Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoruus meni hukkaan, kun tulin

Vierailija
19.08.2007 |

18 v äidiksi. Vasta lapsen syntymän jälkeen tajusin miten vastuu lapsesta painaakaan harteillani. Miten te muut koitte äidiksi tulon? Kerro ikäsi, kun sait esikoisesi. Omani aloitti kolmannen kouluvuoden.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 44 v ja neljäs lapseni syntyy loppuvuodesta.

Vierailija
2/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et ole ollut valmis niin se ei tarkoita sitä etteikö joku toinen voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan helmikuussa 2008 esikoiseni ja olen silloin 28-vuotias, mieheni silloin 31. Hullua, mutta tunnen itseni melko nuoreksi äidiksi! Aiemmin en ehkä vielä olisi tuntenut olevani samalla tavalla valmis. Nytkin jännittää kovasti, mutta ihanalta tuntuu.

Vierailija
4/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin itseni nuoreksi äidiksi myös :), kavereillani ei ollut monellakaan vielä lapsia.

Vierailija
5/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi halunnut yhtään aiemmin lapsia, en olisi ollut yhtään kypsä äidiksi. Oli niin paljon muuta touhua ja opiskelua. Yhtäkkiä 26 veenä vaan tuli sellainen olo että lapsi voisi tulla. Ja se tuli.

Vierailija
6/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti vaikka lapsia on jo 4, en ole unohtanut omaa elämää, käyn harrastuksissa, tapaan ystäviä, biletän jne..

Vierailija
7/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut, että nuoruus olisi mennyt hukkaan, tai jotain olisi jäänyt kokematta lasten takia. En ole halunnut " nähdä maailmaa" tai " elää vapaata nuoruusaikaa" .

Teiniäitiolo iskee lasten, varsinkin esikoisen vanhempainilloissa. Kun lapset olivat pieniä, ei ollut varaa ostaa parasta ja kalleinta, mutta nyt kun olen töissä, tilanne on toinen. En usko, että lapsilleni on ollut haittaa siitä, että olen saanut heidät nuorena. Esikoinen aloitti nyt neljännen luokan, eikä tulisi enää mieleenkään hankkia lapsia. :)

Vierailija
8/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki äidiksi tuleminen toi mukanaan vastuuta, mutta minulle se on sopinut. Koskaan en ole ajatellut, että olisin menettänyt jotain seuraamalla lasteni kehitystä! Minulle hetki oli oikea.

Vierailija
9/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt lapsen ollessa neljä olen alkanut elämään nuoruuttani silloin, kun hän on isällään. Olen siis yh.

Vierailija
10/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ajatellut että olisin ollut nuori äiti. Vauvakuumetta oli ollut 7v. =)

Ja meillä oli 5v hääpäiväkin pian sen jälkeen kun esikko syntyi.

Kaikki varmaan tiesivät kuinka lapsirakas olin eikä kukaan ulkopuolinenkaan ole koskaan maininnut että olisin nuorena saanut lapset.

Olisin mielestäni ollut jo aiemmin valmis äidiksi mutta piti odottaa että mieskin oli valmis isäksi.

Hyvä ikä oli hankkia lapset.=) Ikää nyt 28v ja lapset 4v ja 2v. Joskus tulevaisuudessa meille luultavasti tulee vielä lapsi/lapsia.

Vierailija
11/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jo omillaan ja itse täytin juuri 40v. Olen tyytyväinen tekemiini ratkaisuihin :)

Vierailija
12/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen sain, kun ikää oli 19v. En koe menettäneeni nuoruutta enkä käsitä, miten kukaan täysi-ikäisenä lapsen saanut voi sellaista edes kokea. Kyllä minä elin nuoruutta siinä 14-16 ikävuoden hujakoilla, jonka jälkeen alkoi kasvu aikuisuutta kohden. Aikuinen en tosin kaiketi ole vieläkään, vaikka kasvua on tapahtunut jo useamman vuoden :) Uskon että tuokin asia on niin asenteesta kiinni. On optimistejä ja pessimistejä. Kukin saa päättää, kumpaan kastiin kuuluu vai kuuluuko johonkin siihen väliin. Itse olen realisti.

Jotenkin nykyään ihmiset tekevät siitä lapsesta ah niin jotain aivan suurta ja kummallista, vaikka kyse on todella vain uudesta ihmisestä maanpäällä. Ei tarvita kaikenmaailman kotkotuksia. Ei tarvitse luopua omasta elämästään, vaan elämää on sen vauvankin jälkeen, minulla jopa entistä enemmän.

Vierailija
13/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten minulle oli maailman selvin asia se, että ensin opiskelen ja hankin työkokemusta ja vakinaisen työn, ennenkuin mietin lapsia. Ja olin kyllä 18-22v vielä niin helvetin lapsellinenkin, että siinä olisi kyllä lapsi saanut lapsen, jos olisin tullut raskaaksi. Silloin elämä keskittyi vain ystäviin ja biletykseen ja hyvä niin, nyt on hauska muistella noita aikoja ja tunnen, että olen elänyt ihanan nuoruuden! Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa jo 23-vuotiaasta lähtien, joten nyt on sitten ihanan vakaa parisuhdekin takana, jos/kun lapsia aletaan yrittään. Olen oikein tyytyväinen tähän kaikkeen ja nyt vasta tunnen olevani valmis äidiksi, josko se vauvakuume nyt vain tulisi..

Vierailija
14/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vieläkään kypsä...

Vierailija
15/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huonekaverina oli 36v ensisynnyttäjä. Voi apua, järkyttäviä noi vanhat äidit.

Vierailija
16/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihanaa se oli, en tosin varmaan silloin vielä tajunnut vastuuta. Asuin kotona vielä, äidiltä kyselin tarvittaessa neuvoja. Olen ehtinyt myös bilettää ihan tarpeeksi, sillä lapseni oli jo sen ikäinen kun itse pääsin baareihin, että uskalsin hänet äitini hoiviin jättää.

Vierailija
17/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehtinyt elää tarpeeksi railakasta opiskelijaelämää ja matkustella ympäriinsä, oli myös hyvä ammatti ja työpaikka. En tuntenut itseäni liian nuoreksi enkä liian vanhaksi äidiksi. Nyt ikää 30 ja 2 lasta ja nautin täysillä äitiydestä. Pikkukolmonen vielä haaveissa...

Vierailija
18/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoiseni juuri 36vuotiaana ja nyt odotan toista. Olitko huonetoverini, lapsen isä ulkomaalainen. Sossutädit kävi jo laitoksella?

En koe olevani vanha, ihan sopivan ikäinen. Olisi voinut vähän aiemminkin tärpätä, mutta näinkin on hyvä.

Vierailija
19/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v nainen laitetaan ensimmäistä kertaa autonrattiin ja liikenteeseen ;)

Vierailija
20/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hän ei ole ainakaan vielä saanut lisää:)))))

Vierailija:

40v nainen laitetaan ensimmäistä kertaa autonrattiin ja liikenteeseen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme