tai 4 ja vaatteista sen huomaa. Tosin eihän mulle mene vielä lähellekään ne mun 27 ja 28 tuumaiset farkut, mutta suunta on ainakin sinne päin ja pari kuukautta niin johan menee. Mulla on kyllä vähän tyhmä tapa syödä päivällä tosi kevyesti ja jättää isoin osa pisteitä iltaan. Muuten hyvä, mutta esim perjantaina meinasin pyörtyä kun en ollut ehtinyt päivällä syödä mitään ja aamupalan jälkeen tuli yli 9 tunnin tauko. Ei ihan viisasta tuollainen. Onneks mies kävi silloin kaupassa tai tämä akka olis oltanut vaikka mitä, tyyliin saarioisten pitsaa kylmänä jo autossa, suklaata ja kaikkea mahdollista. Ja paljon. Mut Lukan takia ei voi ihan tollaisia breikkejä pitää syömisissä, eikä tietty muutenkaan, mutta kurjaa oli kun suunnilleen konttasin jääkaapille hakemaan omenaa etten pökrää. Yleensä en tollasia taukoja tietty pidäkään vaan syön ihan jotain 4 tunnin välein, vaikka tosi kevyttä sitten syönkin. Motivaatio on tosi korkealla ja olokin paljon parempi.

Saatiin matka, jihuu! Olin melkein varma että pähkäilyjen takia ne on jo menneet. Ollaan 4 yötä siellä New Yorkissa, joten vähän ehtii siinä sinnekin tutustumaan. Mulla on joku Nykin opas josta ympäröin jo hyvät kaupat. Heh, huippumuotia 40-70% alennuksella tyyliin Versace, Prada D&G etc. Mies ei ihan arvostanut mun touhua.. Totesi vaan että kiva jos siellä menee koko aika shoppailuun! Vaan kyllä mä ainakin tuossa huippumuoti ale kaupassa aion käydä!! Yksi pienenpieni muotiluomus olisi niin kamalan kiva =).

Luka on nykyään ihan hirveän kova juttelemaan. Huvittaa kun pieni puhuu " lauseita" ja vastailee kun jotain kysytään ja välillä mukana on pilkutkin. Heh! Ja nauraa kuin mikäkin. Voi ihanuus miten ihana pieni lapsi. Keskiviikkona onkin taas neuvola. Mä veikkaisin että 8 kg ja 68 cm on rikki, saa nähdä osuko oikeaan.

Nyt menen syömään kun Luksu jäikin aamulenkiltä suoraan pidemmille unille.

Palaillaan!

Colis ja Luksu, eilen jo 4kk

Vierailija
5/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni ja mukavaa oli siellä turussa.Aada-kultakin oli ollut oikein mallkelpoisesti ja hoitotädit päästänyt helpolla,yölläkin heräsi vain kolmelta syömään.Kotimatkalla meinasi tulla melkein meille " riita" että kumpi saa ottaa pikkukullan syliin ekaksi:)

Nyt on sitten matka lyöty lukkoon eli kolmenviikon päästä 12.2 lähdemme sitten sitten egyptiin Sharm el sheikkiin=)Matkamessuilla hyvä tarjous johon saatiin edullisesti myös all inclusive-paketti.Vähän jänskättää nuo lennot ja se että apteekista todella löytää varmasti Aadalle vaipat ja ruuat jotka ovat länsimaalaista merkkiä varmasti.

Vahauksesta oli nousut keskustelua.Valitsinkin viimehetkellä sokeroinnin joka taitaa olla hellävaraisempi toimenpide.Maksoi 22e ja kesti 20min,kun ei suostunut tekemään koko karvanpoistoa kun olin ekakertalainen,mutta siisti kyllä ihan huolella.Sattui vähän ja kädet hikosi mutta ei ollut todellakaan mitään niin kamalaa ettenko menisi uudestaa,tuo käsien hikoilu on yleistä kuulemma.Googlesta löytää haulla sokerointi paikkakuntasi kauneushoitolan jossa sitä tehdää.Sokeroinnissa karvat vedetään myötäkarvaan eikä vastakarvaan niinkuin vahauksessa,se saattaa sattua enempi ja myös karvoja voi vahauksessa katkeilla.Nyt jää kyllä kesään seuraava kauneushoitola aika kun matkan jälkeen pitää kyllä tiukentaa kukkaron nyörejä kun on noita reissuja ja muita ollu tän vuoden puolella jo ihan kiitettävästi.

Meillä oli la iltana tullut alakerrasta kylppäsristä paskavedet,ja maata ylös kun likakaivo oli täyttynyt.Eilen tuli Loka-auto sitten tyhjentämään ja kunnon siivousta on kylppäri vieläkin vaille.Muo pelottaa mennä alas kun äitini oli nähnyt pe alhaalla ROTTIA,ihan kiva!!niitä on ollut joskus aiemminkin voi " #¤%&/(mä inhoon ja pelkään niitä.Myrkyttäjä on tulossa mutta siihen asti en kyllä edes käy alhaalla kuin ihan pakosta!

Mut nyt mun on kyllä pakko uskaltaa mennä sinne siivoilemaan ja laittaa kone päälle.Täytyy laulaa ja pomppia matkalla,HR¤

Voikaa hyvin,isot ja pienet!

Vierailija
6/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy heti aluksi kommentoida OONAIINALLE. Olen monta kertaa unohtanut. Sori. Kyllä jokainen äitikin on juhlahetkensä ansainnut. Eli juhliin vaan jos osaat mennä hyvillä mielin. Korviketta on ihan hyvä tarjota lapselle noissa tilanteissa, tietysti voit myös lypsää maitoa usemapana päivänä. Maidon pakastaminen on hiukan epäkiitollista hommaa. Meidän esikoinen ei suostunut syömään pakastettua maitoa. Maku ilmeisesti muuttuu pakkasessa. Maito säilyy hyvin jääkaapissa niin että voit lypsää vaikka edellisenä päivänä osan ja sitten juhlapäivänä lisää. Kannattaa myös harjoitella sekä lypsämistä että syömistä etukäteen. Jotkut (meidän poikanen esim.) hylkii sekä pulloa että nokkamukia toivottavasti teillä maito menee pullosta tms. Hyvää juhlaa sinulle!

Nyt on lunta. Ihanaa!! Lapset lähti niin hyvillä mielin päiväkotiin tänä aamuna. Minäkin pääsen kohta lunta työntämään. Minä niin tykkään lumitöistä.

Viime yö oli levoton. Vaikka millaista lähetystöä pukkasi makuuhuoneeseen useaan otteeseen. Isot tytöt keikkuivat ja niin keikkui poikanenkin. Minä jo diagnosoin flunssa pojalle, mutta terveeltä hän silti vaikuttaa. Oli vain levoton yö hänelläkin. Mies onneksi nykyään hoitaa isoilta osin nuo siskojen yöhiippailut, minä saan valvoa riittävästi vauvan kanssa. Nyt poju vaunuihin ja minä lunta kolaamaan. On pakko oikein mennä juoksujalkaa, kuulema loppuviikosta taas tulee vettä.

Piiuko oli synnyttänyt unissaan. Minä näin unta että poika oppi yhtä-äkkiä kääntymään ja nousi siitä samantien seisomaan. Oli hirmuisen näköistä kuin pieni kirppu seisoi.

Voikaa hyvin!

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
7/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tänään siis oltiin Sonjan 4kk neuvolassa ja mitat oli...paino 6405g ja pituus 61,5cm. Korvat oli onneksi parantuneet...neiti vaan repii välillä korvanlehtiään. Ilmeisesti hän on huomannut omistavansa sellaset kivat " ulokkeet" . No lääkekuuri on tiistaihin asti.

Joo...ihan virkistävää kun lunta on maassa. Lapsilla on ulkona enemmän tekemistä. Aamulla on valosampaa. Itse olen silti enemmän kevät/kesä-ihminen vaikka syksyllä oon syntynytkin.

Nyt pitää lopetella

Risella ja Sonja 4kk

Vierailija
9/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miko ottaa ilmakylpyä lattialla. Onnistui jo yhden alustan " suihkuttamaan" pisullaan.. Lääkekuurin aiheuttama löysä uloste tahtoo vaikuttaa ihoon. Kovasti on punoitusta, vaikka kuinka yritän vaihtaa vaipan heti, kun tuotos on tullut. Olen yrittänyt laittaa talkkia ja rasvaa. Kokemuksia, mikä olisi paras vaihtoehto!!!?? Itse en enää muista kun on noista aiempien lapsien vauva ajoista aikaa..

Kovasti on ihania matkoja monilla suunnitteilla ja varattuna. Itse olen sijoittanut nyt kotiin. Sisustanut hieman ja remonttihan meillä siis pian taas jatkuu.. =) Ja tulihan tuossa tuo rahastosäästäminen aloitettua.. Josko niillä rahoilla sitten jossain vaiheessa matkoille?

