Palkasta ja lisistä (kun noista sairaanhoitajista aina sauhutaan).
Eikö oleitsestäänselvyys että palkkaksi kutsutaan peruspalkkaa mikä saa arkipäivätyöstä. Pyhä-, ilta- ja yölisät ovat siihen päälle korvausta epämukavista työajoista jotka paitsi sikottavat ihmisen päivärytmiä, vievät myös pois perheen yhteistä aikaa, harrastusmahdollisuuksia, vaikeuttavat sosiaalisia kontakteja ja tekevät lapsen päivähoidon järjestämisen hankalaksi.
Ei kai kukaan päivätyötä tekevä tosissaan laske että sairaanhoitajan saama normaali palkka on tuo lisineen maksettu summa ja siksi eivät pidä sitä huonona? Olisitko itse tosissaan valmis muuttamaan päivätyösi epäsäännölliskesi 3-vuorotyöksi ilman että palkkasi siitä nousisi senttiäkään?
Kommentit (30)
Arvaatkaa kumpi on mieluisampi vaihtoehto; olla töissä klo 13-21 näkemättä lapsia koko päivänä ja saada siitä hyvästä 5,4¿ (miinus verot) vai viettää ilta lasten ja miehen kanssa?
Jos joku haluaa lisillä tienata niin se tarkoittaa sitä, että töissä on oltava sunnuntait ja kaikki pyhät + mahdollisimman paljon öitä.
Arvatkaa kuinka kauan aion jaksaa tätä? En enää yhtään, vaan olen jo vaihtamassa alaa. Jatkakoon ne jotka haluavat tehdä rankka työtä vailla mitään arvostusta.
Ainakin sellaisiin töihin verrattuna on ihan järkevää verrata kokonaispalkkaa.
Vierailija:
Arvaatkaa kumpi on mieluisampi vaihtoehto; olla töissä klo 13-21 näkemättä lapsia koko päivänä ja saada siitä hyvästä 5,4¿ (miinus verot) vai viettää ilta lasten ja miehen kanssa?Jos joku haluaa lisillä tienata niin se tarkoittaa sitä, että töissä on oltava sunnuntait ja kaikki pyhät + mahdollisimman paljon öitä.
Arvatkaa kuinka kauan aion jaksaa tätä? En enää yhtään, vaan olen jo vaihtamassa alaa. Jatkakoon ne jotka haluavat tehdä rankka työtä vailla mitään arvostusta.
Ai niin, viet titty lapset hoitoon aamupäiväksi jotta saat olla rauhassa kotona... tai pahimmassa tapauksessa miehesi vie jo ennen seitsemää!
Peruspalkka 1851e/kk
Henkilökohtainen palkanlisä 41e/kk
Tuntipalkka 11,62e
Vuorolisät
Iltatyö 15% (1,74e/h) Maksetaan klo 18-22 välisestä työajasta.
Lauantai 2,32e/h
Sunnuntai 11,62e/h
yövuoroa en tee...
t. 27
Vierailija:
Ai niin, viet titty lapset hoitoon aamupäiväksi jotta saat olla rauhassa kotona... tai pahimmassa tapauksessa miehesi vie jo ennen seitsemää!
Hoitoon heidät vien klo 12.
Kun olen kotona klo 21.30, lapset jo nukkuu ja nukkuu kun aamulla lähden klo 6.15.
Näen lapsia seuraavana päivänä klo 16.45 kun olen kotona.
Kun lähden tekemään pitkää yötä, vien lapset hoitoon klo 14.30. Työt alkaa klo 16. Pääsen töistä seuraavana aamuna klo 7. Haen heidät hoidosta klo 14 kun olen herännyt. Ehdin olla perheen kanssa klo 19.30 saakka, kunnes lähden tekemään toista yötä.
Aamulla tulen taas klo 7 ja näen lapsia taas klo 14 kun haen heidät hoidosta.
Sitä en viitsi edes kertoa, kuinka väsynyt olen. ja vapaapäiviä on ehkä vain 1 ja taas menen töihin klo 16 jne....
Itsestään kiinni miten hankalaksi haluaa elämänsä (ja lasten elämän:( ) tehdä
Moni pysyy tässä ammatissa vain sen aikaa, että näkee, miten palkkaneuvotteluissa käy. Jos huonosti käy niin minäkin vaihdan alaa. Niin tekee moni muukin.
Se on aivan tosi, että itse sitä valitsee, kuinka hankalaksi elämänsä tekee. Siksi me vaihdammekin alaa ja lähdemme paremminpalkattuihin ja helpompiin hommiin.
Eikö ennemmin kannattaisi miettiä, että miten sitä työelämää saadaa muutettua niin, että hoitajat eivät vaihda alaa?
Vierailija:
32, kannattaisiko harkita työpaikan tai alan vaihtoa?
Itsestään kiinni miten hankalaksi haluaa elämänsä (ja lasten elämän:( ) tehdä
ja vielä keikkaa päälle. mutta kun on lapsia, jotka herättävät kello seitsemän viimeistään ja töistä pääsee 3.30 niin ei siinä paljon ajattele rahan tuloa, kun se kannattavin yö on la-su välinen yö (100% tuntipalkka+lisät). verottaja vie lisät ja ylikin.
että ehkä se kuka kehui kaverinsa tuloja ei ajatellut asiaa ihan joka kantilta..... siirrry vaan vuorotyöhön, olet päivällä väsynyt kun hoidat lapsia, vai laitatko hoitoon päiviksi kun menet iltaan töihin??