Mikon hermot menee.. Lähden hänen kaveriksi lattialle..

Palailen.. HEEEEIIII!!!

Vierailija
10/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma on taas virkistynyt, kun Menni yllättäen nukkukin ilman syötöjä 6 asti :D

Ensinnäkin heti ensimmäiseksi onnittelun nimipäiväsankarille [b]Oonalle[/b]!!

[b]Fiia[/b] kysi siitä lastenvaateliikkeestä, se on Palokan kotikeskuksessa oleva EnttenTentten.. Yritän olla hieman hissuksiin, etten kovin monelle paljastuisi.. Mutta siis se liike lopettaa tämän kuun lopussa ja kaikki tuotteet on -50%.

[b]Levinialla[/b] siellä jo kevät nostelee päätään. Ihanaa :)

[b]Haikarapolska[/b], tuli tuosta Olivian ihosta mieleen, että meillä myös esikoisen iho herkistyy sairastuessaan. Niin kuin Peikkoäetkin sanoi, voi olla ihan sellaistakin.

Ihailtavaa [b]Colis[/b] sun kuntoilu innostukses!! Pidähän lippu korkealla ;D

[b]Rakkausvauvalla[/b] rottia, yöks, kyl olisin minäkin sydän syrjällään! Tulikohan ne ihmisten ilmoille just ton likaveden takia..

[b]Piiu[/b], ootko kokeillut bepanthenia? Nuo ilmakylvyt muuten varmasti osaltaan auttavat ihoa parempaan suuntaan. Ilmakylvyistä puheen ollen, mä oon ostanut joskus Ikeasta sellasta kalvolista kangasta 150x200 pala ja siitä oon leikannut palasia jotka suojaavat leikkialustaa. Kangas on ihan konepestäväkin niin hyvin on toiminut.

Unikon tavoin mekin käytiin katsastamassa alerekkejä tänään - Minjalle löytyi Legon ruskea hame, siihen sukkikset, Exitiltä ruskea tunika ja Mennille kevääksi aivan ihastuttava Espritin kevyttopatakki v.pun.

Eipä kummempaa täällä - Ihanaa kun tuli tosiaan lunta. Oltiin eilen naaurin tyttöjen ja omien tyttöjen kanssa ulkona, poltettiin uuden vuoden jäljiltä sädetikkuja. Menni meni päikkäreille ja ajattelin leipoa tänään puolukkapiirakkaa ja pullia. JOten kai se on käytävä hommiin!

Pienille ja isommillekkin potilaille edelleen pikaisia paranemisia!

Dumle ja Menni pian 4kk

Vierailija
11/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilusta ollu puhe. Mä käyn kaks kertaa viikossa kunnon sali rääkissä ja kerran viikossa jumpalla. Muuten sit jumppailen kotona ja käyn välistä kunnon hikilenkin Veslin kanssa. Kunhan miespalautuu, niin alkaa salitreenit oleen tiheemmin.

Meillä Vesli on nyt mieltyny nuihin marja ja hedelmäsoseisiin niin, ettei enää taho huolia mun bataatti-porkkana sosetta joka oli ennen niin herkkua. Aamupäivisin olen antanut sitä ja iltpäivisin hedelmäsosetta. Nyt tässä mietinkin et miten saisin taas syömään muutakin kuin namia...

Niin ja kakka on nykyään löysää. Ja se onnistui sillä, että annan aina ruuan yhteydessä pari kulausta vettä. johan on vatsa toiminut normaalisti joka päivä! :)

Tuntuu et koko ajan pitää kokeilla ja ihailla Veslin hampaan alkua. On se niin ihana!

Mutta nyt täytyy mennä. vesli tuolta lattialta jo huuteleekin.

Uma ja Vesli tasan 4kk (huomena neuvola)

Vierailija
12/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan, mutta laiska olen ollut kirjoittamaan. Tuntuu, ettei aikaa riita!

Meilla Sami on tosi iso poika jo! Viime viikolla 3,5 kk mitat 68 cm ja 8 kiloa... siis taysimetyksella...

Ei ihmekaan, etta mulle maistuu suklaa ja maapahkinavoi! Syon siis ihan alyttomia maaria, mutta Sami varmaan juo ainakin litran maitoa paivassa. En ole aloittanut viela kiinteita, kun poika on ollut tyytyvainen ja maitoa on riittanyt. Ajattelin nyt pikkuhiljaa aloitella, kun han tayttaa 4 kk.

Aloitan toukokuussa tyot, ja asia alkaa olla yha useammin mielessa. Tuntuu tulevan niin pian. Tuntuu haikealta, vaikka tunnustan kylla etta minun luonteellani taalla kotona oleminen ei ole ihan helppoa. Mutta duunini on niin vaativa, etta tyossakaynti vie liikaa aikaa ja mehuja. Kun olisi joku valimuoto... ajattelin kylla syksylla ottaa yhden puolipaivan per viikko lomista. Katsellaan. Meille kylla varmaan etsitaan aupair, niin ettei poikaa tartte laittaa tarhaan.

No, onneksi on viela aikaa 3,5 kk.

Tsemppia tytot!

Vierailija
13/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suklaanhimoon laaketta, mutta kokeile vaihtaa tummaan suklaan. Tumma on terveellisempi ja ei ole niin makea. MInulla menee hirvittava maara suklaa (ja pahkinoita) paivassa, mutta paino ei nouse? Kumma.

Piiulle: kokeile hiuskuivaajalla (fooni) kuivatta Mikon pyllya aina vaipan vaihdon yhteydessa. Varo etta ei ole liian kuuma, mutta yleensa vauva tykka (tai siis pikkumies jo...). Meilla on auttanut punoitukseen.

Taalla on talvi. Kamalan kylma, vaikka 0c kelit. Ei Suomen -20c tuntuu niin pahalle, mutta kai se kosteus syyna. Lauantaina oli sahkonkatkos, 10 tuntia ilman lampoa, huhhhh olipas hirvea. Lapset ulkovaatteissa sisalla ja itse ihan jaassa. Lunta on 20cm, lisaa tulee. Kuka ei puhdista teita, eli ulos ei paase vaunuilla. Paikalliset ihan paniikkissa ja moottoritiet suljettu, kaaos.

Mina olen lopettamassa imetysta. Maitoa on, mutta ukko oksentelee kaiken ulos ja rasittava se yolla 1-2 tunnin valein heraily. On viela Tuttelia, mutta kohta siirryn paikalliseen sokerilitkuun (kammotta, mutta mikas teet...). Kolme yota on ollut syottovali jopa 3 tuntia ja tuntuu etta pojulla jotenkin parempi olo. Rinnat ovat kylla kivikovat ja kipeat, en halua pumppailla, kaksi-kolme kertaa viela imetan vuorokaudessa. Aloitin myos lihat, eli 1/2 tl kanaa menee paivassa. 4kk mitat kotona otettu on 7,2 kiloa ja 65.5 cm. Eli pikku possu ja poskista sen myos nakee:)

Toivottavasti sissit parantuu pian, kamala se sairastelu. Jos me palaillaan joskus Suomeen, niin on varmasti valtava vastustuskyky lapsilla, niin p******n taalla on.

kewa ja ukko 4kk

Vierailija
14/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva kuulla jellonamamista ja kewasta. Olinkin jo mettny miten siellä kiinassa on mennyt ukon kanssa. Melläkin mennään edelleen yöt pääasiallisest 2 tunnin syötöillä. välillä kyllä välit on 1,5-1 h. Mut ratksua en ole asiaan keksny. Olen miettnyt kans imetyksen lopettamsista, mutta mten se muka onnstuis kun ei pulloa huolita kuin satunnaisesti?

Ja toinen minkä takia olen mettinyt lopettamsta on tuo tuttina ptäminen. Varsinkin nyt kun hammas puhjennut nin se ottaa kipiää! Eilen illalla meni 1,5 h et sain nukahtaam ja lopulta jouduin antaan pitää tuttina. Ei ois muuten tullu mitään. Haluaisin imettää väh. puolivuotiaaksi ja viimistään kesäkuussa vieroitan tissistä kun Vesli on reilu 8 kk. Samalla jos sit sais loppumaan nuo yösyötötkin viimistään. Ja lopetan senkin takia, et jos palaan elokuussa töihin,niin ei tarvis imetys ym juttuja silloin miettiä. Kunpa vain saisin jonkin ratkaisun tähän tuttina oloon, niin mitään huolta ei ois?!!!

Tänään taas kokeillaan suostuuko Vesli syömään bataatti-porkkana sosetta. Jätän nyt perunan kokonaan pois. Niin ja tänään meilläon 4 kk neuvolakin. Tulen myöhemmin ilmoittamaan mitat, mut veikkaisin et pituus on ainakin 66 cm ja paino noin 8 kg.

Mukavaa alkanutta tiistaita kaikille!

Vierailija
15/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan juur lähdössä ulos, mutta oli pakko tulla kertomaan että Luka nukkui kl 21-08 eli 11 tuntia putkeen heräämättä kertaakaan!!! Arvatkaas kuka pomppasi puol 8 ylös ihan paniikissa että hengittääkö poika.. Huh! Toivottavasti tämä olis nyt sitten pysyvää.

Terveisin erittäin pirteä Colis

Vierailija
16/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jälleen aamu alkanut 6.30. Menni aloitti silloin ihanat lörpöttelyt ja omat aamujumppansa pinniksessä, miehen kanssa vaan naureskeltiin sen touhuille. 7 asti viihtyi löpisemässä omassa sängyssä, sit tuli kiukku ;)

Hurjan isoja pikkumiehiä teillä, Jellonamami, Kewa ja Uma :) (Mikokin on isoimmasta päästä) Meillä nää lapset on ollut niin pien kokosia ja etenkin hoikkia, että huvittaa muiden jässikät ;)

Jellonamami - Tuo aupair voi olla ihan hyvä idea! Toivottavasti löydätte teille sopivan (jos siis siihen päädytte).

Kewa - Olit aloittanut jo lihoja, eikö ne yleensä aloitella 5kk? Teillä sentään on lunta, täällä tuntuu talvi jääneen jonnekkin matkan varrelle..

Uma - Meillä Minja ei tahtonut innostua muista soseista kuin niistä herkku marja ja hedelmä jutuista. Myös se jugurtti, jota 5kk(?) löytyy, oli aivan huippua. Toivottavasta jaksaisit vielä imettää, vaikka rankkaa onkin! Turhaa varmaan sanoa että yritä ajatella sitä vain vaiheena elämässäsi. Eihän se siltä tunnu, kun väsyttää ja rasittaa, tiedän.

Voihan se olla että helpottaa kun Vesli alkaa saamaan kunnon aterioita ja useammin päivässä(?)

Yritän tyhjentää marja varastoja pakkasesta, eilen tein vispipuuroa ja puolukka piirakkaa. Mustikoita olis vielä aika paljon, mut mustikkapiirakkaa on jo pakkasessakin, joten sitä ei viitsi tehdä.. Mitäköhän niistä loihtis? Pullien teko jäi eilen, kun Menni nukkunutkaan oikeastaan yhtään koko iltapäivän aikana.. Jospa tänään sais aikaseks.

Mutta koitan saada jotain aikaseks, vielä kun Menni on unosilla.

Palaillaan.

Vierailija
17/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sit siirty neuvola torstaille. Just soitettiin.

Dumle: Joo mä jaksan imettää öisin tiheeseenkin, mut tää tuttinapito on kamalaa. Nytkin on varmaan sen hampaan jälki nännissä. Se sattuu pirusti ja kerran se jopa puraskin mua. Kun ton tuttina pidon sais loppuun niin hyvä ois.

Niin ja soseista. Äsken Vesli suostu syömään bataattia ja porkkanaa, kun joukossa ei ollu yhtään perunaa. Joten tais johtua se yökkiminen perunasta. Täytyy sitä alkaa antaan pikkuhiljaa omina makuannoksina.´Jos vaikka taas tottuis siihen.

Mutta nyt täytyy mennä laittaan itelle ruokaa tuleen.

Vierailija
18/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta kewa. Ajattelinkin juuri sinua eilen!! =) Mietin, miten siellä jakselette kun luin, että Kiinassa on tullut lunta. Toivottavasti ei nuo sähköt enää pätki, jotta saatte lämpöä.

Vaihtelin yölläkin Mikon vaippaa. Joten hieman " hutera" olo.. Bepanthenilla ollaan rasvailtu ja tuntuisi nuo ilmakylvyt+rasvaus tehoavan. Onneksi tänään on viimeinen päivä kun antibioottia otetaaan. Saa sitten masukin alkaa toipumaan.

Muutenpa ei meillä mitään ihmeempiä. Nyt täytyy antaa tuoreimmalle perheenjäsenellemme ruokaa. Kilpikonna kolistelee terraariota.. Salaatinlehdet kehiin siis!

Piiu ja Miko (Huomenna 5 kk)

Vierailija
19/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, korvatulehdus sitten löytyi eilen meidän neitokaiselta. Ei kyllä sitä juurikaan valittanut mutta ei ollut mikään alkava tulehdus vaan kuulemma ihan kunnolla on tulehtunut. saatiin kuuri ja sillä nyt mennään. Tyttö on kyllä ihan virkeä ja hyväntuulinen. Ääni on edelleen painuksissa. Nukkui kyllä tosi hyvin.

Eilen meni maitoa ihan tosi vähän, koko päivässä alle 3dl sain uppoamaan. Ilmeisesti imeminen kuitenkin siihen korvaan koskee. Hedelmäsosetta kelpas melkein 2 purkikillista. Yöllä söi n. 80 ml ja nyt aamulla ehkä saman verran joten aika vähällä ruualla menee mutta eipä se ruoka itsellekään maistu kipeänä.

Tänään olis siivouspäivä, täällä juoksee ylimääräisiä " villa" koiria lattialla noiden omien lisäksi. Kylppäristä repisin vanhat silikonit äsken pois ja uutta tarttee käydä hakemassa. Tuli sen verran huonosti laitettua ilmeisesti viimeksi kun tää repsotti niin rumasti jo. Saunavieraita tulossa illalla niin tarvii laittaa paikat kuntoon :). No, nyt piippaa pesukone joten eikun pyykinlevitykseen.

minttupipsa ja peppi

Vierailija
20/37 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää!

Täällä eletään hektisiä aikoja asuntokauppojen suhteen ja aika on mennyt netissä roikkumiseen ja asioiden selvittämiseen.

Viikonloppuna kävimme TAAS esittelyissä ja yksi kohde Nokialla oli sellainen joka miellytti. Ainut mikä ei miellyttänyt oli hinta, mutta Pyhäjärvi näkymistä saa ilmeisesti sitten maksaa..

Olen nyt sitten soitellut päiväkodit, kaihdinliikkeet, pankit, työnantajan jne.

Aika hurjaa kun uutta työsopimusta ei ole allekirjoitettu eikä tarkkaa palkkaakaan tiedossa, yritin edes sitä onkia tietooni. Helpottaisi pankin kanssa asiointia, hih!

Tämä entinen asunto on myymättä, mutta laskimme kyllä että selviämme vaikka tämä pitäisikin sitten laittaa vuokralle jos myynti ei onnistu.

Rahamarkkinat menee nyt vuoristorataa ja se mietityttää että jos hinnat tästä alkavat laskea niin onkohan tuo kalliimman puoleisen asunnon ostaminen ihan viistasta nyt. Toisaalta jossain pitää kuitenkin asua.

Huomiseen on nimivaraus voimassa siitä asunnosta, joten päätös joudutaan tekemään tänään!

Hilja neiti on edelleen tyytyväinen pikkutyttö, on nyt viikon verran syönyt peruna-porkkanasosetta purkista ja eilen jo aukoi suuta oikein mallikkaasti. Annoin sitten päälle vähän mangososetta joka pisti ilmeen aika muikeaksi. Makea näyttää maistuvan meilläkin :) Määrät on kyllä aika pieniä vielä, purkista menee ehkä neljäsosa kerralla.

Vatsa toimii huomattavasti harvemmin kuin ennen, parin-kolmen päivän välein kakkaa- mutta ei näytä olevan kyllä haitaksi. Aurinkoinen ja hymyileväinen on koko ajan edelleen.

Meillä 4 kk neuvola on vasta 7.2 jolloin siis on viikon yli 4 kk mutta on kyllä varmaan kasvanut taas ihan kivasti. Metka miten erikokoisia nämä pienet tässä vaiheessa vielä ovat. Jonkun tyttö oli 4 kk iässä pienempi kuin meidän Hipsukka 2 kk iässä. Onneksi nämä erot tästä tasaantuvat, olisin kyllä toivonut että tämä toinen tyttö olisi ollut hiukan pienempi ja sirompi kuin siskonsa mutta eipä sille mahda mitään- amatsoneja mitä amatsoneja.

Sellaista tänne, nyt pitäisi keskittyä ehkä koulutehtäviinkin ennenkuin pimpula herää parvekkeelta. Heräsi viime yönä syömään kolmen maissa ja meni nukkumaan jo puoli kahdeksalta. Seuraavan kerran söi sitten vasta aamulla puoli seitsemältä eli äitikin saa nukkua. Yöt meneekin muuten miettiessä syntyjä syviä asunto-asioissa.

Tsemppiä valvomaan joutuville ja sairastupalaisille! Kaikille mukavaa tiistaipäivää!

t: Typykkä, lumihiutaleisesta Espoosta -2 astetta